Jump to content

2013.04.20 Fulham B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Ramsey som kommer helt på slutten på et hundremetersløp. Det oppsummerer karakteren til den gutten!

 

3 poeng, men fy faen så dårlig dette er. Forsvaret + Ramsey (kun for innsatsen, syntes ikke han var strålende i dag) får godkjent. Samtlige andre får stryk. Dette er rett og slett ikke godt nok. Walcott og Wilshere starter forhåpentligvis på benken neste kamp mens Rosicky og Chamberlain/Gervinho kommer inn. Giroud er også heldigvis ute så vi får håpe Podolski får starte.

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig kamp av alle untatt Per. Nesten så jeg gleder meg til å slippe å se Giroud som ensom spiss. Rett og slett en svak spiller. Synd Ramsey ikke har tilslag og fart, for med hans vilje og ståpå-egenskaper, ville han kunne gjort mye...

Link to comment
Share on other sites

Ashburton Grove@ashburton_grove 2m

Amazing stat of the first half. Cazorla had the second worst pass completion % of every Arsenal player apart from Giroud with 84%. (OG 33%)

 

Giroud. Master passer!

Jeg vil være såpass dristig at jeg vil si at en spiss som har 100% pass completion ikke prøver seg på nok, skal alle treffe 100% så vil vi sjeldent score mål.. Dog var han elendig i dag, men at ahn blir borte i tre matcher vil være en nedtur for oss. Walcott gjør ikke jobben på topp mot fysiske forsvarere og Podolski har ett enda verre førstetouch..

Link to comment
Share on other sites

Fyttikatta, hjertebank! Deilig at vi vinner, men vi spiller en særdeles svak kamp. Banens svakeste er uten tvil Cazorla i mine øyne, mens Giroud, Walcott og Rosicky kommer like etter. Ramsey er også flere hakk ned fra tidligere. Arteta er sjef sammen med Mertesacker som danner et jævla bra stopperpar med Kos. Backene våre er så som så, Monreal gjør mye rart i andre.

 

Syns utvisningen på Giroud var noe streng, men gråter meg ikke til søvn. Da kan vi muligens få se Podolski på topp mot United?

 

Uansett, 3 poeng var essensielt idag, og det fikk vi! UP THE ARSE

Link to comment
Share on other sites

Det å være skuffet etter et besøk på Craven Cottage er ikke noe nytt, men jeg hadde ikke trodd at jeg skulle være skuffet etter et besøk som endte i tre poeng. Jeg er selvsagt ikke skuffet over de tre poengene, men uten om det så finner jeg lite å være stolt av.

 

Greit nok Polakken, Per og Kos gjør det stort sett bra, men ellers er det mest "rævva". Og når det til og med må til et rødt kort (korrekt eller ikke) for at Wenger MÅ finne en annen løsning enn en impotent Giroud på topp, da er jeg skuffet over vår "store" manager.

 

pluss: tre poeng

 

minus: det meste ellers

 

PS!! jeg har en filosofi om at det laget som lager flest mål vinner fortjent, så derfor var seieren fortjent. Men skulle jeg vurdert kampen utfra det som ellers skjedde på banen, med målsjanser, spill og innsats så er dagens resultat nærmest som et ran å regne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dere skal gi Sagna litt ros i dag. Fullstendig alene på høyresiden gjør han en kjempejobb. Han er vårt eneste angrepspunkt (Walcott var stort sett fraværende) og gjør heller ingen store feil defensivt. Faktisk redder han ræva til Arteta/Ramsey mer enn en gang også.

Link to comment
Share on other sites

Fulham-Arsenal

29% Ballbesittelse 71%

7 Avslutninger 11

3 Avslutninger på mål 3

0 Avslutninger i stengene 1

7 Cornere 3

285 Pasningsforsøk 768

219 Vellykkede pasninger 688

8 Frispark for 12

Hvor kommer den statistikken fra?

11 avslutninger på mål fra Arsenals side. Enten er det en merkelig måte å registrere sjanser på eller så får jeg slutte å se kamper på TV og kun høre kommentarene, for de "mange" sjansene har ikke jeg observert.

 

Og vellykkede passninger? Joda resultatløs five-a-side mellom midtstreken og sekstenmeteren gir nok mange vellykkede passninger, men de er ufarlige når de passerer den nevnte sekstenmeteren.

Link to comment
Share on other sites

Herre min hatt, for en kamp! For den nøytrale tilskuer må det ha vært rene sovemedisinen. Pasning, pasning, pasning, og et Fulham som ligger i egen 16-meter i 85 minutter. Dørgende kjedelig! For meg med tjukke Arsenal-briller var det derimot ulidelig spennende. Og det føles helt meningsløst at det skal bli så spennende, all den tid Fulham er så svake.

 

Jaja. Hver kamp lever sitt liv. Det får være trøsten for alle som har pådratt seg angst efter dagens prestasjon. Efterhvert som denne kampen skred frem, ble det dessuten også et taktisk dilemma hvor hardt man skulle satse på å få 2-0-scoringen. 3 poeng er og blir det viktigste på denne tiden av året!

Link to comment
Share on other sites

Hvor kommer den statistikken fra?

11 avslutninger på mål fra Arsenals side. Enten er det en merkelig måte å registrere sjanser på eller så får jeg slutte å se kamper på TV og kun høre kommentarene, for de "mange" sjansene har ikke jeg observert.

 

Og vellykkede passninger? Joda resultatløs five-a-side mellom midtstreken og sekstenmeteren gir nok mange vellykkede passninger, men de er ufarlige når de passerer den nevnte sekstenmeteren.

 

VG-live

 

11 avsluttninger, 3 på mål og 1 i mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dere skal gi Sagna litt ros i dag. Fullstendig alene på høyresiden gjør han en kjempejobb. Han er vårt eneste angrepspunkt (Walcott var stort sett fraværende) og gjør heller ingen store feil defensivt. Faktisk redder han ræva til Arteta/Ramsey mer enn en gang også.

Du har rett, jeg kunne gjerne tatt han med sammen med sammen med midtforsvarerene under godkjent spill. Men når skal han lære å slå et innlegg?

 

(PS!! Det smerter meg å være skuffet over Sagna som er en av mine favoritter på laget. har likt spilleren siden jeg så han første gang under Emirates Cup i 2007)

Link to comment
Share on other sites

Noen tanker etter 3 nye poeng og enda et steg nærmere klubbens hovedmål.

 

* Giroud bør ikke være førstevalg i klubben! Man kan prate så mye statestikk og førstesesong syndrom man vil, men det er ikke vanskelig å se etter nesten en ferdigspilt sesong. At han mangler egenskapene denne klubben krever helt på topp!

 

* Stopperparet fungerer, og er i dag forskjellen på 1 & 3 poeng. Har ingen problemer med å fortsette med denne duoen neste sesong!

 

* Sagna er rett og slett håpløs når det kommer til innlegg fra kanten. Gjør opp for seg med god defensiv jobbing.

 

* Walcott la tydeligvis igjen et eller annet på bordet etter at han signerte ny kontrakt.. Fortsatt en meget formsvingende spiller jeg fortsatt ikke har blitt overbevist om vil bli den helt store spilleren for Arsenal.. Gjør fremskritt hver sesong, så det er i det minste lovende.

 

* Cazorla fungerer ikke på kant, og virker meget sliten, som da er forståelig.

 

* Monreal overbeviser ingen i dag, men håper dette snur seg til neste sesong..Men dette var ingen bra kamp av han!

 

* Med for mange like spillere på banen så ser vi nok en gang resultatet av det. Dårlig balltempo, ingen løp i bakrom!

 

* Vi viser nok en gang at vi er villig til å kjempe helt til dommeren blåser av kampen.

 

* Arteta og Ramsey jobber bra, er aggressive på ballfører men gjør desverre en god del enkelt feil i dag.

 

* Szczesny ser ikke bra ut på strek lenger, og takket være linjedommer slipper vi en baklengs på nok en håpløs 'boksing' av polakken.

 

Kjempe fornøyd med resultatet etter en lang og frustrerende kamp!

Link to comment
Share on other sites

* Szczesny ser ikke bra ut på strek lenger, og takket være linjedommer slipper vi en baklengs på nok en håpløs 'boksin' av polakken.

 

Kanskje den aller beste linjedommeren i ligaen. Jeg har latt meg imponere av henne tidligere, og hun treffer på denne vitale avgjørelsen i dag også. Meget bra!

Link to comment
Share on other sites

 

Kanskje den aller beste linjedommeren i ligaen. Jeg har latt meg imponere av henne tidligere, og hun treffer på denne vitale avgjørelsen i dag også. Meget bra!

Hun er den beste linjedommeren i ligaen ja, men det må hun jo også være mtp. kjønnsfokuset.. Synd og skam at Marriner ikke stolte på henne når Berbatov mottar ballen etter å ha vært halvannen meter i offside.

Link to comment
Share on other sites

Noen tanker etter 3 nye poeng og enda et steg nærmere klubbens hovedmål.

 

* Giroud bør ikke være førstevalg i klubben! Man kan prate så mye statestikk og førstesesong syndrom man vil, men det er ikke vanskelig å se etter nesten en ferdigspilt sesong. At han mangler egenskapene denne klubben krever helt på topp!

 

* Stopperparet fungerer, og er i dag forskjellen på 1 & 3 poeng. Har ingen problemer med å fortsette med denne duoen neste sesong!

 

* Sagna er rett og slett håpløs når det kommer til innlegg fra kanten. Gjør opp for seg med god defensiv jobbing.

 

* Walcott la tydeligvis igjen et eller annet på bordet etter at han signerte ny kontrakt.. Fortsatt en meget formsvingende spiller jeg fortsatt ikke har blitt overbevist om vil bli den helt store spilleren for Arsenal.. Gjør fremskritt hver sesong, så det er i det minste lovende.

 

* Cazorla fungerer ikke på kant, og virker meget sliten, som da er forståelig.

 

* Monreal overbeviser ingen i dag, men håper dette snur seg til neste sesong..Men dette var ingen bra kamp av han!

 

* Med for mange like spillere på banen så ser vi nok en gang resultatet av det. Dårlig balltempo, ingen løp i bakrom!

 

* Vi viser nok en gang at vi er villig til å kjempe helt til dommeren blåser av kampen.

 

* Arteta og Ramsey jobber bra, er aggressive på ballfører men gjør desverre en god del enkelt feil i dag.

 

* Szczesny ser ikke bra ut på strek lenger, og takket være linjedommer slipper vi en baklengs på nok en håpløs 'boksin' av polakken.

 

Kjempe fornøyd med resultatet etter en lang og frustrerende kamp!

Enig angående keeperen. Pluss for en utboksing. Elendig retur på frisparket der han blir reddet av offside. Et fisleskudd i keeperhjørnet han bør ta fast, men slo til corner. Samme med et innlegg han fistet over. Bør taes fast.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

3 poeng. Det er alt som betyr noe i dag.

Må se an morgendagens kamper, men det kan hende Arsenal må slå Man Utd neste helg. Det skjer ikke.

 

Joda det kan skje,alle vet at dette laget er ekstremt ustabilt. Men nå ser jeg at Wenger perioden går mot slutten. Vi trenger noe nytt inn i dette laget nå. Det er ikke bare spillere.

Link to comment
Share on other sites

For å legge til noe mht det å ha for mange 'playmakere' på banen, er at det er stor forskjell på det å ha en spiller som har som instinkt og bevege seg tilbake i åpent rom etter å ha gitt fra seg ballen for å motta ballen igjen, og en spiller som har for instinkt og gå på løp fremover etter å ha gitt fra seg ballen. (The good old days!)

Med for mange spillere av dette slaget, i lag med en spiss som jobber utrolig nok med samme tankegang og et førstetouch som ligner grisen så er det ikke rart at det ser ut som vi spiller "håndball" der ute.

 

Håper Wenger endelig ser det nå etter en slik opptreden!.. Vi må ha spillere som Gervinho, Oxlade/Walcott for å ha riktig ballanse i lagets offensive spill. Den dagen vi får en trio på topp som komplimerer midtbanen med tilstrekkelig kvalitet vil vi se et mye bedre offensivt Arsenal lag!

Link to comment
Share on other sites

Enig angående keeperen. Pluss for en utboksing. Elendig retur på frisparket der han blir reddet av offside. Et fisleskudd i keeperhjørnet han bør ta fast, men slo til corner. Samme med et innlegg han fistet over. Bør taes fast.

 

BE

 

Returen var rett og slett elendig. Innlegget han bokset over og skuddet som han ga corner på er jeg også enig i at er svakt. Likte også utboksingen hans, men syntes også han fortjente litt skryt for en rask reaksjon når Mertesacker prøvde å heade tilbake til keeper og det ble for kort. Szczesny hoppet rett inn i situasjonen der uten at han visste om Berbatov var offside eller ikke.

 

Trenger dog å forbedre seg på alle mulige områder.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...