Jump to content

2013.04.16 Everton H


Umlaut

Recommended Posts

ET STORT SPØRSMÅL: HVORFOR ER DET SLIK AT WILSHERE FALLER, SKLIR OG MISTER BALANSEN MYE MER ENN NOEN ANDRE???

Fordi han dribler alt for lenge hver gang. Må slippe ballen tidligere. En dag kommer han til å bli kvestet når han holder på ballen for lenge (ble nesten det av Kompany).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Skuffa. Bra innsats og positivt at vi ikkje lar oss sparke ut av kampen. Vi er som vanleg mot gode lag ikkje med frå start og våknar vel ikkje før ut i andre omgang. Det er for tregt og puslete framover på bana. Rart at wilshere fekk ny sjanse med kampen sist. Han svara med ny svak kamp. Elles ser vi igjen at botn nivået til Walcott er der det har vore og da er han mest ubrukeleg. Stopparane må få skryt, det same dei to på midten. Dessverre er både arteta og ramsey litt for trege i steget..

Link to comment
Share on other sites

Blir kvalm av å høre all skryten Everton får i TV2 Studio. Vi kjørte jo kampen for svarte! Ramsey får 9 av meg på børsen i dag. Mertesacker hakk i hjel med 8. Satte Berg og Lundekvam på plass. Men det er ikke populært å snakke om i studio.

Spot on! Virket som de mente det kun var ett lag som jobbet sokkene av seg. Ellers må jeg si at Per og Kos var bunnsolide i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Girouds 1-touch-flikker minner meg om Song sine gjennombruddspasninger i lufta. Funker 1 av 20 ganger...

 

For noe tull. Giroud har mange gode 1 touch flikker og Song hadde en svært god treffprosent på sine luftige gjennombruddspasninger.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

For noe tull. Giroud har mange gode 1 touch flikker og Song hadde en svært god treffprosent på sine luftige gjennombruddspasninger.

 

BE

 

Skal sies at Song sin treffprosent på "the chipped longpass" var en god del høyere enn det Giroud trolig har på sine flikker.

 

Edit:

 

Ramsey ligger foreløpig på en førsteplass i konkurransen om å bli man of the match. Har for øyeblikket 42% av stemmene. Cazorla ligger nærmest med 14%. Det sier vel sitt om hvor god han var i dag.

Link to comment
Share on other sites

Dere glemmer Arteta. Når vi endelig valgte å to opp kampen mot Everton etter 20 minutter eller så var han stor, men dere ser han ikke like mye fordi hans rolle ikke tillater de offensive løpene Ramsey gjør. Arteta var helt fundamental i å overføre iniativet i kampen til oss. Etter min mening mer så enn Ramsey.

 

Våre viktigste spillere og bærebjelker er Mertesacker-Arteta-Cazorla. Så skulle vi hatt samme kvalitet fremst og bakerst også. Det har vi ikke.

Wilshere er et problem fordi han okkuperer og fortrenger vår i særklasse beste offensive spiller fra hans beste posisjon. Det vil si Wenger gjør det, og det er vanvidd etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Dere glemmer Arteta. Når vi endelig valgte å to opp kampen mot Everton etter 20 minutter eller så var han stor, men dere ser han ikke like mye fordi hans rolle ikke tillater de offensive løpene Ramsey gjør. Arteta var helt fundamental i å overføre iniativet i kampen til oss. Etter min mening mer så enn Ramsey.

Arteta blir bortglemt fordi alle er helt på Ramsey, i dag var Arteta veldig bra, ligger igjen dypt og samler opp ballen og tar frispark i mot når det er nødvendig. At Ramsey plutselig blir en forumhelt og at Arteta får mindre og mindre ros her har jeg lite forståelse for, Arteta er pdd langt bedre og det er i kombinasjon jeg synes de er best.

Link to comment
Share on other sites

Dere glemmer Arteta. Når vi endelig valgte å to opp kampen mot Everton etter 20 minutter eller så var han stor, men dere ser han ikke like mye fordi hans rolle ikke tillater de offensive løpene Ramsey gjør. Arteta var helt fundamental i å overføre iniativet i kampen til oss. Etter min mening mer så enn Ramsey.

 

Helt enig! Men Ramsey er tilsynelatende "flavor of the month", og da blir det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Pdd er Areta/Ramsey solekart valg sentralt, Cazorla skal ha den offensive sentrale rollen. Mertesacker/Koscielny er vår beste midtstopperkombinasjon. Sagna er fortsatt bedre enn Jenkinson.

Keeper, venstreback, vinger og spiss. Det er der valgene ligger, og vi spiller så få kamper nå at alt annet enn toppet mannskap i hver kamp er bare tull.

Link to comment
Share on other sites

Til Arteta folket:

 

Ja Arteta er kvalitet. Litt for treg/svak fysisk for å være i toppklasse etter min mening, men allikevel en meget god spiller.

 

Dog var han ikke i allverdens form før han begynte å spille med Ramsey. Ramsey sin arbeidskapasitet og taklingsstyrke/aggressivitet gjør jobben til Arteta mangfold lettere. Samtidig er Ramsey også som regel alltid tilgjengelig som et pasningsalternativ til Arteta hvis han kommer i en klemme.

 

Pdd. så danner de to et meget godt partnerskap på midten. I mine øyne ville ikke Ramsey eller Arteta vært like gode i kveld (eller de siste 4-5 kampene) hvis de ikke spilte med hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk bare sett andre omgang i går og den var utrolig bra. Tempoet og innsatsen var bedre enn på lenge og det skjer ikke ofte at Everton blir overkjørt i alle spillets faser i en hel omgang. Vi har stålkontroll bakover i hele omgangen og det er kun ved en anledning at Gibbs er ute av posisjon. Det er en stor kontrast til Norwichkampen hvor han var all over the place hele tiden. Det er honnør til Per og Kosc som fungerer meget bedre enn vår kaptein om dagen. Helt riktig valg av Wenger.

Wilshere var dårlig i andre og burde ikke vært på banen. Han ødelegger det offensive og han ødelegger det defensive. Så langt unna kampform at han ikke bør få starte på en stund. Cazorla får mye skryt, men er ekstremt unøyaktig i avleveringene offensivt og skaper to gode overganger i mot grunnet elendige pass. Han mister ballen i farlig posisjon ved to anledninger uten å få frispark og spiller generelt på for små marginer i perioder. I går gikk det bra, håper han ikke gjør det samme mot United. Han har også en tendens til å danse en runde eller to for mye og da går det for sakte fremover.

Ramsey var meget god og enda bedre uten Wilshere. Arteta MoM i andre omgang. Dårlig valg da han kom seg inn i 16 og en slapp passning etter en genial gjenvinning trekker ned. Ellers er det en feilfri andre omgang som blir toppet med at han slår Anichebe i luftduell og header kontrollert ned til Per.

Giroud gjør det han gjør og kan ikke klandres for det. Innsats og løper bra i boks, men er for begrenset til å utgjøre den forskjellen som var nødvendig i går. Fikk velfortjent kjeft av Gibbs da han ikke løper på første når det slås 45 grader ut. Svak i luften mot gode stoppere da han timer feil gang på gang når han får motspiller i kroppen. Bør score minst to mål i går, men har det per i dag ikke i seg. Går for sakte og valgene blir for enkle.

Sagna solid. Poldi ok. Gibbs ok. Szcz ok. Walcott svak og The Ox hevet kampen.

Litt for mye gjennomsnittsspillere og litt for lite top class for å vinne. Når det er sagt så var andre omgang noe av det bedre jeg har sett fra PL denne sesongen med tanke på tempo og innsats. Vi var ikke redde for å tape og det var vilje til å angripe hele tiden. Det skal Wenger og laget ha skryt for. Ingen kontringer i mot viser god balanse og ingen direkte feil som førte til tullete målsjanser. Dette laget har faktisk tatt steg i riktig retning den siste tiden.

Link to comment
Share on other sites

Tempoet i kampoen i går var meget bra. Sagna var utrolig bra igår og beviste hvorfor nettopp han er på høyrebacken. Ellers godt med Per tilbake. Virker gjerne litt klumsete men flink til å organisere baki der, og konge i lufta. Arteta er den mest undervurderte spilleren i dette laget. Han gjør det han får beskjed om. Er tøff og flink til å roe ned spillet når resten av laget er en smule stresset. Kaptein med stor K. Min mom igår. Parterskapet mellom han og Ramsey er det beste vi har idag og de utfyller hverandre godt. Cazorla hadde en bedre 2 omgang enn 1 da han var mer usynlig. Wilshere ennå rusten men kanskje den beste spilleren vi har når han er i form. Avleveringen hans til Cazorla var i god Bergkampklasse.. Offensivt så har Giroud sjansene til å score, men blir godt pakket inn av Evertonforsvaret. Gutsen er god for tiden og Everton er ikke et lag å kimse av. Vi er godt rustet i forsvaret. Offensivt syns jeg Giroud blir litt for treig for spillet vårt til tider,og savner mer løp inn i boksen. Der syns jeg han var svak igår. Oppsummert: 1 poeng nærmere CL spill.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer - dere fikk selv forumets skryt av Ramsey til å være negativt.

 

Kudos!

Ikke det vi prøvde på, skrev selv at de er den beste duoen vi har der pdd og det er viktig at Aaron har en mer rutinert og disiplinert spiller ved siden av han. Farten til Arteta er sjeldent et problem, kun når backene er ute av posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...