Jump to content

2013.04.16 Everton H


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Wilshere bedre enn forje kamp. Det skal sies.

 

Marginalt spør du meg, men han har vært bedre.

 

Ramsey er banens gigant for vår del. Dessverre er dommeren dårlig og Wilshere/Walcott/Cazorla får ikke noe beskyttelse i det hele tatt og Fellaini, Gibson, Mirallas o.l. får dytte, sparke og holde så mye de vil.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi tok oss inn i løpet av omgangen.

 

Everton var i 100 - spesielt i den første halvdelen av omgangen - men skapte vel lite annet enn sjansen til Pienaar helt tidlig?

 

Oppløftende at vi holder hodet kaldt (men samtidig viser at vi ikke lar oss sparke rundt) og kommer oss inn i kampen.

 

Ramsey er enorm der ute!

Link to comment
Share on other sites

Kom seg litt utover omgangen.. Wilshere bedre enn sist, mangler litt ennå. Ramsey best som sist.

Walcott ikke kommet inn, men prøver. Giroud like lat som sist, gidder ikke løpe inn på ett klasseinnlegg. Misser en stor sjanse også.

Godt å ha Per der igjen.

Link to comment
Share on other sites

Everton gikk i strupen på oss fra start, og vi virket uforberedt. Offensivt er det håpløst, men vi har ikke gjort de store brølerene defensivt. Opphetet, hektisk og sjansefattig. Everton best, men har gått litt tom for steam etterhvert. En god pep talk nå så tar vi over kampen i andre omgang. I hope!

Link to comment
Share on other sites

Syns vi er dårlige til å holde ballen i laget, men vi jobber hardt og Everton får ikke god tid de heller.

 

Giroud med en gigasjanse, bra han kommer til den, synd og litt typisk at han bommer. Uansett er det ikke lett å være ensom spiss utpå matta der idag.

 

Fortsatt trua, men dette blir som ventet en tøff kamp.

Link to comment
Share on other sites

Everton har vært godt defensivt organisert, men det har vi og. Jeg vil ha Rosicky inn for Wilshere for å skape enda mer balluba i Evertons bakre rekker. Han har også mer defensiv disiplin enn Jack. Syns vi hever oss utover i omgangen. De taklingene som var litt i overkant var for meg ett symbol på at Everton mistet kontrollen på kampen de hadde i innledningen. Dette er ulidelig spennende og jeg er pessimist.

Link to comment
Share on other sites

Ferguson er på tribunen. Og han har tydeligvis gitt Moyes et ti år gammelt taktikk-notat fra United: "Spark dem av banen!"

 

Jeg synes dette ser ut som en skikkelig manndomsprøve for våre gutter. De 3 poengene kommer til å koste mange blåmerker. Foreløpig har vi ikke funnet helt ut av det. Men gjør vi det, er ikke veien til nettmaskene lang. Fullfører vi i tillegg matchen med elleve hele spillere, så står det til laud.

 

Det blir en ulidelig spennende andreomgang!

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg vil nevne: At Gibbs, Wilshere og Giroud er så utrolig enbeinte gjør de veldig forutsigbare. Særlig Wilshere og Giroud blir lett avslørt på dette. Giroud ville også hatt et mål hvis han bare hadde brukt høyrebeinet fremfor at han måtte ha den på venstrebeinet når Ramsey skapte den sjansen.

 

Ellers: Wilshere er ingen offensiv midtbanespiller. Han kan ikke spille Cesc-rollen ennå. Håper virkelig Wenger innser dette og slår over til 4-1-2-3 neste sesong, men nå trodde jeg også han innså at vi trengte en ny midtbanespiller forrige sommer og i vinter, men det klarte han ikke å se.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...