Jump to content

2013.04.16 Everton H


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Da får jeg tillate meg å være uenig med dere.

 

Min oppfatning er at Poldi ikke helt passer i den rollen. Skuddfoten hadde kommet mer til sin rett, men mitt ankepunkt

er at han ikke er teknisk god nok, ikke oppfinnsom, kreativ nok, til å lykkes der. Personlig synes jeg han feilvendt/ i trange områder sliter litt.

Også er han ekstremt en-fotet, og måten han "manøvrerer" seg med ballen på, passer etter mitt syn ikke helt inn i den rollen. Litt vanskelig å forklare.

Cazorla er knallgod med begge ben, mer uforutsigbar, bedre til å finne og skape kreative løsninger hvor han i utgangspunktet har lite rom/ er feilvendt.

 

I kamper hvor vi derimot kan kontre og Poldi får bruke styrkene sine i rom og rettvendt, er han knallgod. Som hjemme mot West Ham.

Link to comment
Share on other sites

Da får jeg tillate meg å være uenig med dere.

 

Min oppfatning er at Poldi ikke helt passer i den rollen. Skuddfoten hadde kommet mer til sin rett, men mitt ankepunkt

er at han ikke er teknisk god nok, ikke oppfinnsom, kreativ nok, til å lykkes der. Personlig synes jeg han feilvendt/ i trange områder sliter litt.

Også er han ekstremt en-fotet, og måten han "manøvrerer" seg med ballen på, passer etter mitt syn ikke helt inn i den rollen. Litt vanskelig å forklare.

Cazorla er knallgod med begge ben, mer uforutsigbar, bedre til å finne og skape kreative løsninger hvor han i utgangspunktet har lite rom/ er feilvendt.

 

I kamper hvor vi derimot kan kontre og Poldi får bruke styrkene sine i rom og rettvendt, er han knallgod. Som hjemme mot West Ham.

Jeg forstår tankegangen din. Allikevel tenker jeg at denne rollen kan bekles på forskjellige måter. Cazorla gjør en glimrende jobb på sin måte. Det jeg gjerne skulle sett var at Podolski i den rollen ville fungert mer som en hengende spiss. Da kan han plukke andreballer etter Girouds dueller, fylt opp i boksen og kommet oftere i avslutningsposisjon. De to har jo også noen flotte kombinasjoner seg i mellom som de kunne benyttet oftere. Det er mange playmakere i laget, så det er ikke sikkert vi er avhengig av en playmaker på denne plassen.

Link to comment
Share on other sites

Er det gitt at det blir Szczesny imål? Har følelsen på Manonne siden han er foretrukket på benken de to siste kampene.

Håper podolski blir involvert idag, samme hvor bare han blir involvert. Han har hatt en god inflytelse på laget i kampene han har spillt.

Ellers mener jeg vi bør starte med Walcott, vi trenger han i form. Hvis han ikke presterer eller har en dårlig dag kan han byttes mot OX eller Gervinho.

 

Rosiscky bør rett inn igjen, Wilshere bør benkes og evt spille siste halvdel om nødvendig.

Er veldig glad for at Per er tilbake, vermaelen og gibbs ut for Per og Monreal.

 

Har trua ikveld! Go gunners!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår tankegangen din. Allikevel tenker jeg at denne rollen kan bekles på forskjellige måter. Cazorla gjør en glimrende jobb på sin måte. Det jeg gjerne skulle sett var at Podolski i den rollen ville fungert mer som en hengende spiss. Da kan han plukke andreballer etter Girouds dueller, fylt opp i boksen og kommet oftere i avslutningsposisjon. De to har jo også noen flotte kombinasjoner seg i mellom som de kunne benyttet oftere. Det er mange playmakere i laget, så det er ikke sikkert vi er avhengig av en playmaker på denne plassen.

 

Du glemmer også å nevne at med Cazorla på venstre så har vi en playmaker ute på kanten som letter litt av det kreative trykket. Kunne skjønt skeptikerene hvis vi stilte med Walcott, Podolski, Chamberlain og Giroud på de 4 offensive plassene da vi ganske klart ville hatt litt like spillertyper, men med Cazorla inne i miksen så tror jeg det kunne blitt veldig bra. Særlig mot Everton hvor vi trenger kontringsstyrke.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne noe annet enn at Szczesny står kampen om Fabianski er skadet. Om han blir vraket til fordel for Mannone så tyder det på at han blir solgt til sommeren slik jeg ser det, for da vil han faktisk være 3.Keeper, noe jeg ikke tror han er særlig lysten på.

Link to comment
Share on other sites

Enig med bergkamp88. Tror Podolski ville gjort det bedre som hengende spiss enn i en 10'er-rolle. Han har ikke teknikk til å spille som en #10 (kan vel f.eks. ikke dempe ballen på høyrebenet engang). Greit med Cazorla som venstrekant, han vandrer uansett innover og det meste han skaper kommer fra sentrale posisjoner på banen.

 

Usikker på laget, men Podolskis venstrefot kan på en god kveld vært verdt både flere mål og målgivende.

Link to comment
Share on other sites

Enig med bergkamp88. Tror Podolski ville gjort det bedre som hengende spiss enn i en 10'er-rolle. Han har ikke teknikk til å spille som en #10 (kan vel f.eks. ikke dempe ballen på høyrebenet engang). Greit med Cazorla som venstrekant, han vandrer uansett innover og det meste han skaper kommer fra sentrale posisjoner på banen.

 

Usikker på laget, men Podolskis venstrefot kan på en god kveld vært verdt både flere mål og målgivende.

 

Bare for å presisere: Når jeg setter opp Podolski som den midterste av de 3 så er det ikke som en "klassisk nummer 10" eller playmaker, men som hengende spiss. Han er der for å støtte opp under Giroud og spille av han.

Link to comment
Share on other sites

Håper Gervinho starter i dag også. Litt tilbake på det jevne mot Norwich, men jeg syntes ikke han har spilt seg ut, ei heller at Theo spilte seg inn. Kan ikke si jeg er fanatisk fan av Gervinho, men en ting skal han ha; han jobber og sliter og det er mer enn jeg kan si om alternativet. Tror ikke Geirvinhos arbeidsinnsats skal undervurderes i en kamp som denne.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er korrekt bekrefter det bare hvor skjør han er... Desverre ikke ulikt flere av våre spillere...

 

Aye. Derfor jeg har ønsket Rosicky vekk i en god del sesonger nå. Ikke fordi han ikke er fantastisk god på sitt beste, men fordi han sjeldent er tilgjengelig over store deler av sesongen. Ditto det samme med Diaby selvfølgelig. Som er langt langt verre enn Rosicky igjen.

 

Håper bare at Wilshere ikke kommer inn for Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Og ingen Podolski. Oppgitt selv, hva må han bevise før han får starte? Håpløst.

Wilshere kan bare spille bedre idag enn sist, det går ikke å bånne det han presterte sist nesten :) Når Thomas nok engang er skadet var det naturlig at han måtte inn. Kanskje han kan trekkes bakover og prøve Ramsey istede?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...