Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Gir ikke opp Giroud, tror han kan blomstre med Suarez litt bak seg som lager veldig mye sjanser for andre.

 

Seconded. Debutsesongen var litt under pari, men enkelte trenger lengre tid enn andre for å blomstre. Tror vi ser en bedre Giroud neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Selv om han scorer på flere av sjansene han får så er han fortsatt mer enn et godt stykke unna øverste hylle. Teknikken, enbeinheten og farta setter en grense for det rett og slett. Pasningsfoten hans er heller ikke spesielt god på vanlige "simple" pasninger. Han er dog fantastisk flink på de flikkene over sisteforsvareren til en medspiller.

 

Han er og blir et hakk eller to under det nivået jeg forventer av en spiss i en klubb på størrelse med Arsenal. I Premier League er van Persie, Rooney, Dzeko, Agüero, Suarez, Berbatov, Torres, Michu og Benteke bedre i mine øyne, mens Lukaku, Lambert, Fletcher og Kone (tatt i betraktning av forrige sesong) er på omtrent samme linje. Attpåtil var Tevez på et høyere nivå enn Giroud og det er trolig erstatteren hans Jovetic også.

 

Så i Premier League er det trolig 8-9 spisser som holder et høyere nivå enn Giroud. Forhåpentligvis hever han seg noen hakk og blir bedre enn spillere som Torres, Berbatov og Michu, men resten på lista der tviler jeg på at han nærmer seg da teknikken ikke er up to scratch.

Link to comment
Share on other sites

Har snoket litt på liverpool.no idag og der er det et par stykker som hevder at vår "rikdom" skyldes pengene til Usmanov. Tydeligvis noen pool supportere som ikke er vant til konseptet om at klubber kan tjene egne penger.

Link to comment
Share on other sites

Ja liverpool supporterne klager over alle, men de er vel en av klubbene som har brukt vanvittig med summer som ikke er tjent selv. De har en stadio som snart må gjøres noe med hvis de skal konkurere og det vet vi alle IKKE er billig.

Link to comment
Share on other sites

Har snoket litt på liverpool.no idag og der er det et par stykker som hevder at vår "rikdom" skyldes pengene til Usmanov. Tydeligvis noen pool supportere som ikke er vant til konseptet om at klubber kan tjene egne penger.

 

Folk som er assosiert med Liverpool er generelt ikke de skarpeste knivene i skuffen. Verken manageren, eierne, supporterene eller spillerene for den saks skyld.

Link to comment
Share on other sites

Har snoket litt på liverpool.no idag og der er det et par stykker som hevder at vår "rikdom" skyldes pengene til Usmanov. Tydeligvis noen pool supportere som ikke er vant til konseptet om at klubber kan tjene egne penger.

H

 

 

 

Hahah. Jeg som trodde jeg var den eneste...

 

 

8 år uten noen trofeer er noe Liverpool supporterne liker å nevne i det siste.....

Link to comment
Share on other sites

De har en stadio som snart må gjøres noe med hvis de skal konkurere og det vet vi alle IKKE er billig.

 

De har faktisk avskrevet over £50 mill på planlegging av ny stadion som har endt med absolutt ingen ting! Det er ikke bare kjøpene av Carroll, Henderson og gjenansettelsen av Dagliesh som helt mislykket hos poolerne.

Link to comment
Share on other sites

Tar meg en tur på ferie i morgen, og tar (relativt) "Arsenal-fri" i knappe to uker, men dessverre så blir jeg ikke så overrasket hvis debatten står på stedet hvil når jeg kommer tilbake. Ikke på grunn av mine "forumvenner", men mer på grunn av Arsene og Ivan som forsetter å prate men har problemer med å handle.

 

Til tross for det, ha en god sommer og ikke la "narrespillet" ødelegge humøret.

 

TIlbake fra ferie og ikke bare er transfersituasjonen på stedet hvil, men den har kanskje til og med et steg bakover når en ser på hva som har skjedd med Higuain.

Ferien har ikke vært totalt Arsenalfri, så litt tenking og lesing av nyheter og spekulasjoner har det vært i denne perioden og jeg har nok også måtte gå litt i meg selv og svelge noen "kameler".

 

Og "hovedkamelen" er nok Suarez, som jeg tydelig har sagt at jeg ikke vil ha til klubben. Jeg er forsatt skeptisk, ikke til fotballtalentet Suarez, men til "basketcaset" Suarez. Når jeg likevel velger å moderere min motstand til et Suarezkjøp, så skyldes det mangelen på alternativ. Hvis Suarezkjøpet også går dukken så er jeg redd for at vi ender opp med en middelmådig angriper eller null angripere i det hele tatt.

 

Selv om jeg ønsker at klubben anskaffer en "klasseangriper" så er jeg mer betenkt over den totale mangelen av "seriøse" rykter på den defensive banehalvdelen. Vi trenger en god backup (eller førstealternativ) på keeperplassen, vi må virkelig ha en ekstra (god) backup på midtstopperplassen og det ville ikke skade med noe backup på backplassene heller. Jeg har ingen illusjon om at det blir kjøpt to nye spillere i backfireren, men jeg har et håp om en anskaffelse av en allsidig spiller som kan bekle flere posisjoner i de bakre rekker. Defensiv midtbane har også vært en kjepphest fra min side, men der har jeg gitt opp håpet.

 

Min tiltro til Knoll og Tott har blitt mer og mer tynnslitt de siste sesongene, og utover i siste sesong så ba jeg om Wengers avgang. Selv om dette er/var urealistisk så har ikke Wenger gjort noe som styrker min tiltro til hans rolle i klubben. Men jeg aksepterer at Wenger vil være den som styrer laget neste sesong, men det må mye til før jeg aksepterer at han får forlenget sin kontrakt utover kommende sesong. MIn hovedkritikk har ikke vært på spillerkjøp/salg, men på lagets prestasjoner og da underforstått måten han har ledet laget på. Likevel så vil dette overgangvinduet ha mye å si på hvordan jeg vil vurdere Wenger fremover, ikke minst på grunn av det som er blitt sagt om klubbens finansielle evner og også om ledelsens ønske om å forsterke laget.

 

Noen (paniske) spillerkjøp i de siste dager av overgangsvinduet er uakseptable, jeg vil sette 1. august som en dato der klubben MÅ (ikke bør) ha de viktigste forsterkningene på plass. Egentlig er 1. august for sent, men ett par uker før seriestart vil i det minste gi nyankomne spillere en viss mulighet til å bli kjent med laget og være noenlunde klare til seriestart.

Link to comment
Share on other sites

 

Noen (paniske) spillerkjøp i de siste dager av overgangsvinduet er uakseptable, jeg vil sette 1. august som en dato der klubben MÅ (ikke bør) ha de viktigste forsterkningene på plass. Egentlig er 1. august for sent, men ett par uker før seriestart vil i det minste gi nyankomne spillere en viss mulighet til å bli kjent med laget og være noenlunde klare til seriestart.

 

Helt enig i at spillerkjøp ideelt sett bør være avklart tidlig slik at den nye spilleren får litt tilvenningstid med nye lagkamerater. Hvis den nye spilleren skulle være Suarez så bør han ideelt sett hentes inn så sent som overhode mulig. Dette fordi han har karantene de seks første kampene og han vil fortsatt tid til å bli vant med oss etter at vinduet har stengt og han skal debutere. Det er også en måte å spare lønnskostnader på :proud:

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig i at spillerkjøp ideelt sett bør være avklart tidlig slik at den nye spilleren får litt tilvenningstid med nye lagkamerater. Hvis den nye spilleren skulle være Suarez så bør han ideelt sett hentes inn så sent som overhode mulig. Dette fordi han har karantene de seks første kampene og han vil fortsatt tid til å bli vant med oss etter at vinduet har stengt og han skal debutere. Det er også en måte å spare lønnskostnader på :proud:

 

Selv om han er suspendert i ligaen vil ha fortsatt kunne spille CL kvalik for oss

 

 

 

*edit*

FIKS QUOTES FFS!!!!

Link to comment
Share on other sites

Personlig hadde jeg sansen for å få inn Higuain. En typisk spiss, men raskere, mer mobil og mer effektiv enn Giroud. Suarez er langt mer spillende og uforutsigbar. Han kommer også til å ligge dypere i banen. Der er han også best. Når det gjelder Suarez har vi nå kommet oss i posisjon til å signere mannen. Det virker som Suarez er villig og Liverpool er inneforstått. Dette er mannen Wenger har sett seg ut, så det er bare å gi gass og fullføre. Slipper vi opp nå og begynner med noe dill dall (noe vi sikkert gjør) kommer vi sansynligvis til å sitte igjen med "hodet i postkassen". £40.000.001 liker jeg. Et push fra spilleren selv nå og noen pund til så Liverpool berger litt ansikt så er dette i boks. Forutsatt at det handles kjapt og effektivt. Akkurat nå er vi tydeligvis også uten konkurranse. Det vil være naivt å tro at det vil fortsette lenge når en av verdens aller beste spillere begynner å brenne broene til sin klubb.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg her. Skulle også gjerne sett en mer typisk spiss inn, en som lukter på offsidelinja og er giftig til tusan. Det er Higuain.

 

Vanligvis ville jeg vært i skyene når vi er linket til en verdensklassespiller, men gud bedre for en ufyselig fyr Suarez er på banen.

Og måten han brenner broer til sinne tidligere klubber er heller ikke noe jeg setter høyt.

 

MEN. Hvis vi får han skal jeg gjøre mitt beste for å like han. Og med han inn på laget vårt tror jeg vi fort kan løfte oss tabell-messig.

Så man skal vell ikke klage. Dog venter jeg bare på at det skal renne ut i sanden, akkurat som med Higuain.

Link to comment
Share on other sites

Er det en spiss vi trenger mest av alt? Et spørsmål jeg har stilt meg en del de siste dagene. Kjøper vi Suarez for la oss si £50m, så tviler jeg veldig sterkt på at de andre, og minst like skadeutsatte posisjonene våre blir forsterket. Jeg vil ha Suarez, men jeg vil heller ha en keeper, en midtstopper, en defensiv midtbanespiller og muligens en spiss for - la oss si £60m. Hvem, hvor osv er utrolig vanskelig, men jeg skal prøve meg.

 

Etienne Capoue: Cardiff skal visstnok ha fått et bud godkjent på $12m, som vel er rundt £8m. 25 år gammel, er inne i landslagsvarmen til Frankrike, og Arsenal og Barcelona skal ha visst interesse for han tidligere. Det som gjør at jeg føler han burde være aktuell, er at han kan bekle både en midtstopperplass og en litt dypere rolle på midtbanen. Her kan vi kuppe to utsatte posisjoner i én og samme spiller!

 

Paul Pogba: Har vært outstanding for Juventus etter overgangen fra Manchester United, og lekte i U-20 VM. Vil nok koste minst £15m, og agenten hans er desverre Mino Raiola.

 

René Adler: 29 år gammel. Fin alder for en keeper, og jeg vil tro han koster rundt £8-10m. Henter vi han kan vi nærmest vinke goodbye til Szczesny, da Adler blir førstekeeper i minst 6 år frammover. Har vært en del rykter rundt han tidligere.

 

Når det gjelder spissplassen så har vi to spillere som ønsker å spille spiss, men som blir plassert på kantene som regel. Podolski med 11 mål og 9 assist på 25(8) kamper. Walcott med 14 mål og 10 assist på 24(8). Det sier seg selv at disse spillerne vil komme til flere sjanser totalt sett i en spissrolle. Problemet er bare at de ikke passer inn som midtspisser. Spesielt mot gode lag sliter de, og vil slite der - føler jeg. Endrer vi formasjonen til et-eller-annet med 2 spisser, tror jeg begge vil utfylle Giroud perfekt. Giroud var for dårlig forrige sesong til å ta hele midtspiss-rollen på sine skuldre, og jeg tviler ikke på at han blir bedre i år, men jeg tror også han ville dratt stor nytte av å hatt en rask spiller tett ved siden av seg.

 

Skal vi handle har jeg pønsket meg fram til et par alternativer. Det finnes ikke mange spisser jeg tror er tilgjengenlige, som i tillegg forsterker stallen vår. Henter vi Adler og Capoue for £16m +/-, har vi "igjen" £34m.

 

Leandro Damiao - Internacionale - £20m.

Scorer og herjer som en gud i Brasil, som seg hør og bør. Puttet 82 mål på 147 kamper for Internacionale, og har 3 mål på 16 landskamper for Brasil. Spilte ikke Confederations Cup pga skade. Det jeg har sett av han er en svært komplett spiller. Er stor og sterk, men har et voldsomt dribleregister til tross for høyda. Scorer med begge bein, utenfor som innenfor, med hodet og på brassespark og alle mulig slags akrobatiske måter. Tottenham har vært ryktet ute etter han i flere år nå, og det hadde vært deilig å snytt de for han. 24 år gammel, og må komme seg ut av Brasil snarest for å fortsette utviklingen.

http://www.youtube.com/watch?v=DXvLCWcfThU

Med tanke på at dette er hans varemerke, så kan jeg tenke meg at han til tider kan være svært frustrerende å ha. Likevel kan han være det lille ekstra.

 

Christian Benteke - Aston Villa - £15M.

19 mål og 4 assister i Premier League i fjor, for et lag som endte på 15. plass, er meget sterkt. Er bare 22 år gammel, men har nylig signert ny kontrakt med Villa. Ønsket seg bort, og snur nok på femøringen om Arsenal viser sin interesse. Er enormt god i lufta med sine 190 på strømpelesten. Han kan egentlig sammenlignes med Giroud. Trenger vi to så like spillertyper?

 

Robert Lewandowski - Dortmund - £35m.

Ønsker seg til Bayern, men de kom ikke til enighet. Er ventet at han drar til Bayern som bosman-spiller etter sesongen. Bør være en mulighet for å hente han nå. Dortmund er som oss, de selger han for penger nå - i stedet for å dra nytte av han i en ekstra sesong. Legger vi £30-35m på bordet, tror jeg Dortmund aksepterer. Så spørs det bare om han ønsker seg til oss.

 

Erik Lamela - Roma - £20m.

Lamela har tatt store steg, og leverte en knallsesong sist. Anses som en av verdens største talenter, og puttet i fjor 15 gåller fra sin høyreving-posisjon. Har også operert som spiss, og kan være et alternativ om Walcott trekkes inn og regnes som spiss. Disse to kunne eventuelt "delt" på en rolle, hvor de vandret mellom spiss og ving. Det jeg har sett av han er bra nok til å sammenligne han med Eden Hazard.

 

Wayne Rooney - Manchester United - £25m.

Fantastisk på sitt beste. Sett han på topp og han leverer minst 25 mål. Føler han har tapt seg litt de to siste sesongene, men har stort sett spilt i en dypere rolle. De kommersielle inntektene dekker lett overgangssummen han vil koste. Krever nok minst £180-200k i uka.

 

Marco Reus - Dortmund - £30m.

Litt som Lamela. Kan bekle OMV, OMS, OMH og en spiss-plass. Har lest at han er litt skadeutsatt, men han har allerede levert knallsterkt for Tyskland. Kommer til å bli verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Mykje blir sagt og tenkt om Suarez: http://www.guardian.co.uk/football/blog/2013/jul/26/luis-suarez-liverpool-dilemma

 

Sjølv har eg lite tru på at han kjem, men håpar desto meir. Fryktar at vi endar som svarteper i år (igjen?) da vi har pengar men ikkje vil bruke dei. Det hjelper oss lite at vi har meir når andre også har meir og faktisk vil investere

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...