Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Tenker så klart på Dortmund og har rettet på det nå! :) Begynner og bli litt senil frykter jeg..

 

Fort gjort i en port! :P

 

Ellers er det nå 18 ligamål på Benteke. Sikret hat-trick nettopp. En annen spiller som har vært koblet til Arsenal er Mignolet. Han har hatt en rimelig begredelig dag på jobben i Sunderland buret.

Link to comment
Share on other sites

 

Fort gjort i en port! :P

 

Ellers er det nå 18 ligamål på Benteke. Sikret hat-trick nettopp. En annen spiller som har vært koblet til Arsenal er Mignolet. Han har hatt en rimelig begredelig dag på jobben i Sunderland buret.

 

Sitter og ser på samme kamp. Meget imponerende denne Benteke!

Link to comment
Share on other sites

Denne Benteke har tatt PL med storm denne sesongen.

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2233798/Christian-Benteke-I-love-Arsenal-thought-Aston-Villa-based-London.html

 

"Benteke, who has scored four goals for Villa and moved ahead of £24m signing Darren Bent in Paul Lambert's pecking order, also cited Gunners legend Thierry Henry as his idol, admitting it would be a dream to play for Arsene Wenger's side.

'Arsenal are the club I love,' Benteke said. 'I like their philosophy of selecting young players and, besides, they had Thierry Henry.

'For me he is the best player in the world and was my boyhood idol. I'm not afraid of making enemies at Villa by saying I love Arsenal"

 

:)

Link to comment
Share on other sites

"Benteke, who has scored four goals for Villa and moved ahead of £24m signing Darren Bent in Paul Lambert's pecking order, also cited Gunners legend Thierry Henry as his idol, admitting it would be a dream to play for Arsene Wenger's side.

'Arsenal are the club I love,' Benteke said. 'I like their philosophy of selecting young players and, besides, they had Thierry Henry.

Flere sitater fra Benteke:

“Christian Benteke? Never heard of him,” said 21-year-old Christian Benteke, from Belgium. “Seven million pounds is a lot of money for someone who is essentially an unknown quantity. I hope Paul Lambert knows what he’s doing, because from the outside looking in, this has the feel of a panic buy.”

Link to comment
Share on other sites

Drømmer om:

 

Gomez - bayern trenger han vel ikke om alle ryktene slår til.

Fabregas - han er vel lei av å spille annenfiolin i Barca tenker jeg.

Bender - hadde vært finfin på midten.

Subotic - ennå mer tyngde bak.

Begovic - stabil sisteskanse.

 

Da har vi tatt en i hvert ledd, og de kan både komme inn i første 11'er og bidra fra benk. Koster oss vel sikkert de 70.mill som det så ofte prates om at vi har tilgjenglig. Men skitt au, da hadde vi kunne utfordret :)

Link to comment
Share on other sites

 

Please elaborate.

 

Selv tror jeg at Gomez kunne lykkes i Arsenal. Til en viss grad.

 

Han er ikke en spiller jeg har lyst til å se i Arsenal drakta da jeg føler han er veldig begrenset. Ja han scorer tonnevis med mål som Huntelaar, men akkurat som Huntelaar så passer han ikke inn i Arsenal sin måte å spille fotball på og samtidig trenger han også (i toppform altså) hakket flere sjanser enn nederlenderen. Vi trenger en mer komplett spiller enn Gomez i mine øyne.

 

En annen ting er at Gomez er veldig avhengig av godt kantspill. Det er noe han ikke vil få i Arsenal. Han er ikke i stand til å spille folk inn foran mål eller dra av en mann. Dette er noe Arsenal sine beste spisser har vært i stand til å gjøre koblet sammen med effektivitet foran mål. Dette er også noe vår neste toppspiss burde ha i skapet sitt i mine øyne..

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gomez er begrenset så lurer jeg på hva vår kjære Giroud er?

Mer begrenset. Når det er sagt, så har jeg faktisk litt sansen for Giroud. Han gjemmer seg i alle fall aldri bort, selv om han ikke er like heldig med alt han foretar seg. Dog håper jeg at vår neste spiss har sin største forse andre steder enn på deffensiv døball.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gomez er begrenset så lurer jeg på hva vår kjære Giroud er?

 

Som Revelur sier: Enda mer begrenset.

 

Jeg vil heller ha Gomez fremfor Giroud, men ikke faen om jeg vil se klubben betale £20-25m + £100k+ i uka for han. Han er rett og slett ikke så god. Og for å være ærlig så tror jeg neppe han er på radaren til Wenger. Dog vet man aldri med det mtp. at han faktisk kjøpte Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Synes en god illustrasjon på hva du får av Gomez ligger i antall pasninger per kamp. Gomez slår 7.5 pasninger i snitt. Konkurrenten Mandzukic slår 19.5 per kamp.

 

Giroud har forresten 21 i snitt per kamp. Og det er bedrøvelig for det er i denne delen av spillet han har sin store svakhet. Treffprosenten er så vidt over 60.

 

Jovetic, mannen enkelte lurer på om er den rette spissen for oss, har 38.6 pasninger per kamp med en treffprosent på 78

Link to comment
Share on other sites

Synes en god illustrasjon på hva du får av Gomez ligger i antall pasninger per kamp. Gomez slår 7.5 pasninger i snitt. Konkurrenten Mandzukic slår 19.5 per kamp.

 

Giroud har forresten 21 i snitt per kamp. Og det er bedrøvelig for det er i denne delen av spillet han har sin store svakhet. Treffprosenten er så vidt over 60.

 

Jovetic, mannen enkelte lurer på om er den rette spissen for oss, har 38.6 pasninger per kamp med en treffprosent på 78

 

Van Persie ligger til sammenligning på rundt 28-30 pasninger i United drakta med en pasningsprosent på 80%.

 

Bundesliga: Hamburg say they have not had any contact with Arsenal over Rene Adler

 

Oh this is so on. :P

Link to comment
Share on other sites

Sålenge de vet hvor målet står og klarer å treffe det driter jeg en lang marsj i ant pasninger :) Men det er nå meg, enkelte spisser spiller jo nærmest midtbane halve kamper. Jeg vil ha en helt der oppe som bare setter kanonsjansene våre.

 

Gomez har vært skadet endel iår og er først tilbake nå, at han er en god spiss vet de fleste. At han er bedre enn Giroud vet alle. Men tror heller ikke Wenger tenker tanken siden vi har Giroud. Spillere på toppnivå skal vi jo ikke ha lenger

Link to comment
Share on other sites

Sao Paulo still keen to make Denilson's loan move from Arsenal permanent

 

Make it happen. Går også rykter om Chamakh til Real Betis mens Djourou har uttalt at han kan tenke seg å bli værende i Tyskland. Bendtner er også forhåpentligvis på vei ut, men er redd for at det blir vanskelig å bli kvitt han. Vi vet at vi i det minste blir kvitt Squillaci og Arshavin så det er positivt.

 

Med så mange spillere ut som sitter på rimelig høye lønninger så vil det ikke merkes så mye på neste års lønnsbudsjett hvis vi forhåpentligvis har en veldig positiv sommer på overgangsmarkedet.

 

Adler, Gonalons og Jovetic hadde jeg vært i ekstase om kom i sommer, men jeg tror dessverre ikke det er nok til å skyte oss opp til førsteplass i Premier League neste sesong såfremt ikke lag som City, United, Chelsea etc. velger å være helt stille på overgangsmarkedet. Noe som neppe er tilfelle. Dog så vil vi trolig på Adler, Gonalons og Jovetic alene kunne hanke inn rimelig godt med ekstra poeng. Mangler bare den lille matchvinneren ved siden av Koscielny og ute på en av kantene.

Link to comment
Share on other sites

Kobles til Schneiderlin i dag ja, ville vært en grei signering - solid begge veier og engelskprodusert, men føler ikke at han vil tilby oss noe vi mangler akkurat, kan vel være ett alternativ dersom Coquelin/Diaby eller noe av stallfyllet som er registrert skal ut av stallen i sommer kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Kobles til Schneiderlin i dag ja, ville vært en grei signering - solid begge veier og engelskprodusert, men føler ikke at han vil tilby oss noe vi mangler akkurat, kan vel være ett alternativ dersom Coquelin/Diaby eller noe av stallfyllet som er registrert skal ut av stallen i sommer kanskje?

 

Schneiderlin er vel ikke engelskprodusert? Kom til Southampton i 2008 og er født i 89. Man må vel ha 3 år i England før fylte 20 år for å bli regnet som "home-grown"?

 

Når det gjelder Schneiderlin så ville jeg blitt direkte skuffet om han kom inn. Ikke er han bedre enn Ramsey eller Wilshere og han er heller ikke billig (for £5m så hadde han vært OK for oss). Han er heller ingen kraftplugg som jeg syntes vi mangler på midten. Ser heller at vi bruker noen millioner mer på Gonalons og heller gir Aneke eller Yennaris et par kamper i cupen o.l.. Særlig Aneke er en spiller jeg virkelig har lyst til å se i Arsenal drakta. Vært meget god for Crewe på lån, men usikker på om han er klar for å ta et såpass stort steg på såpass kort tid allerede nå. I så fall så er Yennaris rimelig klar. Han viste jo at han holdt nivået mot bla. United o.l. så som tredje/fjerdevalg burde han virkelig duge.

Link to comment
Share on other sites

Oscar Cardozo er ingen dårlig fotballspiller!

Nei, men det er nok en grunn til at ikke har kommet seg videre fra Portugal.

Men han hadde blitt den nye hoggestabben her på forumet hvis han kom, ettersom han er vanvittig treg.

Link to comment
Share on other sites

Nei, men det er nok en grunn til at ikke har kommet seg videre fra Portugal.

Men han hadde blitt den nye hoggestabben her på forumet hvis han kom, ettersom han er vanvittig treg.

Det er nok først og fremst tempoet som har gjort at han ikke har kommet til en av de virkelig store ligaene! Giroud er jo som Walcott i forhold... Men han skal ha for at han lukter mål, det kan man ikke ta fra denne mannen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...