Jump to content

Nacho Monreal


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Haha. Jeg frykter at Gibbs skal bli like plaget.

 

Skjer aldri. På tross av store skadeplager hos Gibbs så står han fortsatt med nesten like mange kamper spilt som Diaby for Arsenal allerede. Spiller han 30 kamper i løpet av sesongen (noe jeg er meget sikker på at han vil gjøre) så er han allerede forbi :P

 

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har ikke tro på at det skulle bli riktig SÅ ille! Men synes han har hatt mye avbrekk gjennom sesongene, fyren er jo Etiopia-tynn, skal vel ikke mye til!

 

Han har spilt veldig mye mer fotball de siste sesongene enn tidligere (34 og 41 kamper de siste to sesongene). Jeg er ikke bekymret for at han skal "ta en Diaby" akkurat, men jeg skulle selvfølgelig gjerne sett at han spilte 40-50 kamper jevnt og trutt hver sesong. :P

 

Link to comment
Share on other sites

 

Han har spilt veldig mye mer fotball de siste sesongene enn tidligere (34 og 41 kamper de siste to sesongene). Jeg er ikke bekymret for at han skal "ta en Diaby" akkurat, men jeg skulle selvfølgelig gjerne sett at han spilte 40-50 kamper jevnt og trutt hver sesong. :P

Nei satser på at det ordner seg! Små avbrekk kan bremse utviklingen når de er ofte, men han var verre før ja!

Link to comment
Share on other sites

Delvis. Mener at Nacho har blitt bedre ettersom han har fått spille mer og mer. Kan bli en nøkkelspiller for oss når han kommer i kampform. Har 16 landskamper for Spania så er ingen tvil om at han har kvaliteter(Skal sies at han kom inn i en posisjon der Spania var svake og at Moreno og Alba pdd. er langt foran).

 

Faktisk veldig flink til å time løpene sine offensivt, god med begge ben. Bare han kommer seg defensivt har jeg stor tro på fortsettelsen med han fra start(Selv om jeg mener Gibbs er flere hakk bedre). God pasningsspiller og god teknikk samt en herlig innleggsfot som han viste frem mye i Malaga(6 assists på halvannen sesong)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 years later...

Sykt at det nesten er tre år siden forrige post i denne tråden. Det sier litt om hvilken "unsung hero" denne mannen er. Nå ble han, som eneste Arsenalspiller, plukket ut til team of the season i PL hos Whoscored- vel fortjent! Levert stabilt godt i hele år.

Link to comment
Share on other sites

Synes han har dekket over mange svake defensive kamper med offensive bidrag.

 

Mot flere av de større lagene har han rett og slett vært en rundingsbue. Digger Nacho, men synes han var bedre forrige sesong (og sesongen før der) enn denne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

En spiller som så vidt jeg husker "kun" ble kjøpt mot slutten av et januarvinduet fordi skadeproblemer på backen ble for store. 

Monreal er en spiller som alltid yter maks, en spiller som er lojal og aldri sutrer. Som for så mange andre spillere så har det i perioder gått både opp og ned på banen, men Nacho er vel en spiller der (bortimot) alle supportere sitter igjen med et positivt inntrykk når han nå vender nesen hjemover. 

Link to comment
Share on other sites

En spiller som har fått maksimalt ut av talentet sitt. En viktig spiller gjennom mange år. Har i perioder vært vår beste og mest stabile spiller. I enkeltkamper mot feks Spurs og United har han vært feilfri og en av de største bidragsyterne for å vise hvor mye disse kampene betyr. Er vel den med lengst fartstid i klubbe etter Kosc dro. Det er ryddet i skap og skuffer nå. Håper virkelig de finner frem til spillere som skjønner hva de vil si å spille for Arsenal når alle de erfarne er sendt på dør. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor han blir solgt nå annet enn for å slanke stallen. Polljen har nevnt antallet som ikke er H G i troppen og kanskje har dette en betydning. 

Uansett; takk for mange gode minner og upåklagelig innsats. Always a Gooner.

 

Btw: Enda en «kaptein» som forlater oss. Helt utrolige tall for denne klubben..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor han blir solgt nå annet enn for å slanke stallen. Polljen har nevnt antallet som ikke er H G i troppen og kanskje har dette en betydning. 

 

Salget av Monreal har forsåvidt ikke noen betydning her så lenge Elneny dro på utlån. 
Etter at de to nå er ute så er Arsenal en spiller under grensen for "non home grown"-spiller. Under forutsetning av at ingen flere Non-HG drar i løpet av det neste døgnet så stiller Arsenal med en 22-mannstropp i PL/EL, der ingen Non-HG behøver å bli utelatt. I tillegg kommer selvsagt  spillere under 21 år som ikke regnes i noen av de to kategoriene.

Siden vi nå er en spiller under grensen for non-HG, så står klubben litt friere i januarvinduet, hvis det skulle bli behov for å forsterke laget da.

Når det gjelder det å forstå salget av Monreal så både forstår og ikke forstår jeg det. Jeg forstår ikke helt tidspunktet da jeg ideelt sett mener det burde vært januarvinduet, men jeg forstår at det kan bli vel mange venstrebacker når Tierney etterhvert blir klar. Uten at jeg har belegg for å påstå det, så virker det på meg som at Monreal ønsket seg hjem og klubben har vist en slags "sentimental" side der de innvilger dette ønsket for en god og ikke minst lojal tjeneste. Den symbolske overgangssummen vitner også om det. Der en "sutrende" Koscielny kun fikk gå etter at det ble betalt en sum som var på million størrelse, så går Monreal for noen få hundre tusen, begge hadde like lenge igjen av kontrakten så vidt jeg husker.

Slik jeg har forstått det så var ikke Monreal uvillig til å bli og det var vel begynt innledende samtaler om å forlenge kontrakten, men Arsenal ville kun forlenge den med ett år. I Real Sociedad får han to garanterte år, med opsjon på et tredje år.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Takk for alt Nacho! 

Dette var trist. Som nevnt en mann som alltid spiller med hjertet utenpå drakta og derfor veldig lett å knytte til sitt bryst. Etter en noe rufsete start har han vokst seg til å bli en stabil og god mann å ha i laget.  I likhet med flere kunne jeg godt tenke meg å beholde han og jeg sitter selv på tankene @RP7  nevner - hva gjelder det å lokalisere spillere som skjønner hva det vil si å spille for Arsenal, nå som vi har kvittet oss med enda en kontinuitetsbærer og erfaren skikkelse... 

Med tanke på alder og Tierney inn gir det vell sånn sett mening, men betydningen av å ha erfarne vinnerskaller i klubben tror jeg er uvurdelig. Både på og utenfor banen. 

Du vil bli savnet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

×
×
  • Create New...