Jump to content

Nacho Monreal


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Flott debut av Monreal. Gibbs har vokst stort, men han skal nok slite med å forbli førstevalg med Monreal i troppen.

 

Det var spes tre ting som gledet meg stort med ham.

 

1. Jeg likte hvordan han gikk inn i hodeduell med Walters. VI trenger flere tøffinger i laget!

2. Ganske langt ut i kampen vil han opp å støte på motstander et stykke inn på deres halvdel. Det er langt fram og veldig usikkert om han vinner ball. Det han gjør er at han snur seg til Cazorla og gir klar beskjed til ham om å sikre bakrommet han etterlater seg ved å gå fram. Flott! Vi har fått en back som er forsvarspiller først og fremst og blir med fram hvis det er mulighet til det. Men vi er jo ikek Arsenal uten grunn, Cazorla gadd ikke å løpe inn å sikre etter ham. Det gikk jo bra denne gangen...

3. Flott innleggsfot.

 

Gutten har vært i klubben noen få dager og han er allerede en ny helt hos undertegnede!

Link to comment
Share on other sites

Flott debut av Monreal. Gibbs har vokst stort, men han skal nok slite med å forbli førstevalg med Monreal i troppen.

 

Det var spes tre ting som gledet meg stort med ham.

 

1. Jeg likte hvordan han gikk inn i hodeduell med Walters. VI trenger flere tøffinger i laget!

2. Ganske langt ut i kampen vil han opp å støte på motstander et stykke inn på deres halvdel. Det er langt fram og veldig usikkert om han vinner ball. Det han gjør er at han snur seg til Cazorla og gir klar beskjed til ham om å sikre bakrommet han etterlater seg ved å gå fram. Flott! Vi har fått en back som er forsvarspiller først og fremst og blir med fram hvis det er mulighet til det. Men vi er jo ikek Arsenal uten grunn, Cazorla gadd ikke å løpe inn å sikre etter ham. Det gikk jo bra denne gangen...

3. Flott innleggsfot.

 

ja, det var en overbevisende debut. Og spesielt det du skriver om at han forsøker å kommunisere at andre må sikre rommet som oppstår når han går fremover er en viktig observasjon. For nettopp denne type kommunikasjon er noe av det laget har vært alt for dårlige på. Når enkeltspillere har tatt et raid fremover er det for få som tar ansvar og dekker rommet bak, og dette er åpenbart en viktig grunn til at Arsenal så lett blir tatt på kontringer. På dette nivået burde jo det å dekke rom som oppstår være helt innarbeidede rutiner.

Link to comment
Share on other sites

Flott debut av Monreal. Gibbs har vokst stort, men han skal nok slite med å forbli førstevalg med Monreal i troppen.

 

Det var spes tre ting som gledet meg stort med ham.

 

2. Ganske langt ut i kampen vil han opp å støte på motstander et stykke inn på deres halvdel. Det er langt fram og veldig usikkert om han vinner ball. Det han gjør er at han snur seg til Cazorla og gir klar beskjed til ham om å sikre bakrommet han etterlater seg ved å gå fram. Flott! Vi har fått en back som er forsvarspiller først og fremst og blir med fram hvis det er mulighet til det. Men vi er jo ikek Arsenal uten grunn, Cazorla gadd ikke å løpe inn å sikre etter ham. Det gikk jo bra denne gangen...

 

Haha, lo godt av denne. Ikke lett å være ny. Man må lære seg kodeksene i klubben. Ikke bare å be noen løpe bakover uten grunn, ballen må da vitterlig komme i rommet før vi løper jagende hjemover og forsvarer oss løpende mot eget mål..

Link to comment
Share on other sites

Hmm, mulig jeg misforstår deg, men er det ikke bedre å være forberedt enn å være på bakbena og måtte beinfly hjem ved en eventuell kontring ? Og det er jo ikke snakk om å "løpe" mot eget mål. Kanskje ta et par steg tilbake og være bevisst på den potensielle faren dersom Monreal feilet.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Hmm, mulig jeg misforstår deg, men er det ikke bedre å være forberedt enn å være på bakbena og måtte beinfly hjem ved en eventuell kontring ? Og det er jo ikke snakk om å "løpe" mot eget mål. Kanskje ta et par steg tilbake og være bevisst på den potensielle faren dersom Monreal feilet.

Tror du misforstår, tolket det som sarkasme/måte å gjøre narr av Arsenals måte å forsvare seg på.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Sitter med en følelse av at Nacho kommer til å få ganske mye spilletid på venstrekant denne sesongen. Kanskje allerede i morgen? Han har allerede et godt samarbeid med Santi, og de få gangene han og Gibbs har spilt samtidig har det sett bra ut. Han må jo være en kvalitetsspiller når han er det nest beste Spania klarer å finne på venstreback. Siden Walcott spiller så høyt og fritt, så ligger vi ofte i en slags skjev 4-4-2. Da er det godt med litt defensive fibre på motsatt kant. Monreal har jo også vist en fin innleggsfot ved noen anledninger.

Link to comment
Share on other sites

Monreal er absolutt en mulighet på venstrekant. Han er rask, teknisk og flink i 1mot1 både offensivt og defensivt. Han har også en særs god innleggsfot!

 

Er enig med deg, Pinky - eneste jeg setter spørsmålstegn ved er om vi ikke da er litt vel sårbare når våre 2 venstrebacker skal spille samtidig på banen :P i forhold til fatigue for eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi spiller med Nacho og Gibbs likt så er det trolig Gibbs som kommer til å spille venstrekant og ikke Monreal. Dog blir det vel som når vi spilte Sagna og Eboue der for noen sesonger tilbake. Innimellom fungerer det og andre ganger er det ubrukelig :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mange ser på Monreal som et nødvendig onde, som er grei å ha når Gibbs er ute. En unsung hero som ikke er i nærheten av å bli akseptert i Arsenal-trøya. Joda han har virket hjelpesløs ved noen få anledninger (Anfield 5-1), men jeg synes virkelig han jobber hardt, og slår noen nydelige, presise crossere.

 

Både mot Everton og Besiktas har han vært en av våre beste menn, men det blir totalt ignorert både her og i media.

 

Noen som så feiringa etter Girouds 2-2 mål mot Everton? Monreal hadde jo assisten der og var førstemann til å gratulere 'the handsome one'. Sekunder etter kommer Ramsey springende, og dytter Monreal vekk for å feire med Giroud alene. Virker som Ramsey forsøker å unnskylde seg etterpå, og i slutten av feiringen takker Giroud vår spanske venstreback ordentlig.

 

En viktig spiller i stallen vår som fortjener a little bit of love. Når Gibbs kommer tilbake håper jeg han forstår at han må kjempe for plassen sin, for dersom Monreal fortsetter i dette sporet blir det vanskelig for Wenger å sette ham ut.

Link to comment
Share on other sites

Mange ser på Monreal som et nødvendig onde, som er grei å ha når Gibbs er ute. En unsung hero som ikke er i nærheten av å bli akseptert i Arsenal-trøya. Joda han har virket hjelpesløs ved noen få anledninger (Anfield 5-1), men jeg synes virkelig han jobber hardt, og slår noen nydelige, presise crossere.

 

 

Jeg er enig i at Monreal til tider får mer kritikk enn han fortjener. Monreal har visse svakheter defensivt, men også Gibbs har vist svakheter når det gjelder det som gjøres defensivt. Samtidig så er jeg av den oppfatning at våre backer får for stort ansvar offensivt og for liten hjelp defensivt. Våre backer er slik Arsenal spiller ofte lagets reelle vinger, og den innsatsen de gjør fremover vil ofte gjøre det vanskelig å returnere raskt nok for å gjøre de defensive oppgavene godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Tror det at han har spilt som stopper i preseason og under trening har hjulpet han mye. Virker langt stødigere defensivt enn han noen gang har gjort. Som jeg har sagt hele veien: Er veldig fornøyd med å ha han som backup for Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

Nå blir vel han førstevalg mange kamper i år, gibbs er jo desverre blitt en injury-prone, og jeg frykter at han aldri kommer til å nå potensialet hvis det fortsetter sånn. P.d.d er han ikke særlig bedre enn monreal, raskere men ikke noe særlig bedre bakover, veldig nølende i dueller.

Link to comment
Share on other sites

Allitd likt Nacho jeg, men han er til tider som en hodeløs kylling bak der. Om han ordner det defensive så er han så absolutt god nok! Offensivt føler jeg han alltid har vært god, selv om han ikke har farta til Gibbs slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Allitd likt Nacho jeg, men han er til tider som en hodeløs kylling bak der. Om han ordner det defensive så er han så absolutt god nok! Offensivt føler jeg han alltid har vært god, selv om han ikke har farta til Gibbs slik jeg ser det.

 

Han mister hodet i blant ja, men det er kanskje en konsekvens av at han sjeldent har spilt regelmessig. Er det noen som vet hvor lenge Gibbs er ute? Dette kan være Monreals sjanse til å skinne. Han har gode innlegg og ett godt driv, så det offensive syns jeg er upåklagelig. Har også ett inntrykk av at han er sterkere i duellspillet kontra Gibbs, uten at jeg har noe statistikk å vise til.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...