Jump to content

2013.01.20 Chelsea B


Stefanb

Recommended Posts

gun__1349075772_gervinho_chelsea1.jpg

Chelsea v. Arsenal

Barclays Premier League, Stamford Bridge

Søndag 20 januar 2013. Avspark 14:30.

Kampen sendes på TV2 Premier League 1

 

Arsenal har følgende spillere ute med skade/sykdom: Lukasz Fabianski, Tomas Rosicky og Mikel Arteta. Lukas Podolski er det fortsatt ikke bekreftet verken det ene eller andre. Var syk og stod over trening på fredag.

 

Ellers mangler vi Gervinho som har dratt til Afrikamesterskapet, men vi har nå Koscielny tilbake fra suspensjon etter han gikk i idiot-modus mot Manchester City.

 

 

 

Chelsea kampen på Emirates tidligere i sesongen gikk ikke som forventet mtp. at laget var på vei opp og Arsenal har egentlig aldri helt kommet seg ut av den gropa vi havnet i etter vi tapte hjemme mot russerlaget. I fjor vant vi 5-3 på Brua. Er det lov å drømme om et lignende resultat igjen?

 

Satser på samme lagoppstilling som i forrige kamp:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Coquelin

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Håper virkelig på samme XI som forrige kamp! Magisk med Wilshere i den offensive rollen!

Så satser vi på at stå-på viljen etter Swansea kampen fortsatt sitter igjen. Og at vi får til et godt resultat!

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig på samme XI som forrige kamp! Magisk med Wilshere i den offensive rollen!

Så satser vi på at stå-på viljen etter Swansea kampen fortsatt sitter igjen. Og at vi får til et godt resultat!

 

Helt enig med deg! Syns Wilshere viste i forrige match at hans desidert beste posisjon er offensiv midtbane. Liker også når vi får inn Cazorla på kanten, som trekker inn og skaper røre inne i midten, samtidig som han har evnene til å komme seg rundt og legge inn. Cazorla på kanten gir oss rett og slett flere strenger å spille på. Tror også den oppstillinga på midtbanen kan gjøre Podolski til en fantastisk spiss også. Så hadde ikke vært meg imot å sende Podolski ut på topp i denne matchen...

Link to comment
Share on other sites

Tror det er viktig at vi starter med Diaby og Coquelin defensivt igjen for å demre opp i mellomrommet hvor Hazard, Mata og Oscar elsker å befinne seg. Ikke noe vondt ment mot Wilshere, men han er for offensiv i hodet til å kunne fungere optimalt i en slik rolle og etterlater seg alltid rom å kontre i. Da kan han få jobben med å plukke opp de dype løpene fra Lampard/Ramires i stedet. Ellers håper Giroud får fortsette på topp siden han jobber godt, kommer til sjanser og begynner å få et bra samarbeid med link up spillet med Walcott. Med han og Diaby på banen får vi i tillegg en større trussel/trygghet på dødballer alt etter hvilken vei det angripes. Ellers begynner benken vår å se ganske så bra ut med Koscielny, Jenkinson, Santos, Chamberlain, Arshavin og Podolski - spillere som kan komme inn og endre kampbildet alt etter hvordan det utvikler seg. Ideelt sett skal Santos og Arshavin være byttet ut før overgangsvinduet er stengt med noe bedre.

Link to comment
Share on other sites

Trådstarter har nok truleg plukka riktig lag. Dette blir ei stor utfording og laget vårt skrik etter eit godt resultat. Fjerdeplassen er ikkje lenger sjølvsagt og me treng kvart einaste poeng. Nøkkelen blir å holde tett bakover og det veit nok Wenger betre enn dei fleste. Støttar derfor laget til Stefan B.

 

abD6Lctaep.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tror det er viktig at vi starter med Diaby og Coquelin defensivt igjen for å demre opp i mellomrommet hvor Hazard, Mata og Oscar elsker å befinne seg. Ikke noe vondt ment mot Wilshere, men han er for offensiv i hodet til å kunne fungere optimalt i en slik rolle og etterlater seg alltid rom å kontre i. Da kan han få jobben med å plukke opp de dype løpene fra Lampard/Ramires i stedet. Ellers håper Giroud får fortsette på topp siden han jobber godt, kommer til sjanser og begynner å få et bra samarbeid med link up spillet med Walcott. Med han og Diaby på banen får vi i tillegg en større trussel/trygghet på dødballer alt etter hvilken vei det angripes. Ellers begynner benken vår å se ganske så bra ut med Koscielny, Jenkinson, Santos, Chamberlain, Arshavin og Podolski - spillere som kan komme inn og endre kampbildet alt etter hvordan det utvikler seg. Ideelt sett skal Santos og Arshavin være byttet ut før overgangsvinduet er stengt med noe bedre.

 

Du snakker om spillere som kan endre kampbildet, men du vil ha vekk han som kan endre det mest i favør for oss? Arshavin er god. Hvorfor han blir utelatt aner jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger has called on his players to rediscover the aggression which characterised his early Arsenal sides.

The double-winning teams of 1998 and 2002 were renowned for a competitive edge to go with their technical football.

And while Wenger is not advocating a return to the kind of disciplinary problems now long in the past, the Gunners boss wants his current team to show the stomach for a physical battle.

He said: "Maybe we have to go back a little bit, not less technical but a bit more physical and aggressive.

"I think that when referees see Arsenal on the sheet, they say 'oh fantastic'.

"This side are physical players, but we have to restructure the balance of the team a little bit.

"The players have the character to do it. The likes of Jack Wilshere are technical players, but they are also physical players."

 

http://www1.skysport...-for-aggression

 

Disse ordene liker jeg fra vår kjære sjef. Denne aggressive delen av spillet vårt er det som har skilt oss fra for eksempel Barcelona. Om de ikke spiller så fysisk, så er det en enorm aggressivitet for å vinne igjen ballen. Dette har vi manglet totalt, tiki-taka uten effektiv gjenvinning av ballen er som Drillo-fotball uten langpasningen. Klarer vi med Wilshere i spissen å få inn aggressivitet og passion i spillet vårt tror jeg vi vil både få resultater og et ekstatisk publikum på Emirates.

 

Klarer vi å ta ut dette i kampen mot Chelsea er det gode sjanser for seier!

Link to comment
Share on other sites

 

Du snakker om spillere som kan endre kampbildet, men du vil ha vekk han som kan endre det mest i favør for oss? Arshavin er god. Hvorfor han blir utelatt aner jeg ikke.

Jeg vil ha bort Arshavin fra benken av den enkle grunn at han aldri blir brukt lengre. Virker som Wenger bare har han med for å varme setet, og da blir det ikke stor nytte hvis man skal endre kampbildet.

Link to comment
Share on other sites

Bare det ikke går på bekostning av Arsenal-spillet, som han antyder at det ikke skal gjøre, så er jeg fornøyd. Wilshere er jo det ultimate eksempelet. Flere har en del å lære av ham, selv om noe av styrken vår er et mangfold av spillertyper.

 

Hvilket Arsenal spill? Har vært lite av de 2 siste årene:p. Iallefall den siste sesongen!.

Jeg vil ha bort Arshavin fra benken av den enkle grunn at han aldri blir brukt lengre. Virker som Wenger bare har han med for å varme setet, og da blir det ikke stor nytte hvis man skal endre kampbildet.

 

DET er forsåvidt helt sant 49. Men spørsmålet er hva gjør Arshavin galt, siden hver gang han har fått prøvd seg så har han både vært veldig god, OG endra kampene.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvilket Arsenal spill? Har vært lite av de 2 siste årene:p. Iallefall den siste sesongen!.

 

 

Nå må ikke pessimismen fra fra alt gangsyn da. Arsenal har da en definitiv kampplan. Arsenal spill per i dag består av ballpossesion og forsøk på å spille seg igjennom i midten. Den kampplanen har man sett siden vi la om til 4-3-3 omtrent. Det er det ingen tvil om.

 

Bare det ikke går på bekostning av Arsenal-spillet, som han antyder at det ikke skal gjøre, så er jeg fornøyd. Wilshere er jo det ultimate eksempelet. Flere har en del å lære av ham, selv om noe av styrken vår er et mangfold av spillertyper.

 

TIl Zaldor, så mener jeg at det absolutt ikke vil gå utover den gode angrepsfotballen. Det vil bare styrke den. Som sagt, se på Barcelona, det som gjør det laget så enormt bra er at de evner å vinne igjen ballen hurtig. Det har ikke vi evnet hittil, men vi har helt klart spillerne til det. både Cazorla, Wilshere, Diaby og Arteta ha evner som gjør at de hurtig kan gå opp i aggressivt press. Jeg tror ikke Wenger her forespeiler en fysisk fotball ala Stoke, mer i retning av Barcelona. Min mening er da at det er tydelig at Wenger har oppfatta en tydelig svakhet med dagens system. Skal vi ikke gå over til spillestilen vi hadde i Unbeaten49, med 4-4-2, så er dette den rette veien i utvikle dagens spillesystem.

Link to comment
Share on other sites

Team news: Arsenal unchanged starting XI. Podolski and Oxlade-Chamberlain ill so drop out of squad. More to follow

 

Satser på at Coquelin og Diaby holder midtbanen til Chelsea i sjakk mens Wilshere skaper litt magi. Håper bare at Giroud og Walcott er litt mer effektive foran mål i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...