Jump to content

2012.12.29 Newcastle H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Solide første 30 min, merkelig endring i spille-filosofi fra wenger. Vi legger oss lave på egen hjemmebane og lar motstanderen spille og satser på kontringer.

Føler egentlig vi har brukbar kontroll på kampen, og walcott kunne fort satt 2. Hadde også noen gode overganger som nesten ble noe stort.

 

Når vi får det målet mot oss, skal vi bare være glade at det ikke renner inn fler. Håpløst etter dette, og vi klapper totalt sammen. Er vi så skjøre at vi ikke takler ett mål imot?

Link to comment
Share on other sites

Mye dårlig utover i omgangen. Dårlig av Wilshere på frisparket.

Chamberlain har vært dårlig.

 

Syns Ox har vært veldig positiv, og han er en konstant trussel for Santon. Men han har, i likhet med mange andre, vært upresis i det han har gjort i dag. Tror dette ebber ut i uavgjort, om ikke Ba avgjør like før slutt.

Link to comment
Share on other sites

OptaJoke@OptaJoke

7 - If Demba Ba's free-kick was 7mph quicker it would have killed Jack Wilshere according to Sir Alex Ferguson. Lethal.

 

Ellers syntes jeg som Hedly at Chamberlain i det minste er positiv. Mangler fortsatt litt, men jeg tror han med litt mer spilletid etterhvert vil begynne å vise mer og mer. Er milevis bedre etter de par siste kampene han har startet på rad.

 

Ellers syntes jeg vi er svake. Midtbanen blir dominert, men jeg er usikker på om det er med overlegg fra spillerene for de er ikke akkurat mye interessert i å dominere Newcastle sin midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Solide første 30 min, merkelig endring i spille-filosofi fra wenger. Vi legger oss lave på egen hjemmebane og lar motstanderen spille og satser på kontringer.

Føler egentlig vi har brukbar kontroll på kampen, og walcott kunne fort satt 2. Hadde også noen gode overganger som nesten ble noe stort.

 

Når vi får det målet mot oss, skal vi bare være glade at det ikke renner inn fler. Håpløst etter dette, og vi klapper totalt sammen. Er vi så skjøre at vi ikke takler ett mål imot?

 

Det siste må vel være et godt gammeldags retorisk spørsmål ;)

 

Typisk typisk Arsenal dette her. Selv når vi har kontroll har vi overhodet ikke kontroll...

 

Jeg var også overrasket over hvor passive vi var utover i omgangen og overlater banespillet til Newcastle. Men derfra til å si at utligningen var fortjent (som TV2-studio er inne på) synes jeg det er et stykke. Vi hadde kontroll, Newcastle skapte nada, så scorer de ut av ingenting. Typisk 2012/13-Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

For en tragisk midtbane. Herregud så dårlig de har vært.

 

Aye.

 

Som de fleste av oss sier: Vi mangler en skikkelig stor midtbane neger som kan ta tak i midtbanen og dominere. Diaby kunne vært den spilleren, men mtp. at han ikke har vært skadefri siden han lærte seg å krabbe så må vi ha inn en spiller.

Link to comment
Share on other sites

Målet til Newcastle av det heldige slaget, ikke noe spesielt godt frispark og hvis Wilshere ikke hadde prøvd å gjemme seg så hadde det vært 1-0 ved pause.

 

Arsenal viste til å begynne med tendenser av det som for meg er (skal være) Arsenalspill, men tendenser er ikke godt nok.

Walcott viser idag både hva kan kan tilføre laget som spiss, men han viser også hva laget taper med han som vår (eneste) spiss.

Farten og skuddfoten er der, ballen til medspillere har ikke vært der i dag. Walcott passer utmerket når ballen spilles raskt fremover på banen. Men samtidig så virker Arsenal ufarlige på innlegg fra kant. Walcott blir for alene og når hodestyrken i tillegg mangler så fungerer det ikke optimalt med Walcott som ensom spiss. I et 4-4-2 system har jeg troen på Theo der framme. Men det vi trenger er en spiss med farten og skuddet til Theo og hodestyrken til Giroud.

 

Vi er gode nok til å vinne kampen, men om vi klarer å få ut potensialet til spillerne på banen er jeg mer usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Det er på tide å ta tak i kampen og ikke bare ligge og surre for så å la Walcott løpe. Newcastle har hatt mest ball på vår hjemmebane, de har flest avsluttninger, flest pasninger, flest alt bortsett fra mål. Det eneste vi har vist så langt er at Walcott kan være et farlig våpen. Det alene holder ikke.

 

Arsene??

Link to comment
Share on other sites

Er vel helt frisk i hele januar, slik at Wenger ikke kjøper ny spiller/spillere... Rimelig typisk det ;)

 

Skrev det samme i Diaby tråden. Er 3 år på rad nå at Diaby er tilbake i januar/februar og vi ikke kjøper en ny midtbanespiller av samme spillertype. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan det hende at Wilshere forsøkte å heade ballen med panna der? Istedet for å ofre ansiktet?

 

Utilgivelig feil uansett. Like ille som Nasri.

Liker ikke Nasri, men synes det er latterlig at ikke Bassong får rødt kort for den stygge tacklingen der. Prinsippet om at den som reagerer skal ha større straff enn den som provoserer er ganske ulogisk.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke Nasri, men synes det er latterlig at ikke Bassong får rødt kort for den stygge tacklingen der. Prinsippet om at den som reagerer skal ha større straff enn den som provoserer er ganske ulogisk.

 

Han snakker om når Nasri snudde seg i muren mot Manchester United.

 

Ellers: The Ox!!

Link to comment
Share on other sites

Podolski liker seg kanskje ikke på kanten, men jaggu gjør han det beste ut av det uansett, Digger den fyren.

 

Etter en stor formdupp etter 5-6 kamper så har han kommet tilbake stort de siste 4 kampene. Veldig innflytelsesrik i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...