Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2013


Stefanb

  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Ikke at det er så fryktelig interessant for oss (Heldigvis), men Joe Cole er i følge skysports på medical hos West Ham.

http://www1.skysport...dergoes-medical

 

Alan Pardew sa det var greit å endelig få en avgjørelse i Ba saken, så da er nok han å se i blått i morgen.

Walcott snakker jo med representanter for oss i dag melder flere aviser, så da satser vi på en gladnyhet i morgen :)

 

Edit: Pardew om Ba - "It's done. He will go to Chelsea with our blessing. He has done fantastic for us and it’s not a bad thing, all the uncertainty is now done and we can move on."

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk ikke den helt store troen på at det kommer til å skje noe særlig dette vinduet. Eneste som er sikkert, er vel at Walcott forsvinner ut av klubben.

 

Tror neppe vi får noen store spillere inn jeg heller, men ser heldigvis ut til at vi beholder Walcott hvertfall.

 

Ellers har Demba Ba visstnok gått med på £80k i uka hos Chelsea. Ikke akkurat det man kaller "latterlig høyt". Skulle da vitterlig tro vi kunne konkurrere med noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror neppe vi får noen store spillere inn jeg heller, men ser heldigvis ut til at vi beholder Walcott hvertfall.

 

Ellers har Demba Ba visstnok gått med på £80k i uka hos Chelsea. Ikke akkurat det man kaller "latterlig høyt". Skulle da vitterlig tro vi kunne konkurrere med noe slikt.

Tror du, virkelig, at lønna er problemet her?

Link to comment
Share on other sites

Tror du, virkelig, at lønna er problemet her?

 

Skjer med kommaene? :P

 

Tipper at det faktum at han koster totalt over £10m. Er såpass anerkjent og krever omtrent £70-80k er nok til å gjøre at han aldri ville endt opp hos oss.

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler en spillertype på midten som viser den samme oppofrelsen og krigerinnstillingen som Cheik Tiote. Han pådrar seg en del unødvendige frispark og noen gule kort i løpet av sesongen, men han slipper i alle fall ikke noen forbi seg uten at de ender opp med blåmerker og vonde ankler et par dager etter. Synes han er en fantastisk spiller når han og Newcastle ligger i balanse. Med ballen i beina ligner han veldig på Song, der pasningspillet varierer fra glimrende til elendig i løpet av en og samme kamp.

 

Hadde vi fått inn en slik spiller som kan konsentrere seg mer om det defensive, så vil det kunne frigjøre litt offensivt for spillere som Cazorla og Wilshere der de ikke like ofte må ta boks til boks løpene og slite seg ut på det.

Tiote - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud/Podolski

Link to comment
Share on other sites

 

Skjer med kommaene? :P

 

Tipper at det faktum at han koster totalt over £10m. Er såpass anerkjent og krever omtrent £70-80k er nok til å gjøre at han aldri ville endt opp hos oss.

 

Du er fantastisk til å finne negative vinklinger på det meste. Når vi har spillere som sliter mye med skader så rakker du ned på klubben for de er så dumme at de betaler lønn til spillere som ikke presterer. Ba har etter det jeg kan lese meg til, store problemer med et kne. En skade som før eller senere kan resultere i at hans karriere får en brå slutt. Med dette i bakhodet, er det ikke litt riski å betale £80 000 i uka i tillegg til overgangssummen?

 

Hvis klubben gjør noe, så er det feil etter ditt syn. Hvis klubben velger å ikke å gjøre noe, så er det også feil Konklusjonen virker gitt, Wenger has lost it, styret består av avdanka gamlinger, eieren bryr seg ikke. Blir det ikke litt kjedelig å være så negativ hele tiden?

Link to comment
Share on other sites

 

Du er fantastisk til å finne negative vinklinger på det meste. Når vi har spillere som sliter mye med skader så rakker du ned på klubben for de er så dumme at de betaler lønn til spillere som ikke presterer. Ba har etter det jeg kan lese meg til, store problemer med et kne. En skade som før eller senere kan resultere i at hans karriere får en brå slutt. Med dette i bakhodet, er det ikke litt riski å betale £80 000 i uka i tillegg til overgangssummen?

 

Hvis klubben gjør noe, så er det feil etter ditt syn. Hvis klubben velger å ikke å gjøre noe, så er det også feil Konklusjonen virker gitt, Wenger has lost it, styret består av avdanka gamlinger, eieren bryr seg ikke. Blir det ikke litt kjedelig å være så negativ hele tiden?

 

Først av alt: Hva preiker du om nå? Er det snakk om en skadet spiller eller en spiller som ikke presterer?

 

Ellers: Jeg sier for et par innlegg siden at jeg kan skjønne at Arsenal og Wenger holdt seg unna grunnet knærne, men den generelle beskrivelsen stemmer jo spot on? Hvilke spillere har vi hentet for mer enn £10M og som har kostet klubben mer enn £80k i uka de siste 10 årene? Arshavin og Podolski er de to eneste spillerene som passer inn i beskrivelsen der. At Arshavin ble hentet inn i 2009 etter å ha fått vanvittig mye publisitet står fortsatt for meg som den største sjokksigneringen vi noen gang har gjort. Podolski sin var mer low-key da han etter å ha "floppet" i München stakk tilbake til Köln og trengte litt tid for å komme seg og mistet litt av wow-faktoren de siste sesongene.

 

Klubben gjør nå endelig noe med Walcott sin situasjon. Klager jeg der? Nei. Teorien din faller brast sammen der. Et annet eksempel er kjøpene av Arteta og Mertesacker. Gjorde de feil ved å handle inn spillerene? Nei helt klart ikke, men jeg syntes det var latterlig å vente til siste dagen i august før de ble hentet inn og det kostet oss dyrt. I dine øyne var det riktig?

 

Jeg spør deg: Istedet for å være så utrolig opptatt av å gå etter mange av mine innlegg (som du nå har gjort støtt og stadig uten egentlig å komme noen vei) så kan du heller finne deg litt positivitet og la meg være såpass negativ? Eller har jeg ikke lov til å ha en mening om det? Skal jeg komme og hakke etter deg for hver eneste optimistiske post du legger inn Tapapa?

Link to comment
Share on other sites

Så roer vi ned noen hakk...

 

Syns det er helt greit at Wenger dropper å signere Demba Ba. Tror ikke vi får se noen stor signering på spissplass i det hele tatt. Wenger er nødt til å satse på Giroud ihvertfall ut denne sesongen, Walcott kommer til å signere ny kontrakt som etter all sannsynlighet binder Wengers disposisjoner mtp. spissplassen. Om vi får inn en spiss så er det fordi Chamakh forsvinner ut dørene, og vi henter inn et talent som Wilfried Zaha eller noe lignende. Jeg syns forsåvidt vi ikke er så enormt svake på spissplassen, Walcott har vist seg å kunne bli en meget god spiss. Jeg tror han kan fortsette utviklingen og være et godt alternativ på spissplass.

 

Debatten rundt Walcott som enslig spiss eller ikke følger jeg med spenning. Jeg mener at så lenge vi starter med Podolski på venstrevingen så vil ikke Walcott fungere som enslig spiss i samme grad som Giroud. Rollene til vingene må automatisk endres i det Walcott plasseres sentralt. De trekker inn i rommet rundt spissen, og vi ender opp med en taktikk som i enda større grad ligner Barcelonas, der vingene fungerer mer som defensive spisser enn vinger. Jeg har stor tro på dette spillesystemet, spesielt med tanke på at vi har Podolski. Han er en spiller som passer godt inn mtp. hans enorme arbeidskapasitet. Det jeg savner er en i samme klasse på høyrevingen. Vi trenger en som har avslutteregenskaper og instinkt, sammen med det enkelte andre har vært inne på tekniske egenskaper til å dra av en mann eller to.

 

Midtbanen vår er på sitt beste en av Premier Leagues desidert beste. Men i kamper der kampen utspilles på midten sliter vi noe. Med Wilshere, Arteta og Cazorla på banen har vi en og en halv terrier og en som jobber omtrent som en puddel. Jeg tror vi hadde tjent på å ha en noe mer defensiv spiller. Jeg ønsker ikke at vi skal ha en fast første XI bestående av en defensiv midtbanespiller, men en som kan komme inn i gjøre jobben i de virkelig harde kampene. Her er muligens Tiote en god mann, men det er etter min mening svært viktig at vi ikke bruker for mye penger hverken i overgang eller lønn på en slik spiller. En kreativ backup hadde heller ikke vært å forakte.

 

Alt i alt føler jeg at vi trenger en ving og en defensiv midtbanespiller. Om ryktene om at Djourou har takket av og reist til Tyskland er sanne, så må vi ha inn en midtstopper. Kanskje det er til Arsenal, Forren er på vei? Uansett, vi trenger en stopper som gjør at Squillaci ikke går noe lenger frem i køen. Om vi skal beholde han i klubben, så bør han ihvertfall ikke spille.

 

Alltid spennende med overgangsvindu!

Link to comment
Share on other sites

 

Skjer med kommaene? :P

 

Tipper at det faktum at han koster totalt over £10m. Er såpass anerkjent og krever omtrent £70-80k er nok til å gjøre at han aldri ville endt opp hos oss.

Angrer på kommaene, men jeg tror ikke det var lønna som hadde vært problemet her.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier for kun et par dager siden at han vil være veldig aktiv i overgangsmarkedet og et par dager så sier han det motsatte. Man kan bli gal av mindre for å si det mildt. :P

 

Men, Wenger holder alltid kortene tett til brystet. Alt han sier når det kommer til signeringer o.l. må man ikke tolke bokstavelig da han ikke røper en dritt. Har fortsatt et håp om forsterkninger (særlig på midten), men jeg må innrømme at det er ikke så altfor stort.

Link to comment
Share on other sites

Har sett særdeles lite av han selv, men den generelle oppfatningen er dette hvertfall: Rask og god til å drible, men overraskende dårlig første touch støtt og stadig, ustabil, trenger 3-5 målsjanser før han scorer. Og overraskende god på hodet.

 

Gervinho 2.0?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...