Jump to content

2012.12.08 West Bromvich Albion


Stefanb

  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

MoM.

 

A9m3P2TCMAEQ_19.jpg

 

Syntes midtbanen i dag var veldig bra. Mye grunnet bedre kollektivt press fra samtlige spillere (minus Giroud egentlig som presser alt i sneglefart). Defensivt er vi gode, men når det kommer til det offensive så har vi mye å gå på. Håper bare vi slipper å se Podolski noe særlig på venstrekanten utover året da jeg syntes han hemmer angrepsspillet vårt mye i oppbygningsfasen.

 

Uansett herlig med en seier i dag. Faen meg på tide at guttene viser innsats og vilje!

Link to comment
Share on other sites

Dette var en befriende opplevelse. Vi har marginene på vår side i straffesituasjonene, men det er mer enn resultatet som gleder.

 

- I dag er vi meget gode defensivt. Midtbanetrioen har klart definerte roller og Arteta ser ut som en tredje stopper. God balanse i laget.

- Vi viser god innsats og arbeidsmoral igjennom hele kampen. Gode returløp og mange gjenvinninger høyt i banen.

- Det skapes sjanser og vi tar kontringene når vi får mulighetene.

- Wilshere, Arteta, Vermaelen og Gervinho gjør gode kamper i dag.

 

Det er sikkert ting man kan klage over i dag og men det orker jeg ikke fokusere på i kveld. Utrolig deilig med tre poeng!

Link to comment
Share on other sites

Trist å se Cazorla stupe som Gareth Bale & co. Den første scoringen definerer naturligvis matchen. Ellers ikke så mye å sette fingeren på.

 

Gervinho personifiserer på mange måter laget. Mye bra helt frem til den siste pasningen/avslutning skal sendes i vei. Da stokker det seg. Guri, for en frustrerende spiller han er!

 

Wilshere i egen klasse. Ble bare bedre og bedre utover i matchen. Til slutt helt sjef!

Link to comment
Share on other sites

Kjempestolt av gutta i dag. Endelig viser dem at vi VIL vinne en kamp, og dette var ingen som helst match. En skikkelig knokkelkamp. Det ble vel blåst rundt 40 frispark, og gutta ga og tok i mot juling. Slipper ikke tabellfemmer til en eneste sjanse i denne kampen. Bunnsolid, rett og slett.

 

Herregud så godt det var å se gutta blø for drakta igjen. Hårføneren til Bouldie som slo an?

Link to comment
Share on other sites

Dette var et skritt i riktig retning. Underholdende og en Wilshere-Gervinho-Cazorla som fortsetter

sitt bra spill.

En seier som bør gi en god dose selvtilitt.

Ellers syns jeg Arteta og Sagna viser muskler utpå der idag.

Link to comment
Share on other sites

+ Wilshere, Gervinho, Cazorla, forsvaret som en enhet og generell god stemning på tribunen.

 

- Dommeren

 

Veldig fortjent seier, og det var fantastisk godt å se Arsenal tilbake til sitt gamle. Var også herlig å høre fansen var bak spillerne helt fra avspark. Godt å få tilbake Wilshere på midtbanen, han fører en helt ny dimensjon i laget med at han utfordrer rett mot forsvaret, noe som skaper enorm ubalanse i motstanderens forsvar. Herlig å se Geirvinjo i form også, så får vi bare håpe det fortsetter for hans del. Han er en fantastisk god spiller bare han får øya opp fra bakken til tider, som han gjorde i dag.

 

Ufyselig filming av Santi, men han får pluss av meg i dag for å være enormt kreativ i dag. Stikker gjennom spillere gang på gang og er meget trygg med ballen. Jobber også knallhardt hjemover også i dag, noe han ikke har gjort på en god del kamper.

Link to comment
Share on other sites

Hårføneren til Bouldie som slo an?

 

La oss håpe det. Og at innsatsen som ble vist idag kreves hver uke !

 

Deilig å se på gutta idag. Som nevnt veldig bra innsats, men også spillet var underholdende! Det har vi ikke vært bortskjemte med denne sesongen.

Spesielt ikke på hjemmebane

  • Gervinho : Fortjener skryt etter dagens match. Jobba meget bra, hele tiden i bevegelse når vi angriper, rett og slett en god match. Men avslutningsteknikken.. Huff og huff. Har fått en del kritikk den siste tiden. Ikke helt urettferdig i mine øyne. La oss håpe han kan stabilisere de gode prestasjonene og lære seg å skyte.
  • Wilshere : Helt fantastisk å se han gli forbi motstandere og gjennom et presseledd i god gammel stil, gull verdt for oss ! Skulle ønske vi hadde mer kvalitet i angrepsrekken.
  • Gibbs : Skuffet offensivt idag. Overraskende at han slår innlegg på innlegg uten å orientere seg om noen i det hele tatt var i boksen. Frustrerende å se på, ihvertfall når nær sagt alle innleggene er piss.
  • Straffene : Den første ser unektelig ut som en dive, men hvis det ikke var kontakt : Hadde ikke da Reid skjelt ut Cazorla? Jeg tror det. Det kan virke som det var kontakt, men at det var nok til straffe, det var det nok ikke. På den andre er vi også meget heldige syns jeg. Burde vært frispark mot Chambo

Alt i alt er vi noe heldige med hvordan vi skaffet oss begge målene, men likevel 3 velfortjente poeng. Morro å se på gutta idag !!!

Link to comment
Share on other sites

3 poeng,gutta sto på og sto opp når det krevdes, en helt annen guts enn den vi har sett i okt og nov.

En kollektiv presslinje som fungerte, endelig.

Langt fra friskmeldt, men et steg i riktig retning. Håper bare at lille Mozart holder seg skadefri, akkurat som i midtuken så har han en ballfordeling på midten (med fart i passningene) som går fremover og er betydelig bedre enn de andre vi har pr dags dato

Link to comment
Share on other sites

beste kampen av Arsenal siden kampen mot spurs. Og nå klarte man faktisk å holde et visst trykk HELE kampen (det gjorde man ikke mot spurs). Så dette var et langt skritt i riktig retning. Men det er fortsatt mye å rette på. Noe annet er ikke å forvente. Vi kan neppe kreve at de går fra elendige til mesterklasse over natten. Så gjenstår det å se om dette var et blaff, og man atter lar seg senke ned i dvale ved neste korsvei, eller om dette er en begynnelse på noe bedre? Skuffende at man sløste så mye med sjansene. Og pinlig dive av Cazorla. Dette er ikke Arsenal verdig, og fortsetter han sånn, vil han jo risikere å bli like mislikt som suarez. Straffe nr to var helt korrekt dømt, selv om Ox var litt heldig å ikke få frispark i mot for dytt i trekket før. Ellers er Gervinho kanskje den mest frustrerende spilleren jeg noen gang har sett. Mye vilje, gode løp, men akk så klønete i avgjørende situasjoner. Håpløst tilslag på ballen, dårlig teknikk, og sviktende spilleforståelse. Eller er det bare at han tenker LITT for sakte, som gjør at det ser sånn ut?

Link to comment
Share on other sites

Sett kampen i reprise igjen nå og det er selvfølgelig helt klart at vi er langt bedre i denne kampen enn på lang lang tid, men en ting jeg biter meg merke i er at vi virker å være mer frislupne offensivt enn tidligere. Det virker som om vi spiller en mer 4-1-2-3 formasjon enn den mer defensive 4-2-3-1 formasjonen i den kampen her utifra posisjoneringen til Wilshere og Cazorla. Ikke akkurat meg imot da jeg syntes det passer laget og særlig Wilshere og Cazorla langt bedre.

 

Håper vi bare bygger videre på det her. Cazorla, Arteta og Wilshere har tydeligvis hatt mye tid seg i mellom siden forrige kamp og forståelsen dem i mellom er milevis bedre.

Link to comment
Share on other sites

Et skritt i riktig retning, ingen tvil om det. Men det er fortsatt langt igjen til det nivået laget bør være på. Ser gjerne at Cazorla havner på en av kantene, og at Rosicky får spille sentralt. Han er lagets klart mest direkte og mest skapende spiller.

Link to comment
Share on other sites

Et skritt i riktig retning, ingen tvil om det. Men det er fortsatt langt igjen til det nivået laget bør være på. Ser gjerne at Cazorla havner på en av kantene, og at Rosicky får spille sentralt. Han er lagets klart mest direkte og mest skapende spiller.

 

Enig med deg her. Inntil vi enten får tak i en bedre kantspiller eller en ny offensiv midtbane så burde Cazorla spille på kant og Rosicky spille sentralt sammen med Wilshere og Arteta. Tviler dog dessverre på at det er planen til Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Måtte se kampen enda en gang jeg også, og måtte le høyt når kommentatoren klarte å si mens Gervinho går av banen; Gervinho har vært Arsenals beste i dag. Gervinho er sjelden god. Kommer til fryktelig mange sjanser, men evner sjelden å treffe ballen i det avgjørende øyeblikket. Og om han ført treffer, ser det ikke ut som han har sparket en ball før. Han har dårlig spilleforståelse, og er svært forutsigbar. Disse egenskapene, toppet med hans heller svake kropp (er redd han skal miste livet i dueller :P), gjør at han ikke klarer å imponere meg nevneverdig. Klarer fortsatt ikke å forstå hvordan Wenger kunne kjøpe Gervinho fremfor Hazard.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho kostet vel bare 1\3 av Hazard, og så tenkte vel Wenger at siden Gervinho er 1\2 av kvaliteten til Hazard, så tjener vi 1\3, og så kan jeg lure fansen til å tro at nå har vi kjøpt kvalitet og ligagullet er rett rundt hjørnet.......kvalitet for pengene!!

Link to comment
Share on other sites

LIkte ikke Cazorlas dive og synes det er greit at Wenger ikke tok sin sedvanlige "I did not zee the incident".

 

Når det gjelder WBA reaksjonene så forstår jeg isolert sett at de er grinete. Det ville selvsagt vi også vært hvis en WBA-spiller gjorde det samme. Men kan ikke huske at Clarke & co gikk ut offentig og førdømte Ridgewells like klare dive mot Sunderland for et par uker siden. Den avgjorde en kamp som WBA like gjerne kunne tapt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...