Jump to content

2012.11.24 Aston Villa B


Mikl02

Recommended Posts

Aston Villa vs Arsenal

Barclays Premier League

Lørdag, 23.11.12 klokken 18:30

TV2 PL1

Yossi-Benayoun--007.jpg

 

 

 

 

 

Fortsetter Arsenal den gode trenden? Etter den fine seieren i forigårs er det allerede dags for ny kamp allerede i morgen. Aston Villa borte er ingen lett oppgave, men er det en kamp som skal vinnes. Aston Villa har fortsatt underprestertingen fra i fjor og ligger på 18. plass med 9 poeng etter 12 kamper, mens Arsenal på sin side befinner seg på 6. plass med 19 poeng etter tolv spilte kamper.

 

 

Aston Villas resultater de 5 siste kampene: Norwich H 1-1 U, Swindon Town A 3-2 SEIER, Sunderland A 1-0 SEIER, Man Utd H 2-3 TAP, Man City A 0-5 TAP

Arsenals resultater de 5 siste kampene: Man Utd A 1-2 TAP, Schalke 04 A 2-2 U, Fulham H 3-3 U, Tottenham H 5-2 SEIER, Montpellier H 2-0 SEIER

 

 

Skadenytt Villa:

 

Joe Bennett (kne), Darren Bent (ankel), C N'Zogbia (kne), Herd (kne), Gardner (kne), Dunne (groin)

 

Skadenytt Arsenal:

 

Santos (strain), Walcott (skulder), Diaby, Rosicky (nærmer seg) og Fabianski er alle ute til lørdagen.

 

 

 

 

 

Villas forrige lagoppstilling:

Guzan

Lowton-Clark-Vlaar(K)-Stevens

Weimann-Bannan-Westwood-Agbonlahor

Ireland

Benteke

 

 

 

 

 

Arsenals forrige lagoppstilling:

Szszesny

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Vermaelen(K)

Arteta-Wilshere

Ox-Cazorla-Podolski

Giroud

 

 

 

 

 

 

Måtte det bli en fin lørdag, kjør debatt!

 

Tippekonk: http://gunners.ipbho.../page__st__4240

Spillerbørs: https://docs.google....pMT2lJWmc#gid=0

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Denne kampen kommer til å bli vanskelig midt inne i en terminliste hvor vi spiller kamp 2-3 ganger i uken. Kampen mot Montpellier ble en tålmodighetsprøve der vi måtte jobbe hele kampen. Nå kommer Aston Villa som på papiret er en enkel kamp, med Everton ventende bare 4 dager senere som blir en særdeles viktig kamp om 4. plassen. Jeg vil tro Wenger begynner å vurdere å hvile et par spillere som har vært skadeplaget og som har spilt mange minutter i det siste. Wilshere tror jeg kan ha godt av en hvile fra start nå for å ikke slå opp noen skade. Det samme med Sagna som var ute lenge med et beinbrudd. Ellers er Gibbs tilbake etter skade, så jeg vil tro en av midtstopperne får starte på benken. Fremover på banen er det dårligere med alternativene, spesielt i Wengers hode som allerede har solgt Arshavin. Muligens får Gervinho en start på bekostning av Podolski eller Giroud.

 

Satser på dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Coquelin - Arteta

The OX - Cazorla - Gervinho

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Som deg 49 unbeaten så føler jeg at det er på tide å hvile noen spillere, men i mine øyne så er det særlig Sagna, Arteta og Cazorla som er litt i faresonen for deretter Wilshere.

 

Problemet er bare at man kan ikke hvile så altfor mange av disse spillerene, men Sagna for Jenkinson burde gå greit og Arshavin for Cazorla burde også gått greit. Problemet er bare at Wenger allerede virker å ha "solgt" han og Cazorla må derfor spille 90 minutter gang på gang på gang. Arteta som jeg syntes har falt litt de siste par-tre kampene kan også erstattes av Coquelin. En litt mer energisk "Flamini"-type enn hva Arteta er, men med han på midten så må nesten Cazorla og Wilshere/Diaby/Rosicky spille også i kamper som dette føler jeg.

 

Deretter føler Wilshere: Spilte sin første hele kamp (sammen med Podolski) på onsdag, men har ikke spilt så overdrevent mye helt ennå. Føler dog også en del av det samme som deg, men jeg klarer ikke å se at Wenger dropper han etter at han scoret sitt første mål siden comebacket. Klarer ei heller å se at Sagna, Arteta, Cazorla eller Podolski blir droppet egentlig..

 

Forhåpentligvis så leder vi komfortabelt innen 60 minuttter er spilt slik at Coquelin (for Arteta), Ramsey (for Wilshere) og Arshavin (for Cazorla) får litt spilletid og de andre får litt hviletid.

 

Tipper vi får se dette laget:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Wilshere

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

For øvrig verdt å nevne at vi ikke har tapt på de 13 siste besøkene til Villa Park. Superjinx å nevne det, men. :P

 

Aston Villa er helt tragiskt dårlige for tiden. Paul Lambert skal følge denne fra tribunen. De er på full fart ned spiralen, vi vinner 3-0.

 

Ting som dette gutter gjør at vi kommer til å gå på trynet.. mark my words! :P

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg dette laget:

Szszesny

Sagna-Mertesacker-Kosc-Gibbo

Arteta-Wilshere

Arshavin-Cazorla-Podolski

Girrrroud

Tror dog at Vermaelen går inn med Mertesacker til fordel for Koscielny, og regner med at Ox starter fremfor Arshavin, som tydeligvis er helt ute i kulda. Men det er lov å håpe!!!

Link to comment
Share on other sites

Slik West Bromwich presterer for tiden, med poeng i alt av kamper både hjemme og borte, så er det viktig at vi følger på med 3 poeng i dag. Nå sier ikke jeg at de vil holde koken helt inn, men så lenge de er der oppe og kjemper om spill i Europa må vi ta de på alvor og kjempe med nebb og klør for å ikke komme bakpå.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sist jeg var i Tromsø var det en bar som viste det meste av PL, husker ikke hva den heter, men ligger i storgata og puben ligger i 2.etasje.

Sikkert paletten. Noen sa den var nedlagt mn må vel sjekke d nærmere. Takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Paletten ja! Hvis ikke så viser de fotball på Blå Rock som er rett over veien for kjøpesentret som heter Nerstranda.

Hadde vært digg d sia eg bor vegg i vegg på clarion bryggen.-:)

Har dårlig erfaring med de seinkampan våres...men håpe trenden har snudd og vi spille som mot tottenham og tar med oss alle 3poengan

Link to comment
Share on other sites

Arsenal team: Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Arteta, Ramsey, Cazorla, Oxlade-Chamberlain, Podolski, Giroud

 

 

 

Subs: Mannone, Sagna, Vermaelen, Wilshere, Coquelin, Arshavin, Gervinho

 

 

 

Godt å se at Wenger faktisk "tørr" å benke Vermaelen. Viktig at Wilshere og Sagna får hvile.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey får muligheten gang på gang, etter gang på gang å spille katastrofalt. AA har spillt godt hver gang han har fått muligheten, men forblir benkvarmer. Wenger kjører på som alltid før.

Skummelt av vi blir så utrolig trege på midten som nå.

Link to comment
Share on other sites

Sjelden jeg blir glad for at Bassong scorer, men er bare å takke han og Norwich for at de tar med seg et poeng hjem fra Goodison Park.

 

Enig! Når tar vi over plassen fra Everton! Ingenting er bedre enn å klatre på tabellen. Sånn sett bort i fra å ligge på toppen av den da...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...