Jump to content

2012.11.17 Tottenham H - The North London Derby


Stefanb

  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

gun__1330332387_spurs52_3.jpg

Arsenal v. Tottenham

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Lørdag 17 november 2012. Avspark: 13:45

Forrige North London Derby mellom disse klubbene snudde sesongen vår totalt. Kan det samme gjøres igjen? Eller vil Tottenham gni salt i The Gunners sine åpne sår?

 

Antatt lagoppstilling:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

Laget jeg håper på, men som er lite sannsynlig:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Coquelin - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla/Arshavin

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Væææær så snill og la Gibbs bli klar til denne, kjære gud :(

 

Spent på landskampene i midtuka, forhåpentligvis står Walcott over. Cazorla reiser visstnok i dag, og er ikke tilbake på London Colney før fredag ettermiddag...

 

Aye.. håper virkelig Gibbs blir klar.

 

Håper Walcott blir klar mot Tottenham. Han står vel med 4 mål mot drittklubben og er soleklart vårt farligste våpen offensivt + vår største formspiller for øyeblikket.

 

Hørte om Cazorla også. Derfor jeg har satt han opp med Arshavin da jeg er usikker på om han blir klar, men kjenner man Wenger rett så blir han å finne fra start til tross for at han er møkkasliten..

Link to comment
Share on other sites

To lag som ikke har imponert noe særlig i år. Hjemme mot Spurs må vi bare vinne, hvis ikke er det totalt krise.

 

Håper Giroud fortsetter å putte, og som dere nevner, ber til høyere makter om at Gibbs blir klar. På stopperplass er det hipp som happ med Verm/Kosc for meg.

Link to comment
Share on other sites

Vermalen er vår kaptein. Klarer ikke se at han ikke spiller. Mener per skal være makker. Kos gjør så mye rart i år at jeg gremmes.

Santos ønsket jeg aldri å se igjen, men heller ikke her er wenger hard. Tenk dere Ferguson med en spiller som oppfører seg slik? Hadde fått en offentlig hårføner.

 

Ramsey må holdes vekk fra laget. Han kan til nød besitte en plass på benken, men det er til nød.

 

Cazorla må spille, men bruk han heller til venstre og bytt på med podolski. Det ville gjort dem begge godt! Ønsker også arsjawin som direkte bytte når cazorla trenger en pust i bakken. Arsjawin er totalt feilbenyttet av wenger. Noen som så han bare ristet på hodet i kampen mot fullham får han nok en gang måtte på kanten? Hårreisende å ødelegge en spiller på den måten :(

 

Ellers må walcott signere the thing snart, eller fjernes fra laget og spille inn andre. Blir han må han få bytte litt fra kant til sentralt underveis i kamper. Ønsker også OX mer med.

Link to comment
Share on other sites

Vermalen er vår kaptein. Klarer ikke se at han ikke spiller. Mener per skal være makker. Kos gjør så mye rart i år at jeg gremmes.

Santos ønsket jeg aldri å se igjen, men heller ikke her er wenger hard. Tenk dere Ferguson med en spiller som oppfører seg slik? Hadde fått en offentlig hårføner.

 

Ramsey må holdes vekk fra laget. Han kan til nød besitte en plass på benken, men det er til nød.

 

Cazorla må spille, men bruk han heller til venstre og bytt på med podolski. Det ville gjort dem begge godt! Ønsker også arsjawin som direkte bytte når cazorla trenger en pust i bakken. Arsjawin er totalt feilbenyttet av wenger. Noen som så han bare ristet på hodet i kampen mot fullham får han nok en gang måtte på kanten? Hårreisende å ødelegge en spiller på den måten :(

 

Ellers må walcott signere the thing snart, eller fjernes fra laget og spille inn andre. Blir han må han få bytte litt fra kant til sentralt underveis i kamper. Ønsker også OX mer med.

 

Velkommen til forumet! :)

 

Tja, har ikke Vermaelen gjort like mye rart i år? :P Derfor jeg sa at det ikke spiller noen stor rolle for meg hvem som spiller av de to. Det viktigste er dog at vi har Per bak der og forhåpentligvis Gibbo. Også enig angående Arshavin, men det viktigste for meg er at han får, om en ikke i Cazorlas rolle, spille mer fotball i stedet for å komme inn de 5 siste minuttene hver bidige gang. Han hadde 'assist' til Arteta mot QPR og skaffet straffa mot Fulham, og det på veldig kort tid. Han er en kreativ type jeg vil se mer. La heller ikke merke til denne hoderistingen, men ville ikke lagt for mye i det. Arshavin er profesjonell.

Link to comment
Share on other sites

Takk :)

 

Enig i at Vermalen også har gjort mye rart bak der iår. Det var mye snakk om "Bould effekten" i starten. Og at han har en innflytelse er nok under enhver tvil, men kan virke som han har prøvd å omrokkere litt på det taktiske sånn defensivt, og at vi ser en tilpassningsperiode på dette. Per har vært stødig og solid iår, takk og pris for det. Ellers hadde vi lukket som en sil iår igjen.

 

Når det kommer til NLD i helgen hadde jeg drømt om å få sett noe lignende:

 

Szczesny

Sagna-Per-Verm-Gibbs

Arteta-Wilshare

Walcott-Cazorla

Podolski-Giroud

 

En tilnærmet 4-2-2-2 formasjon der man hadde mye bevegelse på topp, og hvor Arsjawin/OX kunne hoppet inn for hvem som helst av de 4 i front. Jeg ser for meg at dette ville fungert vel så godt som dagens taktikk, da vi allerede mangler virkelig godt ving-materiale i troppen. Jeg tror Podolski mer enn gjerne tar ett venstreløp når han i utgangspunktet spiller tilnærmet sentralt. Samme gjelder Walcott, Cazorla og Arsjawin. Giroud må bare fortsettes med nå, mat han med baller og få måla til å komme.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg usikker på hvordan skadesituasjonen i Tottenham er, og hvem som blir spilleklare til denne kampen, men dette var laget de stilte med mot City:

Friedel

Walker - Gallas - Caulker - Vertonghen

Sandro - Huddlestone

Lennon - Dempsey - Bale

Adebayour

 

Det vi må være ekstra oppmerksomme på og som har vært Tottenhams styrke de siste par årene er kantspillet og overlapping fra backene. Nå er jeg som sagt usikker på om Assou-Ekotto blir spilleklar til denne kampen. Hvis ikke vil Bale bli etterlatt oftere alene mot Sagna og Walcott og enklere å ta ut siden Vertonghen er en mye mer defensiv back. På den andre siden så har de stor fart i både Walker og Lennon, som kan løpe forbi de fleste motstanderne i Premier League. Det vil derfor være viktig og få tilbake Gibbs siden han er milevis bedre enn Santos og Vermaelen på venstrebacken. I starten av sesongen så hadde nevnte Gibbs og Podolski et godt samarbeide der vi fikk doblet på kant og spilt gjennom Gibbs etter at Podolski hadde trukket inn i banen. Nå har Podolski hatt en formdupp mens Santos og Vermaelen har vikariert, så man kan bare spekulere i årsaken til dette.

 

Wilshere er i tillegg tilgjengelig for spill i ligaen igjen etter at han måtte gå av Old Trafford med to gule kort og sonet karantene mot Fulham. Problemet til Wilshere i denne kampen var, slik jeg ser det, at han var overtent og ønsket å prestere over det som var mulig med tanke på at han har vært borte fra fotballen i 17 måneder. Uansett så mener jeg at denne mentaliteten kan være utslagsgivende i nabooppgjøret mot erkerivalene, siden vi har alt for mange som sluntrer unna når kampene behøver litt sugende taklinger. Arteta hadde sin dårligste kamp i trøyen mot Fulham og slet stort med tempoet som resulterte i straffe i mot og 3-3. I tillegg pådro han seg en del frispark der han kom på etterskudd og holdt i trøyen/taklet bakfra etter at Coquelin ble byttet ut og måtte ta over alt ansvar bakover grunnet dårlig hjelp fra Ramsey. Han er for all del en viktig spiller, men jeg kunne likevel godt tenkt meg å sett Wilshere og Coquelin sammen på midtbanen. Kanskje er ikke dette oppgjøret det riktige tidspunktet for å forske med dette, men å være avhengig av Arteta hver kamp og ikke ha en plan B som er prøvd ut, kan være farlig den dagen han blir skadet og byttet blir et faktum.

 

Fremover på banen fungerte mye bedre mot Fulham og 3 scoringer er absolutt godkjent. En stor del av denne æren må Walcott få som med sin fart og gjennombruddskraft, i tillegg til evnen å slå presise innlegg fikk han satt opp Giroud ved flere anledninger og gav ham to målgivende pasninger. Denne landslagspausen skal Cazorla over havet og spille vennskapskamp mot Panama, noe som vil resultere i at han mest sannsynlig returnerer sliten av både spilletiden og spesielt reisingen mellom tidssonene. Arshavin har imponert i samtlige spilleminutter han har fått hittil i sesongen og virker i bedre form enn på lenge. At han får sjansen fra start på bekostning av en sliten spanjol ser jeg ikke på som noe svekkelse pdd. Han er i tillegg kanskje en med direkte spiller som slår færre pasninger, men flere i lengderetningen. Og derfor ønsker jeg dette laget for å ydmyke spurvene:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Wilshere - Arteta/Coquelin

Walcott - Arshavin - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Ja måtte det stå forbi denne gangen også..

Problemet nå er ikke bare dårlig form, men totalt virker som Wenger ikke er i stand til å motivere spillegruppa. Santi skal ut på langtur med Spania igjen, frykter det fort blir rovdrift på lillemannen. Håper vi kan starte med Arsjawin og heller bytte innpå Cazorla etterhvert hvis ting ikke fungerer. Og Wenger, ikke putt Arsjawin på kant da. Noen må snart inn på kontoret hans og gjøre han oppmerksom på at han ødelegger spillere med å plassere dem ut av possisjon.

 

Mulig jeg er naiv, da Arsjawin absolutt ikke alltid har gjort ting bra. Han går fra det utrolige til det elendige. Men jeg har fremdeles tilgode å se en direkte dårlig kamp i en sentral offensiv midtbannerolle. Alle innhopp i år har resultert i store sjanser, mål, ect.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg usikker på hvordan skadesituasjonen i Tottenham er, og hvem som blir spilleklare til denne kampen, men dette var laget de stilte med mot City:

Friedel

Walker - Gallas - Caulker - Vertonghen

Sandro - Huddlestone

Lennon - Dempsey - Bale

Adebayour

 

 

 

 

Leste et sted at både Walker, Lennon og Defoe mest sannsynlig er ute på lørdag. Han venstrebacken med håret og det vanskelig navnet er vel også ut for lang tid sammen med Parker. Dembele blir neppe klar. Tror forsvaret til spurvene er litt vaklete for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs holdt seg skadefri i en lengre periode og viste frem klassen sin, men virker dessverre ikke å være helt over skadehelvetet sitt og returneringsdatoen hans blir bare utsatt og utsatt.. Santos har prestert dårlig og har mistet Wenger sin tillit totalt. Får håpe vi handler en ny venstreback i vinter da dette nå er et lite problemområde, men det er vel like sannsynlig som at vi handler noen andre store navn tipper jeg å gjette.

 

Så med Gibbs igjen ute så blir det vel Vermaelen på venstreback. For å være ærlig så ser jeg heller Santos fremfor Vermaelen på backen, men det gikk jo rykter på twitter i går om at Wenger ville prøve å adoptere en ny formasjon med 3 spillere bak fremfor 2.

 

Altså noe slikt:

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen

Sagna - Arteta - Wilshere - Santos

Cazorla

Walcott - Giroud

Hvorvidt det fungerer eller ikke derimot er jeg meget usikker på. Backene våre tror jeg rett og slett er for svake offensivt til å være effektive som vingbacker, men på en annen måte så burde det jo gjøre oss mer solide bakover og offensivt så blir det jo nærmest praktisk talt akkurat det samme da venstrekanten vår som regel ikke har vært involvert offensivt og bare jobbet bakover uansett. :P

Link to comment
Share on other sites

Gibbs holdt seg skadefri i en lengre periode og viste frem klassen sin, men virker dessverre ikke å være helt over skadehelvetet sitt og returneringsdatoen hans blir bare utsatt og utsatt.. Santos har prestert dårlig og har mistet Wenger sin tillit totalt. Får håpe vi handler en ny venstreback i vinter da dette nå er et lite problemområde, men det er vel like sannsynlig som at vi handler noen andre store navn tipper jeg å gjette.

 

Så med Gibbs igjen ute så blir det vel Vermaelen på venstreback. For å være ærlig så ser jeg heller Santos fremfor Vermaelen på backen, men det gikk jo rykter på twitter i går om at Wenger ville prøve å adoptere en ny formasjon med 3 spillere bak fremfor 2.

 

Altså noe slikt:

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen

Sagna - Arteta - Wilshere - Santos

Cazorla

Walcott - Giroud

Hvorvidt det fungerer eller ikke derimot er jeg meget usikker på. Backene våre tror jeg rett og slett er for svake offensivt til å være effektive som vingbacker, men på en annen måte så burde det jo gjøre oss mer solide bakover og offensivt så blir det jo nærmest praktisk talt akkurat det samme da venstrekanten vår som regel ikke har vært involvert offensivt og bare jobbet bakover uansett. :P

 

Vermaelen er en stor spiller som har hatt en litt vanskelig tid spillemessig.

Tror det bare er snakk om tid før han er tilbake. Ønsker nok virkelig revansjere seg.

Denn kampen bklir for oss som en tur i parken.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Wilshere - Arteta

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Kanskjer ikkje det mest spennande laget men truleg det beste me kan stille med. Viss ikkje flankane fungerer må ein ikkje nøle med å bytte inn OX og Arshavin. Så kan ein jo vurdere kven som skal ut, både Podolski og Walcott kan spele spiss. Men ved å ta ut Giroud vil ein misse defensiv styrke på dødball. Gler meg til kamp fra tribuneplass.

Link to comment
Share on other sites

Santi var ikke involvert i Spanias kamp i går/natt.

Koscielny spilte vel hele kampen for Frankrike, mens Giroud spilte 60 min elns.

Wilshere og Jenknson spilte henholdsvis 30 og 15 min for England.

Mertesacker fikk 90 min for Tyskland og Podolski spilte 20.

Chamakh fikk ikke være med i Marokkos 1-0-tap for Togo :( Adebayor spilte hele kampen og scoret vinnermålet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...