Jump to content

Football Manager 2013


NoPain

Recommended Posts

 

Takk, takk. Joda, med en lignende sesongavslutning bør laget minst klare playoff.

 

 

Supportere av Port Vale sang Rasta Pinkys navn da Port Vales sjef fikk kjenne den gode smaken av suksess da han løftet trofeet for npower league one. Styret slo fast at så lenge Pinky sitter ved roret, ser det ut til at alt er mulig, og de er i ekstase over suksessen Pinky har skaffet dem.

 

Vale Park - 25.04.14 - R. Pinky

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Tusen hjertelig Pinky! Jeg har lenge sittet å grublet litt på et kjøp av FM, men har holdt litt igjen. Men da er det bestemt, det var den lille motivasjonen jeg trengte! Da blir det FM 13 i morgen... Jeg som trodde jeg skulle ha et vist sosialt liv i år... Jaja

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

PORT VALE med overraskelse i FA-cupen?

 

Drøyt halvveis inn i 3. sesong (den første i Championship) suger det litt i serien. Med 14 kamper igjen å spille har laget 13 poeng ned til nedrykk, 12 poeng opp til Play-Off og 18 poeng til direkte opprykk.

 

I FA-cupen ser det lysere ut. Etter å ha fått omkamp på Ewood Park i 3. runde, ble det et intens returoppgjør på Vale Park som vi vant på straffesparkkonkurranse. Borte mot Huddersfield i fjerde runde ble overraskende greit vunnet 2-0, og for tredje gang har vi trukket bortekamp, og for tredje gang mot et Championship-lag. Bare noen dager til femte runde hvor Port Vale reiser til Deepdale for å møte Preston. Preston og Port Vale knivet i toppen av League One hele fjorårssesongen og tok de to øverste plassene. Jeg har et forvirrende forhold til Martin Scott som er Prestons manager. Han er stadig i media og mener noe om meg og klubben. Av og til skryt, av og til dissing.

 

Vi har hatt et godt tak på Preston tidligere, men stallen min har vært tynn i det siste, med bestemann i ACN og et par andre av de beste ute lenge med brekte bein. Skulle Port Vale avansere finnes det en mulighet for et kvartfinalemøte med nabo Stoke, som jo var grunnen til at jeg valgte å bli manager for Port Vale. Blir spennende.

 

Vale Park - R. Pinky - 06.02.15

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

3 strake ligagull med Sporting så får jeg tilbudet fra Arsenal som har blitt ruinert av en De Boer som tok over etter en Wenger. Laget lå på tiendeplass når jeg tok over. Jeg kvitter meg med daukjøttet og gir en del av spillerne De Boer hadde gitt opp en ny sjanse og tar klubben til gull i EL og en fjerdeplass(likt antall poeng som tredje og fjerdeplassen). Vant FA Cup, liga og CL i min andre sesong i klubben etter å ha kvitta meg med alt av gamliser og fått inn en stamme som er god når det nærmer seg 2020. Turen går nok videre nå til en større utfordring, spillerne jeg har hentet inn vil nok bli blant de beste på spillet og jeg har sikret meg en plass i historiebøkene til klubben. Regner med at de vil kjempe om gull og CL hvert år og forventer minst ett trofé i året med laget jeg har bygget der nå. (gj.snittsalder på 22.83)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har tips til hvordan jeg kan finne spillere når jeg er i 2. divisjon i Spania?

Regner med du er en klubb så og si uten transferbudsjett. Da anbefaler jeg å søke spesifikt på posisjonen du trenger spillere i, helst ta med kontraktstatus: "uten kontrakt". For så å legge til minimumskravene dine til nøkkel-attributes til nøyaktig den posisjonen!

Det finnes mye ok spillere uten kontrakt som kan være gode i lavere divisjoner, mange brasilianere.

Justo Villar en veldig god gratis keeper fra Chile f.eks.

Andre free-transfer tips, noen har jeg testet selv i lavere divisjoner i Spania, Italia og Frankrike: Albin Ebondo, Anderson Polga(tidligere Sporting kaptein), Andre Luiz, Rabiu Alofabi, Gonzalo Colsa, Oscar Serrano, Fode Mansarè ( får dårlig speiderrapport, men herjet for meg når jeg var Maritimo i Portugal), Fernando Varela, Tote, Robert Pirès (Spilte overraskende bra for meg i Ligue 2 i Frankrike), David Suazo. Gode gamle Adriano er også på free transfer på den nyeste patchen, men jeg vet ikke om du får han til å signere for klubber i lavere divisjoner.

 

Nå er da mange av disse i sine siste år på bra nivå, men de er ofte gode investeringer hvis du mangler rutine og ferdigheter for å rykke opp til øverste divisjon.

Jeg anbefaler også å ha med Brasil i databasen når du starter ett nytt spill, gjerne Argentina også,

Link to comment
Share on other sites

3 strake ligagull med Sporting så får jeg tilbudet fra Arsenal som har blitt ruinert av en De Boer som tok over etter en Wenger. Laget lå på tiendeplass når jeg tok over. Jeg kvitter meg med daukjøttet og gir en del av spillerne De Boer hadde gitt opp en ny sjanse og tar klubben til gull i EL og en fjerdeplass(likt antall poeng som tredje og fjerdeplassen). Vant FA Cup, liga og CL i min andre sesong i klubben etter å ha kvitta meg med alt av gamliser og fått inn en stamme som er god når det nærmer seg 2020. Turen går nok videre nå til en større utfordring, spillerne jeg har hentet inn vil nok bli blant de beste på spillet og jeg har sikret meg en plass i historiebøkene til klubben. Regner med at de vil kjempe om gull og CL hvert år og forventer minst ett trofé i året med laget jeg har bygget der nå. (gj.snittsalder på 22.83)

Hadde vore artig og sett eit bilde av laget :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde vore artig og sett eit bilde av laget :)

Er ett lag fullt av regens, var jo tross alt i 2017 når jeg sa takk for meg. De som ikke var regens er vel følgende: Martin Kelly(Wengerkjøp, overraskende god), Özil, Ramsey, Ayew(Wengerkjøp, Afrikas beste spiller flere ganger), Theo, Ox, Sakai(De Boer-kjøp, middels), Ricardo Rodriguez(Grei venstreback), Damiao(Smasha klubbrekorden for å få inn en målscorer), Tomas Martinez, Nick Powell(Jeg hentet han inn for å fylle kvota, men var en god rotasjonsspiller for 70 millioner), Papadopolous(Beste stopperen på spillet, bortsett fra makker Flor som er regen), Schmeichel(reservekeeper) og Wilshere - kaptein, stjerne, målscorer og assistkonge.

 

Ikke så mye som minner om dagens Arsenal og jeg solgte selv Koscielny, Coquelin, Vermaelen, Sagna, Arteta, Gibbs, Podolski og Arteta da alder ikke matcha lønn og verdi i spillerstallen kontra overgangssum jeg kunne få inn(Når en kan erstatte Coquelin med Powell og tjene penger på lønna og overgangssum må en nesten gjøre det, slik var det med alle som gikk ut, bedre og yngre gutter kom inn.)

 

Beste var vel mitt første kjøp i klubben, 1 januar 2016 hvor Jack Birmingham kom inn for 80 millioner fra Southampton, andresesongen ble han leid ut til Swansea og scoret 16 mål og hadde 8 assists på 35 kamper som 18-åring, kalt opp til a-landslaget har han blitt også. Trist å forlate unggutta, men det skulle jo ikke være en Arsenalsave så nå har turen gått videre til Uruguay siden jeg er sikker på at klubben kan triumfere selv uten meg. (Turen skal gå videre til fransk 3 divisjon så snart ett lag jeg liker åpner seg)

Luis Enrique som sjef virker jo også som en grei ansettelse, både Scott Parker og Brad Friedel ble jo linket til klubben som mulige managere så glad det ble spanjolen :)

Link to comment
Share on other sites

Regner med du er en klubb så og si uten transferbudsjett. Da anbefaler jeg å søke spesifikt på posisjonen du trenger spillere i, helst ta med kontraktstatus: "uten kontrakt". For så å legge til minimumskravene dine til nøkkel-attributes til nøyaktig den posisjonen!

 

Takker!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...