Jump to content

2012.10.30 Reading B


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Jeg savner fotballen Wenger stod for da han kom til klubben. Vinne ballen tidlig og kjøre hurtige kontringer med presise pasninger i lengderetning. Skal man spille Barcafotball trenger man minimum tre av disse 4: Busquets, Xavi, Iniesta og Messi.

Når ingen av de vi har i troppen er i nærheten av å burde få lov til å pusse skoene deres er det bare latterlig å prøve spille slik. Noen hoder bør rulle. Vi kommer til å bli knust på Teateret til helja om vi spiller slik som både reservelaget og a-laget spiller om dagen.

 

Håper Walcott starter som spiss i den kampen. Og at vi prøver å legge forsvare oss mer slik som vi gjorde de første kampene denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner fotballen Wenger stod for da han kom til klubben. Vinne ballen tidlig og kjøre hurtige kontringer med presise pasninger i lengderetning. Skal man spille Barcafotball trenger man minimum tre av disse 4: Busquets, Xavi, Iniesta og Messi.

Når ingen av de vi har i troppen er i nærheten av å burde få lov til å pusse skoene deres er det bare latterlig å prøve spille slik. Noen hoder bør rulle. Vi kommer til å bli knust på Teateret til helja om vi spiller slik som både reservelaget og a-laget spiller om dagen.

 

Håper Walcott starter som spiss i den kampen. Og at vi prøver å legge forsvare oss mer slik som vi gjorde de første kampene denne sesongen.

Sant det du sier. Liker spesielt det du sier at ingen i troppen burde få pussa skoa dem. Herlig!!!!

Link to comment
Share on other sites

Den var utrolig viktig. Inn med Giroud og Eisfeld nå. Som kommentatoren sa: "A tiny glimpse of hope!"

 

Vedder på at Wenger ikke gjør noen bytter i pausen. Venter til det er spilt 65-70 minutter før første byttet kommer.

Link to comment
Share on other sites

En hysterisk kamp. Skrekkelig førsteomgang, bedring efter det som må ha vært en tordentale i pausen.

 

Av en eller annen grunn hadde jeg troen selv på 4-0. Brian McDermott sa han også var usikker på 4-1. Og på stillingen 3-0 var det fortsatt bortefansen man hørte. "3-0 and you still won't sing". Reading hadde ikke briljert. Det var Arsenal som var rævva. Og alle visste det. Muligheten for et comeback var til stede - hvis Arsenal gadd. Det siste var jeg, når sant skal sies, langt fra sikker på.

 

Med så varierende prestasjoner var det svært vanskelig å sette karakterer efter denne matchen.

Link to comment
Share on other sites

Humrer godt av å lese desperasjonen som ble skrevet underveis i første omgang :D

 

Helt ærlig: Hvis man ikke reagerer med vantro og sinne når laget sitt ligger under 4-0 etter å ha vist absolutt nada så er det noe skrekkelig galt.

Link to comment
Share on other sites

Har fulgt Arsenal i såpass mange år at jeg har skjønt at det ikke er over før det over, enten vi leder 0-4 eller ligger under 4-0 kan det likevel snu seg! Aldri et kjedelig øyeblikk...

 

dette blir litt i overkant spennende. En slik berg og dalbane er ikke sunt for den psykiske helsen. Og det viser dessverre at Arsenal ikke er gode nok.Men vi har vel aldri sett en sykere kamp tidligere. Jeg kan ihvertfall ikke huske noen kamp med 12 mål i løpet av de drøye 42 årene jeg har fulgt med på engelsk fotball. Dette var en historisk begivenhet!.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt ærlig: Hvis man ikke reagerer med vantro og sinne når laget sitt ligger under 4-0 etter å ha vist absolutt nada så er det noe skrekkelig galt.

 

Finnes mange måter å reagere på når laget sitt ligger under 4-0. Å sitte og syte og gnåle på forumet er faktisk ikke eneste løsningen

Link to comment
Share on other sites

Er det flere enn meg som synes Djourou var god, eller?

 

Første omgang var litt rufsete, men utover i andre omgang og ekstraomgangene synes jeg han var helt konge. En mørk Per.

 

Djourou var god han sett utifra 36 minutter og utover. Han har alltid hatt de tekniske og fysiske egenskapene som skal til. Leser også spillet godt, men han mangler den råskapen som skal til. Fremstår ofte som litt blaut og naiv samt at han til tider "ballwatcher" litt for mye. Dog en av mine favoritter i laget.

Link to comment
Share on other sites

Byttene med Giroud inn og Eisfeld inn var tungen på vektskålen. Giroud sto frem som en lederskikkelse, og kunne fort hatt et hatrick, men to gode redninger fra keeper hindret dette. Absolutt positive tanker av franskmannen.

Eisfeld overasket meg veldig! Fantastisk nær teknikk, godt overblikk og godt driv med ballen. Minte meg om en hybrid av Ramsey før skaden, og Wilshere. Ellers også moro at Chamakh puttet to goaler, alltid positivt å ha spisser som har scoret mål i bakhånd.

Link to comment
Share on other sites

Spillerene som først og fremst drog dette i land for oss var Walcott (hat-trick), Arshavin (som uten alt for mange balltap kunne vært MoM) og Giroud som vippet hele dynamikken i det offensive. Ros også til Eisfeld og Chamakh. Får nevne Jenkinson også.

 

Dagen største katasrofe var Frimpong i egen klasse.

Link to comment
Share on other sites

Dagen største katasrofe var Frimpong i egen klasse.

 

Var helt latterlig hvor dårlig Frimpong var.

 

Ellers syntes jeg Coquelin fortjener litt ros. Det øyeblikket Frimpong ble tatt av banen tok han mer enn et par steg opp i kvalitet. Ble helt klart hemmet av å spille sammen med Frimpong. #notdench

Link to comment
Share on other sites

5 mål innsluppet mot Reading. Det er mulig Djourou hadde noen gode involveringer mellom alle baklengsmålene, men jeg klarte i hvert fall ikke se dem. Hele forsvarsrekka får stryk i min bok.

 

Chamakh, tja. Veldig gledelig at han får to mål! Men frem til målene, og forsåvidt hele det siste året, har han fungert mest som ballast. Du vet at han er der og antagelig utgjør en eller annen forskjell der han er blitt plassert, men du ser fint lite til ham. Jeg forventer godt og godt bedre av en Arsenal-spiss.

 

Den største skuffelsen for meg var Koscielny. Den hvite Kolo Toure. Masse tæl og innsats, men også masse armer og bein. Lett å like, men farlig for hjertet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...