Jump to content

2012.10.24 Schalke H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal v Schalke 04

UEFA Champions League, Emirates Stadium

Wednesday, October 24, 2012, 20:45

 

 

Etter en perfekt start på gruppespillet i Champions League, er det klart for den, antakeligvis, tøffeste kampen i gruppe B til nå; Schalke 04 tar turen fra Gelsenkirchen til Nord-London. Tyskerne er også ubeseiret i gruppespillet til nå, og kommer rett fra en 2-1-triumf borte mot Borussia Dortmund på lørdag. Et meget sterkt resultat som garantert har gitt moralen i Schalke-troppen et gigantisk løft foran morgendagens kamp. Arsenal hadde som kjent en dårlig opplevelse i helga, da det ble bortetap mot Norwich etter en svært skuffende forestilling på Carrow Road.

 

Fra lørdag er Laurent Koscielny tilbake i troppen, mens Alex Oxlade-Chamberlain er utelukket.

 

Tippetråden: http://gunners.ipbho.../page__st__4240

Spillerbørs til etter kampen: https://docs.google....pMT2lJWmc#gid=0

 

Kampen går for øvrig på Viasat Motor (HD) og Viaplay.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Wilshere og Chamberlain er ute fra troppen mot Norwich. Kocielny tilbake etter skade og erstatter sikkert Djourou i troppen, men starter nok på benken. Blir interessant å se hvem som kommer inn i troppen for Wilshere og Chamberlain. Tipper på Yennaris og Chamakh siden ingen av dem var involvert i U-21 kampen på mandag.

 

Får vi se Gnabry fra start i dag. Hadde vært moro å sett tyskeren fra start på venstre flanke i dag og ha Gervinho som joker på benken.

 

Står vel også mellom Ramsey og Coquelin sammen med Arteta sentralt. Tipper Ramsey starter igjen, men dersom Coquelin starter så MÅ Arteta flyttes litt frem. Problemet med Coquelin og Arteta samtidig har vær at vi får lite bevegelse på midten og vi har slitt med pasningstempo og bevegelse. Det gjorde vi også mot Norwich med Ramsey sammen med Arteta. Derfor viktig at vi får Diaby og Wilshere spilleklare da vi trenger en av dem sammen med Arteta på midten.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Dagbladets Lars Dybwad er det 49 kamper siden Arsenal tapte hjemme i CL mot ikke-engelsk motstand. 0-3 mot Inter i 2003!

 

Helgens tap har gjort at ingenting vil overraske meg i kveld. Aner ikke hva jeg skal forvente av dette Arsenal-laget. Kanskje stopper også denne sekvensen på 49 kamper?!

 

Nå er jeg ikke en slik som går tilbake og sjekker slike ting, men mener å huske at vi tapte for Svin United i 2006. Hentet rett fra mitt senile hode.

Link to comment
Share on other sites

Tipper dette blir laget:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Coquelin - Arteta

Ramsey - Cazorla - Podolski

Gervinho

 

Benken blir vel da omtrent som dette? Shea, Koscielny, Yennaris, Arshavin, Gnabry, Giroud, Chamakh

 

Ikke akkurat mange som kan komme inn fra benken og endre kampen i vårt favør for å si det slik.. :P

Link to comment
Share on other sites

 

Nå er jeg ikke en slik som går tilbake og sjekker slike ting, men mener å huske at vi tapte for Svin United i 2006. Hentet rett fra mitt senile hode.

Spilte ikke engang i mot Man Utd i CL i 2006.

 

Denne kampen må vinnes, og vise at Norwich var et engangstilfelle.

Men det blir en tøff kamp.

TIPS: 2-1(Podolski, Cazorla - Affelay)

Link to comment
Share on other sites

Tipper dette blir laget:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Coquelin - Arteta

Ramsey - Cazorla - Podolski

Gervinho

 

 

Benken blir vel da omtrent som dette? Shea, Koscielny, Yennaris, Arshavin, Gnabry, Giroud, Chamakh

 

Ikke akkurat mange som kan komme inn fra benken og endre kampen i vårt favør for å si det slik.. :P

 

Tja. Arshavin i sine glansdager kunne det, og Giroud kom jo inn mot selveste Spania i landslagspausen og skaffet Frankrike et poeng helt på slutten der. Annet enn det... Tynt.

Link to comment
Share on other sites

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Coquelin - Arteta

Ramsey - Cazorla - Podolski

Gervinho

 

 

Støtter dette laget siden skadesituasjonen på vingene er som den er, og det faktum at Gervinho hittil i sesongen har fungert bedre som spiss enn Giroud. Siden Coquelin nå mest sannsynlig kommer til å danne par med Arteta dypere i banen, ønsker jeg at spanjolen får litt friere tøyler til å ta initiativ så vi ikke bare blir spillende dypt i banen uten press på forsvaret til Schalke. Samtidig ønsker jeg at Podolski tar mer ansvar fremover på banen og slipper seg litt mer løs enn de siste par-tre kampene. Ramsey vil komme til å bytte en del posisjon med Cazorla og forhåpentligvis få litt bevegelse i motstander slik at Gervinho slipper alt fokus.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Dagbladets Lars Dybwad er det 49 kamper siden Arsenal tapte hjemme i CL mot ikke-engelsk motstand. 0-3 mot Inter i 2003!

 

Helgens tap har gjort at ingenting vil overraske meg i kveld. Aner ikke hva jeg skal forvente av dette Arsenal-laget. Kanskje stopper også denne sekvensen på 49 kamper?!

Stemmer at vi har en utrolig imponerende hjemmestatistikk i Champions League, ja! Ikke mange andre, om noen i det hele tatt, i Europa som kan skilte med en bedre en. Tror det er 33 seiere på de 44 siste hjemmekampene i CL. Føler meg ganske trygg på å unngå tap i kveld, og i tillegg hale i land en seier. Selv om rekken må bli brutt en gang.

 

Arteta åpner målkontoen sin for sesongen i dag!

 

Edit;

Arsenal have not tasted defeat in a group stage fixture in front of their own supporters since 2003, with their North London base officially the toughest ground on the continent to visit.
Link to comment
Share on other sites

Djourou inn for Yennaris. Ellers spot on, bra tippet :)

 

Lucky guess, men ikke lucky nok tydeligvis :P

 

Trodde muligens at Yennaris ville bli å finne på benken mtp. at han er en av få spillere som faktisk kunne kommet inn på midten for Arteta eller Coquelin samt for Jenkinson eller Santos :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Lucky guess, men ikke lucky nok tydeligvis :P

 

Trodde muligens at Yennaris ville bli å finne på benken mtp. at han er en av få spillere som faktisk kunne kommet inn på midten for Arteta eller Coquelin samt for Jenkinson eller Santos :P

Bra tippet Stefan. Hadde håpet å se Arshavin i dag sammen med Cazorla og Gervinho.

 

Uansett fornøyd med at Gervinho får tilbake spissplassen

 

Ikke mange kampene siden jeg var fornøyd med benken og syns den var bedre enn på lenge. Nå er vi tilbake til stallfyll og telling av hoder for å fylle opp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...