Jump to content

03.10.2012 Olympiakos (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Vermaelen er så svak at jeg blir direkte lei meg av å se på. Hvordan er det mulig at de samme feilene blir gjort igjen og igjen og igjen??

 

Hva skjer med dette laget som skulle være styrket fra i fjor? Hvem trenger Song? 24 mill for vP fremstår som dummere og dummere. Giroud lengre og lengre unna laget..

 

Jenkinson og Gibbs feilfrie, resten ufattelig svake

Link to comment
Share on other sites

En første omgang mer eller mindre som ventet, egentlig.

 

Olympiakos legger seg dypt, som de aller fleste underdogs gjør borte i CL, og spiller disiplinert og godt forsvarsspill. Det, sammen med at Arsenal ikke får spillet helt til å sitte gjør det til en traurig omgang.

 

Dessverre har de ikke rista av seg usikkerheten i forsvaret. Utrolig synd at Mertesacker er syk - det er liten tvil om at hans rutine og plasseringsstyrke er utrolig viktig i et forsvar som har lett for å selge seg (ja, jeg ser på deg, Vermaelen).

 

Flott mål av Gervinho - elendig midtstopperspill (og dårlig press på han som slo innlegget) inviterer Olympiakos til å legge seg elleve mann i forsvar også i andre omgang.

 

Men som alltid hjemme i CL mot dyptliggende lag - her gjelder det å være tålmodige. Og samtidig må vi opp med konsentrasjon og tempo. Klarer vi dette vil vi før eller senere finne åpninger når Olympiakos blir slitne.

Link to comment
Share on other sites

I en kamp der Arsenal har alle forutsetninger til å briljere, så tar de istedet og inviterer Olympiakos inn i kampen.

Slurv, slurv, slurv er gjennomgangsmelodien.

 

Feilpasninger fra halve laget, målvakt og midtstoppere som serverer baller på sølvfat til grekerne. Ikke minst ved utligningen, ett flott mål av en greker som midtstopperne ignorerer.

 

To vinger som er nesten usynlige, Ox'en er regelrett svak i dag. Få som gidder å være med frem i angrepet når ballen "rulles" opp på siden av backene (ikke vingene).

 

Her kan man ikke vente halveis ut i andre omgang med byttene. Walcott inn for Ox, skulle gjerne byttet midtforsvarer også, men får vi trøkk fremover så skal vel de bak få relativt lite å gjøre, så jeg sparer det byttet foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

En begredelig førsteomgang med alt for mange pasninger uten mål og mening. Det har vært et tafatt lag som ikke klarer å omsette ballinnehavet til målsjanser og noe reelt press mot forsvaret til Olympiakos. Samarbeidet Podolski/Gibbs vi så i de første kampene denne sesongen er helt fraværende, og på motsatt kant har Oxlade-Chamberlain kjørt seg fast. Koscielny er i dag, som mot Chelsea, overtent og er heldig at han fortsatt får være på banen. Samarbeidet mellom de to midtstopperne er helt elendig, og det er tydelig at de har få kamper sammen i pre-season og starten på sesongen. På målet slipper både Koscielny og Vermaelen fokuset på spiller og lar han stå midt i mellom uten noen form for press, og det går ikke ustraffet i færøysk 3. divisjon og hvert fall ikke i Champions League.

Link to comment
Share on other sites

Noe som sjokkerer mer enn spillet til Arsenal er vel Viasat-studio. At de forventer lett spill og er overraska over at Arsenal ikke dominerer i en CL-kamp der enhver idiot må skjønne at bortelaget kommer til å legge seg dypt og forsvare seg med nebb og klør er intet mindre enn utrolig.

 

Selv et "dårlig" CL-lag er et godt fotballag og vel i stand til å holde så å si hvem som helst fra livet gitt at disiplin og arbeidsmoral er på plass. I alle fall så lange de har krefter igjen.

Link to comment
Share on other sites

Noe som sjokkerer mer enn spillet til Arsenal er vel Viasat-studio. At de forventer lett spill og er overraska over at Arsenal ikke dominerer i en CL-kamp der enhver idiot må skjønne at bortelaget kommer til å legge seg dypt og forsvare seg med nebb og klør er intet mindre enn utrolig.

 

Selv et "dårlig" CL-lag er et godt fotballag og vel i stand til å holde så å si hvem som helst fra livet gitt at disiplin og arbeidsmoral er på plass. I alle fall så lange de har krefter igjen.

Helt uenig. I en hjemmekamp mot Olympiakos (som er svakere enn på mange år), SKAL Arsenal cruise inn. At de ikke klarer å bryte ned forsvaret deres, sier mer om Arsenal enn OlympiaKos sin taktikk!

Link to comment
Share on other sites

Flott mål av Gervinho - elendig midtstopperspill (og dårlig press på han som slo innlegget) inviterer Olympiakos til å legge seg elleve mann i forsvar også i andre omgang.

Er helt latterlig dårlig press på ballfører når innlegget ble slått. Oxlade-Chamberlain var langt borte fra posisjonen sin som førsteforsvarer foran Jenkinson som ble overlatt alene mot to grekere, og Gervinho som kom ned i stedet var bare halvveis i presset.

 

Vermaelen er så svak at jeg blir direkte lei meg av å se på. Hvordan er det mulig at de samme feilene blir gjort igjen og igjen og igjen??

Det er dette som er ankepunktet mitt mot Vermaelen og Koscielny som midtstoppere. På sitt beste er de verdensklasse, men som du sier så klarer de på underlig vis aldri å kvitte seg med de samme feilene/svakhetene som dukker opp nærmest i hver kamp. Jenkinson derimot, som virkelig har vokst som spiller denne sesongen, har tatt lærdom av feilene sine og blitt en meget habil høyreback.

Link to comment
Share on other sites

Jenkison slett ikke feilfri. Burde vært ut å presset motstanderen på målet. Han fikk slå innlegget helt uten press. Svakt!

Mener du han skal åpne opp rommet fullstendig for den andre vingen/backen til Olympiakos slik at han får fri vei til mål i stedet? Vanskelig å legge skylden på Jenkinson siden han blir overlatt alene mot to spillere med resten av laget som tilskuere.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner det om spillerne ikke er motivert nok. Jeg synes disse gruppespill-kampene i CL er ræva kjedelige. En 6-kampers lang saga mot et middelmådig europeisk lag, med spillere jeg knapt har hørt om. Ligacupen er himmel i forhold.

 

Og i det jeg sier det....PODOLSKI!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig. I en hjemmekamp mot Olympiakos (som er svakere enn på mange år), SKAL Arsenal cruise inn. At de ikke klarer å bryte ned forsvaret deres, sier mer om Arsenal enn OlympiaKos sin taktikk!

 

Da får vi bare være enige om at vi er uenige :)

Link to comment
Share on other sites

2. omgang gir jeg godkjent, og det skyldes i hovedsak at vi klarer tre poeng. Spillet er ikke direkte imponerende i denne omgangen heller, men feilene er betraktelig redusert.

 

De to som imponerer meg mest er Cazorla og Jenkinson. Det overrasker meg en del at jeg velger Jenkinson siden jeg for vel en måned siden ville ha han erstattet. Men den unge finsk/briten tar store steg fremover. Defensivt har han vært brukbart over litt lenger tid, men problemet hans tidlig i sesongen når han fikk ballen er nærmest borte. Fra å være en back som serverte horrible feilpasninger, så er han i ferd med å bli en av de mer ballsikre i den bakre fireren.

Link to comment
Share on other sites

Bra resultat - ikke bra spill. Jeg tar i og for seg gjerne det framfor det motsatte :)

 

Vi er effektive i kveld - det er positivt. Backene er bunsolide begge veier - positivt. Gervinho og Podolski fortsetter å score - positivt.

 

Vi har en keeper som ikke har feltarbeid - negativt. Midtstopperparet gjør utrolig mye rart - negativt.

 

Spesielt synes jeg Bould skal plukke av Vermaelen den ustoppelige trangen til å dundre fram i angrep i tide og utide. At vi ikke ble straffa for det i kveld skyldes først og fremst motstanderen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...