Jump to content

Pre-season 2012


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Var det Aneke? Lol, trodde det var Song! Slik går det når du ser på stream med arabiske kommentatorer! Lovende da, at en sentral midtbanespiller og en back fra hver sin side står for målene våre.

Ja, det var nok unge Aneke som scoret vinnermålet! Hehe, skal ikke være lett, nei. Enig, positivt at de unge står frem og scorer!

Link to comment
Share on other sites

Holdt på å duppe av på sofaen, men vuvuzelaene eller hva det var holdt meg våkne. Kjedelige saker, men positivt at noen av de unge gutta markerer seg.

Vuvuzelaer er fryktelig, greit nok i Sør-Afrika, men i Malaysia? I Sør-Afrika bruker de det på hver kamp, skjønner ikke hva fansen driver med, hjelper jo ikke akkurat spillerne på banen å prestere!

Link to comment
Share on other sites

Der ser ikke ut til at Carl Jenkinson imponerer i denne kampen, dette hvis man skal dømme på bakgrunn av Guardians kommentarer:

 

40 min: GOAL!!! Arsenal 0-1 Manchester City

 

 

City don't throw a chance away this time. Jenkinson is in all sorts of bother upfield as Biton tears down the left in acres of space. He rolls a pass inside to Yaya Toure, who shuttles the ball further wide right to Zabaleta. The Argentinian bombs into the box and sends an instant pearler into the bottom-left corner. All very pretty.

 

 

44 min: GOAL!!! Arsenal 0-2 Manchester City

 

 

Arsenal are all over the shop here. Jenkinson is once again on his holidays, allowing Kolarov the run of the left wing. He steams into the area, and flicks a low ball across the six-yard box to Tevez, who miskicks into the general direction of Yaya Toure, the big man bundling home from a couple of yards.

 

HALF TIME: Arsenal 0-2 Manchester City

 

 

Oh Carl!

 

 

 

http://www.guardian....ester-city-live

Link to comment
Share on other sites

Eller denne fra samme kilde:

 

13 min: Kolarov picks the ball up on the left, takes a touch past Jenkinson, who might as well have not been there, and takes a whack from just outside the area. The ball's deflected out for a corner, luckily for Arsenal as Szczesny was wrong-footed by the deflection, the ball so nearly flying into the left-hand side of the unguarded goal. Nowt happens from the corner, setting a theme for next year's Premier League I'll be bound.

Link to comment
Share on other sites

Men han sliter litt med å finne riktig presshøyde, slik som i kampen mot Udinese (tror jeg det var). Det kan læres. Gutten løper som en gal, er tøff i dueller, har godt tempo og slår veldig gode innlegg. Ergo mye fint å bygge videre på.

Link to comment
Share on other sites

Mye bra med Jenkinson for all del, men det er også veldig mye dårlig. Han har en dårlig forståelse for hvor motstanderene befinner seg, virker å ha konsentrasjonsproblemer (med at han ikke klarer å følge spillerenes løp og det at han konstant er ute av posisjon), har ikke akkurat imponerende teknikk og er veldig enbeint blant annet.

 

Ser rett og slett på Yennaris som et større talent og som generelt alltid presterer på høyere nivå enn Jenkinson. Eneste Jenkinson har som Yennaris ikke har er god fysikk, men den kan alltids bygges litt mer opp. Høyden derimot er det ikke mye å gjøre med.

 

Forøvrig.. hvor uheldig var ikke Chamberlain der? :P

Link to comment
Share on other sites

Blei litt overraskande over kommentarane ang. Jenkinson. Eg såg kampen og syns han klarte seg bra, iallfall vesentleg bedre enn eksempelvis Song, som såg ut som han helst ville ligge på ei strand i syden..

 

Jenkinson hadde også ei svært viktig blokkering!

Link to comment
Share on other sites

Skaper desidert mest i løpet av kampen, men følte hele tiden at Shitty hadde god kontroll og bare lå bakpå og sløvet i 2. omgang. for å ri i land resultatet.

Vi sliter veldig med å komme rundt på kantene selv om vi klarer å tre noen gode stikkere gjennom i midten, men det blir da så lite ut av innleggene eller avslutningene. Syns både Santos, Gervinho og Walcott bør være enda tøffere og utfordre backene mer.

Postitivt med mange gode langskudd som fort kunne endt med scoring. Nå tror jeg det var pga. at vi slet med å komme igjennom Shitty-forsvaret til tider og vi mangler også targetspiss hele 1.omgang. Gervinho eller Theo fikk ikke utrettet mye foran mål. som vanlig mangler "the finish product".

 

Det som forundrer meg mest er at vi til stadighet tillater motstander å spille seg enkelt igjennom og konstant være i ubalanse på kontringer i mot.

Jeg mener det knapt finnes balanse i laget defensivt og er fryktelig sårbar hvis det kommer en pasningfeil eiller balltap på midtbanen.

Forøvrig kommer begge baklengsmålene pga. svak posisjonering fra begge backer som ikke følger med og ingen evner å stoppe ballførerne.

Backene durer alltid opp i angrep og vi har ingen midtbanespiller som holder igjen når vi angriper. Vi var flere ganger i undertall på Shitty's kontringer akkurat som vi slet me hele forrige sesong.

Hvorfor kan ikke backene spille litt lavere og at vi holder igjen en midtbanespiller? Alle tre + backene bør ikke være med opp til 25 meter fra motstanders mål.

Tror fortsatt vi kan skape ganske mye uten å absolutt ha med backene og alle i midten på alle angrepene. Gjelder å være litt kynisk når vi møter andre topplag og heller spille mer direkte og kontringsfotball når vi får sjansen. Fullt tempo.

Ellers hadde Arteta flere feilpasninger og hang ikke helt med. Er nok et stykke unna godformen. Song var ganske ustabil (og inspirert?) og Diaby fikk vel heller ikke til all verden.

En del spillere fortjener skryt. Vil vel trekke fram Chambo og til dels Gervinho samt et oppløftende innhopp fra Aneke som kanskje har den fysiske forutsetningen til å bli en solid midtbanespiller. Vi trenger en sånn sværing der. Bartley var ok og virker mer kontant i duellene enn Djourou. Slet med tempoet til Aguero, men det gjør vel de fleste.

 

Ok gjennomføring, men svakt at vi ikke scorer mål. Merket godt at flere av spissene våre var igjen i London. Chamahk fikk knapt noe å jobbe med i dag siden vi ikke skaper stort på kantene.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson finner seg selv regelmessig etterlatt i ingenmannsland. Han er taktisk på krabbestadiet.

Song var til tider usedvanlig sløv, det er riktig.

 

Enig angående Jenkinson og Song, men sistnevnte er fortsatt den som opptrer med høyest klasse der ute syntes jeg. Hadde noen fantastiske pasninger som Gervinho ikke klarte å utnytte dessverre.

 

Ellers er Chamberlain morsom. Har et vanvittig skudd i seg, men blir fortsatt litt borte til tider. Dog ikke så rart når han spiller i et badebasseng i andreomgangen.

Link to comment
Share on other sites

Ser rett og slett på Yennaris som et større talent og som generelt alltid presterer på høyere nivå enn Jenkinson. Eneste Jenkinson har som Yennaris ikke har er god fysikk, men den kan alltids bygges litt mer opp. Høyden derimot er det ikke mye å gjøre med.

Jenkinson ser ut til å være Jenkinsons favoritt, men Yennaris har hittil prestert meget bra for Arsenal, nå fikk jeg ikke sett kampen mot City i dag, men eller så har han heller vært en av de som har løftet laget enn å være en nervøs liten junior. Mye talent i den gutten, langt mer naturlig back enn det Jenkinson er.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson ser ut til å være Jenkinsons favoritt, men Yennaris har hittil prestert meget bra for Arsenal, nå fikk jeg ikke sett kampen mot City i dag, men eller så har han heller vært en av de som har løftet laget enn å være en nervøs liten junior. Mye talent i den gutten, langt mer naturlig back enn det Jenkinson er.

 

Det tipper jeg også at han er. Enten hos seg selv eller senior. :P

 

Yennaris spilte dessverre ikke mot City i dag. Bla. kom Eastmond inn for Jenkinson. Ikke at jeg skjønner hvorfor da Yennaris er langt mye bedre enn begge to. Og da særlig sistnevnte som har så godt som ingen fremtid i Arsenal mtp. førstelagsspill.

Link to comment
Share on other sites

Hvem sto i mål for oss i 2.omgang?

Så vel ikke egen keeper - makan til spillemsessig overtak.

Bekymret over at vi ikke skårer, men vi skyter mer fra distanse og det er bra.

Vanvittig fint å se Diaby på plass.

Synes det er grunn til optimisme. To dumme mål i mot, på to av få sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...