Jump to content

Pre-season 2012


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Jævlig mange med usikker fremtid og tvilsom motivasjon i denne gruppen nå sammen med et knippe lønnsmotagere. Ikke akkurat noen ideell situasjon.

 

Wilshere, Mertesacker, Giroud og Podolski så jeg ikke på noe bilde. Fremdeles skad og ferie kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere, Mertesacker, Giroud og Podolski så jeg ikke på noe bilde. Fremdeles skad og ferie kanskje.

 

Wilshere er nok på gymmen, mens de andre har forlenget ferie grunnet avensement i EM tenker jeg. Så ei heller Ox.

Forøvrig veldig bekymrende det Sir J påpeker........

Link to comment
Share on other sites

 

Wilshere er nok på gymmen, mens de andre har forlenget ferie grunnet avensement i EM tenker jeg. Så ei heller Ox.

Forøvrig veldig bekymrende det Sir J påpeker........

 

Chamberlain ville komme tilbake tidligere hvertfall :P

“I spoke to the boss and Colin [Lewin] the physio and they said I am in on Thursday, but I asked if I could come in earlier! I just can't wait to get started again and get cracking with the new season.”

Link to comment
Share on other sites

Blir artig å se hva som skjer med Chamberlain i sommer. Tenker da på hvilken posisjon han blir spilt i og hvorvidt han er tiltenkt å bli satset på for fullt ennå. Når det gjelder posisjon så er jeg fortsatt litt usikker på hvor jeg foretrekker han, men syntes han virker som en mer sentral spiller enn en kantspiller (selv om han har vært veldig god for Englands U21 lag på høyrekanten). Dog er jeg redd for at han vil bli overspilt og vil slite med store skadeproblemer senere i karrieren hvis han allerede denne sesongen skal bli førstevalg.

Link to comment
Share on other sites

Blir artig å se hva som skjer med Chamberlain i sommer. Tenker da på hvilken posisjon han blir spilt i og hvorvidt han er tiltenkt å bli satset på for fullt ennå. Når det gjelder posisjon så er jeg fortsatt litt usikker på hvor jeg foretrekker han, men syntes han virker som en mer sentral spiller enn en kantspiller (selv om han har vært veldig god for Englands U21 lag på høyrekanten). Dog er jeg redd for at han vil bli overspilt og vil slite med store skadeproblemer senere i karrieren hvis han allerede denne sesongen skal bli førstevalg.

 

Tror Wenger har lært leksa med Walcott og nå Wilshere. Chamberlain er også såpass ung at han ikke kan forvente å starte hver eneste kamp. Vil tro det er positivt å holde han litt igjen slik at når han slipper løs så bobler han av spilleglede.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror Wenger har lært leksa med Walcott og nå Wilshere. Chamberlain er også såpass ung at han ikke kan forvente å starte hver eneste kamp. Vil tro det er positivt å holde han litt igjen slik at når han slipper løs så bobler han av spilleglede.

 

Walcott var aldri utsatt for det samme.. det var skulderen hans og diverse ankelskader som har holdt han ute. Fabregas derimot.. det som er med Chamberlain er at han (hvis ikke Ramsey eller Rosicky presterer godt nok) muligens vil være et bedre alternativ enn de spillerene vi har tilgjengelige. Hva skal man da gjøre? Vi vet jo at Wenger ikke kommer til å kjøpe inn en ny spiller.. og da må jo rett og slett bare Chamberlain spille?

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor lang kontrakten hans er?

 

Han signerte en langtidskontrakt, skal vi gi det 4 år? Tror og håper han vil være her ettersom vi har mange gode engelske spillere på hans alder, foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

Giroud har nummer 12 på shortsen. Det er redigert bort på arsenal.com men ikke på getty images. Ryktes at podolski får nummer 10.

 

BE

 

Haha seriøst? Skjønner ikke hvorfor de skal være så hemmelighetsfulle..

 

PS: Spådde at Podolski kom til å få nummer 10 når van Persie forsvant. Dog spådde jeg også nummer 9 på Giroud mtp. at jeg håpet at Park ville forsvinne.. no such luck.

 

Ellers er det en liten skuffelse at Squillaci fortsatt er å finne på Colney.

 

Edit: Der ja. Takker for linken BE ;)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal announce 24-man squad for Asia tour

 

Arsenal squad:

Vito Mannone

Ignasi Miquel

Chuks Aneke

Thomas Eisfeld

Marouane Chamakh

Ryo Miyaichi

Craig Eastmond

Nico Yennaris

Alex Oxlade-Chamberlain

Francis Coquelin

Kieran Gibbs

Alex Song

Lukasz Fabianski

Carl Jenkinson

Theo Walcott

Wojciech Szczesny

Johan Djourou

Benik Afobe

Thomas Vermaelen

Abou Diaby

Andre Santos

Gervinho

Mikel Arteta

Kyle Bartley

 

Skjønner ikke poenget med Eastmond, men men.. det var vel ledig plass etter at Lansbury fikk seg en smell. Største overraskelsen er vel at Diaby er "fit" til å være med.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.c...work-on-fitness

 

 

"Some of them [will not go on tour] because they are too far behind to be competitive," explained Wenger. "But most of them will go.

 

 

"The German players [Podolski and Mertesacker] are just back in training on Saturday so they will be late. Some players have to work on their fitness so are a bit behind, like Van Persie, like Koscielny, like Giroud, who came in later. They are not ready to play games.

 

"Some players like Walcott and Oxlade-Chamberlain, they travel. Song, Diaby, Vermaelen, Santos, Gibbs, Szczesny, they will all travel. So will Gervinho - we have a very strong team out there. Rosicky is injured. Apart from that I think everybody travels.

 

"It is a first-team squad with a few young players who have a chance to play next season. You will see when we play the games that we will have a team out there who can play in the big games and have big experience of that."

 

Wenger also revealed the following team news ahead of the Asia tour.

 

on Bacary Sagna (broken fibula)...

“He is doing very well. There are no problems there. But it will be the end of August for him.”

 

on Abou Diaby, who missed the end of the Premier League season…

“He is fit, raring to go and will be on the tour. That is fantastic news for him and us.”

 

on Jack Wilshere (ankle)….

“It is impossible to set a concrete deadline at the moment. But it is all OK. He is as quick as we expected him to be. His ankle is good and his knee is good. There is no set-back. It difficult to say ‘it will be this week in September or October’ when he is back in training. He has been out for a year and I don’t want to put any pressure on him.”

 

on Tomas Rosicky (plantaris tendon)…

“It will be six to eight weeks until he is back in training. It was his [plantaris tendon], it was done at the Euros.”

 

on Emmanuel Frimpong (knee)…

“Emmanuel is doing very well. It will be the end of September or perhaps into October for him.”

 

on Mikel Arteta, who missed the end of the Premier League season…

“He is fit now.”

 

on Lukasz Fabianski, who missed Euro 2012…

“He is OK and will travel to the tour.”

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...