Jump to content

Francis Coquelin


Stefanb

Recommended Posts

Synes han av og til søker for mye i lengderetningen, som er en medvirkende faktor til at vi har ballen 10-15 prosent mindre pr kamp, enn når Arteta/Ramsey utgjorde midtbaneduoen.

 

Det er i min bok det største plusset ved siden av "gladiatorinnstillingen" i det defensive spillet. Det gjør han til en mye mer dedikert DM og søker ofte de enkle alternativene til mer kreative spillere som Santi og Özil, gjerne i lengderetning, og lar de ta seg av "boksåpnerpasningene" på motstanders halvdel. Helt perfekt i mine øyne og vi får mye flere angrep mot uetablert forsvar pr kamp enn når Arteta skal bruke 5 touch og 20 sek før han slår en simpel tversover.

 

Litt satt på spissen, men skal sies at jeg ser svært lite positivt i Arteta og tar i mot alt annet med et smil ;D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Det er i min bok det største plusset ved siden av "gladiatorinnstillingen" i det defensive spillet. Det gjør han til en mye mer dedikert DM og søker ofte de enkle alternativene til mer kreative spillere som Santi og Özil, gjerne i lengderetning, og lar de ta seg av "boksåpnerpasningene" på motstanders halvdel. Helt perfekt i mine øyne og vi får mye flere angrep mot uetablert forsvar pr kamp enn når Arteta skal bruke 5 touch og 20 sek før han slår en simpel tversover.

Er helt enig, jeg synes Arteta er et fint alternativ, men at Coquelin er mer det vi trenger, spesielt mot storlagene.

Når det er sagt mener jeg at Coquelin har hatt mye gli og at vi på sikt må få oss en bedre fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

Stefan, i følge statistikken er han allerede en av PL's beste DM ;)

 

Mtp. at jeg postet statistikken om nettopp det på forrige side så er jeg veldig klar over det altså, hehe. Tenkte mer på i generelt spill. Han er langt mer behersket i form av voldsomme taklinger og forstår rollen sin ute på banen ekstremt godt. Virker langt mer moden nå etter bare å ha spilt et dusin kamper siden han kom tilbake fra Charlton. I sine første kamper så var han litt begrenset utifra hvordan han klarte å legge pasninger og i ballmottak o.l., men det er disse områdene jeg tenker mest på. Der er han milevis over det nivået han var på bare for et par måneder tilbake. Fortsetter han slik så er han ikke bare en god "destroyer", men også en generelt sett meget godt fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter at Coquelin blei tilbakekalt fra Charlton har vi vunnet 12 av 15 kamper og dermed gått fra en 6. plass og to poeng bak United og 13 bak Chelsea til 3. plass ett poeng foran United og 7 poeng bak Chelsea (tenk om Hull hadde klart uavgjort på søndag, akk og ve). Han vinner mest taklinger av samtlige i Premier League om dagen, fyttirakkern, for en gang skyld så kom det noe positivt ut av alle skadene. Gi gutten livstidskontrakt!

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Helt drøyt når man tenker tilbake at for et år siden så spilte han for Charlton og hadde omtrent 7 måneder igjen av kontrakten sin med Arsenal og det så ikke ut til at den ville bli fornyet.

 

10 måneder senere og han er en av våre aller viktigste og BESTE spillere. Helt vanvittig hvor god Coquelin har vært og hvor mye bedre han har blitt i alle aspekter av spillet sitt. Har fått en ro med ballen i beina som veldig få av spillerene våre har. Gode og smarte pasninger er noe han også har i spillet sitt ved siden av å være en fantastisk god defensiv midtbane. Har blitt den spilleren jeg hadde håp om at han ville bli når jeg så han spille for første gang i 2008. Om ikke bedre..

 

Keep going Coq! We love ya!

Link to comment
Share on other sites

+2

Men vi må ikke glemme vår 20 år gamle høyreback heller....

+3

 

Jeg er helt enig i at vi ikke må glemme vår eminente høyreback.

 

Sist sesong så gjorde skader på "etablerte" spillere sitt til at to unge spillere fikk sine fantastiske gjennom brudd. Den ene var vel i utgangspunktet et tredjevalg på back som fikk sjansen og gjorde backen til sin. Den andre var en spiller som de fleste hadde avskrevet (inkludert undertegnede) og som når vi startet sesongen 2014/15 garantert ikke ville få ny kontrakt. Dro på et utlån, ble hentet tilbake p.g.a skadesituasjonen og ble et av det største "lykketreffene" i Arsenals nyere historie!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Wenger skal ha uttalt at Coq er kampklar igjen! Nesten fulltallige igjen nå

Passert to uker med full trening og derfor tilbake ja, liker at AW tar større hensyn til rehabilitering etter skade nå, Alexis og Coquelin er vel da snart klare til å starte?

Spent på Coquelin, var i kjempeform når han kom tilbake og fått mye rutine og ro i spillet etter det, men vil han klare å prestere på samme nivå eller vil han bruke lang tid på å spille seg opp igjen tro?

Link to comment
Share on other sites

Herlig med Coq tilbake! Savnet han stort hele tiden han var ute. Veldig spent på om han nye nå blir spillt inn ved siden eller om ramsey skal være der.. Personlig kan godt ramsey dyttes ut høyre igjen for min del i den formen han viser nå.

Link to comment
Share on other sites

Herlig med Coq tilbake! Savnet han stort hele tiden han var ute. Veldig spent på om han nye nå blir spillt inn ved siden eller om ramsey skal være der.. Personlig kan godt ramsey dyttes ut høyre igjen for min del i den formen han viser nå.

Kanskje han skal det, men er du sikker på at han er bedre på høyre enn Joel Campbell?

Link to comment
Share on other sites

Herlig med Coq tilbake! Savnet han stort hele tiden han var ute. Veldig spent på om han nye nå blir spillt inn ved siden eller om ramsey skal være der.. Personlig kan godt ramsey dyttes ut høyre igjen for min del i den formen han viser nå.

Syns han var preget av å ha vært ute og gjorde flere feil enn vanlig. Må regne med at det tar litt tid å spille han i form igjen, tror heller ikke at han og Ramsey vil være en like god kombo som han og Cazorla da Coquelin var veldig avhengig av å ha den kreative spanjolen i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Coquelin har denne uken spilt midtstopper på trening. Med Elneny og Xhaka som alternativer på defensiv midtbane, så midtbanen vil ikke lide nevneverdig i så måte. Men er Coquelin god nok i denne rollen? Vil han mestre dette? Håper ikke dette er Wengers svar på stopperkrisen.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bare for å fylle opp på treningsøktene. Skal vi spille uten stopper på trening når det mangler folk? Kan ikke tenke meg at vi blir å se Coq som stopper i en obligatorisk kamp, her går selvsagt blant annet Monreal inn før han.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...