Jump to content

PFA Awards 2011/12


Mr Chapman

Recommended Posts

De nominerte:

 

Player of the Year: van Persie, Rooney, Agüero, Silva, Parker, Hart

Young Player of the Year: Agüero, Welbeck, Sturridge, Oxlade-Chamberlain, Bale, Walker.

Vil tro at van Persie og Aguero er store favoritter i hver sin kategori. Må si jeg er ganske overrasket over at Chamberlain har blitt nominert til fordel for f eks Tim Krul. The Ox har knapt spilt nok denne sesongen. Ellers er det helt utrolig at Parker er nominert til årets spiller, gud forby at han vinner den prisen. Overvurdert spiller.

 

Mitt forslag til årets lag:

Hart

Sagna - Koscielny - Kompany - Baines

Valencia - Carrick - Y Toure - Silva

Rooney - v Persie

 

Vinnerne blir annonsert på den årlige gallaen som går av stabelen søndag kveld. Altså førstkommende søndag. Hvem tror dere vinner? Og hvem syns dere fortjener å vinne?

Link to comment
Share on other sites

Vedder på at Rooney tar Player of the Year foran van Persie, men Agüero tar nok Young Player of the Year.

 

Ellers er det latterlig at Parker og til dels Silva er på lista. Førstnevnte har vært dårligere enn Modric på sitt eget lag. Kunne heller tatt med Arteta i så fall. :P når det gjelder Silva har han jo ikke vært tilstede siden desember. En halv sesong = ikke godt nok.

 

Når det gjelder de unge spillerene så burde jo hvertfall Mata vært der, men istedet så har de med Chamberlain og Welbeck (lol?). Walcott hadde faktisk fortjent å være på den listen.

Link to comment
Share on other sites

Glemte å nevne Dempsey, som hadde fortjent en plass blant de nominerte til årets spiller (syns jeg). Men han er dessverre i den kategorien av spillere som fortjener utmerkelser, men som aldri kommer til å få dem. Andre spillere av dette slaget er Koscielny, Kaboul, Sessegnon, Evans osv.

 

Frimpong med klar beskjed på twitter:

Emmanuel Frimpong ‏ @Frimpong26AFC

Am Sorry But this is utter nonsense How is Scott Parker choosen Ahead of Alex Song for PFA player of the Year. How song wish he was English

:P

Link to comment
Share on other sites

Glemte å nevne Dempsey, som hadde fortjent en plass blant de nominerte til årets spiller (syns jeg). Men han er dessverre i den kategorien av spillere som fortjener utmerkelser, men som aldri kommer til å få dem. Andre spillere av dette slaget er Koscielny, Kaboul, Sessegnon, Evans osv.

 

Syns helt klart Ba og Cabaye burde nevnes i en slik sammenheng. Begge fortjener plassen mye bedre enn Parker ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Frimpong treffer spikeren der. Rett på hodet også. For utmerkelsen "Årets spiller i Arsenal" er det fortsatt en pågående kamp mellom RvP og Song for min del. Om RvP blir toppscorer (hvilket jeg tror han blir), så vinner han nok den prisen.

 

Jeg er også overrasket over at Chamberlain ble nominert, men det er jo alltids hyggelig. Agüero er vel den mest åpenbare vinnerkandidaten der, særlig med den formen han har vært i i det siste.

Link to comment
Share on other sites

 

Syns helt klart Ba og Cabaye burde nevnes i en slik sammenheng. Begge fortjener plassen mye bedre enn Parker ihvertfall.

 

Ba har som Silva kun hatt en halv sesong hvor han virkelig presterte, men syntes han fortjente plassen mer enn Parker iallfall. Cabaye har vært god, men ikke "outstanding" og syntes han generelt sett ikke har vært god nok til å være en av kandidatene til å være årets spiller. Tim Krul derimot..

 

Som alltid så er det mye rart med spillerene på shortlisten og det er ikke noe sjokk om Rooney vinner årets spiller. Han er tross alt engelsk og spiller på Manchester United som er i ferd med å vinne Premier League. Selv om Rooney har vært average hele sesongen egentlig.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ba har som Silva kun hatt en halv sesong hvor han virkelig presterte, men syntes han fortjente plassen mer enn Parker iallfall. Cabaye har vært god, men ikke "outstanding" og syntes han generelt sett ikke har vært god nok til å være en av kandidatene til å være årets spiller. Tim Krul derimot..

 

Som alltid så er det mye rart med spillerene på shortlisten og det er ikke noe sjokk om Rooney vinner årets spiller. Han er tross alt engelsk og spiller på Manchester United som er i ferd med å vinne Premier League. Selv om Rooney har vært average hele sesongen egentlig.

 

Personlig imponerer vorm meg

Mer enn krul

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Som alltid så er det mye rart med spillerene på shortlisten og det er ikke noe sjokk om Rooney vinner årets spiller. Han er tross alt engelsk og spiller på Manchester United som er i ferd med å vinne Premier League. Selv om Rooney har vært average hele sesongen egentlig.

 

Ja, man kan jo sammenligne hvor mye enklere det ville være for ManU å erstatte Rooney enn for Arsenal å erstatte Van Persie. Rooney bør ikke ha noen vesentlig større del av æren for et eventuelt PL-trofé i år enn de andre enkeltspillerne på laget.

Link to comment
Share on other sites

Dette ble årets lag:

Joe Hart - Kyle Walker, Vincent Kompany, Fabricio Coloccini, Leighton Baines - Yaya Toure, David Silva, Gareth Bale, Scott Parker - Wayne Rooney, Robin van Persie

 

Greit at Scott Parker gjør en grei jobb for Tottenham, men at han forsvarer en plass på årets lag er helt latterlig! Finnes en haug med spillere som hadde fortjent den før han, f eks: Song, Arteta, Ramires, Valencia og ikke minst Dempsey. Kunne også forsvart en plass til noen av midtbanspillerne til Swansea og Norwich som har tatt Premier Leauge med storm.

Link to comment
Share on other sites

Og hva faen gjør Walker der foran Sagna?? Hårreisende.

 

Det har nok mye med at Sagna mistet halve vårsesongen pga skade. Må ikke glemme at disse kåringene ble stemt frem allerede i Januar. Patetisk spør du meg, men når man har det i bakhodet så er hverken årets unge spiller eller laget så veldig merkelig allikevel.

 

Må ikke glemme at Valencia, Dempsey og til dels Arteta først begynte å prestere i toppform før etter årsskifte. Vi fotballsupportere kan være ganske korttenkt av og til.

Link to comment
Share on other sites

Og hva faen gjør Walker der foran Sagna?? Hårreisende.

 

Sagna har bare 19 kamper i ligaen. Det blir litt lite mtp. at de fleste stemmene kommer forholdsvis tidlig på nyåret, men til Walker; til og med Tottenham fans er enige i at Walker ikke har vært så veldig god. Micah Richards hadde nok fortjent en plass der fremfor Walker og Sagna. Sagna hadde vært selvskreven med flere kamper mener nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kan også nevne at Alan Smith to ganger har vært ligaens toppscorer og ligavinner, mens Mark Hughes begge ganger ble kåret til årets spiller. Man.United ble henholdsvis nummer 11 og 6 de sesongene, og Hughes scoret henholdsvis 14 og 10 mål mot Alan Smiths 23 og 22. Jadda, jadda. Samma det vel. Gulost er gulost.

Link to comment
Share on other sites

Gareth Bale og Scott Parker på årets lag :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Gareth Bale burde vært ute til fordel for Clint Dempsey.

Scott Parker burde vært ute til fordel for Michael Carrick eller Alex Song

Gareth Bale var i følge Phil Thompson soleklart årets unge spiller i England i år og en sterk konkurrent til Van Persie, visstnok overgått fjorårssesongen med glans.. De to er nok der fordi de er britiske.

Link to comment
Share on other sites

Joe Hart - Kyle Walker, Vincent Kompany, Fabricio Coloccini, Leighton Baines - Yaya Toure, David Silva, Gareth Bale, Scott Parker - Wayne Rooney, Robin van Persie

 

 

Synes faktisk laget er overraskende "rettferdig" ut ifra mine øyne. Problemet med en slik kåring av et lag, er at valgene blir tatt i februar. (om jeg ikke tar helt feil) Så; man får ikke sett hva de siste 3mnd av sesongen bringer, og det er en stor svakhet.

Frem til februar, så fortjener absolutt Parker plassen på laget. Han var en meget viktig brikke på et lag, som faktisk var 10poeng foran oss på tabellen. En spiller som balanserte midtbanen, og som gjorde en viktig vaktmesterjobb. En jobb, som vi kan sammenligne med Silva for noen år siden. Men så; begynte nervene og kokken til spurs å rote det til, og historien ender som den har gjort i sesong etter sesong.

 

Ellers burde kanskje Ba vært prioritert fremfor Rooney, siden sistnevnte var rimelig "ufarlig" og ikke i toppklasse i en god periode i vinter. Ba stod frem nesten uke etter uke, i et lag som har overrasket alle.

Walker har vært en klasse over Sagna, og fortjener virkelig plassen. Har rett og slett vært en klasse på høyreback i hele sesongen, og burde spille i EM fra start. Synd å si det, men en spiller jeg virkelig har sans for.

 

Men det mest oppsiktsvekkende ved laget, er at det ikke er noen spillere fra Chelsea eller Liverpool. Hvem trodde det før sesongen??

Link to comment
Share on other sites

 

 

Men det mest oppsiktsvekkende ved laget, er at det ikke er noen spillere fra Chelsea eller Liverpool. Hvem trodde det før sesongen??

 

Jeg iallefall, makan til middelmådigheter trykt inni en begredelig klubb,med en ynkelig manager skal du lete en stund etter!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...