Jump to content

11.04.12 Wolverhampton (B)


Castor

Recommended Posts

Å det er i mine øyne det som skiller en toppkeeper fra en høyst ordinær en. Evnen til å stå å gjøre ingenting mesterparten av kampen og allikevel dra en sånn redning ut av hatten

 

Viktig poeng! Jeg kommer på et par kamper hvor vi har lidd motsatt skjebne, for å si det sånn. Fabianski og spesielt Almunia var jo vanvittig gode keepere da de ble bombardert, men med en gang de fikk tid til å tvinne tommeltotter så kom rullgardina...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

 

Viktig poeng! Jeg kommer på et par kamper hvor vi har lidd motsatt skjebne, for å si det sånn. Fabianski og spesielt Almunia var jo vanvittig gode keepere da de ble bombardert, men med en gang de fikk tid til å tvinne tommeltotter så kom rullgardina...

 

Aye. Nettopp derfor van der Saar var så forbanna god. Han var der når han trengtes og var sikker som banken. Dessverre har de Gea tatt seg kraftig sammen den siste tida og det lukter ikke tabbe av han hver gang ballen kommer i nærheten av fyren lenger..

Link to comment
Share on other sites

Er veldig fornøgd med 3 poeng, og syns samtlege gjorde jobben sin! Men det er ein ting eg ikkje forstår.. Det er 20 minutt att av kampen, stillinga er 0-3. Kvifor ikkje spare RvP og trene på det som evt. må vere planen dersom han blir skadd? Verkar nesten som at RvP har sett som eit krav at dersom han skal signere ny kontrakt, må han spele samtlege minutt som gjenstår av årets sesong.

 

Kva er eigentleg planen ved ei slik skade? Chamakh inn? Han verkar å vere fullstendig ute i kulda, spesielt sidan han ikkje ein gong kjem inn idag.. Park? Who? Walcott inn i midten og Ox inn? Gudane (og forhåpentlegvis Wenger) må vite....

RvP virket oss skikkelig sliten på slutten. Veldig rart at han fullfører. Tror ikke det er noe krav fra RvP, men tror toppscorertittelen henger høyt og at han derfor ikke byttes.

 

Viktig poeng! Jeg kommer på et par kamper hvor vi har lidd motsatt skjebne, for å si det sånn. Fabianski og spesielt Almunia var jo vanvittig gode keepere da de ble bombardert, men med en gang de fikk tid til å tvinne tommeltotter så kom rullgardina...

Er ofte at tilsynelatende gode keepere faller helt igjennom i toppklubber. Tror mye av årsaken er nettopp dette. De er gode når de er involvert mye og har et kompakt forsvar foran seg, men når de har lite å gjøre og forsvaret plutselig glipper så skrur man seg ikke på tidsnok

Link to comment
Share on other sites

 

Aye. Nettopp derfor van der Saar var så forbanna god. Han var der når han trengtes og var sikker som banken. Dessverre har de Gea tatt seg kraftig sammen den siste tida og det lukter ikke tabbe av han hver gang ballen kommer i nærheten av fyren lenger..

 

De Gea dummet seg noe ut og viste sin største svakhet i dag mot Wigan, da Wigan fikk Moses sitt mål annullert. Caldwell sto foran, og De Gea med sine spinkle armer kom seg ikke forbi, men datt heller bakover da han prøvde å dytte på Caldwell. Det ente komisk nok med at De Gea fikk frisparket, men der var han fullstendig hjelpeløs. De Gea har en lang vei å gå på feltarbeidet fortsatt. Han er heldig som har, til vanlig, duellsterke spillere foran seg til enhver tid.

Link to comment
Share on other sites

Føler at man allerede kan snekre sammen en video av vår unge polakk på ti minutter med den type redninger. selv om jeg får BE på nakken så synes jeg han er klasse og kommer til å bli en legende i klubben for spillet på banen og uttalelsene utenfor!

Du får ikke meg på nakken av å hylle Szcz. Jeg er bare ikke enig i hypen rundt ham.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat skaffa meg TV2 Sumo, og jeg lurer på om kampen har kommet ut i reprise der? Kan ikke finne denne eller feks Man Utd-Wigan i arkivet.

"Av rettighetsmessige årsaker vil kun et utvalg av Premier League-kampene være tilgjengelig i opptak, i en begrenset periode frem til neste runde", Står det på TV2 Sumo. Pr. idag så er det bare Everton - Sunderland (9/4) og Blackburn - Liverpool (10/4) som kan sees i opptak. Følg med på Sumo, jeg tipper på at denne listen kanskje blir oppdatert i løpet av de neste 24 timer og er du heldig så er Arsenalkampen blandt de. (nå var det vel mye død-tid i denne kampen og kanskje ikke så mye å se på nytt)

Link to comment
Share on other sites

Solid kamp av Arsenal igår, det var full kontroll, bortsett fra et par nesten-forsøk av Wolves. Fikk nesten litt vondt av WW når de fikk utvisning og straffe etter 7 min.... Synes det er en tullete regel. Straffe holder i de tilfellene der. Litt nonchalante i perioder etter 2-0 men bra kontroll! Djorou skal ha skryt for å gjøre det enkelt og greit, når han gjør det så er han god nok som 4. valg. Ramsey sliter med selvtilliten foran mål, men løper mye! Veldig merkelig at Chamakh eller Park ikke får 5 minutter en gang når vi leder 3-0....

Link to comment
Share on other sites

Er veldig fornøgd med 3 poeng, og syns samtlege gjorde jobben sin! Men det er ein ting eg ikkje forstår.. Det er 20 minutt att av kampen, stillinga er 0-3. Kvifor ikkje spare RvP og trene på det som evt. må vere planen dersom han blir skadd? Verkar nesten som at RvP har sett som eit krav at dersom han skal signere ny kontrakt, må han spele samtlege minutt som gjenstår av årets sesong.

 

Kva er eigentleg planen ved ei slik skade? Chamakh inn? Han verkar å vere fullstendig ute i kulda, spesielt sidan han ikkje ein gong kjem inn idag.. Park? Who? Walcott inn i midten og Ox inn? Gudane (og forhåpentlegvis Wenger) må vite....

 

V.Persie som er en midtspiss kan styre tempoet sitt litt som han selv vil. Er han sliten, roer han heller bare ned.. Taklingen han ble utsatt for er derimot en annen sak som kunne skjedd når som helst iløpet av kampen.

Tanken mot hvem skal erstatte/supplere han håper jeg derimot blir kartlagt iløpet av sommervinduet.

Link to comment
Share on other sites

Mange stiller spørsmål om hvorfor vP fullfører en slik kamp og svaret har selvfølgelig ikke jeg heller. Det jeg vet er imidlertid at enkelte spillere har et ekstremt behov for å være på banen og at de føler at de faller litt ned ved å bli tatt av. vP er smart og kan bekle flere roller i en slik kamp. Han vet hvordan han skal unngå tacklinger og han vet hvordan han kan hvile seg selv om han er på banen. Det er også viktig for spillere som Ox og Jenkinson at det er gode spillere igjen rundt dem når de kommer inn slik at de får en god opplevelse. Hvis man gjør mange bytter og kvaliteten faller så er det vanskelig å spille seg god på kort tid. Er imidlertid laget på tå-hev og i modus så vil de nye gli lett inn i kampen.

Tipper at toppscorertittelen også er en sterk motivator for vP og med normal dømming hadde han kunnet fått hat-trick på straffespark i går. Både Ramsey og han selv blir snytt for soleklare straffespark uten at jeg klager for mye på det. Skjønner at dommeren holder igjen når kampen er som den er og frustrasjonen allerede er høy blandt Wolvesspillerne. Hyggelig å se at ingen arsenalspillere protesterte annet enn med spontanreaksjon. vP gjør alt i alt en god kamp i går. Deilige små dragninger og slo hvertfall 3 luker i andre omgang. Må være et lite mareritt å møte på banen. Jeg kan ikke huske at han mistet ballen annet enn ved noen dårlige pass i går. Når han lar seg falle litt tilbake og gjør vendinger og dragninger så er han helt magisk.

 

Song og Arteta kampens store profiler. De gjør vanskelige ting så smart at det ser lett ut. Hvordan Song klarer å få kroppen mellom mann og ball uten å miste balansen i 98 av 100 ganger er helt ufattelig. Han har en kroppsstyrke kombinert med balanse og teknikk som jeg ikke har sett hos noen før. Måten han venter ut motspiller før han elegant bare vandrer motsatt retning er en nytelse å se på. Passene hans gjennom ledd har jeg kommentert mange ganger før, men jeg finner stadig like stor glede i det. Han er den spilleren i PL (i følge OPTA-Joe) som gjør dette oftest av alle. I går ender han med nok en målgivende og for meg er han soleklart BB.

Arteta tar med seg den gode opplevelsen fra søndag og gjør en bra kamp. Enkelt, ryddig, effektivt og elegant. Kombinerer små hurtige pass med lengre og godt vektede pass som åpner rom.

Djourou gjør jobben, ingen fiksfakserier og stabil. Slår igjen passninger fremover mens han beveger seg bakover, noe jeg har tilgode å se en annen spiller i verden gjøre. Han har en egen teknikk på dette som minner om hockeyspillere på banen. Det krever mye styrke i overkropp kombinert med god balanse. Djourou i form gjør dette, og det lover godt inn mot Wigankampen.

 

Ramsey løper mye og han løper tildels klokt. Det han imidlertid må lære seg er å endre løpsmønsteret sitt. Nå er det 80-90% hele tiden og det er lett å lese. Han trenger å variere tempoet, legge inn taktomslag og små rykk for å skaffe seg plass. Det kommer når formen kommer. I går gjør han mye bra og var nær scoring. Han er fortsatt vanskelig for medspillere å lese, men det er nok igjen fordi han ikke helt klarer å kombinere løp med timing og eksplosivitet. Jeg tipper han hviler mot Wigan og deretter gjør en god kamp mot Chelsea. Borte mot sistnevnte var hans beste kamp for sesongen og jeg tror han kan gjenta den bedriften neste gang.

 

Walcott var ferdig på jobben etter 11 minutter, resten av tiden jogget han rundt og smilte. Det hadde han all mulig grunn til og jeg syns det er helt riktig å unngå farlige tacklinger og tøffe dueller i en kamp man er sikret å vinne.

Det gjenspeilet også resten av laget som hoppet unna og lot Wolves vinne ballen når det kokte litt. Smart og proff gjennomføring av en potensiell vanskelig bortekamp.

 

Dette må ha gledet Wenger voldsomt. Nå har de 6 dager med hvile mens Chelsea går inn i sin tøffeste periode av sesongen. Jeg skulle jo gjerne hatt deres mulighet med semi i to cuper, samtidig så er CL seier meget urealistisk og jeg hadde gjernet ofret FA cup mot CL neste år. Chelsea er i ferd med å tape på alle fronter.

Jeg skal lene meg tilbake å nyte en lang fotballhelg med lave skuldre og håper på Everton mot Liverpool samt Chelsea mot Spurs. Deretter gjør vi jobben mandag og da er 3. plassen mer eller mindre sikret.

Link to comment
Share on other sites

Elsker å lese referatene dine, Safe Hands!

 

Hyggelig å høre. Wenger har for øvrig sett den samme kampen. Det gleder meg!

 

We started well(...) After that we played a bit with the handbrake on(...) Szczesny made a good save but after that it was a comfortable win.

 

..viktigst er likevel:

 

We want to win our next game because where we have come from this season we must be focused.

 

Amen, Arsene!

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-we-could-control-the-game-

Link to comment
Share on other sites

"Av rettighetsmessige årsaker vil kun et utvalg av Premier League-kampene være tilgjengelig i opptak, i en begrenset periode frem til neste runde", Står det på TV2 Sumo. Pr. idag så er det bare Everton - Sunderland (9/4) og Blackburn - Liverpool (10/4) som kan sees i opptak. Følg med på Sumo, jeg tipper på at denne listen kanskje blir oppdatert i løpet av de neste 24 timer og er du heldig så er Arsenalkampen blandt de. (nå var det vel mye død-tid i denne kampen og kanskje ikke så mye å se på nytt)

Ah, takk for infoen. Arsenal-kamp er Arsenal-kamp, jeg kjøpte det for å se denne kampen i reprise. Får håpe på at den dukker opp etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...