Jump to content

24.03.2012 Aston Villa (H)


ted_uh

Recommended Posts

kun 1 dag igjen til kamp, på høg tid med kamptråd.

 

Arsenal - Aston Villa

lørdag 24.03 kl 16:00

tv2 PL HD 2 (utfordring for dei som har parabol)

 

Arsenals siste 5: WWWWW

Aston Villas siste 5: WDDLL

 

Arsenal er nr 3 på tabellen, Villa nr 15 (med 10 poeng ned til nedrykk). Med tanke på form og motivasjon bør dette ende med 3 nye poeng.

Men Villa har hatt ei veke fri sidan kampen mot Bolton vart utsatt pga Muambas situasjon, så dei kan vere friskare i beina enn våre menn.

 

Kjør debatt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Denne tar vi, uten tvil. Med fare for å høres hovmodig ut tror jeg vi tar denne lett. Villa er klar for slakting. De er i forferdelig form, spiller dårlig fotball, har Darren Bent og Richard Dunne ute med skade og kan fort forville seg inn i nedrykksstriden. McLeish kommer som vanlig til å instruere laget hans om å legge seg veldig dypt, spille steintøft og satse på å få noe på dødball. Jeg tror det skal passe bra for oss.

 

Tror Oxlade-Chamberlain starter på venstre, og jeg ville ikke blitt overrasket om Rosicky fikk hvile seg litt også til fordel for Ramsey. Ellers kan jeg ikke se at det blir noen endringer såfremt det ikke dukker opp noen skader. Håper vi får se Diaby og Santos bli byttet inn underveis også.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste i kampene som gjenstår er at vi ikke tar lett på noen av kampene, men kjører på fra start slik som mot Everton og får oss et tidlig mål. Da skal vi også klare å slå Villa. jeg tror midtbanen blir Song, Arteta og Rosicky, Ramsey overbeviste ikke mot Everton selv om han kommer til sjanser. Tror Ox og Walcott får kantrollene! Come on Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Denne tar vi, uten tvil. Med fare for å høres hovmodig ut tror jeg vi tar denne lett. Villa er klar for slakting. De er i forferdelig form, spiller dårlig fotball, har Darren Bent og Richard Dunne ute med skade og kan fort forville seg inn i nedrykksstriden. McLeish kommer som vanlig til å instruere laget hans om å legge seg veldig dypt, spille steintøft og satse på å få noe på dødball. Jeg tror det skal passe bra for oss.

 

Tror Oxlade-Chamberlain starter på venstre, og jeg ville ikke blitt overrasket om Rosicky fikk hvile seg litt også til fordel for Ramsey. Ellers kan jeg ikke se at det blir noen endringer såfremt det ikke dukker opp noen skader. Håper vi får se Diaby og Santos bli byttet inn underveis også.

Villa kommer til å ligge lavt og da blir en spiller som Rosicky viktig. Håper virkelig ikke Wenger vurderer å hvile han nå. Er jo en uke til QPR.

Link to comment
Share on other sites

Nei Rosicky har vært stor på midtbanen vårs i det siste og en del av årssaken til at det går så bra.

Ramsey er en sliter av dimensjoner,men når ikke Rosicky til knærne i form av klokskap utpå der.

Jeg forventer et gira Arsenal som kjører over Villa på lørdag.

 

Blir nok å se kampen på tv via Canaldigital sine sider;-)

Link to comment
Share on other sites

Nei Rosicky har vært stor på midtbanen vårs i det siste og en del av årssaken til at det går så bra.

Ramsey er en sliter av dimensjoner,men når ikke Rosicky til knærne i form av klokskap utpå der.

Jeg forventer et gira Arsenal som kjører over Villa på lørdag.

 

Blir nok å se kampen på tv via Canaldigital sine sider;-)

 

Right on brother! Er ikke uten grunn til at når Ramsey har vært vekke fra banen og Rosicky har vært vår offensive mann at dette laget har skutt ut i storform. Holder rett og slett ikke nivået som skal til for en spiller i den posisjonen og hadde vært bedre i en dypere rolle. Rotasjon med Arteta hadde vært bedre, men Ramsey har vært et eksperiment som dessverre har slått ut negativt mtp. Arsenals ambisjoner denne sesongen. Forhåpentligvis så vil han fortsette utviklingen, men som jeg har ment hele sesongen så er det backup og innbytter han burde bli brukt mest som såfremt han ikke kommer i en heidundranes form.

 

Ellers håper/tror jeg dette blir laget:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs/Santos

Song - Arteta

Gervinho - Rosicky - Chamberlain

v. Persie

Link to comment
Share on other sites

 

Right on brother! Er ikke uten grunn til at når Ramsey har vært vekke fra banen og Rosicky har vært vår offensive mann at dette laget har skutt ut i storform. Holder rett og slett ikke nivået som skal til for en spiller i den posisjonen og hadde vært bedre i en dypere rolle. Rotasjon med Arteta hadde vært bedre, men Ramsey har vært et eksperiment som dessverre har slått ut negativt mtp. Arsenals ambisjoner denne sesongen. Forhåpentligvis så vil han fortsette utviklingen, men som jeg har ment hele sesongen så er det backup og innbytter han burde bli brukt mest som såfremt han ikke kommer i en heidundranes form.

 

Slapp av gutter, Rosicky har vært god han, men hovedforklaringen på vår kraftige oppsving skyldes primært at vi nå har friske backer. Vårt offensive spill er veldig avhengig av overlap fra dem.

 

Ramsey er et stort talent, han kommer til målsjanser hver eneste kamp, og får han en scoring eller to så kan det fort løsne for ham. Selvtilliten hans er neppe helt på topp for tiden, men slikt kan snu fort. Til tross for slett utnyttelse av sjanser så ser jeg egentlig på ham som en god avslutter. Han er ikke redd for å skyte og skyter godt, i motsetning til f.eks Gervinho.

Link to comment
Share on other sites

 

Slapp av gutter, Rosicky har vært god han, men hovedforklaringen på vår kraftige oppsving skyldes primært at vi nå har friske backer. Vårt offensive spill er veldig avhengig av overlap fra dem.

 

Ramsey er et stort talent, han kommer til målsjanser hver eneste kamp, og får han en scoring eller to så kan det fort løsne for ham. Selvtilliten hans er neppe helt på topp for tiden, men slikt kan snu fort. Til tross for slett utnyttelse av sjanser så ser jeg egentlig på ham som en god avslutter. Han er ikke redd for å skyte og skyter godt, i motsetning til f.eks Gervinho.

 

Selvfølgelig. Husker ikke hvor jeg nevnte dette, men satt opp friske backer og Rosicky som en av hovedgrunnene tidligere her inne. Når det gjelder Rosicky så har han vært meget god til å holde spillet flytende. Raske avleveringer og er ikke redd for å sette fart og har teknikken til å gå forbi 2-3 spillere temmelig lett. Ramsey derimot har ikke like mye tempo i kroppen og teknikken hans syntes jeg heller ikke virker å være på topp til tid og annen. Ene dagen så gjør han ting med ballen ikke mange andre gjør for deretter å se ut som han har ballkontroll som en midtstopper. At Ramsey har potensiale til å score mange mål er jeg enig i, men jeg står fortsatt for at han er for ueffektiv og generelt sett holder litt for lav kvalitet fortsatt til å forsvare antall kamper han faktisk har fått hittil denne sesongen. Føler Wenger virkelig har rushet han inn i laget og gitt han et altfor stort press. Her skal en unggutt som akkurat har vært ute i nesten 1 år ta over for en av verdens aller aller beste midtbanespillere? Rett og slett urimelig høye krav.

Link to comment
Share on other sites

Villa har vært søppel i de kampene jeg har sett av de i år, men vi måtte ha en Benayoun på corner for å slå de i serien sist i tillegg til at van Persie putta på straffe. Vi slet oss også videre mot de i FA Cupen med 3-2 hvor van Persie puttet to straffer. Husker ikke hvem som satte den siste. De lå de veldig kompakt, og vi slet med å komme igjennom forsvarsmuren i Dunne-Collins. Nå er vel Dunne skadet, og det hjelper nok på.

 

Håper på dette laget:

Wojciech

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Santos

Song-Arteta

Gervinho-Rosicky-Chamberlain

van Persie

Link to comment
Share on other sites

Siden McLeish så og si alltid går ut med en defensiv lagoppstilling som ligger dypt og venter på en åpenbar kontringsmulighet eller en sjanse på dødball, så har jeg litt lyst til å se Oxlade-Chamberlain i den samme rollen som han hadde mot AC Milan. Dette gir oss mer fart på midten og med Walcott og Gervinho på hver sin kant så vil vi forhåpentligvis se flere og bedre løp inn i boksen for å skape uballanse i forsvaret som mangler Dunne. I kampen mot Everton åpnet vi godt, men tempoet i ballen døde fort ut og Walcott og van Persie var nesten ikke innkludert de siste 70 minuttene. Samtidig synes jeg Rosicky tok et steg tilbake fra den formen han har vist i det siste, og med tanke på skadehistorikken han har så tror jeg han kan ha godt av å starte denne kampen på benken. Mulig det blir en litt for offensiv lagoppstilling, men Song og Arteta er dyktige til å posisjonere seg og bør klare å stoppe det som kommer. Samtidig kan vi ta med at Arsenal denne sesongen ikke har tapt en kamp når Vermaelen og Koscielny har startet sammen som midtstoppere.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Chamberlain - Gervinho

van Persie

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa må stille uten toppscoreren sin, Darren Bent og forsvarsklippen Richard Dunne. De har ikke spilt fotballkamp siden 10.mars. Regner derfor med at de kommer til å slite med tempoet vårt og blir overkjørt på midten. Tipper en enkel 3-0 seier, etter en scoring av RvP, Walcott og Vermaelen som er i kanonform.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur Wenger stiller med samme lag som mot Everton, alternativt med Chamberlain fra start i staden for Ramsey. Villa kjem til å ligge lågt og det kan bli vanskeleg å bryte igjennom. Spennande å sjå korleis dei vil løyse dette. Uansett så er dette ein kamp der me har lov til å forvente siger, noko anna vil vere ein stor nedtur. Bør vere mogeleg å kvile spelarar utover i andre omgang.

 

Tips: 3-0

Link to comment
Share on other sites

Og når Villa stiller uten Bent, Dunne og har mistet Keane tilbake til england...skal vi håpe på at vi holder buret rent igjen?

 

Agbonlahor er en trussel, uten tvil, men jeg tror Vermalen og Koscielny skal klare å holde kontrollen på han. Scorer Villa blir det på dødball.

Link to comment
Share on other sites

Etter at Yossi skallet inn seiersmålet mot Villa i desember tenkte jeg "Steike nå er vi i form, nå går det veien". Kampen etter var vel fadesen mot Fulham. Form kan snu fort men allikevel klarer jeg ikke å dempe troen på tre poeng i dag.

 

Come on you ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Og når Villa stiller uten Bent, Dunne og har mistet Keane tilbake til england...skal vi håpe på at vi holder buret rent igjen?

 

Agbonlahor er en trussel, uten tvil, men jeg tror Vermalen og Koscielny skal klare å holde kontrollen på han. Scorer Villa blir det på dødball.

 

Visste ikke at England fortsatt hadde herredømme over USA? :P

 

Når det gjelder Agbonlahor så har han vel ikke scoret på 13 kamper som tilsvarer omtrent 4 måneder, men det ville vel vært typisk om han scoret mot oss allikevel. Ellers er vel Aston Villa det eneste laget i Premier League som ikke har scoret på en corner hittil. Så hvis vi skal passe oss på dødballer så må vi være forsiktige med å ikke lage frispark i farlige posisjoner.

 

Samtidig så er også Ciaran Clark og Fabian Delph ute også. N'Zogbia har visstnok også slitt med en skade, men skal visstnok være klar.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg helt sykt til matchen nå. Lenge siden jeg har vært så positiv før en match. :)

 

Prøver å se Chelski mot Rottenham men klokka går sååååå sakte. Bli ferdig for helsike så vi får se ordentlig fotball :)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg helt sykt til matchen nå. Lenge siden jeg har vært så positiv før en match. :)

 

Prøver å se Chelski mot Rottenham men klokka går sååååå sakte. Bli ferdig for helsike så vi får se ordentlig fotball :)

Ja fy får en møkkakamp det er!!

Link to comment
Share on other sites

Lagoppstillinger:

 

Villa: Given - Hutton, Cuellar, Collins, Warnock - Albrighton, Herd, Petrov, Agbonlahor - Ireland - Heskey

 

Arsenal: Sczsesny - Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs - Arteta, Song - Walcott, Rosicky, Gervinho - RvP

 

Gervinho inn for Ramsey, det kan jeg like. Dette skal vi dominere fra første sekund.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Aston Villa legger seg bakpå slik jeg forventer så kan Gervinho bli en nøkkelspiller i dag. Han er helt fantastisk til å gå forbi spillere, selv når det er lite rom og motstander ligger samlet i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...