Jump to content

Do you want a Sugar Daddy ?


Sir John

Hvis Kroenke skulle selge .....  

55 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Den einaste personen eg kan sei noko heilt sikkert om korleis ville styre klubben, det er meg sjølv, og det må eg vel berre innsjå aldri kjem til å skje uansett. ;D

Hehe, du får opparbeide deg et helt sykt rykte innen idrett, samt enormt mange penger. Da kan du begynne å vurdere det iallefall ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Usmanovs forslag var å øke aksjeantallet i Arsenal Holding, så skulle han kjøpe aksjene og pengene skulle gå inn som cash i klubben slik at en slapp å gjøre en £15M årlig profitt som AW snakket om. Konskvensen av dette er selvsagt at Usmanovs andel, og dermed innflytelse i klubben, økte tilsvarende. Det ville ikke Kroenke ha noe av. Vet ikke om dette kan gå under begrepet økonomisk doping, det er en ganske normal øvelse for å få inn frisk kapital.

 

Jeg synes Paddy er en fin kandidat.

Link to comment
Share on other sites

Zuckerberg ble ikke anmeldt av Winklevoss tvillingene fordi partene kom til "enighet", og Winklevoss gutta ble mange millionærer. Ja den korrupsjonen du anklager Usmanov for er fryktelig! Man kan vel si at din argumentasjon har visse huller.

 

Men over til saken: Jeg er veldig klar over tingenes tillstand i Russland. Tvilsomhet rund politikk og valg, rettsvesen og forretningsdrift er absolutt på sin plass, det skal jeg ikke argumentere i mot. Men du er ganske på vidda når du betviler at jeg leser aviser og holder meg oppdatert. Jeg er den eneste av oss som har innvolvert FAKTA i denne diskusjonen. Men uansett hvordan du vrir og vender deg unna din innledende påstand, så har du ingen konkrete bevis som tilsier at Usmanov kommer til å håndtere klubben vår slik som Roman håndterer Chelsea. Dersom du finner eksempler på ting Usmanov har gjort som tilsier at han bringer klubben inn i Stamford Bridge tilstander så skal jeg selvfølgelig ta dette i betraktning og revurdere mitt syn på mannen, men siden det eneste noenlunde liknende eksempelet indikerer at du tar feil så står jeg på mitt. Usmanov kommer fra en tvilsom forretningskultur, men du har en tvilsom sak mot han akkurat som jeg har mot ditt eksempel Mark Zuckerberg.

 

Ja jeg generaliserer når jeg sier at mange rike som regel har svin på skogen. Ja jeg generaliserer på grunnlag av hva jeg har lest om historie og rike personer, du dømmer en person fordi liknende personer har gjort noe galt. Jeg bruker følgende frase "som regel" og med det åpner jeg for at det er avvikere fra min generalisering. Ser du forskjellen?

 

Jeg anser meg nå ferdig med denne debatten med deg, ihvertfall frem til du kan legge fakta på bordet.

 

Min argumentasjon går på at eg ynskjer ein mest mogleg ryddig eigarstruktur i klubben, der det ikkje herskar tvil om eigarens motiv og heiderlegheit. Du er viljug til å ta sjansar, eg er ikkje. Det er som å låne ut sin splitter nye bil. Den som tenkjer seg nøye om, og vurderer kven som er skikka til å køyre den, kjem gjerne best frå det i lengda.

Eg må jo og minne om at Usmanov og den "semi-kriminelle" Abramovich har vore vener i 23 år, så det står att å håpe at Usmanov ikkje er alt for påverka av Abramovich' modell for drift av fotballklubbar og andre forretningar.

 

Det er heilt rett at det finst ikkje så mange prov mot Usmanov, men det kan jo komme av at ein er flinke til å skjule sine spor i eit miljø der både politikk og forretningsliv for å seie det rett ut er pill råttent. Og det er eit FAKTUM at Usmanov er MAKTA'S mann som reagerer på det minste vink frå Kreml. Dette er så visst ingen mann av folket. Det er også FAKTA at han gjennom heile sitt voksne liv har dyrka bekjentskapar med folk med tilknyting til KGB. Slik kan ein fortsetje heile vegen med indisiar, som neppe ville halde i ein rettssal, men som er nok til å skape ein solid dose TVIL. Tvilen skal komme tiltalte til gode heiter det. Dette handlar imidlertid ikkje om nokon rettstvist, men om Arsenal's OMDØMME, som eg forstår er av heilt underordna betydning.

 

I fylgje avstemninga her er det no over 36% som ynskjer seg ein rik eigar som skal tilføre klubben den kapitalen som trengst for å kunne konkurrere heit i toppen. 36% ynskjer seg ein "komplett idiot" for å nytte din terminologi. Dette burde være eit større problem for deg enn at somme av oss er skeptiske til Usmanov.

 

Til slutt litt om rikingar med "svin på skogen". Du generaliserer fordi du har lest historie, og har komme fram til at ytterst få personar, også i dagens forretningsliv, har reint mjøl i posen. Det er framleis stigmatiserande, og ville danna eit slett grunnlag for ei doktoravhandling.

Link to comment
Share on other sites

Det at RA surrer rundt som en hodeløs høne i Chelsea har mer å gjøre med han som person, enn nasjonalitet, generelt opphav og størrelse på bankkonto. Jeg tror det bor mer mellom øra på Usmanov enn det gjør på bondetampen på brua.

 

Dette var mitt innledende poeng i debatten Good old Arsenal. Du var helt uenig, og når jeg svarte deg på dette, så skiftet du fokus i diskusjonen. Nok spin-off: dette er sakens kjerne. Siden du har gått fra å tildele Usmanov intensjoner til nå å betvile hans intensjoner, så tror jeg at jeg har fått frem mitt poeng. Mine metoder er langt i fra doktoravhandlings materiale, men så komplekse metoder var heller ikke nødvendig for å få deg til åpne øynene.

Link to comment
Share on other sites

Siden du har gått fra å tildele Usmanov intensjoner til nå å betvile hans intensjoner, så tror jeg at jeg har fått frem mitt poeng.

 

Det må i så fall være ei mistyding. Om eg har gitt inntrykk av at eg til ei kvar tid veit kva som foregår eller ikkje foregår i Usmanov's hovud, eller Abramovich' for den del, beklagar eg det....

Elles er det også beklageleg at du ikkje finn grunn til å engasjere deg meir mot "dei komplette idiotanes" relativt store tilhengarskare.

Link to comment
Share on other sites

 

Det må i så fall være ei mistyding. Om eg har gitt inntrykk av at eg til ei kvar tid veit kva som foregår eller ikkje foregår i Usmanov's hovud, eller Abramovich' for den del, beklagar eg det....

Elles er det også beklageleg at du ikkje finn grunn til å engasjere deg meir mot "dei komplette idiotanes" relativt store tilhengarskare.

Det har vel bare vært diskutert en komplett idiot i denne diskusjonen (Roman!) og han har vel ikke så mange fans her vil jeg tro :)

Om Usmanov fortjener den tittelen vites ikke enda, og det kan hende vi aldri får vite det heller. Hvorvidt han er det eller ei har vi diskutert nok.

Jeg kommer til å fortsette å engasjere meg i diskusjonen rundt eierskapet av klubben vår. I mitt første innlegg støtter jeg jo våre økonomiske prinsipper.

Men "intensjons-debatten" anser jeg meg som ferdig med ja.

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det jo ut som om spurvene faller sammen (selv uten lasagne og løs mage), og at vi virkelig på ny kan komme med i det gode selskap for neste sesong. Kanskje stormen mot Kroenke og sugar-daddy ropene stilner, slik at klubben får sommeren til å bevise om de har lært av sine feil (eller mangel på handling).

Podolski er linket, og det tyder også på at Wenger har innsett at han må ut av sin boble hvor han kun hadde en plan. Et prosjekt som manglet noen viktige elementer, for at klubben skulle utnytte sin posisjon på en god måte.

 

Vi skal ikke være fornøyd med 4.plasser, om man overser svakheter.... Gjør man et ærlig forsøk, så er jeg fornøyd selv om andre er bedre enn oss. Det er spillet.

 

 

GoodOldArsenal:

Du beskriver meget godt hvordan mye foregår (har foregått) i Russland på flere områder, og at vi "leker" med ilden. Trenger ikke å utdype noe mer, for du har vært inne på områder som belyser politikken og samfunnet fra en annen vinkel enn det vi er vant til med i Norge.

 

Vi veit ikke hva dette vil føre med seg på så mange områder, og hvorfor skal vi da ta sjansen? Hvorfor skal vi sette så mye på spill? Jeg fatter ikke, at så mange er helt likegyldige til disse farene og vårt rykte/symbol som klubb. Jeg kan forstå at mange kanskje under tvil kan velge en slik "løsning" under krisetider (selv om jeg mener vi ikke er i nærheten av noe krise), men å være helt likegyldig.... Jaja, nok om det.

 

Ellers; Du får sikkert et godt og velbegrunnet svar, så ikke gi opp.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal ikke være fornøyd med 4.plasser, om man overser svakheter.... Gjør man et ærlig forsøk, så er jeg fornøyd selv om andre er bedre enn oss. Det er spillet.

 

 

 

Vi veit ikke hva dette vil føre med seg på så mange områder, og hvorfor skal vi da ta sjansen? Hvorfor skal vi sette så mye på spill? Jeg fatter ikke, at så mange er helt likegyldige til disse farene og vårt rykte/symbol som klubb. Jeg kan forstå at mange kanskje under tvil kan velge en slik "løsning" under krisetider (selv om jeg mener vi ikke er i nærheten av noe krise), men å være helt likegyldig.... Jaja, nok om det.

 

På sikt skal me ikkje være nøgd med 4.plassar om ein konkurrerer på nokonlunde like vilkår. Under spesielle omstende som denne sesongen vil eg juble vilt for den same 4.plassen. Eit katastrofalt tap mot Man.Utd og ein like katastrofal pre-season fekk mange til å mumle i krokane om nedrykk. Da kan ein ikkje snakke om krise om fjerdeplassen skulle ryke. Greier me den vil det være ei fjør i hatten for Wenger og alle andre som har dradd lasset. Særleg når ein tek i betraktning at me som vanleg snublar av garde frå skadekrise til skadekrise i tillegg til Wilshere's fråvær. Det vil være ein utruleg sterk prestasjon.

 

 

Ja, kvifor skal me setje så mykje på spel i vår iver etter suksess? Den siste generasjon har verkeleg fått smaken på dessert. Eg trur det er her hunden ligg gravlagd. Når ein bit seg fast i den tomme dessert-skåla på åttande året kan det fort bli ei "påkjenning". "Desperate times calls for desperate measures", og difor vender nokon seg til vår støttespelar i Moskva i håp om snarleg påfyll. Nam nam!!

 

Eg vil til slutt uttrykkje min fulle støtte i din kamp for eit forum basert på vanleg folkeskikk og normal språkbruk. Uttrykk som f***e høyrer ingen stader heime på eit seriøst internett-forum. Skammeleg....

Link to comment
Share on other sites

 

 

Eg vil til slutt uttrykkje min fulle støtte i din kamp for eit forum basert på vanleg folkeskikk og normal språkbruk. Uttrykk som f***e høyrer ingen stader heime på eit seriøst internett-forum. Skammeleg....

 

Det gjør heller ikke påstander om at foreldre og foresatte har feilet i sitt arbeid med å oppdra de på forumet som er av den "yngre garde"

 

Som man reder ligger mann - men slike ting gjelder vel helt sikkert ikke den generasjonen som har "vært med på å bygd opp Norge etter krigen".

Link to comment
Share on other sites

Noko har svikta, så får kvar og ein gjere seg opp si meining om årsakene. Eg har gjort meg opp mi meining, og står 100% for det eg skriv. Om nokon synest det er skammeleg er det heilt i orden for meg.

 

Poenget her er at du er ikke noe bedre enn de du forsøker å "irettesette".

 

Ser du virkelig ikke det selv? Er ikke dere eldre så vise og korrekte at slikt burde være barnemat? Alternativt gamlehjemsmat?

Link to comment
Share on other sites

Altså er det å etterlyse folkeskikk på eit offentleg forum også eit teikn på manglande folkeskikk. Me lærer stadig noko nytt her på gamleheimen :)

Om eg ligg nivå med dei verste her bør du seriøst vurdere ein klage til moderator. Kanskje dei til og med har sans for humor...

 

Så deres kommentarer er humor, mens andres er mangel på folkeskikk... Logisk.

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det som definerer hva som er god folkeskikk? Er det den generasjonen som skal takke for seg eller er det den som trer til? Enten man liker det eller ikke så er det en generell liberalisering av språkbruk i samfunnet og det vil selvfølgelig den "eldre garde" reagere på, akkurat som deres foreldregenerasjon reagerte på deres nykker når dere var unge. Og akkurat slik kommer vi til å reagere på forandringer når vi blir eldre. Det hele er egentlig en naturlig syklus :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, nei, det er dine kommentarar som er humor...

 

Jeg blir stadig vekk imponert over din enestående debatt-teknikk. Det er rett og slett imponerende hvordan du og enkelte andre "eldre" beveger dere lengre og lengre bort fra saken, og det kun ved å spre spydigheter og morsomheter på andres vegne. Jeg ser frem til å få en forklaring på hvordan du vil oppnå "folkeskikk" blant oss yngre ved å la være å praktisere det selv. Men det ender vel opp med en eller annen "morsomhet" denne gangen også.

 

Practice what you preach - eller på godt norsk - praktiser det du preiker (fri oversettelse av undertegnede).

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg blir stadig vekk imponert over din enestående debatt-teknikk. Det er rett og slett imponerende hvordan du og enkelte andre "eldre" beveger dere lengre og lengre bort fra saken, og det kun ved å spre spydigheter og morsomheter på andres vegne. Jeg ser frem til å få en forklaring på hvordan du vil oppnå "folkeskikk" blant oss yngre ved å la være å praktisere det selv. Men det ender vel opp med en eller annen "morsomhet" denne gangen også.

 

Practice what you preach - eller på godt norsk - praktiser det du preiker (fri oversettelse av undertegnede).

 

+1

 

Er ikke første gangen jeg er enig med deg for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

 

You just want me for my boddeh!

 

Hvis dette er en oppfordring til sexhandel (vet om det er riktig av meg å formulere det slik, barn kan jo lese dette og ta varig mén av det...) så foreslår jeg at dere begge utestenges fra forumet. Det er et stygt brudd på norsk lov og det er vel ikke slik dere ønsker at Arsenalfans skal framstå. Husk at forumet er for alle og vi må tenke på hvordan vi framstår for andre. Dessuten hvis det skal bli helt greit at norske goonere driver med sexhandel så vil det lede til totalt anarki og alle barn i Norge begynner å selge kroppene sine.

 

Er det et slikt samfunn dere ønsker Stefan B og Oraklet? Og kan dere leve med at dere ødelegger limet som holder samfunnet sammen eller kanskje dere skal ta dere sammen og slutte med dette? Og, deretter vil dere nok innse at humor og banneord har sammen effekt ihht min definisjon som jeg ikke oppgir for da må jeg ha en viss koherens i min argumentasjon og det er alt for vanskelig for meg.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis dette er en oppfordring til sexhandel (vet om det er riktig av meg å formulere det slik, barn kan jo lese dette og ta varig mén av det...) så foreslår jeg at dere begge utestenges fra forumet. Det er et stygt brudd på norsk lov og det er vel ikke slik dere ønsker at Arsenalfans skal framstå. Husk at forumet er for alle og vi må tenke på hvordan vi framstår for andre. Dessuten hvis det skal bli helt greit at norske goonere driver med sexhandel så vil det lede til totalt anarki og alle barn i Norge begynner å selge kroppene sine.

 

Er det et slikt samfunn dere ønsker Stefan B og Oraklet? Og kan dere leve med at dere ødelegger limet som holder samfunnet sammen eller kanskje dere skal ta dere sammen og slutte med dette? Og, deretter vil dere nok innse at humor og banneord har sammen effekt ihht min definisjon som jeg ikke oppgir for da må jeg ha en viss koherens i min argumentasjon og det er alt for vanskelig for meg.

 

Vet ikke om dette var ironi eller ikke, men morsomt var det like fult!

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...