Jump to content

Hva mener Arsenal Norway


Sir John

Vi tar temperaturen hos Arsenal Norway  

69 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Interessant dette, ja. Siden alle sikkert er ekstremt spente på hva akkurat jeg stemte, så ramser jeg det opp her: Stan Kroenke, Arsene knows og Top four og ingen pokaler.

 

Stemte likt!

 

Edit: Stemte Usmanov,er ikke stor fan av han heller,men han virker å være et snev av innteressert i fotball i motsetning til Stan,foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

* Siden det kun var alternativ mellom Kroenke og Usmanov, så stemte jeg Kroenke. Vil gjerne bytte eier, men da til noe annet enn Usmanov.

 

* Jeg mener Wenger har gjort sitt for klubben, og at nye tanker burde komme inn. Man kan hylle Wenger for ALT han har gjort for klubben på så mange områder, og det er ikke lite. Den største av de alle, men likevel; alt har sin tid. :)

 

* Top 4 og ingen pokaler gir mer penger og flere muligheter til å trekke til seg (beholde) klassespillere, for da er man fortsatt i "det gode selskap"..... En cup pokal er ikke verdt mye, om man havner utenfor CL selskapet......

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde det til enten/eller spørsmål for å slippe en masse hvis, om og men.

 

men det kan jo tenkes at man egentlig hadde sett seg en tredje løsning, selv om den er urealistisk per i dag? Å velge mellom kroenke og usmanov er kanskje som å velge mellom pest og kolera. Jeg holder døra på gløtt for at wenger skal fortsette, men skal jeg være realistisk tror jeg ikke at wenger kommer til å klare å løfte arsenal til topps igjen, selv om han hadde fått andre arbeidsvilkår. og denne klubben skriker etter en pokal som kan løfte klubben, skape optimisme og ny tro på at man kan skape en vinnerkultur.

Link to comment
Share on other sites

Skeptisk til Usmanov. Kronke er jeg også usikker på.

Wenger er uten tvil en dyktig manager. Er rammene hans gode nok? Jeg

Topp 4 er uten tvil det Arsenal må kjempe for. En cup pokal er definitivt et pluss

og noe Arsenal kan trenge.

Hadde vært morsomt med en trio bestående av Wenger/Bergkamp og Adams,men det er nok bare drømmerier.

Link to comment
Share on other sites

  • Usmanov,fordi vi trenger øyeblikkelig forandring for å berge en stor klubb!
  • Nok er nok,fordi Wenger viser med sitt prosjekt og sine vurderinger att han er ute på dato!
  • Top four og ingen pokaler,fordi jeg nekter å havne utenfor det store selskap samt være lillebror i Nord-London!

Link to comment
Share on other sites

Virker ikke som om Stan Kroenke helt er mannen jeg trodde han var. I med at han har vært eier av forskjellige klubber i USA trodde jeg at fyren var oppriktig interessert i sport. Det er han muligens, men han vil jo ikke bidra med noe særlig virker det som, og virker som at han er mer interessert i profitt, istedenfor å sprøyte midler inn slik at Arsenal kan vinne ligaen. Samtidig er jeg virkelig ikke lysten på Usmanov, jeg vil ikke ha en kjeltring inn på eiersiden, en oligark som har stjålet til seg ressurser og på den måten blitt rik. Jeg vil ikke ha disse pengene inn i Arsenal, jeg vil ikke blir nye Man C, nye Chelsea. Jeg vil ikke at vi skal bruke milliarder av kroner på spillere, da legger jeg heller opp som fotballsupporter. På grunn av dette svarte jeg Kroenke, men egentlig ønsker jeg ingen av dem.

 

Jeg svarte også Arsene Knows..ihvertfall foreløpig. Blir det ikke noe kjøp til sommeren er jeg veldig usikker på om Arsene knows, da peker det vel mer i den retning at han ikke vet lenger. Jeg svarte FA-cup, men når jeg tenker meg om vil jeg heller komme på en sterk 2:plass. Men hvor er alternativet vinne serien? Det er det jeg vil neste sesong, og det var det jeg ville før sesongen :P

Link to comment
Share on other sites

Då er det berre å gratulere Usmanov med over 70% av røystene. Reine knock-outen kan ein vel seie. Eg skulle gjerne visst kor stor støtte han har blant dei under 18 år. Eg vil tippe at den er betydeleg.

Men me kan ikkje gje oss her! Det er no det byrjar å bli verkeleg interessant. Eg vil ha ei ny avstemning. Kor mange ynskjer at Usmanov skal åpne pengekranane om han får kontrollen, og sprøyte inn så mykje kapital som naudsynt for å bli best. Kor mange ynskjer at han skal satse på ei normal forretningsdrift?

Eg anar ikkje korleis ein lagar ei sånn avstemning. Sir John, eller nokon andre?

Link to comment
Share on other sites

Då er det berre å gratulere Usmanov med over 70% av røystene. Reine knock-outen kan ein vel seie. Eg skulle gjerne visst kor stor støtte han har blant dei under 18 år. Eg vil tippe at den er betydeleg.

Men me kan ikkje gje oss her! Det er no det byrjar å bli verkeleg interessant. Eg vil ha ei ny avstemning. Kor mange ynskjer at Usmanov skal åpne pengekranane om han får kontrollen, og sprøyte inn så mykje kapital som naudsynt for å bli best. Kor mange ynskjer at han skal satse på ei normal forretningsdrift?

Eg anar ikkje korleis ein lagar ei sånn avstemning. Sir John, eller nokon andre?

 

Jeg kan bare svare for meg selv. Men jeg ønsker Usmanov inn i styret. Ikke for å nødvendigvis sprøyte inn penger til spillerkjøp, men mest av alt fordi han vil noe med klubben. FFP gjør uansett at økonomisk doping ikke går an, så pengene har ikke så voldsomt å si for min del. Jeg er glad han har penger, men det er først og fremst for at det gjør muligheten til at Kroenke fristes med salg større.

 

Jeg er 18 år, så jeg havner vell ikke inn i din kategori :) Men det føler jeg ikke har noe å si uansett, for jeg setter pris på, og er stolt over klubbens tradisjoner i like stor grad som de fleste andre over 18 år, og mye eldre. Selv om jeg ikke var der da Arsenal ble stiftet, så har jeg allikevel lest meg opp, tatt innover meg og vært/er stolt som en hane over klubben vår. Men jeg ønsker det beste for Arsenal, som alle andre. Og jeg mener det beste akkurat nå, er å få inn Usmanov, det mener jeg vil føre klubben på bedre veier. Så får vi bare ha forskjellige meninger om hvor lurt det er, mtp løse rykter.

Link to comment
Share on other sites

[...]

Eg anar ikkje korleis ein lagar ei sånn avstemning. Sir John, eller nokon andre?

 

Når du lager et nytt topic ("Start new topic"-knappen som er tilgjengelig fra underforumene), får du valget "Manage Topic Poll" på høyre side. Da får du opp en rute hvor du skriver inn tittel, spørsmål og alternativer.

Link to comment
Share on other sites

71,19% for Usmanov......; og 61,02% for et skifte av manager.

Spørsmålet blir da;

Må man gjøre begge endringene, eller kunne det holdt med en utskiftning?

- Om det finnes midler: kunne en tøffere manager med flere krav mot styret gitt resultater iform av flere spillerkjøp i høy klasse, eller hadde det kun holdt med et eierskifte? (slik at Wenger fikk de midlene til spillerkjøpene han har mast om.........)

 

Det er iallefall mange, som mener at det ikke er noe problem at Usmanov går inn som eier av vår klubb. Uansett rykter, kontakter/forbindelser, eller måten ting kan endre seg i klubben på ulike områder i fremtiden.

Hvor mange har vært imot russeren i Chelsea? - Og hvor mange slang med leppa om måten han (ifølge rykter...der også) tjente seg rik?

 

Men; jakten på pokaler betyr mye mer, enn valg som kan påvirke klubbens sjel og ansikt utad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare svare for meg selv. Men jeg ønsker Usmanov inn i styret. Ikke for å nødvendigvis sprøyte inn penger til spillerkjøp, men mest av alt fordi han vil noe med klubben. FFP gjør uansett at økonomisk doping ikke går an, så pengene har ikke så voldsomt å si for min del. Jeg er glad han har penger, men det er først og fremst for at det gjør muligheten til at Kroenke fristes med salg større.

 

Når du skriv nødvendigvis må jo det bety at du ikkje heilt vil utelukke det. Som ein siste utveg? Og kva med dei smutthola som måtte oppstå i kjølvatnet av FFP, ville det være greit? Ville det være greit med sponsorbidrag ut over alle proporsjonar a la det me har sett i Man. City?

Når det gjeld Kroenke og eit eventuelt sal, vil eg tru at Usmanov er blant dei siste personane på kloden han vil ynskje å selge til.

Link to comment
Share on other sites

 

Når du skriv nødvendigvis må jo det bety at du ikkje heilt vil utelukke det. Som ein siste utveg? Og kva med dei smutthola som måtte oppstå i kjølvatnet av FFP, ville det være greit? Ville det være greit med sponsorbidrag ut over alle proporsjonar a la det me har sett i Man. City?

Når det gjeld Kroenke og eit eventuelt sal, vil eg tru at Usmanov er blant dei siste personane på kloden han vil ynskje å selge til.

 

Jeg vil helst at klubben skal bruke det de tjener selv på spillerkjøp, uten økonomisk hjelp fra noen i styret. Men det kan oppstå krisesituasjoner, som gjør at innsprøyting av penger vil være nødvendig for å fortsatt kunne konkurrere med de andre store klubbene. Et par år utenfor topp 4, og en Van Persie som går på bosman. Det er et scenario, egentlig ikke et helt utenkelig scenario. Skulle dette skje, ville jeg kalle det en krisesituasjon. Og da ville jeg ikke sagt nei takk om en av våre eiere ville bruke penger fra sin egen lommebok til å handle nye spillere. Men FFP gjør jo at dette ikke skal gå an. Pengedoping vil ikke være lov, og da må vi bruke av det vi tjener og kun det. Det er ikke pga pengene jeg ønsker Usmanov inn i styret, men pga hans engasjement og ambisjoner.

 

Lurer også på hvorfor du ikke tror Kroenke kunne tenke seg å selge til Usmanov? Det virker ganske åpenbart at Kroenke er i Arsenal kun for å tjene penger, og et salg til Usmanov for mye mer enn det Kroenke kjøpte sine aksjer for kan jeg se for meg bli aktuelt. Kroenke fikk vell sine siste aksjer relativt billig? Usmanov virker mye mer desperat til å komme inn i styret til Arsenal enn noen andre, og Kroenke vet nok at han kan tjene gode penger på å selge til en desperat og rik mann som Usmanov. Vinn-vinn situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Slik eg forstår deg er det greit med økonomisk doping i krisetider. Di forståing av kva ei krise er førekjem meg noko spesiell, men ok... Skal denne regelen da gjelde alle klubbar som mister nøkkelspelarar, slit med dårlege resultat og ikkje får realisert sitt fulle potensial? Er det greit med doping for alle som over tid havnar utanfor topp 4? Skal klubbar som til ei kvar tid er innanfor topp 4 ha eit forbod mot doping, eller skal dei avstå friviljug?

Elles kan det bli ein skilnad på kva Usmanov har sagt og kva han faktisk viser i handling. Det kan fort bli ein nedtur, og "ambisjonane" hans gjev eg ikkje fem øre for.

 

Kvifor kan ikkje Kroenke tenkje seg å selge til Usmanov? Kanskje fordi kjemien ikkje er den beste? Fordi han tilsyneleatande ikkje ynskjer å ha noko med han å gjere, og i alle fall ikkje ynskjer å tilby han eit plass i styret? Fordi han er like mistenksom overfor Usmanovs bakgrunn, motiv og forretningsmetodar som eg er? Pick your choice.

 

Denne påstanden om at Kroenke kun er i Arsenal for å tene pengar er inntil vidare udokumentert før nokon kan komme opp med prov på det motsette. Fotballklubbar av Arsenal's storleik er pengesluk svært få tenar pengar på med mindre ein ikkje driv regulær blodsuging.

Link to comment
Share on other sites

Kvifor kan ikkje Kroenke tenkje seg å selge til Usmanov? Kanskje fordi kjemien ikkje er den beste? Fordi han tilsyneleatande ikkje ynskjer å ha noko med han å gjere, og i alle fall ikkje ynskjer å tilby han eit plass i styret? Fordi han er like mistenksom overfor Usmanovs bakgrunn, motiv og forretningsmetodar som eg er? Pick your choice.

 

..... eller fordi det er en klausul Fiszman har fått med ...... gentlemens agreement i det minste ......

 

Nå er det nå slik da at Kroenke så langt jeg vet ennå ikke har solgt noen klubb han har investert i. Kroenke klarer seg bra økonomisk, og det eneste scenarioet jeg ser for meg et salg i er hvis han skulle komme ut i et økonomisk uføre av en eller annen grunn. I den virkelige verden er nok ikke Usmanovs sjanser til å ta kontrollen over Arsenal særlig store.

Link to comment
Share on other sites

Slik eg forstår deg er det greit med økonomisk doping i krisetider. Di forståing av kva ei krise er førekjem meg noko spesiell, men ok... Skal denne regelen da gjelde alle klubbar som mister nøkkelspelarar, slit med dårlege resultat og ikkje får realisert sitt fulle potensial? Er det greit med doping for alle som over tid havnar utanfor topp 4? Skal klubbar som til ei kvar tid er innanfor topp 4 ha eit forbod mot doping, eller skal dei avstå friviljug?

Elles kan det bli ein skilnad på kva Usmanov har sagt og kva han faktisk viser i handling. Det kan fort bli ein nedtur, og "ambisjonane" hans gjev eg ikkje fem øre for.

 

Tror du missforsto hva jeg mente. Jeg vil ikke ha regelendringer, jeg vil at FFP skal komme så kjapt som overhode mulig. Men jeg sier at jeg gjerne kunne ønsket at det gikk an den dagen vi er i krise, men det går ikke og det aksepterer jeg. Jeg er i mot økonomisk doping uansett hvor på tabellen vi skulle havne. Som jeg sa, det er ikke penge til Usmanov jeg vil ha, men hans engasjement og ambisjoner.

 

Og om Kroenke selger alle sine aksjer til Usmanov, så vil jo ikke de to ha noe mer med hverandre å gjøre? Da går vell Kroenke tilbake til sitt i USA, og fortsetter å ødelegge for sine klubber der borte. Når jeg sier at Kroenke kun er i klubben for å tjene penger, så sier jeg det på bakgrunn av det han har gjort i sine andre klubber. I Colorado Rapids trakk Gary Smith seg fordi Kroenke viste lite ambisjoner og var, i følge han, aldri til stede hverken for Smith selv eller på stadion i det hele tatt. Kroenke har funnet ut at fotball genererer mye penger og har derfor investert mye i fotballklubber kan det se ut som.

 

En Gary Smith quote:

“I think his sport that he enjoys mostly is basketball, and he owns the [Denver] Nuggets, and I think his actual understanding and appreciation of the game and rules [of football] is not necessarily that of maybe owners who have been around for donkey’s years in this country.”

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...