Jump to content

02.01.12 Fulham (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

 

Det her blir jeg direkte provosert og forbannet av....(Som om ikke tapet gjorde dagen dårlig nok). Meg jeg gidder ikke å starte en personangrep-tråd, kommer aldri noe godt ut av det. Når det brenner såpass godt under topplokket ditt vil jeg anbefale deg å holde deg unna tastaturet en liten stund etter kampen. Enig? Eller mener du virkelig det du sier?

 

Det er ikke min hensikt å gjøre deg provosert eller forbannet, om du blir det av et innlegg her så er man kanskje litt vel hårsår. Det brant ikke under topplokket i det hele tatt etter denne kampen, bare veldig mye oppgitthet. Jeg så lenge dette komme under andre omgangen i dag. Jeg står selvsagt inne for det jeg sier/ skriver. Nå er det selvsagt ikke helt troverdig at Bergkamp og Adams ville forbedret oss så mye, men satt på spissen som folk presterte i dag så tror jeg ærlig talt det ikke ville svekket oss så totalt heller. For veldig mange var langt unna hva man kan forvente. Er vel egentlig bare to(kanskje tre) som holder mål.

 

Når det kommer til Wenger, så mener jeg absolutt at om tottene kommer foran oss i år, og sender oss ut i europa leauge at det er fullt i begeret som har blitt fylt opp de siste sesongene. Er det en realitet i mai at begge mancs lagene sammen med chelski og tottene er foran oss på tabellen så har han fått såpass lite ut av mannskapet at han burde gå. Han er vel den manageren som har vært sjef lenst i Arsenal uten trofe?

 

Om du vil gjøre dette personlig og angripe meg for mine meninger så bare kom med det...Det skal jeg tåle, og jeg skal være enig i en ting som du spør om, og det er og ikke skrive når man ikke kan stå inne for ordene sine...Jeg står inne for mine, og ser ingen grunn til å beklage eller unnskylde meg for det...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Jeg liker aldri å skylde på dommeren. Dommere, skader, kampoppsett og vær og vind er faktorer som alltid vil være der i fotball. De beste lagene er best fordi de er best og ikke fordi de heldige med dommerne, har medvind eller slippe våte baner. Vi gikk ihvertfall ikke ubeseiret 49 matcher på rad fordi vi var heldig med dommerne (bortsett fra den gangen Le Bob falt kanskje...litt lett og fikk straffe..)

 

Wenger vet nok dette like godt som oss, men at han drar de frem gang på gang er neppe tilfeldig. Jeg regner med spillerne får høre hans ærlige mening om det konstante sjansesløseriet og dårlige konsentrasjonen, samtidig som han ser seg selv i spillet i analyserer sine egne vurderinger før og under matchen.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren var mindre dårlig enn Arsenal i dag. Det bør AW også fokusere på, selvsagt uten å gå inn på enkeltspillere offentlig. Alt prat om skeive gresstrå og dommere provoserer meg sinnsykt etter en slik opptreden.

 

Tro meg; det beste for laget er at han flytter fokuset vekk fra sine egne spillere og over på noe annet; denne gangen dommeren. Ser ingen overskrifter hvor det står at Djourou ødela kampen for Arsenal, Squillaci tapte den avgjørende duellen eller Szczesnys tabbe på 1-1. Det man leser om er Wenger og hans klaging. Akkurat slik skal og bør en manager opptre.

Link to comment
Share on other sites

Fullt fortjent tap etter den dårligste 2 omgang siden Old Trafford. Kos, Per og Coq får godkjent gjennom hele kampen, mens Ramsey skal få for en meget bra 1 omgang.

 

Jeg mener faktisk at Wenger gjorde riktige bytter med de første. Vi spilte med 9 mann før Djourou ble utvist, så fantastisk svake var Walcott og Gerv i 2 omgang. Vi trengte spillere som kunne holde på ballen. Desverre så hadde det null effekt da Rosicy og Benayoun var like usynlige.

 

Men feilen til Wenger var å sette inn Squil. Squilacci må ALDRI byttes inn uansett. Mens midtbanen hadde løpt som hodeløse høns hele 2 omgang og Kos/Per/Coq hadde rimelig kontroll ble det umiddelbart panikk i forsvaret + keeper når Squillacci kom inn. Han må ALDRI mere spille.

 

Selvsagt skulle vi hatt straffe og det siste gule til Djourou var kanskje litt billig, men sannheten er at vi fortjente å tape før vi ble 10 mann. Vi var slitne, feige og tannløse i 2 omgang. Vi forsøkte å parkere bussen, men det hverken har vi evner til eller skal gjøre.

 

Tror vi går inn i en tung periode fremover, der de 3 i teten kommer til å rykke ytterligere ifra. Det er fremdeles håp om 4 plassen, men det blir et bikkjeslagsmål med Chelski og Pool.

 

Håper selvsagt på forsterkninger, men har liten tro på reelle forsterkninger i Januar. Kanskje en kriseløsning på back. Desverre så kan Henry-avtalen hindre at vi skaffer oss et reelt alternativ på topp.

Link to comment
Share on other sites

At Wenger skylder på dommeren, blir bare latterlig. Kjenner at jeg blir litt flau på hans vegne. Han burde heller sagt at laget er for svake, og ikke har ferdigheter til å drepe kampen. Og at hans taktiske vurderinger underveis i kampen var forkastelig, og at han dermed tar all skyld. Det hadde vært fornuftig.

Link to comment
Share on other sites

At Wenger skylder på dommeren, blir bare latterlig. Kjenner at jeg blir litt flau på hans vegne. Han burde heller sagt at laget er for svake, og ikke har ferdigheter til å drepe kampen. Og at hans taktiske vurderinger underveis i kampen var forkastelig, og at han dermed tar all skyld. Det hadde vært fornuftig.

 

Og hvilken effekt ville dette gitt på våre unge spillere? Nei, slikt skal tas inni garderoben, og det regner jeg med det gjøres også. Media blåser opp alt, og hadde Wenger slaktet laget ville det kunne skape uro i stallen.

Link to comment
Share on other sites

 

Og hvilken effekt ville dette gitt på våre unge spillere? Nei, slikt skal tas inni garderoben, og det regner jeg med det gjøres også. Media blåser opp alt, og hadde Wenger slaktet laget ville det kunne skape uro i stallen.

 

Se hvordan Ferguson gjør det. Han sier det som regel rett ut.

 

Wenger derimot syr puter under armene på spillerene sine og gjør de mer enn bjørnetjeneste enn han gjør de godt.

Link to comment
Share on other sites

Du kommer ikke til å høre Wenger kritisere noen (egne) enkeltspillere offentlig, det har han ikke gjort og det kommer han ikke til å gjøre. Det er en fin egenskap. Tror spillerne er såpass skolerte og intelligente nok til å forstå at media er mer som et spill enn et ærlig talerør for personer i fotballen som vil få frem sin ærlige mening.

 

Ferguson kritiserer heller aldri enkeltspillere forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

 

Og hvilken effekt ville dette gitt på våre unge spillere? Nei, slikt skal tas inni garderoben, og det regner jeg med det gjøres også. Media blåser opp alt, og hadde Wenger slaktet laget ville det kunne skape uro i stallen.

 

Nja, tror ikke det ville hadd en dårlig effekt på spillerne om det hadde kommet ut at de spiller langt under pari, tror derimot det kunne skapt pågangsmot til å gjør det bedre. Jeg har mine anelser om at Wenger ikke sier spillerne hvor dårlig de spiller i garderoben.

Link to comment
Share on other sites

 

Se hvordan Ferguson gjør det. Han sier det som regel rett ut.

 

Wenger derimot syr puter under armene på spillerene sine og gjør de mer enn bjørnetjeneste enn han gjør de godt.

 

Svada.

 

Ferguson skylder på dommerne for å ta fokus vekk fra spillerne. Du hører aldri Ferguson kritisere sine unge spillere i pressen. Han har kanskje gått ut mot de mer rutinerte, men aldri har han gått ut å kritisert sine egne unge spillere.

 

F.eks. nå nylig etter uavgjort resultatet mot Benfica, hvor han forlot pressekonferansen etter han ble spurt et spørsmål om han syns de slet i CL. Han fikk dermed fokuset vekk fra sine unge forsvarsspillere, som hadde gjort en stor blemme (Mener det var Phil Jones) og rettet all fokus mot seg selv. Folk nært knytter til Ferguson sier at nettopp dette er hans viktigste egenskap, nemlig å beskytte sine egne spillere. Dette er noe han skal ha lært/fått fra den skotske landslagstreneren før SAF dro til Manchester.

Link to comment
Share on other sites

Nja, tror ikke det ville hadd en dårlig effekt på spillerne om det hadde kommet ut at de spiller langt under pari, tror derimot det kunne skapt pågangsmot til å gjør det bedre. Jeg har mine anelser om at Wenger ikke sier spillerne hvor dårlig de spiller i garderoben.

 

Man vet aldri hvordan medias oppmerksomhet vil gå inn på unge spillere, det kan variere fra person til person. Pågangsmot til å forbedre seg får dem nok av på trening og i garderoben. Å tro at ikke Wenger sier ifra til spillerne nå de spiller under pari er å være ekstremt trangsynt. Wenger er en av verdens beste managere, og om han ikke hadde påpekt feil på spillerne sine, hadde han aldri utviklet så mange fantastiske fotballspillere.

Link to comment
Share on other sites

Ferguson er tross alt mannen som ga Roy Keane mer eller mindre sparken på dagen fordi han hadde kritisert noen av de yngre spillerne i media. Han og Wenger gjør dette på akkurat samme måte. Har folk så kort hukommelse at de glemmer utestengelsen han fikk forrige sesong etter at han slaktet Martin Atkinson etter et tap? Og sesongen før, da han kalte Alan Wiley for feit til å dømme etter at United hadde spilt 2-2 mot Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

 

Man vet aldri hvordan medias oppmerksomhet vil gå inn på unge spillere, det kan variere fra person til person. Pågangsmot til å forbedre seg får dem nok av på trening og i garderoben. Å tro at ikke Wenger sier ifra til spillerne nå de spiller under pari er å være ekstremt trangsynt. Wenger er en av verdens beste managere, og om han ikke hadde påpekt feil på spillerne sine, hadde han aldri utviklet så mange fantastiske fotballspillere.

 

Jeg skjønner selvfølgelig at han sier ifra, men på hvordan måte? Det jeg prøver å si er at Wenger kanskje begynner å bli litt gammel, syns han mister mere å mere grepet for hvert år som går. For all del, jeg elsker Wenger, og er fult klar over at Arsenal ikke hadde vært mye uten han, men en dag sier det stopp for han også. Nok engang i dagens tap viste han utrolig svake taktiske egenskaper, og jeg er jaggu ikke sikker på om det kommer ny back inn, noe som ville vært krise.

Link to comment
Share on other sites

Ferguson er tross alt mannen som ga Roy Keane mer eller mindre sparken på dagen fordi han hadde kritisert noen av de yngre spillerne i media. Han og Wenger gjør dette på akkurat samme måte. Har folk så kort hukommelse at de glemmer utestengelsen han fikk forrige sesong etter at han slaktet Martin Atkinson etter et tap? Og sesongen før, da han kalte Alan Wiley for feit til å dømme etter at United hadde spilt 2-2 mot Sunderland.

 

My potint exactley!

 

Wenger og SAF vet hva dem styrer med, og alt dem sier i media er nok godt gjennomtenkt. Disse to har såpass erfaring i gamet at de vet å holde hodet kaldt i slike situasjoner. De har vært gjennom dette før, og tar gjerne en støyt for spillerne sine.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg på alle punkt Hedly.

Å gå ut å kritisere enkeltspillere i media av en manager det er iallefall ikke noe hverken Ferguson eller Wenger gjør.

Hvilke spillere vil spille for en manager som går ut i media og kritiserer enkeltspillere. Herregud.

Link to comment
Share on other sites

Fint at Stefan og Stian deler min bekymring rundt Wengers tilbakemeldinger. I alla fall det vi får høre. Jeg har tidligere hevdet at om han skulle fortsette, burde han hatt en assistent som var taktisk sterkere, og evnet å gjøre grep som kunne forandra kampbildet. Det har han ikkei Rice. Rice er nok heller ikke den som sier fra klart og tydelig når noen ikke gjør den jobben de er satt til. Wenger og Rice er flotte personligheter, men de utfyller ikke hverandre slik jeg mener at lederne i en toppklubb bør gjøre. Klubben har noen store mangler, og de mener jeg er tydelige. Det første som bør gjøres noe med, er selvsagt spillerstallen. En topp forsvarsspiller som kan bekle stopperplass og backplass er en nødvendighet. Videre må klubben ha en som kan kjempe med Song, eller ta fra han plassen. Så en midtbanespiller, som kan bekle alle offansive posisjoner. Og så til slutt en spiss som faktisk er målfarlig. Verthogen, M`Vila, Götze og Podolski er navn som Wenger kjenner, og som enhver idiot lett vil se at forsterker Arsenal. Når forsterkninger er hentet, kan laget konsentrere seg om å sikre plass til neste års champions league. Når så sesongen er over, bør spillerne i stallen evalueres, og de som blir funnet for dårlige, sender vi samme vei som Djorou, Squillachi og Chamakh bør bli sendt nå i januar. Så ansettes det ny defansiv trener. Det kan gjerne bli Keown, om ikke han blir assistent. Da kan Wenger vise fotballverden at han er en fantastisk manager, med et fantastisk lag, som faktisk er i stand til å vinne noe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner selvfølgelig at han sier ifra, men på hvordan måte? Det jeg prøver å si er at Wenger kanskje begynner å bli litt gammel, syns han mister mere å mere grepet for hvert år som går. For all del, jeg elsker Wenger, og er fult klar over at Arsenal ikke hadde vært mye uten han, men en dag sier det stopp for han også. Nok engang i dagens tap viste han utrolig svake taktiske egenskaper, og jeg er jaggu ikke sikker på om det kommer ny back inn, noe som ville vært krise.

 

Hverken du eller jeg vet hvordan Wenger sier ifra, men jeg kan garantere at om han hadde vært for soft i garderoben, så hadde vi nok fått visst om det av en av de mange tidligere spillerne som har spilt i Arsenal. Wenger er ikke Wenger i dag fordi han er gammel, men fordi han er sta. Dette er hans største svakhet, men alle hans styrker feier over akkurat dette utmerket. Ingen kunne styrt Arsenal på en så god måte som Wenger gjør for tiden. Dette var et bananskall, forårsaket av en forfjamset dommer og noen klønete situasjoner på en meget tøff bortebane hvor mange topplag mister poeng hvert eneste år.

Link to comment
Share on other sites

Et slitent Arsenal holdt ikke helt til mål. Førsteomgang var veldig god. Annen omgang det skrekkeligste siden OT.

Vi spilte oss selv veldig lave. Vi spilte som andre lag mot oss, lå lavt og det måtte gå galt til slutt.

Tabben var å ta ut Walcott, da mistet vi all fart der framme og Fulham kunne flytte opp hele laget. Hadde vi hatt Theo inne sammen med Oxlade ville vi vært en trussel. Fulham måtte til slutte klare å presse ballen inn i mål.

Syntes Wenger skal bruke overgangsvinduet til å rydde litt. Ingen vits å ha så mange spillere som ikke er gode nok. Bedre å ha noen færre spillere med kvalitet. Tror en klok TH14 ville utgjort en forskjell i dag.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er ikke min hensikt å gjøre deg provosert eller forbannet, om du blir det av et innlegg her så er man kanskje litt vel hårsår. Det brant ikke under topplokket i det hele tatt etter denne kampen, bare veldig mye oppgitthet. Jeg så lenge dette komme under andre omgangen i dag. Jeg står selvsagt inne for det jeg sier/ skriver. Nå er det selvsagt ikke helt troverdig at Bergkamp og Adams ville forbedret oss så mye, men satt på spissen som folk presterte i dag så tror jeg ærlig talt det ikke ville svekket oss så totalt heller. For veldig mange var langt unna hva man kan forvente. Er vel egentlig bare to(kanskje tre) som holder mål.

 

Når det kommer til Wenger, så mener jeg absolutt at om tottene kommer foran oss i år, og sender oss ut i europa leauge at det er fullt i begeret som har blitt fylt opp de siste sesongene. Er det en realitet i mai at begge mancs lagene sammen med chelski og tottene er foran oss på tabellen så har han fått såpass lite ut av mannskapet at han burde gå. Han er vel den manageren som har vært sjef lenst i Arsenal uten trofe?

 

Om du vil gjøre dette personlig og angripe meg for mine meninger så bare kom med det...Det skal jeg tåle, og jeg skal være enig i en ting som du spør om, og det er og ikke skrive når man ikke kan stå inne for ordene sine...Jeg står inne for mine, og ser ingen grunn til å beklage eller unnskylde meg for det...

 

Blir på ingen måte hårsår, jeg bare synes det er respektløst og unødvendig å skrive på den måten. Ja, det er et forum og folk skal få lov til å skrive hva de mener, det er måten det blir skrevet på som jeg reagerer på.

 

Jeg har ingen problemer med at du ønsker Wenger ut og at du mener dagens mannskap leverte langt under pari. Når du "forklarer deg" og kommer med litt mer reflektert og fornuftig språk, som du her gjør, så blir det et godt innlegg hvor jeg enes i mye og det gir noe til forumet. Det gjør ikke: "Wenger kan dra til helvete og laget er en patetisk gjeng"

 

At du mener Wenger bør ut ved sommeren hvis vi havner utenfor topp 4, alt i orden ! Han har store mangler og tolmodigheten er hos mange snart brukt opp. (Jeg vet ikke helt hvor jeg står akkurat der) Men samtidig har han gjort så mye for klubben og hatt så mye suksess at han fortjener å bli omtalt med respekt. En kan gjerne være Wengers største motstander for min del, bare begrunn det man kommer med og vis litt "class".

 

Akkurat i det man begynner å like vår manager veldig godt igjen etter mange gode resultater og tidvis god fotball, kommer kamper som dette hvor Wenger viser sine STORE svakheter. Også får vi se hva han er villig til å gjøre på overgangsmarkedet. Jeg er redd topp 4-plassen ryker hvis vi ikke henter inn annet enn Henry i 2 mnd. Og uten forsterkninger og CL-plass tror jeg klubben og Wenger skal jobbe godt for å overbevise RVP og Song for å binde seg til nye langtidskontrakter......

Link to comment
Share on other sites

Var selv over på kampen i dag (og kampen mot QPR). En helt tragisk affære. Bortesupportere dog var fantastiske, de fortjener bedre... Fikk også tatt bilde sammen med Charlie George som satt med Arsenalfansen! Legendarisk. Bare synd at manager og spillere skulle ødelegge kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Skape uro i stallen pga. en hårføner fra manager? Da har enkelte spillere ingenting i en klubb å gjøre! Slikt skal tas til seg og læres av! Bortskjemte mammagutter som ikke tåler litt kritikk kan dra seg vekk derfra!

 

Men trenger hårføneren å bli tatt i media, hvor hele verden får vite det? Hvordan hadde du reagert om din sjef hadde hengt ut ditt arbeid på jobben ovenfor media og havnet på forsider verden over, og bli satt ut som en latsabb/en som ikke kan gjøre jobben din? Da er det bedre om sjefen tar det på tomannshånd eller ihvertfall innad i bedriften.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...