Jump to content

02.01.12 Fulham (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

En fabelaktig fotballkamp som vi burde begravet i førsteomgang. Gud bedre, så frustrerende det er å se på Walcott og Gervinho om dagen. Gang på gang kommer de seg i strålende posisjoner - hver gang søles det bort. Stor kaktus!

 

Kaktus også til Lee Probert. Han fikk dømme sesongens mest fairspilte kamp. Likevel finner han fram et helt avgjørende rødt kort. Uhyre strengt!

 

Vi var bare 6 poeng bak Man City så lenge vi ledet. Nå er vi litt ute og sykler; femteplass, ni poeng bak. Marginene er små. Dette kan bli hva som helst. Hvem vet hva et friskt, offensivt pust kan gi, Wenger? Det eneste som er sikkert er at vi trenger det!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Håper City MOSER Losershit i morgen for gullkampen kan vi uansett vinke farvel til.

 

VI har vel kommet til et punkt hvor vi bør se sånn på det, ja. For lengst, ville nok noen si. Nå er ikke Liverpool det laget jeg frykter mest at skal havne over oss ved tabellslutt, men det er også ganske tydelig at vi ikke skal ta ting på forskudd her i gården.

Link to comment
Share on other sites

 

Fulham hadde også bare en dags hvile. Dette er ikke en god unnskyldning.

 

Dersom det ikke er nok med én hviledag, skulle man tro at én hviledag for to lag av ulike nivå (jeg regner Arsenal som vesentlig bedre enn Fulham), jevner ut denne forskjellen. Altså blir dette "urettferdig" for Arsenal.

 

Et ideelt kampoppsett var det uansett ikke.

Link to comment
Share on other sites

 

MEN: Verst av alle er Wenger

Spark Wenger. Har gjort mange kjempefeil, både i dag og i år.

 

vPersie, som har vært forferdelig snart en måned

 

'

Dette blir rett og slett useriøst. På siste måneden har RvP scort 4 mål og har 3 målgivende på 7 kamper.

Det er definitivt godkjent spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

 

Dersom det ikke er nok med én hviledag, skulle man tro at én hviledag for to lag av ulike nivå (jeg regner Arsenal som vesentlig bedre enn Fulham), jevner ut denne forskjellen. Altså blir dette "urettferdig" for Arsenal.

 

Et ideelt kampoppsett var det uansett ikke.

 

 

Dersom det ikke er nok med én hviledag, skulle man tro at én hviledag for to lag av ulike nivå (jeg regner Arsenal som vesentlig bedre enn Fulham), jevner ut denne forskjellen. Altså blir dette "urettferdig" for Arsenal.

 

Et ideelt kampoppsett var det uansett ikke.

Med din tilnærming (at Arsenal er et vesentlig bedre lag enn Fulham) kan man si dette: Arsenal hadde en enkel HJEMMEkamp mot QPR, mens Fulham en tøff BORTEkamp mot Norwich. Altså burde de være mer slitne enn Arsenals spillere!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Med din tilnærming (at Arsenal er et vesentlig bedre lag enn Fulham) kan man si dette: Arsenal hadde en enkel HJEMMEkamp mot QPR, mens Fulham en tøff BORTEkamp mot Norwich. Altså burde de være mer slitne enn Arsenals spillere!

 

Haha ja syntes dette var en latterlig sammenligning og argument fra zaldor. Hvis Fulham på sin ene hviledag i motsetning til Arsenal faktisk klarer å hvile seg skikkelig og ikke er slitne er de da ikke bedre enn Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

'

Dette blir rett og slett useriøst. På siste måneden har RvP scort 4 mål og har 3 målgivende på 7 kamper.

Det er definitivt godkjent spør du meg.

Motstanderne har vært. Fulham, Wolves, QPR, Wigan, Everton, Villa i tillegg til City. Altså ikke den verste motstanderen. Tar man med at han har vært meget svak de tre siste kampene, så er jeg nok inne på noe.

Link to comment
Share on other sites

Sånn går det når vi ikke dreper kampen når vi har sjansen og igjen ikke klarer å fullføre mot antatt svakere lag. Nok en gang faller vi sammen på Craven Cottage.

2. omgang er fryktelig, men selv om vi er svake syns jeg vi tross alt fortjente uavgjort etter den 1. omgangen.

Lurer på hva sa Wenger til gutta i pausen?? Totalt feilslått taktikk og dårlige bytter.

Djourou...nå er det nok....jeg ser gjerne han forsvinner snart. Fryktelig klønete og ødelegger veldig for laget. Han er så klæbbete og bør erstattes for godt. Dette har jeg ment lenge.

 

Men hva skjer med fysikken til gutta??

Fulham spilte også for to dager siden og løper oss i senk i 2. omgang mens våre ramler sammen fullstendig og klarer ikke å flytte beina.

 

Bør sies at vi igjen blir snytt for straffe, men utvisningen ødela og flakstreffet til Zamora ødela kampen for oss.

 

Og Wenger klager på dommer'n....bortsett fra straffesituasjon var det vel lite å skylde på dommer'n for. Utestengelse neste kamp?

 

Forsterk, få inn mer kvalitet og styrk laget...og da mener jeg i tillegg til Henry som er bare er for å hjelpe til et par mnd.

Link to comment
Share on other sites

 

Haha ja syntes dette var en latterlig sammenligning og argument fra zaldor. Hvis Fulham på sin ene hviledag i motsetning til Arsenal faktisk klarer å hvile seg skikkelig og ikke er slitne er de da ikke bedre enn Arsenal?

 

Jeg satt et spørsmål til om det egentlig er for lite med én hviledag (for begge lag). Dersom er for lite, mener jeg å ha et gyldig poeng.

Link to comment
Share on other sites

Kampoppsettet har vært kjent lenge, det er ingen vits i å klage på det. Det er alltid sånn over jul og nyttår, og det bør ikke komme som en overraskelse for noen.

 

At Wenger tordner mot dommer, været, våte baner, rugbytaklinger etc er som seg hør og bør. I likhet med Ferguson vil du aldri høre han kritisere laget sitt når noe går galt.

Link to comment
Share on other sites

Den dagen en Arsenal manager kommer bak tottene på tabellen, da bør han se til helvette å komme seg vekk. Da har han definitivt gjort sitt. Det brenner nå Wenger...

...

 

Kan ikke bare Bergkamp og Adams også snøre på seg skoa igjen, for de hadde definitivt forsterket dette patetiske laget som spilte i dag...

 

Det her blir jeg direkte provosert og forbannet av....(Som om ikke tapet gjorde dagen dårlig nok). Meg jeg gidder ikke å starte en personangrep-tråd, kommer aldri noe godt ut av det. Når det brenner såpass godt under topplokket ditt vil jeg anbefale deg å holde deg unna tastaturet en liten stund etter kampen. Enig? Eller mener du virkelig det du sier?

Link to comment
Share on other sites

Kampoppsettet har vært kjent lenge, det er ingen vits i å klage på det. Det er alltid sånn over jul og nyttår, og det bør ikke komme som en overraskelse for noen.

 

Det i seg selv, at kampprogrammet har vært kjent lenge, er ikke et godt argument for å rettferdiggjøre et urettferdig kampprogram. Arsenal hadde tvilsomt kommet noen vei med å grine på nesen over kort hviletid foran akkurat denne ene kampen. Men nå er ikke poenget mitt at det var kampprogrammet som ødela for Arsenal i dag. Det klarte vi fint selv, med litt hjelp av dommeren.

Link to comment
Share on other sites

Motstanderne har vært. Fulham, Wolves, QPR, Wigan, Everton, Villa i tillegg til City. Altså ikke den verste motstanderen. Tar man med at han har vært meget svak de tre siste kampene, så er jeg nok inne på noe.

Jeg tror nok ikke du er inne på noe som helst. Hvis det er konklusjonen din må jo resten av laget være bånn i bøtta.

Vi har scort 10 mål på disse kampene.

Status RvP har 40% av måla og involvert i 70% av målene. Tør ikke tenke på hvordan poengfangsten uten han.

Og han har spilt 90 min i hver bidige kamp. Forstår godt at han ikke kan redde oss i hver kamp.

Link to comment
Share on other sites

Dette måtte jo gå galt. Så tegninga kjapt når Djourou fikk sitt første gule. Mannen er en vandrende katastrofe. At ikke Wenger tidligere ser dette er rett og slett ille. Det er jo det som er problemet.

 

Ellers burde jo denne kampen vært drept i første omgang. At dette laget skulle ha lært noe etter Wolves-kampen, har jeg slettes ingen tro på.

 

Denne kampen er nok et eksempel på at Wengers tid muligens er ute. Det skjer skremmende lite når det gjelder kjøp og salg, samtidig som taktikk virker vanskelig.

 

Skuffet, men ikke overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har i følge han selv observert at Fulhamspillerene gjorde sitt beste for å få Djourou utvist, men igjen (vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet dette, det er mange) er han ikke pro-aktiv og beslutter og handler ut fra det han ser og vet. Wengers største svakhet.

Link to comment
Share on other sites

Gary Neville er faktisk en av de bedre "pundits"-ene i England. Trolig den beste også, men dommeren var langt ifra så håpløs som det Wenger prøver å få han til å være. I dag taper vi fordi vi ikke er gode nok til å score mål og fordi Wenger er elendig til å handle når situasjonen tilsier at han burde gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Gary Neville av alle støtter Wengers utsagn om dommeren etter matchen. Det hadde jeg ikke forventet.

 

Jeg støtter ihvertfall Neville i å støtte Wenger. Dommeren var elendig i dag. Både på utvisningen, straffesituasjonen og også hans inkonsekvente avgjørelser når det kom til dytt og taklinger bakfra.

 

Ærlig talt, om Djourou skal ha gult i den siste situasjonen, så skulle det vært delt ut godt over 20 gule kort i dag. Zamora faller som han skulle vært skutt, alt Djourou gjør er å prøve å komme forbi, men har hånda over skuldra. Frispark? Tja... Gult kort? Aldri i verden!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...