Jump to content

02.01.12 Fulham (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

16284_11_preview.jpg?ITEM_ENT_ID=16284&ITEM_VERSION=4&COLLSPEC_ENT_ID=10&FILE_SERVICE_CONF_ID=11VS arsenal-fc-logo.png

Premier League

02.01.2012 - kl. 18.30

Craven Cottage, London

Kampen sendes på TV2 PL HD1

 

Da er det duket for årets første kamp, og det blir et byderby mot Fulham borte på Craven Cottage som alltid er en tøff nøtt og knekke. Det gamle året ble avsluttet med en sårt tiltrengt seier over Queens Park Rangers uten at man overbeviste stort foran mål. Men det som var gledelig var at laget holdt sitt eget mål stengt og dermed slapp en reprise fra kampen mot Wolverhampton. En situasjon som antakelig skapte bekymringer hos Wenger var skaden til Thomas Vermaelen som gikk ut tidlig i andreomgang, og at alle de 3 alternativene på venstreback nå sitter på sykestuen. Coquelin kom inn og gjorde en god jobb igjen og virker som en allsidig spiller uten at han ble satt på de store prøvene.

 

Fulham på sin side virker å ha noen interne problemer der Jol har plassert Zamora og Johnson på tribunen som ryktene sier blir solgt i løpet av transfervinduet som åpnet i natt.

 

Skader:

Wilshere

Sagna

Jenkinson

Santos

Gibbs

Vermaelen

Diaby

Mannone

----------

Schwarzer

Grygera

Duff

Davies

Zamora

Johnson

Ønsker lagoppstilling:

Szczesny

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Miquel

Song - Coquelin

Oxlade - Arshavin - Gervinho

Chamakh

Benk: Almunia, Arteta, Rosicky, Benayoun, Ramsey, Walcott, Van Persie

 

 

Med Vermaelen inn på skadelisten får Miquel, om han er skadefri, ta over backplassen. Arteta bør få en hvile og Coquelin kan komme inn sammen med Song, noe som gir mye løpskraft og taklingsstyrke foran forsvaret. Walcott og Ramsey får starte på benk igjen, inn kommer Oxlade-Chamberlain og Gervinho mens Arshavin flyttes inn i midten bak Chamakh som vikarierer for van Persie. Det blir helt sikkert ikke dette laget, men tror det kunne skapt mye trøbbel for Senderos/Hangeland.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Her bør vi ta 3 poeng mtp at Chelsea møter Wolves borte og Liverpool møter City borte. Altså kan vi stikke fra begge lag.

Allikevel tror jeg dette ender med uavgjort eller tap. Vi har vært veldig svake i det siste og har hatt flaks som har tatt poeng.

RvP bør også spille slik at vi har en sjanse på 3 poeng. Neste kamp er om en uke mot Leeds i FAC som han kan stå over. Dermed blir det 2 ukers hvile på han til Swansea-kampen den 15/01

 

Laget jeg tror/håper på:

 

Chesser

Djourou-Mertesacker-Koscielny-Coquelin

Arteta-Song-Rosicky

Benayoun-RvP-Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne se Park fra start nå. La mannen vise at han holder PL mål!

Og pliis Wenger, nå er tida inne for Chamberlain å overta plassen i startellevern som Walcott ikke noensinne har hatt kontroll på. Tålmodighets begeret mitt for Walcott har duppet langt over nå.

 

Selg han!

Det er så pinlig å se han snuble i ballen og motstander når han "skal utfordre" når han egentlig bare løper på spilleren. Støttepasninger støtt. Posisjonerer seg dårlig. Svak avslutter.

 

Han burde satse på en karriere som sprinter. Fotballspiller er han ikke. Han tenker ikke som en fotballspiller...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne se Park fra start nå. La mannen vise at han holder PL mål!

Og pliis Wenger, nå er tida inne for Chamberlain å overta plassen i startellevern som Walcott ikke noensinne har hatt kontroll på. Tålmodighets begeret mitt for Walcott har duppet langt over nå.

 

Selg han!

Det er så pinlig å se han snuble i ballen og motstander når han "skal utfordre" når han egentlig bare løper på spilleren. Støttepasninger støtt. Posisjonerer seg dårlig. Svak avslutter.

 

Han burde satse på en karriere som sprinter. Fotballspiller er han ikke. Han tenker ikke som en fotballspiller...

 

Angående Walcott: Gutten posisjonerer seg ikke dårlig. Ei heller gjør han dårlige løp, men teknikken og avslutningene hans er ikke spesielt gode. Pasningsspillet hans er heller ikke allverden, men jeg syntes han til tider kan være ekstremt god. Mye av grunnen til van Persies strålende form (og Arsenals) var pga. Walcott sine bidrag. At Arsenal helt klart har dabbet av (og van Persie) er mye pga. Walcott som mistet formen sin. Dog mener jeg han burde være andrevalg på høyrekanten og at det kommer inn en skikkelig kantspiller som sørger for at Walcott ender på benken.

 

Man kan ikke ha så en så ustabil spiller som Walcott i førsteellveren.

 

Når det gjelder Park så skjønner jeg fortsatt ingenting. Wenger nevner han støtt og stadig og har vel flere ganger sagt at vi snart skal se mye mer til han før det igjen blir stille. Han har fortsatt til gode å gjøre PL debuten sin.. det sier vel det meste.

 

Forøvrig håper jeg at Ryo Miyaichi får en plass på benken i morgen. Gutten er et konstant uroelement og når han først er frisk og rask så burde han få en kamp igjen. Utrolig lite spilletid på japaneseren som egentlig burde vært lånt ut i sommer fremfor å ikke få noe spilletid i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er jævlig feigt at noen lag skal få en ekstra hviledag. Forskjellen mellom å ha 5 eller 6 hviledager er ikke stor, men forskjellen mellom 1 og 2 hviledager kan være avgjørende! Vi husker sist sesong hvor Wenger valgte å bytte samtlige utespillere da vi møtte Wigan borte. Med dagens stall og skader har vi faktisk ikke nok spillere til å kunne gjøre det samme. Skjønner ikke helt hvorfor hele runden ikke blir satt til 3.-4. Januar, da hadde det vært tilnærmet likt for alle. Lillebror får 2 dager hvile mens de møter WBA med 1 dag hvile. Liverpool med 3 hviledager møter City med 1(!) hviledag. Helt på trynet spør du meg!

Vi har ikke sett helt bra ut når vi ikke har fått nok hvile, spesielt synes jeg det ser ut som om Ramsey ikke helt klarer å prestere i trangt kampprogram. Denne kampen åpner opp muligheter for AOC fra start, og kanskje Myachi på benken. Håper ikke det blir for mange bytter på laget, men Bønna, Rosicky og AOC vil jeg gjerne se fra start. Dette blir utvilsomt en slitekamp!

 

Link to comment
Share on other sites

Kamp oppsettet er jo helt latterlig. F.eks. har jo Tottenham hele sesongen ligget 1-2 kamper bak alle de andre lagene og som du sier så skal vi plutselig ha 1 hviledag mellom kampene mot QPR og Fulham, mens Leeds kampen ikke er før en uke etter. Hvorfor kunne ikke kampen da ha vært på onsdag/torsdag fremfor på mandag? Latterlig rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne se Park fra start nå. La mannen vise at han holder PL mål!

Og pliis Wenger, nå er tida inne for Chamberlain å overta plassen i startellevern som Walcott ikke noensinne har hatt kontroll på. Tålmodighets begeret mitt for Walcott har duppet langt over nå.

 

Selg han!

Det er så pinlig å se han snuble i ballen og motstander når han "skal utfordre" når han egentlig bare løper på spilleren. Støttepasninger støtt. Posisjonerer seg dårlig. Svak avslutter.

 

Han burde satse på en karriere som sprinter. Fotballspiller er han ikke. Han tenker ikke som en fotballspiller...

 

100% uenig! Walcott har vore svært god store deler av sesongen så langt! Han spelar ute av posisjon, men har likevel bidrege med svært mykje, spesielt då RvP presterte som best. Eit sal av Theo ville vore ei tragedie og det er plass til både han og Ox i startellevaren.. Om ikkje i år, så iallfall neste år..

Link to comment
Share on other sites

Dette er virkelig ikke kampen å benke van Persie. Det her er en knallhard bortekamp, og jeg ser dessverre mørkt på at vi får med oss mere en 1 poeng. Han får en god pause etter denne kampen uansett, ettersom han garantert ikke spiller mot Leeds. Vi sliter med å score mål om dagen, så scorer Fulham først, så blir det vanskelig. Tror vi er avhengig av å sette den første goalen om det skal bli 3 poeng, noe vi trenger. Uansett, velger som alltid å satse på 3 poeng, selv om jeg ikke har den største troen!

 

Come on you Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Alt annet enn seier er uaktuelt! Skal gutta vise hva dem kan, så er det påtide å spille som menn!

Oppstilling blåser jeg i så lenge Rosicky og Benayoun starter, RvP hvile og Walcott på spissplass.

Enig med han litt over meg som sier at Park kan få prøve seg, vil da se noe av karen før han reiser hjem å tjenestegjør i millitæret!

Ox burde få sjansen i 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok helt sikkert en meget tøff kamp, og Fulham har sikkert Dempsey og Hangeland i storform mot oss. Selvom det blir tøft tror jeg vi tar 3 poeng her og om man ser på tabellen er det også noe man burde klare. Van Persie tviler jeg sterkt på at blir hvilt, la han spille fra start, så får vi satse på at vi leder tidlig og heller kan bytte han ut etterhvert med Park eller Chamakh. Spent på hvordan den bakre fireren kommer til å se ut nå som Vermaelen er ute, men regner med at det blir Djourou-Per-Kos-Cocquelin, evt Miquel. I en kamp som dette ser jeg faktisk gjerne Rosicky og, men synes det er vanskelig å spå midtbanen om dagen, spesielt med tanke på at vi spilte kamp for to dager siden. Lykke til alle medgooners, la oss få en finfin seier, gjerne en storseier, i det minste 3 poeng og så får vi håpe at lagene over oss(og de nærmeste under oss) avgir poeng i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Har gamlefar vært på årets første fyllekule? :)

 

Hvordan skal jeg kunne vite det?

 

Har gamlefar vært på årets første fyllekule? :)

 

Jepp.

 

Så, Fulham. Beklageligvis har de nylig blitt rundjult av United, og de tok fort lærdom av det. Med andre ord møter vi på nytt et lag med lave og tette lagdeler. Sansynligvis blir dette igjen en nervepirrende affere der vi er avhengig av å holde tett bakover, noe vi er blitt bedre til. Så er spørsmålet kreativitet og effektivitet offensivt. Er det forbedringer på gang i dette departementet bør vi vinne, hvis ikke kan vi på nytt forvente hva som helst.

 

Når det gjelder laget er det to spørsmål. Hvem spiller v.back og hviles van Persie? Antar Coquelin fortsetter der han slapp og at RvP stiller fra start.

Link to comment
Share on other sites

En særs spennende kamp dette. Ser frem til å se Wengers 11 utvalgte til denne kampen, er som flere har pekt på latterlig lite hvile, noe som kommer til å synes på lagoppstillinga. Van Persie kommer nok ikke til å starte, spørsmålet er om det er Park, Chamack eller Henry (?) som tar plassen, jeg har trua på Park.

 

Laget har fungert greit de siste kampene, men håper å se hakket mer punch i siste tredjedelen. Vi er ikke gode nok, og det virker som vi mangler endel på bevegelse og instinkt. Det er mulig at Henry kan gi laget endel når det kommer til bevegelse, mannen er et geni på det området!

 

Når det gjelder Walcott så er det ingen tvil om at det er et enormt potensiale, noe glimtvis gir i enkeltkamper, men han er ikke stabil nok og det er noe han må jobbe med. At AOC bør inn i dagens kamp er det nok liten tvil om, eventuelt Yossi som jeg syns er flink til å bevege seg og skape uroligheter.

 

Gleder meg til dagens kamp, tror dette blir litt enten eller. Om Fulham finner ut at de har lyst til å angripe, så kan vi gjøre det godt med en Park på topp som har vist at han er relativt god til ta de rette løpene mot forsvar i ubalanse. Om de parkerer bussen, så kan det bli vanskelig uten en van Persie på banen...

Link to comment
Share on other sites

Ser Miyachi blir nevnt av flere her, såvidt meg bekjent er han fremdeles ute med skade og vil neppe være aktuell i dag.

 

I dag tror jeg vi får se Rosicky og Coquelin fra start, det samme med Yossi og Gervinho. Håper Van Persie spiller, men det hadde ikke overrasket meg om han ble hvilt i dag. Synd at Henry ikke er klar enda!

Link to comment
Share on other sites

Walcott vil jeg ikke ha fra start, og i hvertfall ikke på spissplass. Tror ikke jeg trenger å nevne hvorfor engang.

 

Dette blir en tøff kamp, og det å bare ha en hviledag er eeeeeegentlig helt latterlig, men for oss gooners er det intet annet enn fabelaktig. Jeg tror og håper at RvP starter på benken - jeg er av den oppfatning at det er verre å miste Robin i 2 måneder enn det er å miste to poeng, selv om jeg gjerne skulle hatt både Robin OG poenga. Jeg håper vi kjører Chamakh fra start, med Arshavin, Rosicky og AOX bak han. Sannsynligvis lite trolig, men tror dette laget kunne skapt maaaaaaaaasse trøbbel for "norske" Fulham. Håper iallfall Riise får kjørt seg litt! Og Hængis da.

 

Coquelin vil jeg ha enten på VB eller sentralt på midten sammen med Mikel Arteta, tror egentlig også Song har godt av litt hvile, prestasjonene hans har dalt kraftig de siste kampene. Om det blir så kjører vi bare Miquel inn på venstreback!

 

Lykke til, jeg har trua! :)

Link to comment
Share on other sites

Blir en tøff kamp, Chelsea droppet poeng med sitt beste lag mot Fulham hjemme for to uker siden. Angående Walcott så mener jeg at vi bør gi AOC en pangstart på 2012 med sin første start, syns for all del at Walcott MÅ beholdes for han har vist hvor viktig han er siste 18 månedene og har vist at han tidvis kan mer enn å sette fart(sikter da til pasningene til spesielt VP i offensive posisjoner)

Link to comment
Share on other sites

Det optimale laget i dag ville egentlig vært dette:

Szczesny

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Miquel

Chamberlain - Coquelin - Rosicky - Gervinho

Chamakh - Walcott

Fulham gikk på et knalltap mot United og kommer garantert til å være enten veldig på offensiven eller defensiven, men med Chamberlain, Walcott og Gervinho på banen så skal de virkelig passe seg for å etterlate store rom. Og hvis de også ligger dypt vil spillere som Chamberlain og Gervinho kunne dra seg forbi og komme til innlegg hvor de kan före Chamakh som vil ha en partner i Walcott som kan gå på løpene Chamakh rett og slett ikke evner å gå på.

 

Sjansen for dette laget og formasjonen? Den ligger vel på omtrent 1% :P

Link to comment
Share on other sites

Veldig usikker på hva vi skal kjøre med i denne kampen. Klarer RvP en kamp til før

han får en fortjent pause er det det beste tenker jeg.

Kruttet til de 2 nevnte herrer på topp Stefan B er rimelig vått for tiden.

 

 

Ellers blir det morsomt å se hva ugagn Frimpong klarer mot Chelski idag;-)

Link to comment
Share on other sites

Veldig usikker på hva vi skal kjøre med i denne kampen. Klarer RvP en kamp til før

han får en fortjent pause er det det beste tenker jeg.

Kruttet til de 2 nevnte herrer på topp Stefan B er rimelig vått for tiden.

 

 

Ellers blir det morsomt å se hva ugagn Frimpong klarer mot Chelski idag;-)

 

Helt klart. Men; Det finnes ikke noe tørt krutt i Arsenal bortsett fra i støvlene til RvP for tiden. Kanskje på tide med litt hårføning fra Wenger sin side?

Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig svak benk (nok en gang). Park er tidenes dårligste kjøp og Oxlade-Chamberlain blir spart som bare fy, mens Walcott fikk ufattelig med spilletid hver gang han ikke var skadet når han var 16-18 år gammel.

Link to comment
Share on other sites

Park må vel være noe av det tåpeligste kjøpet Wenger har gjort. Han må være forferdelig svak på trening, ettersom han ikke er i stand til å komme forran svake Chamakh. At Oxlade ikke får muligheten stiller jeg enda større spørsmålstegn ved. Det lille jeg har sett av han, får meg til å mye større tro på han enn på Walcott. Men uansett, bør et for tiden svakt Fulham, men en elendig Risise på banen, være overkommelig motstand.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...