Jump to content

21.12.11 Aston Villa (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

-Svak 1.omgang, der vi produserer lite og slipper ikke til så mye heller

-Szczesny er en strålende keeper, og det oser autoritet

-Mertesacker har nøytralisert Agbonlahor

-Frimpong sliter på midten, treffer med svært få pasninger

-Coquelin hører til på midten, ikke på backen

-Flott prestasjon av Walcott før straffen, og godt satt av RvP

Godt sammendrag av første omgang

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over at du presiserer det defensive, men er virkelig Frimpong så utrolig mye bedre enn Rosicky på det defensive? Feilpasningene til Frimpong er ikke en DM verdig. Den enorme fysikken hans har vi sett lite til, og han dekker ikke så veldig store rom. Jeg tror Rosicky kunne gjort den jobben med Arteta.

 

Rosicky er såpass dynamisk at han meget mulig ville ha klart å gjøre jobben hvis han har dagen. Og mtp. at han vil få mye hjelp av henholdsvis Ramsey og Arteta så må jeg nok kaste inn håndkleet og innrømme at det hadde vært en bedre løsning enn Frimpong i dag.

 

Ikke vanskelig å se hva dette laget trenger. En målfarlig ving (Podolski), en kreativ, ballsikker og rask midtbanespiller (Götse), en fremtidig toppspiss (Guidetti) og en ny back (Sagna :) )

 

Du glemmer en ny venstreback og en gammel ringrev som kan dekke for Sagna til Jenkinson er klar om et par sesonger :P

Link to comment
Share on other sites

Hvis laget klarer og roe ned i pausen og bli enige om å øke tempoet og presisjonen i passningspillet, særlig på midten, så tror jeg vi kan klare å slå igjen Walcott eller Gervinho alene med Guzan og sette spikeren i kisten. Dunne og Cuellar har ikke hatt løsningen på hvordan de skal stoppe løpene bak forsvaret og støter uten sikring flere ganger noe vi bør klare å utnytte.

Link to comment
Share on other sites

Dette må forøvrig være blant de dårligste førsteomgangene vi har hatt hittil i år? Og attpåtil mot Villa som har vært temmelig svake i dag de også egentlig.

 

Tja, Villa spiller vel en av sine bedre omganger sålangt denne sesongen. God bevegelse, bra arbeidsinnsats, og de skaper en del store sjanser. Kunne vært både 1 og 2 baklengs på Arsenal, så er ikke enig at Villa har vært svake.

Vi har til dels vært rotete, slurvete, og blitt stresset mer enn det jeg trodde vi kom til å bli i denne kampen. Får vi brukt bakrommene bedre fremover, så er jeg sikker på at vi vil skape store sjanser utover i 2.omgangen.

 

Tempo, få touch på ballen, og bevegelser, så burde vi dra i land disse poengene. Men; vi har ikke råd til å fortsette å la ballene komme inn i feltet slik som de første 45minuttene.

Link to comment
Share on other sites

 

Mtp. den høye defensive linjen vi som oftest kjører så er han nok altfor treg til å spille på backen fast. Og det var egentlig det jeg siktet meg inn som mtp. at jeg har ønsket meg en backup for både Sagna og Santos/Gibbs :P

 

Kan ikke huske at Coquelin spilte noe særlig på høyrebacken for Lorient (Llorente er en spiller vet du! :xmas:), men han spilte på høyrekanten deres et par ganger. Han spilte dog høyreback for oss i FA cupen mot Stoke og var langt fra imponerende i den posisjonen.

 

Hehe, ja, Coquelin spilte nok ikke mye for Llorente, gikk litt for fort i svingene der. :lol: Men jeg mener å ha sett han stå oppført som back en del ganger for Lorient. Santos er jo et eksempel på at du ikke trenger å være så voldsomt rask for å spille back i Arsenal, og nå har ikke Coquelin i dag, eller noen andre dager vist at han er en treg fotballspiller. Ser han sliter en del i en mot en situasjoner mot N'Zogbia i dag og virker litt for overivrig til tider. Håper virkelig det kommer seg i andre omgang!

Link to comment
Share on other sites

Tja, Villa spiller vel en av sine bedre omganger sålangt denne sesongen. God bevegelse, bra arbeidsinnsats, og de skaper en del store sjanser. Kunne vært både 1 og 2 baklengs på Arsenal, så er ikke enig at Villa har vært svake.

Vi har til dels vært rotete, slurvete, og blitt stresset mer enn det jeg trodde vi kom til å bli i denne kampen. Får vi brukt bakrommene bedre fremover, så er jeg sikker på at vi vil skape store sjanser utover i 2.omgangen.

 

Tempo, få touch på ballen, og bevegelser, så burde vi dra i land disse poengene. Men; vi har ikke råd til å fortsette å la ballene komme inn i feltet slik som de første 45minuttene.

 

Vel det siste du nevner der er jo noe som nettopp har manglet i Arsenal i dag. Det er ofte store rom, men det har vært ufattelig sløvt pasningsspill og lite bevegelse i hele laget. At Villa har jobbet godt er nok meget riktig, men som oftest så har det vært svake prestasjoner fra Arsenal sine spillere som har ført til at Villa faktisk har kommet seg forbi og skapt noen sjanser. Tenker da på feilpasninger, balltap o.l.

 

Forøvrig syntes jeg Aaron Ramsey igjen har en svak kamp, men har blitt vant til at underpresterende spillere har klippekort i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Faens mertesacker! Hva i helvete tenkte vi på når vi kjøpte denne kløna her?

 

Det var da vitterlig ikke Mertesackers feil! Hva skulle han gjøre? Felle Albrighton? Da hadde han i såfall blitt utvist. Den der skal Vermaelen ta på sin kappe, ene og alene.

Link to comment
Share on other sites

 

Det var da vitterlig ikke Mertesackers feil! Hva skulle han gjøre? Felle Albrighton? Da hadde han i såfall blitt utvist. Den der skal Vermaelen ta på sin kappe, ene og alene.

 

Her er vi veldig enige Hedly. Hadde Mertesacker blitt utvist nå så hadde vi også vært i litt av en krise.

 

Forøvrig må Wenger gjøre noen bytter nå. Frimpong er en ufattelig stor belastning på midten og Ramsey som skal fungere som en offensiv midtbane har absolutt ingen han kan bidra med. Heldigvis har han dog så langt holdt seg unna hælsparkene og flikkene i dag.

Link to comment
Share on other sites

Brøler av Verm der ja. Men du store ståkuk hvor eledig Plingpong er. Møkkaspiller med god fysikk. Inn med nr 7, 23 og 30!

 

Arshavin? For hvem? I så fall må det være for Ramsey mens Benayoun kommer inn for Walcott eller Gervinho.

 

Forøvrig er det ikke uten grunn til at jeg har uttalt tidligere at Coquelin er et jævlig mye større talent enn hva Frimpong er.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er som jeg fryktet før kamp. Dette laget er ikke på nett. Skal vi forsøke å gjøre noe for å endre kampbildet Arsene, eller skal vi vente til 1-2 er et faktum?

 

Wenger venter til 70+ minutter før han bytter inn Chamakh og Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å se Wenger slå ut med henda og kommentere noe til Rice så ofte som han gjør.

 

Time to walk the talk.

 

At Frimpong kommer på banen idet andreomgang sparkes i gang burde fortelle deg at Wenger ikke kommer til å "walk the talk".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...