Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

 

Det eneste spørsmålet er vel om han vil forlenge da og går gratis som tredje/fjerdekeeper som mest sannsynligvis bare blir betalt for å trene inntil utgangen av juni. Bedre å selge han for £500k-1M i januar og bli kvitt den høye lønningen hans da i så fall.

 

Mannone har vel en skulderskade for tiden så etter mitt syn burde det være uaktuelt å selge/slippe Almunia på nåværende tidspunkt. Vi må ha mer enn en reserve i tilfelle, god forbid, Szczesny skulle bli skadet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

 

Mannone har vel en skulderskade for tiden så etter mitt syn burde det være uaktuelt å selge/slippe Almunia på nåværende tidspunkt. Vi må ha mer enn en reserve i tilfelle, god forbid, Szczesny skulle bli skadet.

 

Jeg vet dette kommer til å høres drøyt ut, men Damien Martinez er jævlig god :P

 

Men, du har et meget godt poeng her. Hadde helt glemt at Mannone skadet skulderen mot Olympiakos. Regnet dog med at han kanskje ikke ville være ute så altfor lenge, men skulderskader er som regel temmelig vriene å beregne.

Link to comment
Share on other sites

Vedder på at Gibbs blir ute til starten av januar en gang og at han spiller én kamp mot United eller i FA cupen uten å vise tegn til noe skade og Wenger bestemmer seg for å ikke hente en ny venstreback. Deretter spiller han kampen mot Bolton 31 januar og blir skadet i en måned eller to og det blir for sent til å hente en ny venstreback.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er greit å hente en viss belgisk forsvarsspiller fra Belgia nå. Gibbs er for mye skadet. Samme gjelder forøvrig Diaby.

En viss Napoli spiller som spiss hadde toppet vinduet....men skeptisk til at det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Spekuleres i at Wenger er interessert i Wayne Bridge.

 

Fra the Guardian: Arsene Wenger is looking to sign a left-back on loan after Kieran Gibbs suffered a setback in his recovery from hernia surgery and Manchester City's Wayne Bridge could be on his list.

Link to comment
Share on other sites

Får se om jeg får ønsket mitt oppfylt ;)

 

Arsenal skal ha lagt ut garnet for å sikre seg Manchester Citys svenske U21-landslagsspiller John Guidetti. 19-åringen har imponert i sin utlånsperiode i Feyenoord, og har scoret 11 mål på 12 kamper.

Kilde: Caughtoffside

 

Hele artikkelen:

 

http://www.caughtoffside.com/2011/12/20/arsenal-consider-surprise-bid-for-man-city-striker-wenger-hopes-to-lure-youngster-with-promise-of-first-team-action/

Link to comment
Share on other sites

1.prioritet for Wenger nå MÅ være å forsterke på begge backer. Jenkinson ute resten av sesongen, er jo heller ikke en spiller man skal måtte sette alt for mye lit til, Sagna fortsatt ute en god stund, og det er ingen garantier for at han umiddelbart treffer toppform når han kommer tilbake.

På venstreback er den set-back for Gibbs, er vel uansett lite sannsynlig at Gibbs runder 10 kamper i løpet av vårsesongen, når i tillegg Santos er ute i en god stund så ser det lite lystig ut.

Ser at vi linkes til en låneavtale med Bridge, nei takk.

For meg er eneste alternativ at der brukes bra med penger på gode backer både på høyre og venstre side. Gibbs ser jeg aldri for meg at blir noen stabil toppspiller, Jenkinson er kun 18 år, med andre ord har vi behov for dekning på backplass uavhengig av hvor lenge Sagna og Santos eventuelt blir ute.

Skal vi bruke alle våre midtstoppere i hver kamp vil det garantert ende med at vi må stille med Almunia, Fabianski, Mannone og McDermott som backrekke.

Har ikke tenkt på noen alternativer på noen av backene, men ett navn som dukker opp umiddelbart hos med er Leighton Baines, har prestert godt over tid i Everton og vil styrke oss på backplassen, hvorfor kjøpe reserver og vrakgods når vi kan kjøpe klasse?

Ellers finnes det helt sikkert mengder med gode backer rundt omkring i verdens ligaer, kanskje ikke så mange glamorøse navn som det finnes på mer offensive posisjoner, men for min del foretrekker jeg 2 stk gode backer framfor alt annet i den situasjonen vi er i per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Baines og Bent hadde vært noe ja, men tviler på begge. Tror ikke Wenger planlegger å kjøpe noen nye backer for øyeblikket. Hentes det inn en ny back, blir det nok på et lån. Ser at Bridge blir linket, Gud forby!

 

Tror fortsatt på en signering av enten Podolski eller Moa til Januar, og om Gibbs fortsatt ikke er klar til Januar, tror jeg også Wenger henter en eller annen venstreback på lån.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får mer og mer lyst på Verthongen. Når man har så mye skader som vi har så kan han faktisk være en backup-spiller og allikevel starte 30+ kamper i året. Finnes det andre gode alternativer der ute? Jeg ser Baines blir nevnt. Det vil vel bety hard strid om venstrebackplassen når Santos er klar. Jeg er neimen ikke sikker på om jeg vil ha en backup spiller eller en som kan skyve Santos ut av laget. Jeg liker utviklingen hans (foruten skaden naturligvis) og gleder meg til fortsettelsen, men har han det nødvendige toppnivået? Uansett, nye backer må inn. Hvem det blir vet sjefen sjøl best, men jeg blir furten hvis jeg ser Bridge ikle seg vår nydelige drakt.

 

Edit: Er det noen som vet om Bartley har erfaring fra backplass?

Link to comment
Share on other sites

Jeg får mer og mer lyst på Verthongen. Når man har så mye skader som vi har så kan han faktisk være en backup-spiller og allikevel starte 30+ kamper i året. Finnes det andre gode alternativer der ute? Jeg ser Baines blir nevnt. Det vil vel bety hard strid om venstrebackplassen når Santos er klar. Jeg er neimen ikke sikker på om jeg vil ha en backup spiller eller en som kan skyve Santos ut av laget. Jeg liker utviklingen hans (foruten skaden naturligvis) og gleder meg til fortsettelsen, men har han det nødvendige toppnivået? Uansett, nye backer må inn. Hvem det blir vet sjefen sjøl best, men jeg blir furten hvis jeg ser Bridge ikle seg vår nydelige drakt.

 

Vertonghen burde egentlig være en no-brainer hvis han er tilgjengelig for rundt £10M som det ryktes at han er. Han er en spiller som er så godt som 3-i-1. I og med at han fungerer nærmest like godt som venstreback, midtstopper eller defensiv midtbane. Ufattelig alsidig spiller som attpåtil holder et høyt nivå.

Link to comment
Share on other sites

Selv etter en panisk innspurt på sommeren overgangsvindu, så viser sesongen så langt at Wenger fremdeles har en jobb med å forbedre laget. Ønske om en venstreback støttes fullt ut. Ønsker også forsterkninger fremover på banen. Laget er altfor avhengig av en Robin van Persie som i dag er målgarantisten vår. Uten han blir det lite med mål. Ønsker også en ny offensiv spiller på midten.

 

Ser jo at tre kjøp virker noe fjernt. Dessverre!

 

Rosicky og Arshavin ser ut til å være et stykke ute i kulden. Håper de kan bidra når sesongen drar seg til.

Link to comment
Share on other sites

I told you so allerede når ryktene om Eboué begynte å fly rundt at vi trengte en ny høyreback. Sagt det samme om en venstreback i en halv evighet også..

 

Vi trenger sårt en kreativ offensiv midtbanespiller av høy klasse som attpåtil må være versatil mtp. at det er det Wenger ofte ser etter. Hazard og Götze popper så vanvittig opp, men der vil vi nok bli skuffet. En backup for van Persie hadde også vært himmelsk og det kan det se ut som vi får. Av hvilket kaliber derimot.. det kan diskuteres når man kjenner Wenger.

 

Blir "spennende" å se om Wenger sprenger overgangsrekorden i januar, men jeg har tvil på at han vil gjøre det verken i januar eller til sommeren som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Det har jo hendt at Wenger har flesket til med et storkjøp i januar. Problemet denne gangen er at det ikke holder med et kjøp. Har seriøst store problemer med å se at Wenger kjøper mye, samt at han "sprenger" banken.

 

Det har jeg også. Laget har de siste 3-4 sesongene hatt store mangler som burde vært utrettet gjennom kjøp av kvalitetsspillere. Dessverre så skjedde aldri dette og attpåtil så ble våre beste spillere lei av nettopp dette og etterlot et enda større hull. Vi har fortsatt ikke brukt opp pengene fra Adebayor/Touré salget alene så hvorfor Wenger nøler så forbanna mye med å sprenge banken er vel enten fordi han står på sine prinsipper om at han ikke vil overbetale for spillere. Eller fordi han rett og slett blir nektet dette av Kroenke/styret?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...