Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Det er sant! Men jeg frykter at om vi henter inn en til som kan spille stopper, så blir veien veldig lang for en Kyle Bartley, som jeg har sansen for. Har dog ikke sett for mye, men det lille jeg har sett har jeg likt. Selvom han ikke blir tilgjengelig før til neste sesong, og at jeg ser viktigheten av å ha en bred og solid tropp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Hvis scenarioet blir at Wenger signerer en ny venstreback, tror dere at Santos eller denne nye backen vil være fornøyd med benken over perioder? Har ikke studert skadehistorikken til Santos, men etter et kjapt søk på nettet ser det ikke ut som han er noe skadeforfulgt. Han er i sin beste alder så har mine tvil på om han vil være en fornøyd benkesliter. Dekningen er i utgangspunktet god nok både på stopperplassen og høyrebacken selv om vi ser atter en gang at skadelisten blir lengre og lengre utover i sesongen også på disse plassene.

 

Hvis vi skal handle en spiller i januar ville jeg gjerne hatt en spiss som backup for RvP- (regner med at 4-5-1 formasjonen holder et par år framover til Walcott evt. noensinne blir klar.) Chamack er en ok backup, men er ikke den spissen jeg føler meg trygg på kan prestere hvis hollenderen blir langtidskadet. Park har jeg fremdeles sett for lite til, men ryktes jo å være en hardarbeidende spiss som scorer mål..

Vet ikke hvilken spiss jeg ønsker meg, men flere spennende navn har jo vært oppe på forumet den siste tiden!

Blir spennende å se hva Wenger prioriterer i januar iallefall..

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle nevne én liten ting angående en av de spillerene vi oftest blir linket med. Mario Götze er skadet og er visstnok ute i rundt 1 måned. Vi vet jo at Wenger har kjøpt skadede spillere i fortiden og Götze er fortsatt kun 19 så det burde jo sånn sett ikke være noe langsiktig problem, men på kort sikt som erstatter for Gervinho så går den planen i vasken.

 

@Orakelet

 

Benzema blir faktisk linket i dag, men det er nok meget useriøst da selve ryktet virker å komme fra DailyMail og det skal visstnok være en byttehandel mellom RvP og Benzema.

Link to comment
Share on other sites

Om Götze er ute i en måned kan da ikke det være store problemet med tanke på at gruppespillet i ACN starter 21. januar. Selvfølgelig kan det gå noe over tid, men han bør da kunne ha mulighet til å bli skadefri før vi er langt inne i turneringen.

 

Jeg "biter" nok på mye useriøse rykter om dagen, da jeg rett og slett ikke ser for meg hvordan Arshavin skal prestere jevnt og godt i perioden Gervinho er borte.

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng der Atald. Uansett om Götze er skadet eller ikke så vil jeg uansett se han komme inn i januar og som du sier så er det 21 januar ACN starter og selv om Gervinho nok må dra et par dager før det så tåler vi kanskje et par kamper med Arshavin, Miyaichi, Walcott eller Chamberlain på kantene.

 

Når det gjelder Arshavin så har jeg i motsetning til Wenger lite tro på at han kan dekke tomrommet Gervinho forlater når han drar til ACN. Det eneste tomrommet jeg tror Arshavin kan dekke er som offensiv midtbane hvor jeg fortsatt tror han vil være strålende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal innrømme at jeg startet å gni meg i hendene da jeg leste overskrifte på Tv2 i dag tidlig. Torres bort for for 20 mill pund? Sannsynligheten for at det er rent oppspinn er vel forholdsvis stor. Jeg tviler på at de ønsker han bort når Drogba forsvinner til Afrika-mesterskapet. Fernando har jo som kjent ikke fått det helt til i blått, men ferdighetene er utvilsom der. Skal innrømme at jeg har vært "Torres-fan" siden jeg så han i et u19-mesterskap, så det kan hende dette ikke blir veldig objektivt. Jeg mener det meste handler om selvtillit, og det virker det ikke som han eier i det hele tatt for øyeblikket. Han er yngre en Robin, så han er fortsatt den samme Torres som scorte godt over 20 ligamål for Liverpool. På en annen side er vel sannsynligheten for at Chelsea vil selge han til oss enda mindre enn det at vi vil selge han at all. Torres til 20 mill pund, eller Podolski til ca samme pris? Jeg vet hva jeg ville gått for, og vil tro at en spiller som Torres genererer mer draktsalg enn Poldi ville gjort. Ikke at det har så mye å si i den store sammenhengen, dog. Lønnskravene til disse to spillerne ville også vært vesentlig forskjellig, kan jeg forestille meg. Torres har vel rundt 150 000 pund i uka, mens jeg er mer usikker på hva Podolski tjener. Sånn sett kommer Arsenal aldri til å signere han uansett. Dette er jo bare en våt drøm fra min side, men det å fått en Torres til å fungere, med en RvP i en litt mer hengende rolle får munnen min til å gå i vann.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke kommentere så mye her, men at Torres er yngre enn Robin er helt korrekt. Dog er han ikke den samme spilleren som scorte over 20 ligamål for Liverpool. Han har blitt vesentlig mer langsommere etter skadene sine og særlig rykket hans er ikke i nærheten av det det var. Teknikken o.l. er selvfølgelig der, men selvtilliten hans er "long-gone" akkurat som Arshavin sin selvtillit.

 

Men, det bor fortsatt en såpass god fotballspiller inne i Torres at han er i stand til å score rundt 20 ligamål uansett om han har blitt tregere eller ikke, men alt står på om han faktisk ville klart å fått tilbake selvtilliten sin. Og det er ikke akkurat noen garanti..

Link to comment
Share on other sites

Siden vi ikke har en egen "skade"-tråd (tror jeg) så kunne det være greit å oppdatere skadesituasjonen når vi vurderer behovet for forsterkninger.

Alle data hentet fra Arsenal.com.

 

Santos, ankelskade, antatt ute til Mars 2012

Gibbs, mage?, antatt ute til over nyttår.

Sagna, ankelskade, antatt ute til over nyttår.

Jenkinson, tretthetsbrudd rygg, tilbake tidligst rundt nyttår.

Wilshere, ankelskade, forventet tilbake månedsskifte januar/februar 2012

Diaby, hamstring, burde være klar i disse tider.

Fabianski, kne (kutt), tilbake ?

Mannone, skulder, tilbake ?

Miyaichi, ankelskade, står ikke lenger som skadet hos arsenal.com og er vel sannsynligvis spilleklar.

 

 

Jeg skal innrømme at jeg følger lite med på hvilke spillere som er "ledige" på makedet, men jeg har noe synspunkt på hvor jeg vil forsterke laget på kort sikt, og da selvsagt med "rutinerte" spillere og ikke unge lovende.

 

Forsvar: Selv om den bakre firer har gjort store framskritt siden sesongstart så er jeg fremdeles litt skeptisk. Sentralt så klarer vi oss med Verm/Per/Kos, så lenge vi slipper skader/suspensjoner. I utgangspunktet så er vi også brukbart forspent på sidene bak, og selv om vi skal vi få flere skadde tilbake over nyttår så har skader ofte en tendens til å vare lenger enn beregnet. Jeg er også skeptisk til Johan på siden, selv om han har klart seg brukbart, så ideelt så vil jeg ha en "Lånespiller" som kan bekle den ene eller begge sidene som backup ut sesongen.

 

MIdtbane: Her er jeg ganske fornøyd, men jeg vil gjerne ha inn (både på kort og lang sikt) en spiller soom kan være backup til og også konkurrere om plassen til Song. Diaby er vel aktuell til å dekke denne posisjonen, men jeg har dessverre mistet troen på min tidligere "favoritt".

 

Angrep: Ja, jeg er ening i at vi trenger en ny "klasse"-spiss. Det ligger altfor mye ansvar på vP og vi sliter hvis han skulle bli skadet. Vi har forsåvidt mange "lovende" i troppen, men jeg ser gjerne et kjøp av en hodesterk rutinert angriper tidlig i Januar.

 

Mitt største ønske til overgangsvinduet er at Arsene får ut fingeren uansett i hvilken posisjon han vil anskaffe forsterkninger og ikke som vanlig venter til siste sekund før vinduet lukker.

Link to comment
Share on other sites

Syns en Podolski overgang virker mer og mer troverdig for hver dag som går. Vil tro han kommer inn i Januar, og tar plassen til Gervinho på venstrevingen mens Gervinho er i Afrika, og vil figurere som en back-up/rotasjonsspiller i hele vårt angreps-ledd.

 

Håper også vi henter inn en back på lån. Det er ikke akkurat det enkleste i verden å finne en slik spiller som vi kan få på lån i noen måneder. Taiwo har vært nevnt. Han sliter med spilletid i Milan, og kan muligens være aktuell på en lånekontrakt. Men regner med at også Taiwo drar over til Afrikamesterskapet for å representere Nigeria i Januar/Februar, så vil tro Wenger vil se etter andre alternativer. Kanskje Coquelin tar en "Flamini" og storspiller på en backplass? Skal ikke se bort i fra det, og det kunne jo vært en meget god løsning fram til Santos/Gibbs og Jenkinson/Sagna kommer tilbake fra skade.

Link to comment
Share on other sites

Verthongen og Poldi kan være løsningen, har vi en spiller for alle angrepsposisjoner og en for alle i forsvar, gjør at de slipper å sitte stort på benken og at de vil fungere ba som backup overalt

 

Selv om Podolski er en meget god spiss så håper jeg nesten heller at vi kjøper en "billig-spiss" og Götze sammen med Vertonghen eller en annen back/potet. Midtbanen vår uten Wilshere og Cesc skriker virkelig etter en meget kreativ spiller. Når det gjelder Götze også så er han litt av en potet mtp. at han kan spille både på venstre og høyre samt i midten.

Link to comment
Share on other sites

YoungGunsBlog

 

Belgian media say Arsenal will be at Anderlecht tonight. Midfielder Lucas Biglia linked, but forward Matías Suárez also under consideration.

 

http://en.wikipedia....ki/Lucas_Biglia

 

Har sett han i en Argentina-match, og han er kanskje ikke av de defensive fibrene som ville kunne covre for Song, men heller en type som ligner på Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Om du kunne hentet inn Fernando Torres til 20 £ mill 1. januar, hadde du da slått til og håpet en formhopp, eller makkulert tilbudet med en gang? - ser noen mindre aviser har laget et slikt useriøst rykte.

 

Personlig så hadde jeg takket ja til tilbudet med en gang. Hele fotballverden vet hva han kan gjøre i form, og ved et bytte av klubb og spillergruppe kan han starte på nytt. Ellers er han fortsatt ung og muligheten for videresalg ved en evt. flopp vil være såpass høy at risikoen er til å leve med.

Link to comment
Share on other sites

Satt og så på Köln mot Bayern München i kveld og må si at selv om jeg ikke har sett noe særlig kamper i Bundesliga i år så er det Köln presterte noe av det absolutt svakeste jeg noen gang har sett av et fotballag og at Podolski har scoret 14 mål på 16 kamper for dette møkkalaget (og her er møkkalag absolutt et kompliment) er virkelig noe å skryte av.

Link to comment
Share on other sites

MLS sesongen varer fra mars til november så hvis Henry ble signert på lån ville mest sannsynligvis lånet vært på 2 måneder som Landon Donovan sitt lån.

 

Henry og Taiwo på lån samt et kjøp av Götze så hadde jeg vært meget meget fornøyd. Skal dog sies at jeg mest sannsynligvis ville vært fornøyd så lenge bare Wenger tok et par grep mtp. venstreback situasjonen og Andrey Arshavin som virkelig ikke burde vikariere for Gervinho på venstrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser vitsen med å hente inn en venstreback, absolutt, men jeg ser ikke vitsen med å hente inn Taiwo på lån. Jeg tror heller ikke Milan ser vitsen med å sende han til oss, faktisk. Ihvertfall ikke uten et "Hente tilbake"-klausul i tilfelle de får skader, og da er vi mer fucked i Febaruar om en skade skulle ramme Milan. Vi har kun en venstreback. Den andre som vikarierer der fra tid til annen er en kjeks vi sjelden har sett maken til. Jeg var en av de som trodde/håpet at Gibbs skulle være det neste store, men jeg har gitt opp. Kjøp heller inn en back som er god nok til å starte. Helst bedre enn Santos også. Som jeg har nevnt tidligere er Cissokho min absolutt største favoritt, men etter i dag kan jeg ikke gjøre annet enn å klø meg i dunskjegget å undre på hvorfor vi ikke kjøpte Santon. Gikk for rundt 5 millioner-pund-området, og kan bekle både venstre og høyreback. Han gjorde seg ikke bort i dag, vil jeg kunne påstå, og det gjorde han heller ikke mot ronaldo for en tid tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...