Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Må kunne håpe på å kvitte oss med Chamakh og Arshavin nå, ingen av de har gjort en god jobb på lenge og bør ikke være vanskelig å få reserver som er bedre enn det de har vært i år. Spesielt Arshavin har vært skadd og jeg vil heller se Ryo og AOC enn han, helst en ny kant inn.

Edit: I Arshavins tilfelle vil jeg bare bli kvitt han, bryr meg ikke om vi får inn en erstatter, aldri kommet til rette på kanten, men ALLE valgene han tar for tiden er feil og ethvert touch er dårlig, bli kvitt han for en liten sum og gi lønna hans til noen som fortjener det mer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Det er sjelden jeg vil at klubben skal kvitte seg med spillere, men nå vil jeg faktisk det.

 

Arshavin og chamakh ut (som wojciech sier over her)

 

Inn ønsker jeg Vertonghen, Moa og Götze. Men de blir vel med ønsket.... Som fatter'n alltid sa.. Du kan ønske i den ene hånda, og drite i den andre - så kan du se hvem du får mest i.

 

Også Henry på lån til midten av februar!

Link to comment
Share on other sites

Dette laget skriker etter en spiss til og en sental midtbane istedenfor Ramsey. Mulig vi kan ha godt av å kjøpe inn en potet i forsvaret også, som kan steppe inn når det trengs.

 

Derfor mange ønsker seg Vertonghen.

 

Ellers står selvfølgelig Hazard aller aller høyest på ønskelista mi, men det kan jeg bare drømme om. En mer "realistisk" drøm er vel Götze som koster omtrent 3/5 av hva Hazard vil koste. Ellers hadde en spiss inn som Moa ovenfor vært gledelig. Attpåtil ville Henry på lån vært meget meget artig for å dekke tapet av Gervinho mens han spiller i ACN.

Link to comment
Share on other sites

John Guidetti er en spiller jeg har fulgt litt med på utviklinga til. Svensk 92-modell eid av dagens motstander, City. Er på utlån til Feyenoord og scoret i dag ekte hattrick mot Twente. Står med 11 mål på 12 kamper. En spillertype som passer inn i England. Knalltøff, uredd, rask, teknisk, uforutsigbar og vanvittig krutt i støvlene. Jeg tror fort Guidetti kan bli Sveriges neste storscorer og arvtaker for Zlatan.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pnLhE9WTYRY

 

http://www.youtube.com/watch?v=UOJbK4vIcog

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal City selge et talent til oss? Vil ha inn poteten Verthongen defensivt og en spiller som kan spille ving og spiss i alle fall, Podolski har jeg nevnt før. I tillegg vil jeg gjerne ha en spiller på kant som kan ta over der Pires slapp, ingen har levd opp til nivået han tidvis holdt siden.

Link to comment
Share on other sites

Å finne noen som skal ta over for Pires er nok ikke enkel sak. Jeg ser er par spillere i verden som kan bli like viktig som han var for oss. Da snakker vi Hazard og Götze. En annen kan være landsmannen Antonie Griezmann som storspiller for Real Sociedad i La Liga.

sjekk denne for å se litt av den han står for.

 

Selv ønsker(forventer?) jeg at det blir kjøpt inn enten en spiller som kan bekle stopper og en back eller i beste fall hele forsvarsfireren, eller en av hver. Verthongen er ikke et dumt forslag. Om vi får snappet Cahill i januar skal jeg ikke klage, men da må en back inn i tillegg. Så har vi Podolski. Hvilken spiller. Han bærer Köln ene og alene, og bøtter inn mål på et lag som må være verdens mest varierende fotballag. Det er tynt på DM også, men slik skadesituasjonen er akkurat nå, så er det dette vi trenger mest.

 

En playmaker i tillegg? Ja, takk. Ja takk, begge deler. Ja takk, alt.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi være med å krige i toppen trenger vi flere,men Verthongen og Podolski hadde vært glimrende julegaver! Podolski kan vel også registeres til spill i Europa? Gøtze blir enkelt og greit for dyr for Wenger..

 

Hvis Götze er for dyr så kan du også banne på at Podolski blir for dyr. Mtp. hvor lite Wenger er villig til å gi for førsteklassesspillere så tviler jeg på at han er interessert i å hoste opp de rundt £20M som Köln krever for Podolski. Ei heller har jeg tro på at han vil spy ut rundt £25-30M for Götze, men jeg håper virkelig han gjør det.

 

Dog finnes det billigere alternativer der ute, men spørsmålet er vel om de er like gode som f.eks. Hazard og Götze? Christian Eriksen og Xherdan Shaqiri er vel rangert hakket bak de to førstnevnte, men de er allikevel to meget spennende spillere. Dog ser jeg på som Shaqiri som hakket vassere enn de tre andre nevnte pdd., men mye har med å gjøre at jeg ikke har fått fulgt med noe særlig på han og kun lest en del om han istedet.

 

Når det gjelder Vertonghen så burde han kommet i sommer egentlig. Min mening var at hvis Wenger skulle satse på Kieran Gibbs på venstreback så måtte det komme inn en venstreback til (og det var før Traoré forsvant) som var minst like god som Gibbs eller bedre. Dessverre så har vi realiteten siden Clichy og Traoré forsvant bare hatt én venstreback. Og dessverre for andre spillere som har overbevist på lån (tenker da på Pedro Botelho) så virker det ikke som om Wenger er interessert i å gi han en sjanse i Arsenal.

 

Og apropos sjanser i Arsenal: Når skal Wenger ditche Arshavin for Vela? Mexicaneren har fortsatt muligheten til å bli en ypperlig spiller hvis han bare blir satset på. Enten det er på kanten eller på topp, men han må og burde faktisk få muligheten i en sesong eller to før han blir kastet videre.

Link to comment
Share on other sites

Så absolutt enig Robinho. Det bør ikke være et spørsmål for Wenger lengre om laget behøver forsterkninger, siden en klart ser hvor svakhetene i stallen er. Og når vi nå forhåpentligvis skal bruke penger bør det tenkes forsterkninger som løfter laget opp fra kampen om 4. plassen til kampen om ligagullet og medaljer i Europa. Om vi skal løfte oss vil en Podolski inn for Arshavin være en klar forbedring, mens en Vertonghen inn som potet for å dekke de utsatte plassene på vensteback og deffensiv midtbane vil gi oss større mulighet for rotasjon som igjen kan føre til mindre skader. Om man hadde klart å få inn "my man love" (Henry) på et par måneders lån så hadde jeg blitt svært glad og laget en statue av Wenger med engang! :D

Link to comment
Share on other sites

Hva syntes folk her inne om Wigan's venstreback Figueroa? Leste akkurat at kontrakten hans går ut og i så fall ville han vært en billig og temmelig god løsning i fraværet til Gibbs og Santos på venstrebacken? Han har også spilt i Premier League siden 2008 og ville ikke trengt noe særlig med tid for å tilpasse seg Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Figueroa er nok grei han om man tenker å fortsette i den samme banen som tidligere, men som jeg skrev i innlegget over ønsker jeg ikke noen billige løsninger som ikke klarer og forbedre laget. Hvis vi skal handle spillere MÅ det, som Wenger hele tiden selv sier selv, kjøpes topp, topp kvalitet. Dessuten finner en helt sikkert spillere som kontrakten går ut på og som er bedre enn Figueroa hvis man bruker det gigantiske speidernettverket vi har til rådighet.

Link to comment
Share on other sites

Var vel også Wenger som tipset Wigan om Palacios og Figueroa om jeg ikke tar helt feil? Selv mener jeg at Figueroa er en grei spiller, men ikke mer enn det, han var sterkt koblet til United i 2009 etter en god sesong, men har vist at han er en grei jevn venstreback siden den tid. Eneste grunnen til at vi burde hente han er for å fylle inn for skader på kortsikt.

Link to comment
Share on other sites

Figueora mener jeg er en solid back og en god signering men trenger vi virkelig 3 spillere i denne posisjonen? Blir høye lønnsutgifter om vi skal ha 1-2 spillere i hver posisjon skadde til en hver tid så enten må man finne feillene som gjør att vi får så mange skader eller så må vi spe på med spillere fra egen stall..Kan ikke si att jeg bekymrer meg så mye for denne posisjonen da Miquel har imponert meg i det siste og vi har skuddsikre Vermalen til å ta posisjonen om det er krise slik som nå! Posisjonen som bekymrer meg mest og vi bør forsterke så fort vi kan er venstrekanten,for Gervinho er altfor varierende(spiller han i feil posisjon?) og Arshavin er rett og slett ikke brukbar! Håper vi selger Arshavin nå mens han enda er verd noen kroner! Har vi ikke råd til å kjøpe kvalitet i den posisjonen kan vi like godt hente tilbake Vela som er en jevnere bedre spiller enn Arshavin per dags dato!

Link to comment
Share on other sites

I Januar vil jeg ha følgende spillere inn/ut:

 

Ut: Chamakh, Arshavin, Squillaci + Frimpong og Oxlade på lån

Inn: En spiss, en som kan spille venstre og høyre-back, en ving og en DM (av høy klasse selvfølgelig)

 

Det jeg frykter er at våre de nye "signeringene" kun blir Wilshere og Diaby.

Link to comment
Share on other sites

To klassespillere inn. Ving eller spiss og forsvar/DM.

Litt usikker på hvilken ving/spiss, men iallefall en som er målgarantist.

Gjerne Verthongen inn. Som både kan spille stopper, VB og DM.

Samt ny kontrakt for RvP. Det håper jeg blir en sen julegave til oss Arsenalsupportere.

 

Squillaci og Chamakh må gjerne bli værende så lenge de belager seg på å være reserver for reservene.

Arshavin tror jeg det er på tide å gi slipp på. Han er så langt unna den formen han hadde da han kom til oss, og skaper fryktelig lite om dagen...

 

Som du, Hulken, skriver kan vi veldig gjerne sende the Ox på utlån sammen med enten Frimpong eller Coquelin. En av de to unge midtbanespillerne bør bli værende i tilfelle rottefelle selv om vi skulle få inn Verthongen. Men en av dem kan veldig godt gå på utlån. Da tror jeg det er Coq som er mest sugen på fast spilletid og bør være den som havner på utlån. Helst i en annen klubb i PL eller i Championship.

Link to comment
Share on other sites

I dette vinduet regner jeg ikke med at noen blir solgt, vi er allerede desimerte.

 

Almunia må gjerne forsvinne. Og Chamakh vil ha lite utfall for laget om han forsvinner egentlig. Arshavin er jeg mer usikker på, men grunnen til at jeg nærmest håper han forsvinner i januar er fordi verdien hans nærmest synker for hver gang han spiller..

Link to comment
Share on other sites

Hans kontrakt er slutt til sommeren, og må da selvsagt få en ny som reflekterer den status han faktisk har.

 

Det eneste spørsmålet er vel om han vil forlenge da og går gratis som tredje/fjerdekeeper som mest sannsynligvis bare blir betalt for å trene inntil utgangen av juni. Bedre å selge han for £500k-1M i januar og bli kvitt den høye lønningen hans da i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...