Jump to content

23.11.11 Borussia Dortmund (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Dette var bare deilig. Ikke mye å klage over. Så bare andre omgang på storskjerm på Shamrock uten lyd (Jævla Liverpool pub), men den satt den, Song, Santos Arteta, Vermalen ja hele laget var godt. Dette tyder på at Wenger vet mer enn de fleste som vanlig..

Link to comment
Share on other sites

Dette tyder på at Wenger vet mer enn de fleste som vanlig..

Hvis man kaster noen på sjøen, men som klarer å holde seg flytende så er de ikke verdensmester i svømming. Det betyr egentlig bare at alle de som anbefalte svømmetrening for flere år siden hadde et poeng :)

Link to comment
Share on other sites

En perfekt kveld, og i dag skal Wenger få skryt for en til han å være kynisk kampplan. Kontrollerer første omgang, prioriterer sikkerhet og sliter ut Dortmund for så å sette inn støtet utover i andreomgangen. Perfekt gjennomført. Lionel Song til hodespiller RvP. Ha ha. Fantastisk. Det hjalp også å få ut Super Mario, da forsvant samtidig halvparten av finessen i det som altså er et meget godt fotballag. Alt lyset går rett før slutt er ikke helt bra, men tilgitt (under tvil). Det er et varsku om at vi ikke er helt helbredet i skallen ennå, men skitt au. Dette laget har vokst noe kollosalt i løpet av høsten. De er ikke fantastiske (ennå), men utrolig mye mer solide. Det bringer deg et godt stykke, så får vi krydre dette mer etterhvert.

 

Vi er det eneste engelske laget som så langt innfrir i den turneringen Spurs ikke deltar i. Ta den!!

Link to comment
Share on other sites

En perfekt kveld, og i dag skal Wenger få skryt for en til han å være kynisk kampplan. Kontrollerer første omgang, prioriterer sikkerhet og sliter ut Dortmund for så å sette inn støtet utover i andreomgangen. Perfekt gjennomført. Lionel Song til hodespiller RvP. Ha ha. Fantastisk. Det hjalp også å få ut Super Mario, da forsvant samtidig halvparten av finessen i det som altså er et meget godt fotballag. Alt lyset går rett før slutt er ikke helt bra, men tilgitt (under tvil). Det er et varsku om at vi ikke er helt helbredet i skallen ennå, men skitt au. Dette laget har vokst noe kollosalt i løpet av høsten. De er ikke fantastiske (ennå), men utrolig mye mer solide. Det bringer deg et godt stykke, så får vi krydre dette mer etterhvert.

 

Vi er det eneste engelske laget som så langt innfrir i den turneringen Spurs ikke deltar i. Ta den!!

 

Støttes! Vi spiller ingen kjempekamp, men vi gjør det som trengs og som du sier så er vi utrolig mye mer solide. Skulle kanskje ikke så mye til vil mange si, men det er sterkt å heve seg så mye som gruppen har gjort etter den starten vi fikk. Kudos til Wenger og spillerne!

Song... hva skal man si. Rett og slett fantastisk i denne kampen

Link to comment
Share on other sites

2 kamper på rad på bortebane har vi vunnet etter først å ha ligget under. I dag vinner vi etter å ha ligget kompakt og sakte slitt ut motstanderen. Vi slipper inn et unødvendig mål på slutten, men vi roter i alle fall ikke bort seieren, noe som er et godt tegn. Dette begynner å ligne mer og mer på et vinnerlag!

Link to comment
Share on other sites

Eneste som ikke bør skje nå er den sedvanlige skaden RvP pleier å få. Da tror jeg vi

er i litt deep shit. Er vel den plassen vi er mest utsatt på nå.

Men den tanken tør jeg nesten ikke tenke.

Link to comment
Share on other sites

Meget god arbeidsinnsats. Virker noe tryggere laget nå ja. Song med en svak innvolvering. Det er lenge siden vi har sett han så god. Måtte han bare være stabil på det nivået. RvP er vel i tillegg til å være en god lagspiller, noe av det nærmeste man kommer Ian Wright :D

Link to comment
Share on other sites

Resultatet var strålende, og det er deilig å vinne gruppa med en kamp igjen. Spillemessig var det kanskje et skritt tilbake. Vi tapte skuddstatistikken 5-9 (3-4 on-target). Det er et sjeldent lavt antall avslutninger for vår del. Pasningssikkerheten i laget har også vært dalende i laget i de to siste kampene. Mot Norwich var den 79% og i går var den nede på 76%. Gjennomsnittlig i PL denne sesongen har vi hatt 16 skudd og en pasningssikkerhet på 84%.

 

Jeg frykter at en liten dose selvgodhet begynner å sive inn i hodene på enkelte spillere. Kombinert med litt trette bein på endel av spillerne som har spilt mye, er jeg redd den fantastiske formen er dalende.

 

Fullt fokus mot Fulham nå!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så mye negativt å komme med etter et slikt resultat. Men en liten ting bekymrer meg, nemlig avhengigheten av RvP som "målskårer".

Den tilsynelatende mangelen på scoringer fra lagets andre offensive spillere bekymrer meg litt. Sjanser har både Theo og Gerv hatt, men dyktigheten/nøyaktigheten er nærmest totalt fraværende.

 

Så hva skyldes dette? er det "udyktighet" eller har våre andre (potensielle) "målskårere" rett og slett fått prestasjonsangst når dei ser Robins fantastiske effektivitet.

Link to comment
Share on other sites

Pasningssikkerheten i laget har også vært dalende i laget i de to siste kampene. Mot Norwich var den 79% og i går var den nede på 76%. Gjennomsnittlig i PL denne sesongen har vi hatt 16 skudd og en pasningssikkerhet på 84%.

 

Når ein markerer så tett og har så ekstremt press på ballførar som tilfellet var i fyrsteomgangen er 76% bra etter min oppfatning. Kanskje med unntak av Barcelona trur eg andre lag skulle fått slite her. Eg vart heller litt imponert fordi laget beheldt roa, klarte å ha pasningsspelet relativt intakt og på ingen måte let seg utspele. Det har vore alt for mange tilfelle i nær fortid der me har blitt kjempa heilt ut av stilen og ikkje fått i gang noko spel i det heile, så for meg var dette eit steg i rett retning. Arteta skal ha mykje av æra. Han har ein ro over seg som smittar over på dei andre.

Link to comment
Share on other sites

 

Arteta skal ha mykje av æra. Han har ein ro over seg som smittar over på dei andre.

 

Arteta gjør utrolig mye bra og er vel den signeringen av de 5 siste jeg er mest fornøyd med. Han er tøff og

er flink å balansere midtbanen.

Både han og Song var utrolig bra på de defensive løpa mot Dortmund.

Link to comment
Share on other sites

Resultatet var strålende, og det er deilig å vinne gruppa med en kamp igjen. Spillemessig var det kanskje et skritt tilbake. Vi tapte skuddstatistikken 5-9 (3-4 on-target). Det er et sjeldent lavt antall avslutninger for vår del. Pasningssikkerheten i laget har også vært dalende i laget i de to siste kampene. Mot Norwich var den 79% og i går var den nede på 76%. Gjennomsnittlig i PL denne sesongen har vi hatt 16 skudd og en pasningssikkerhet på 84%.

 

Jeg frykter at en liten dose selvgodhet begynner å sive inn i hodene på enkelte spillere. Kombinert med litt trette bein på endel av spillerne som har spilt mye, er jeg redd den fantastiske formen er dalende.

 

Fullt fokus mot Fulham nå!

Akkurat det bekymrer meg lite. Det som er viktig er at vi hele tiden har kontroll på kampen. Selv om Dortmund har flere avslutninger så er bortimot alle for halvsjanser å regne. Kampen mot Dortmund er akkurat slik kynisme jeg har savnet. Vi kontrollerer og er tålmodige vel vitende om at vi kommer til å få sjansene vi trenger for å vinne. Det er rett og slett deilig å ikke sitte med konstant frykt for når neste fuckup skal ødelegge for oss. Gleder meg også stort at vi har blitt langt mer direkte i spillestile etter at Nasri og Cesc forsvant. Vi dominerer ikke posession i like stor grad, men vi er langt mer uforutsigbare i spillet

Link to comment
Share on other sites

Arteta skal ha mykje av æra. Han har ein ro over seg som smittar over på dei andre.

 

Jeg er helt enig i det du skriver om Arteta. Jeg syns det er en fornøyelse å se ham spille. Han beveger seg så riktig, plasserer seg så korrekt, holder fart i ballen og avslutter når han kommer til sjanser. Han er liten, men trår til i dueller uten å være stygg og han vinner en del i luften også. Jeg hadde store forventninger til ham og han har overgått mine høye forventninger.

 

Når det kommer til å ha ro over seg så syns jeg vi skal gi honnør til Mertesacker også. Han er slik jeg ser det en meget intelligent stopper som ble kastet rett inn på laget som var i store problemer. I likhet med Arteta så gjør han ting enkelt og plasserer seg riktig. Når han ser at han ikke rekker bort i duell så selger han seg ikke, men plasserer seg der han kan komme til best nytte i neste trekk.

 

En publikumsyndling som Toure klarte aldri å lese spillet som Mertesacker. Når Toure ikke kunne komme riktig inn i en duell så kastet han seg inn i et område han ikke skulle være ved hjelp av imponerende fart, styrke og spenst. Noe som endte i verken fugl eller fisk, men det virker som mange tenkte at "oi, han skal ha skryt for innsatsen", selvom hans posisjonering til tider var helt latterlig.

 

Mertesacker gjør det meste riktig. Selv jeg så tabben hans mot Norwich. Alle spillere gjør feil fra tid til annen, men det som skiller de virkelig gode fra de som ikke er fult så gode, er at de lærer av sine feil. Jeg tror ikke han gjør denne feilen en gang til. I tillegg begynner han å komme i form for alvor nå. Jeg husker ikke hvilken kamp det var, men Mertesacker var i en løpsduell og han fikk virkelig fart i de lange beina sine. I starten var han overraskende treig. Jeg er kjempeglad for at vi kjøpte han og ikke Samba eller Cahill. Mertesackers største bidrag til vårt forsvar er roen han bringer med seg og hans gode posisjonering.

 

Jeg er faktisk veldig godt fornøyd med samtlige av våre nye spillere som jeg har sett spille så langt. Jeg har ikke sett Park, så han mener jeg ikke stort om per dags dato og Chamberlain ser jeg på som en for the future. Santos vokser kamp for kamp og fortsetter han slik så blir han en publikumsfavoritt, det er jeg overbevist om. Gervinho gjør fantastisk mye riktig i løpet av en kamp, men sliter med avslutningsteknikken. Det visste jeg egentlig fra før, da jeg har sett han spille noen ganger for Elfenbenskysten. Allikevel er han en fantastisk forsterkning i forhold til Nasri etter mitt syn. Isolert sett har Nasri en del ferdigheter som Gervinho mangler, men Gervinho har en fantastisk evne til å drible seg forbi sine oppassere. Dette gjør det veldig vanskelig for motstander å parkere bussen foran sin sekstenmeter fordi han kan drible seg rett gjennom forsvarsleddet, selv når han ikke kommer i stor fart bakfra. Der er han langt bedre enn Nasri og det var akkurat det laget vårt trengte.

 

Av de nye så var det Benayoun jeg var mest skeptisk til. Jeg så på han som en has been, men han har solide innhopp hver eneste gang og er en flott tilvekst til stallen vår.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er helt enig i det du skriver om Arteta. Jeg syns det er en fornøyelse å se ham spille. Han beveger seg så riktig, plasserer seg så korrekt, holder fart i ballen og avslutter når han kommer til sjanser. Han er liten, men trår til i dueller uten å være stygg og han vinner en del i luften også. Jeg hadde store forventninger til ham og han har overgått mine høye forventninger.

 

Når det kommer til å ha ro over seg så syns jeg vi skal gi honnør til Mertesacker også. Han er slik jeg ser det en meget intelligent stopper som ble kastet rett inn på laget som var i store problemer. I likhet med Arteta så gjør han ting enkelt og plasserer seg riktig. Når han ser at han ikke rekker bort i duell så selger han seg ikke, men plasserer seg der han kan komme til best nytte i neste trekk.

 

En publikumsyndling som Toure klarte aldri å lese spillet som Mertesacker. Når Toure ikke kunne komme riktig inn i en duell så kastet han seg inn i et område han ikke skulle være ved hjelp av imponerende fart, styrke og spenst. Noe som endte i verken fugl eller fisk, men det virker som mange tenkte at "oi, han skal ha skryt for innsatsen", selvom hans posisjonering til tider var helt latterlig.

 

Mertesacker gjør det meste riktig. Selv jeg så tabben hans mot Norwich. Alle spillere gjør feil fra tid til annen, men det som skiller de virkelig gode fra de som ikke er fult så gode, er at de lærer av sine feil. Jeg tror ikke han gjør denne feilen en gang til. I tillegg begynner han å komme i form for alvor nå. Jeg husker ikke hvilken kamp det var, men Mertesacker var i en løpsduell og han fikk virkelig fart i de lange beina sine. I starten var han overraskende treig. Jeg er kjempeglad for at vi kjøpte han og ikke Samba eller Cahill. Mertesackers største bidrag til vårt forsvar er roen han bringer med seg og hans gode posisjonering.

 

Jeg er faktisk veldig godt fornøyd med samtlige av våre nye spillere som jeg har sett spille så langt. Jeg har ikke sett Park, så han mener jeg ikke stort om per dags dato og Chamberlain ser jeg på som en for the future. Santos vokser kamp for kamp og fortsetter han slik så blir han en publikumsfavoritt, det er jeg overbevist om. Gervinho gjør fantastisk mye riktig i løpet av en kamp, men sliter med avslutningsteknikken. Det visste jeg egentlig fra før, da jeg har sett han spille noen ganger for Elfenbenskysten. Allikevel er han en fantastisk forsterkning i forhold til Nasri etter mitt syn. Isolert sett har Nasri en del ferdigheter som Gervinho mangler, men Gervinho har en fantastisk evne til å drible seg forbi sine oppassere. Dette gjør det veldig vanskelig for motstander å parkere bussen foran sin sekstenmeter fordi han kan drible seg rett gjennom forsvarsleddet, selv når han ikke kommer i stor fart bakfra. Der er han langt bedre enn Nasri og det var akkurat det laget vårt trengte.

 

Av de nye så var det Benayoun jeg var mest skeptisk til. Jeg så på han som en has been, men han har solide innhopp hver eneste gang og er en flott tilvekst til stallen vår.

Fint innlegg, tIlnærmeret helt enig. Synes dog at Mertesacker tar seg litt for god tid iblant ettersom han har en begrenset teknikk og dermed heller ofte bør meie ballen bort istedenfor å havne i potensielt vanskelige situasjoner. Heller meie ballen bort et par ganger for mye enn at vi stadig får gigantsjanser mot oss grunnet av laget absolutt må holde ballen i ligaen til enhver tid (her var jeg vel litt captain obvious :P). Tror nok vi vil se han vokse utover sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...