Jump to content

25.10.11 Bolton Wanderers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

 

Arsenal Player viser kampen i opptak, var tilgjengelig fra kl 23.

 

EDIT: Vermaelen sier selv på twitter at han hadde en liten krampe på slutten, ingenting alvorlig.

 

T_Vermaelen05 Thomas Vermaelen

Btw, i had a small cramp at the end. Nothing serious. Just went out as a precaution.

 

kunne ikke se den i går kveld, nå kan jeg se første omgang og høydepunkter men ikke andre omgang enda.. Merkelig.

 

Park så meget bra ut på høydepunktene, sammen med Arshavin i en mer sentral rolle

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Etter å ha sett kampen er det mye positivt å ta med seg. Vi vinner igjen. Helt klart en boost for selvtiliten i laget.

Vi vinner etter å ha ligget under.

For Arshavin og Park er dette gull verdt. Meget bra og Arshavin minte meg om gode gamle. Formen i anmarsj?

 

Forsvaret overbeviser. Nykomponert forsvar som er bra. Bra å se alle gjøre en god kamp. Håper ikke Vermaelan

sin skade er noe særlig.

 

Syns dette begynner å smake nå. Burde bli 3 nye poeng på lørdag.....minst!

Link to comment
Share on other sites

Synes Park viste veldig mye gode takter i går. Stor klasse på avslutningen til 2-1 målet og han viste mange ganger at han er en spillertype som passer inn hos Arsenal (i motsetning til Chamakh). Mye godt kombinasjonsspill med Arshavin, god teknikk, kattemyke ballmottak og vendinger. Har veldig god tro på Park om han kan få litt flere sjanser. Hadde vært moro å sett han sammen med RVP på topp og med Gervinho, RVP, Park og Arshavin på topp så burde det kunne bli moro. Spørsmålet er vel om Wenger tør å starte med så mange offensive spillere. Blir mye rom å dekke for Song og Arteta på midten da.

Ryo viste også noen fine takter innimellom, og viste et par ganger for god fart han har. Ser på han som en mye mer komplett spiller enn Walcott. Bedre teknisk, bedre defensivt (f eks taklinga han hadde som hindret en avslutning av Cahill helt på slutten) og mer spillesugen. Av og til litt feilaktig posisjonering og så virker han fortsatt litt usikker og blir litt avventende. Han har nivået inne bare han tør og gjøre det han gjør på trening og i reserverlagskamper.

 

Godt å ha Vermaelen tilbake og selv om han var litt rusten så viser han som alltid stor autoritet. Squillacci hadde også en god kamp og jeg synes også at Yennaris på høyre-back klarte seg bra.

 

Arshavin storkoste seg i rollen han trives best i og selv om han selvsagt ikke får til alt så viser han mye bra, og med mål og assist i løpet av få minutter så er nok selvtilliten hans skikkelig på vei oppover igjen. Han var jo også god når han kom inn mot Sunderland.

 

Skuffelsen i går var Frimpong og Coquelin på midten. Svakeste kamp jeg har sett av begge de to. Chamberlain hadde heller ingen spesielt god kamp. Fabianski har noen bra redinger, men holder også på å fomle inn en ball på et enkelt skudd.

Link to comment
Share on other sites

Skuffelsen i går var Frimpong og Coquelin på midten. Svakeste kamp jeg har sett av begge de to.

 

Fikk inntrykk av at de klarte seg noenlunde, men det er jo ikke alt en ser på radio. Ikke rakk jeg å få med hele sendingen heller, så jeg skal ikke være bastant med noe som helst. Personlig synes jeg ikke Frimpong er i nærheten av det viste før skadeavbrekket, og pr. i dag rangerer jeg Coquelin klart foran. Skal se om jeg får sett kampen i løpet av dagen, men er redd det blir med highlights. Uansett, det er notert at det ikke ble så sprekt med begge samtidig i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så hele kampen på Arsenal Player i natt (anbefaler alle å bli medlem av Arsenal og få tilgang til alt materialet som legges ut på Arsenal Player) og som sagt så hadde ingen av dem noen god kamp. Spesielt Frimpong var usikker og misset en del. Chamberlain mistet også ballen en del og blir av og til litt naiv i spillet. Coquelin var vel bedre enn Frimpong i mine øyne, men har spilt klart bedre i andre kamper i år.

Link to comment
Share on other sites

Et par positive ting i går:

 

+ Park viste gode takter og i motsetning til storparten av spillerene våre lider han ikke av skuddvegring heller. 3 av 3 skudd går på mål hvor 2 får Bogdan til å gjøre et par brukbare redninger før det siste skuddet er uttagbart for keeperen.

 

+ Arshavin "in the hole". Mye mye bedre enn på lenge. Virket friskere og mer involvert, pluss at med Arshavin i denne rollen så spiller vi nærmest med to spisser som konstant prøver å dra ut motstanderens bakre firer. Dette får vi ikke med en midtbane bestående av Song, Arteta og Ramsey. 1 mål og 1 målgivende på russeren i går pluss mange gode pasninger og gode involveringer. Håper han starter i samme posisjon mot Chelsea.

 

+ Yennaris: Syntes han virket tryggere enn hva jeg har sett Jenkinson har vært hittil og i motsetning til Jenkinson så lå Yennaris dypere og valgte riktige tidspunkt til å presse opp og ble dermed ikke avslørt defensivt en eneste gang. Meget god debut av den unge engelskmannen!

 

+ Vermaelen. Stort sett helt fantastisk bortsett fra en liten konsentrassjonssvikt hvor han tilsynelatende tror ballen går gjennom til Fabianski og Pilkington (?) får en touch som fort kunne ført til et mål, men som sagt så er han generelt helt fantastisk og jeg håper virkelig han holder seg skadefri nå.

 

+ Miyaichi. Lite spilletid på japaneseren, men hver gang han får ballen i beina eller gjør en pasning så syntes jeg det oser klasse av gutten. Håper virkelig vi får se mer innhopp av han i løpet av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...