Jump to content

25.10.11 Bolton Wanderers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

wpid-Arsenal-vs-Bolton-Wanderers.jpg

Carling Cup

25.10.2011 - KL. 20.45

Emirates Stadium, London

Kampen sendes ikke Live, men kommer i opptak på Arsenal player

I ligakampen mot Bolton 24. september i år var begge lagene inne i en mørk periode, men i motsetning av The Trotters har vi klart å snu den svake starten og startet en rekke med positive opplevelser gjennom 6 seire på de syv siste kampene. Laget har økende selvtillit, og som Wenger så fint sa det "Confidence will rekindle creativity". I forrige kampen mot Stoke viste vi en fin fremgang i det deffansive arbeidet, hvor vi endelig begynte å forsvare oss som et lag og ikke som individualister. Tradisjonelt sett har Wenger brukt ligacupen som en turnering for de yngre spillerne og reserver/benkesliterne, og med tanke på kommende helgs storkamp mot Chelsea ser jeg ikke hvorfor han skal endre dette nå. Stallen begynner å bli skadefri (bank i bordet), og Vermaelen og Diaby er tilbake i trening med førstelaget igjen. Ellers gir diverse kilder på twitter signaler på at Park, Oxlade-Chamberlaine, Ryo og Benayoun alle vil starte morgendagens kamp, noe undertegnede gleder seg som en unge til å se. Er Park en så god og effektiv spiller som formen for Sør Korea antyder, eller er vrakingen fra laget så langt et tegn på at han ikke har nivået inne? Bolton har i motsetning til Arsenal satset med nært toppet lag i ligacupen tidligere sesonger, og foran denne kampen har Owen Coyle bekreftet at spillere som Bogdan, Klasnic, Kakuta, Steinsson, Muamba, Mark Davies, Gardner og Tuncay vil starte (kilde: bwfc.co.uk).

 

Skader:

- Wilshere

- Gibbs[

- Jenkinson

- Sagna

 

Lagenes 5 siste kamper:

Arsenal: WLWWW

Bolton: WLLWL

 

Lagoppstilling i forrige kamp:

Arsenal

Szczesny

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Santos

Song - Arteta

Walcott - Ramsey - Gervinho

Chamack

Bolton

Jääskelainen

Boyata - Wheater - Cahill - Robinson

Eagles - Pratley - Reo-Coker - Petrov

N'Gog - Davies

Spillerbørsen finner du her.

Siste frist for å legge inn børs er samme dato som neste kamp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Etter å ha sett bilder fra trening tipper jeg følgende lagoppstilling:

 

-----------------Fabianski------------

Yennaris----Squi---Verm---Miquel

---------Frimpong---Couqelin------

AOC--------Rosicky-----Benayoun

---------------Park--------------------

 

Altså grønne trøyer fra dødballtrening + enkelte spillere Benayoun og AOC

Blir en tøff kamp i morgen. Men god matchtrening for mange av spillerne.

Samt godt muligheter til å vise seg frem. Har forventninger til AOC, Coq og

Park. Og regner med at Verm, Ros og Bena skal levere en god kamp.

Usikker på Squillaci dog. Samme også med frimpong.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra det jeg har hørt så skal vi spille 4-4-2 i dag også (som i forrige runde) og starter med dette laget:

Fabianski

Yennaris - Squilacci - Vermalen (YES) - Miquel

AOC - Frimpong - Coquelin - Benayoun

Park - Chamahk

 

Ryo er på benken og resten på benken er alle reservelagsspillere. Ikke bekreftet, men fra en veldig god kilde. Kan være at vi spiller vår vante formasjon også og da vil jeg tro at Park flyttes ut til venstre og Benayoun i offensiv midtbanerolle.

Blir spennende i kveld, og det blir nok sent i kveld siden vi må vente til å få sett kampen til etter den er ferdigspilt på Arsenal Player. Eller er det noen som vet om et annet sted det er mulig å få sett kampen tidligere. Liker ikke helt dette med Arsenal Player og at starttidspunktet styres av om det blir ekstraomganger og evt straffer. Så dersom kampen ikke starter på Arsenal Player kl 23 så vet vi altså at det blir ekstraomganger

Link to comment
Share on other sites

-

Etter å ha sett bilder fra trening tipper jeg følgende lagoppstilling:

 

-----------------Fabianski------------

Yennaris----Squi---Verm---Miquel

---------Frimpong---Couqelin------

AOC--------Rosicky-----Benayoun

---------------Park--------------------

 

Altså grønne trøyer fra dødballtrening + enkelte spillere Benayoun og AOC

Blir en tøff kamp i morgen. Men god matchtrening for mange av spillerne.

Samt godt muligheter til å vise seg frem. Har forventninger til AOC, Coq og

Park. Og regner med at Verm, Ros og Bena skal levere en god kamp.

Usikker på Squillaci dog. Samme også med frimpong.

 

Etter å ha sett bilder fra trening tipper jeg følgende lagoppstilling:

 

-----------------Fabianski------------

Yennaris----Squi---Verm---Miquel

---------Frimpong---Couqelin------

AOC--------Rosicky-----Benayoun

---------------Park--------------------

 

Altså grønne trøyer fra dødballtrening + enkelte spillere Benayoun og AOC

Blir en tøff kamp i morgen. Men god matchtrening for mange av spillerne.

Samt godt muligheter til å vise seg frem. Har forventninger til AOC, Coq og

Park. Og regner med at Verm, Ros og Bena skal levere en god kamp.

Usikker på Squillaci dog. Samme også med frimpong.

 

Etter å ha sett bilder fra trening tipper jeg følgende lagoppstilling:

 

-----------------Fabianski------------

Yennaris----Squi---Verm---Miquel

---------Frimpong---Couqelin------

AOC--------Rosicky-----Benayoun

---------------Park--------------------

 

Altså grønne trøyer fra dødballtrening + enkelte spillere Benayoun og AOC

Blir en tøff kamp i morgen. Men god matchtrening for mange av spillerne.

Samt godt muligheter til å vise seg frem. Har forventninger til AOC, Coq og

Park. Og regner med at Verm, Ros og Bena skal levere en god kamp.

Usikker på Squillaci dog. Samme også med frimpong.

 

Håper vi slipper Squilaci, of har veldig lyst å se ryo.. Men er redd for at det blir slik du skriver. Viktigste er at vi vinner.. Men gleder meg til å se miquel, AOX, Ryo og Park. Og evt de ungdommene som skulle få kommet innpå.

 

Noen som vet om en kanal som sender denne? Evt Stream?

Link to comment
Share on other sites

Verminator is back :thumbsup: Får inderlig håpe det ikke er for tidlig og han slår opp noe skade.

Litt erfaring har vi jo med, men ikke mye. Blir tøft, men bør likevel være mulig å slå Bolton med dette laget.

Som alltid skeptisk til Squallaci baki der...Miquel blir vel venstreback?

Spennende spillere offensivt!

 

Tipper dette blir startoppstillingen:

 

Fabianski

Boateng-Squillaci-Vermaelen-Miquel

Yossi-Frimpong-Coquelin

Chambo-Park-Ryo

Link to comment
Share on other sites

Jeg så også at Chamakh ikke er i troppen og det var den eneste feilen min kilde hadde på troppen. Arshavin er med i stedet. Kan godt tenke meg å se Arshavin fra start i offensiv midtbane rolle i 4-2-3-1 systemet, men det er vel mer sannsynlig at han starter på venstrekanten. Er enig med de fleste andre her at jeg håper at Ryo starter, men har større tro på at han kommer inn i løpet av kampen (avhengig av kamputviklingen). Etter å ha tenkt litt mer så tror jeg kanskje også at TV starter på venstreback og Miquel som stopper.

Så da tror jeg vi starter slik:

 

Fabianski

Yennaris-Squillaci-Miquel-Vermaelen

Frimpong-Coquelin

Chamberlain-Benayoun-Arshavin

Park

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen burde ikke spille denne kampen. Vi kommer til å trenge han videre og slår han opp en skade igjen vet vi at det er snakk om 3-4 mnd ute. Mot Chelsea vil jeg også se Kos-Mertesacker. Vermaelen er nettopp tilbake fra skade og jeg skjønner ikke hvorfor han skal rett inn når de har gjort det så bra i det siste!

Link to comment
Share on other sites

Det er kun 4 CC kamper i dag, hvorav kun 3 PL lag er representert, 2 av dem spiller mot hverandre, går virkelig ikke denne kampen på noen tv kanal? Blir så sent å sitte oppe å vente på Arsenal Player..

 

Ellers gleder jeg meg til å se Park, AOC og Ryo, gledelig med Verm tilbake i troppen! Håper også Squillaci kan få en positiv opplevelse ut av denne, han trenger det..

Link to comment
Share on other sites

Det er kun 4 CC kamper i dag, hvorav kun 3 PL lag er representert, 2 av dem spiller mot hverandre, går virkelig ikke denne kampen på noen tv kanal? Blir så sent å sitte oppe å vente på Arsenal Player..

 

Ellers gleder jeg meg til å se Park, AOC og Ryo, gledelig med Verm tilbake i troppen! Håper også Squillaci kan få en positiv opplevelse ut av denne, han trenger det..

Ut fra det jeg har funnet så er det kun Aldershot mot Manure som vises på noen TV-kanal :-(

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen burde ikke spille denne kampen. Vi kommer til å trenge han videre og slår han opp en skade igjen vet vi at det er snakk om 3-4 mnd ute. Mot Chelsea vil jeg også se Kos-Mertesacker. Vermaelen er nettopp tilbake fra skade og jeg skjønner ikke hvorfor han skal rett inn når de har gjort det så bra i det siste!

Deler også din bekymring og jeg tviler på om Vermaelen er aktuell til å starte på lørdag mot Chelsea, men dersom han gjør det bra i dag så kan han nok være aktuell for troppen. Det er viktig for spillere som har vært ute en stund å få litt match-trening og planen er nok neppe at han skal spille hele kampen. Jeg er heller ikke helt sikker på at han faktisk kommer til å starte kampen heller. Han har jo trent en periode nå så da mener vel både AW, Vermaelen selv og det medisinske apparatet at han er klar til å matches i kamp.

Link to comment
Share on other sites

For å se litt nøytralt på det; Er det nå virkelig flere Arsenal og Bolton-supportere i Norge enn United-supportere? De vil vel ha flest seere, så spørs om det ikke er flere som ville sett United fremfor denne kampen. Tviler på det er mange nøytrale supportere som har noe veldig behov for å se carling-cup kamp en tirsdags kveld.

 

Ganske sikker på at laget blir slik:

 

Fabianski

Yennaris -Squillacci - Miquel - Vermaelen

Frimpong- Coquelin

AOX- Benayoun- Arshavin

Park

Link to comment
Share on other sites

Latterlig at Aldershot-Manu blir prioritert foran Arsenal-Bolton på canalplus.

Blir jo klar overkjøring fra Manu sin side.

Du får skylde på Sky Sports for det er de som har rettighetene til Carling Cup og har valgt å kun sende Manure-kampen. Blir en sen kveld og tålmodighetsprøve å holde seg unna oppdateringer for å se kampen på Arsenal Player sent i kveld

Link to comment
Share on other sites

Du får skylde på Sky Sports for det er de som har rettighetene til Carling Cup og har valgt å kun sende Manure-kampen. Blir en sen kveld og tålmodighetsprøve å holde seg unna oppdateringer for å se kampen på Arsenal Player sent i kveld

Ok, jeg trodde canalplus hadde egne rettigheter for å sende Carling Cup, men uansett er det latterlig. Begge har jo uansett flere kanaler å sende kampene på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...