Jump to content

RastaPinkys Betting, Stats og Funfacts


termax

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

24. Apr. 2010 PL Arsenal - Man City Shots on target 4-1

5. Jan. 2011 PL Arsenal - Man City Shots on target 5-0

8. Apr. 2012 PL Arsenal - Man City Shots on target 5-0

 

De to første kampene endte 0-0, mens i dag fikk vi en meget fortjent seier mot et lag jeg liker mindre og mindre. For bare noen få år siden var Cityfansen blant de morsomste å stå ved siden av i Clock End.

 

De tre siste møtene i PL på bortebane:

 

18. Nov. 2011 PL City - Arsenal Shots on target 6-6 (res 1-0)

24. Okt. 2010 PL City - Arsenal Shots on target 4-7 (res 0-3)

12. Sept. 2009 PL City - Arsenal Shots on target 5-7 (res 4-2)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etter 0-0 mot Sunderland og Stoke samt 1-1 mot City så skulle man virkelig ikke tro det, men cup kampen mot Coventry og Southampton drar opp snittet noe veldig. Så det blir jo litt "løgn" slik sett.

 

"Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk" - Benjamin Disraeli

Link to comment
Share on other sites

27 Arsenalspillere har seniorlandskamper!

 

 

Player Country Caps Goals Lukas Podolski Germany 105 44 Tomas Rosicky Czech Republic 87 20 Per Mertesacker Germany 83 2 Andrey Arshavin Russia 74 17 Marouane Chamakh Morocco 64 30 Santi Cazorla Spain 49 7 Gervinho Ivory Coast 39 9 Thomas Vermaelen Belgium 39 1 Johan Djourou Switzerland 36 1 Bacary Sagna France 32 0 Theo Walcott England 30 4 Aaron Ramsey Wales 24 5 Andre Santos Brazil 22 0 Sebastien Squillaci France 21 0 Lukasz Fabianski Poland 21 0 Abou Diaby France 16 1 Olivier Giroud France 12 2 Wojciech Szczesny Poland 11 0 Alex Oxlade-Chamberlain England 8 1 Laurent Koscielny France 6 0 Jack Wilshere England 5 0 Kieran Gibbs England 2 0 Out on loan Ju Young Park South Korea 60 25 Nicklas Bendtner Denmark 54 21 Joel Campbell Costa Rica 17 6 Ryo Miyaichi Japan 2 0 Samuel Galindo Bolivia 2 0

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Skuddstatistikken i PL etter 9 serierunder ser ganske spes ut. Man United er det laget som har tillatt motstanderen desidert flest skudd pr kamp (19). Så vidt jeg har forstått betyr 'skudd' både on og off target og også blocked shots. Her er noen av lagene:

 

Arsenal 17-12

Man City 21-11

Chelsea 17-10

Man Utd 16-19

Liverpool 17-13

Spurs 18-14

Newcastle 14-14

Stoke 10-13

 

Jeg skal ikke dra noen som helst konklusjoner ut av så lite tallmateriale, men jeg tillater meg et par spørsmål. Er vi sånn circa det tredje beste laget i PL? Er Manchester United på vei nedover? Jeg er sånn cirka 70% JA på begge spørsmålene.

 

Ja, vi endte jo som nummer tre!

 

Etter 9 serierunder av denne sesongen ser skuddstatistikken slik ut (pr kamp) for noen av lagene:

 

Arsenal: 18-10

ManU: 16-14

ManC: 19-10

Chelsea: 15-14

Tott: 18-11

Everton: 19-13

L'pool: 18-11

Sunderland: 8-19

 

Jeg drister meg til å foreslå at vi er sånn ca. nestbest. Vi har forøvrig 2 poeng mer etter 9 serierunder enn vi hadde i 2011/12.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Snart halvveis i PL-sesongen. En litt gøyal spillersammenligning:

 

Cazorla - Hazard

 

7 - 4 Goals

4 - 6 Assist

3,3 - 2,2 Shots pr game

88,2 - 85,2 Pasningssuksess i %

5 - 2 Man of the Match

1,7 - 1,1 Tackles pr game

1,7 - 1,3 Interceptions pr game

2,7 - 2,0 Key passes pr game

2,6 - 1,5 Dribbles pr game

7,88 - 7,35 Karaktersnitt (whoscored.com)

Link to comment
Share on other sites

Halvveis i PL 2012/13. 33 poeng er litt skuffende etter 19 kamper (1,74 p/k). Håper vi får flere poeng i andre halvdel. På den andre siden er det endel positivt. Det er kun United som har scoret mer enn oss, og kun City, Chelsea og Stoke (!) som har sluppet inn færre.

 

Ifølge whoscored er Arsenal top-3 i alle disse kategoriene:

- Aggression. 17 gule og ett rødt er lite.

- Possession

- Pass success

- Shots conseded

- Tackles

- Frispark i mot

- Dribbles

- Goals from open play

- Goals from counterattack

- Goals from penalty

- Gjennombruddspasninger

- Kortpasninger

 

Derimot ligger vi kun på sjetteplass når det gjelder Shots og Shots-on-target. Fjortendeplass på Dødballmål.

 

Det dårligste jeg har sett av Arsenal i år har vært ganske dårlig, men kanskje ennå verre; kjedelig. De gode øyeblikkene har heldigvis vært i flertall - og veldig gode. Både spill og resultater har variert litt mer enn jeg liker. Liten tvil om at vi hører hjemme i toppen. Sterkt forbedret defensivt.

 

Sesongen hittil har vært preget mye av Wenger-out og rop om krise. Jeg har lest at laget ble sykmeldt her for en tid tilbake. En ganske klein metafor, men OK. Litt senere leste jeg advarsler om å ikke friskmelde laget. Hvor er vi nå? Nærmer vi oss aktiv sykemelding?

 

Jeg er klarer over at enkelte leger er slepphendte og lett påvirkelige, men de som har satt krisediagnosen på Arsenal slår det meste. Forbigående forkjølelser kaller jeg sånt. Ta 2 dispril og en konjakk. Godt nytt år!

Link to comment
Share on other sites

Halvveis i PL 2012/13. 33 poeng er litt skuffende etter 19 kamper (1,74 p/k). Håper vi får flere poeng i andre halvdel. På den andre siden er det endel positivt. Det er kun United som har scoret mer enn oss, og kun City, Chelsea og Stoke (!) som har sluppet inn færre.

 

Ifølge whoscored er Arsenal top-3 i alle disse kategoriene:

- Aggression. 17 gule og ett rødt er lite.

- Possession

- Pass success

- Shots conseded

- Tackles

- Frispark i mot

- Dribbles

- Goals from open play

- Goals from counterattack

- Goals from penalty

- Gjennombruddspasninger

- Kortpasninger

 

Derimot ligger vi kun på sjetteplass når det gjelder Shots og Shots-on-target. Fjortendeplass på Dødballmål.

 

Det dårligste jeg har sett av Arsenal i år har vært ganske dårlig, men kanskje ennå verre; kjedelig. De gode øyeblikkene har heldigvis vært i flertall - og veldig gode. Både spill og resultater har variert litt mer enn jeg liker. Liten tvil om at vi hører hjemme i toppen. Sterkt forbedret defensivt.

 

Sesongen hittil har vært preget mye av Wenger-out og rop om krise. Jeg har lest at laget ble sykmeldt her for en tid tilbake. En ganske klein metafor, men OK. Litt senere leste jeg advarsler om å ikke friskmelde laget. Hvor er vi nå? Nærmer vi oss aktiv sykemelding?

 

Jeg er klarer over at enkelte leger er slepphendte og lett påvirkelige, men de som har satt krisediagnosen på Arsenal slår det meste. Forbigående forkjølelser kaller jeg sånt. Ta 2 dispril og en konjakk. Godt nytt år!

LOL.

 

Med tanke på hvor bra spillere Wenger forvalter, er resultatet nærmere en uføretrygd enn en friskmelding.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

24. Apr. 2010 PL Arsenal - Man City Shots on target 4-1

5. Jan. 2011 PL Arsenal - Man City Shots on target 5-0

8. Apr. 2012 PL Arsenal - Man City Shots on target 5-0

 

De to første kampene endte 0-0, mens i dag fikk vi en meget fortjent seier mot et lag jeg liker mindre og mindre. For bare noen få år siden var Cityfansen blant de morsomste å stå ved siden av i Clock End.

 

Vi har hatt bra tak på City på Emirates. Måtte det fortsette!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

For spesiellt interesserte:

 

Jeg følger av og til litt med på hvor mange pasninger de beste midtbanespillerne slår pr kamp. Hovedsaklig spiller de på lag som er posession-orientert, og prøver seg på litt tiki-taka

 

De eneste Arsenalspillerne jeg har fått med meg som har passert 100-grensa er Denilson og Arteta. Før Ramsey knallet til med 123 pasninger mot West Ham i går. Det er det meste jeg kan huske å ha sett. Ever.

 

Jeg vet at Essien har vært over 100. Kanskje Lampard også? Ingen i City. Ingen i United. Xavi og Iniesta ligger jevnt på 90-120. Omtrent hver kamp. Messi er stadig over 100.

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg spørre hvordan presisjonen på disse 123 pasninger fra i forhold til de store? Har inntrykk av at den var svært høy, men artig å sammenligne.

 

Han traff 123 av 130 = 95% (samme som Sagna)

 

Fun Fact: Mot West Ham traff Vermaelen på 30 av 30 - og Santos traff på 13 av 13.

Link to comment
Share on other sites

En treffprosent på 95 er massivt med så mange pasninger i løpet av en kamp. Viser hvilket potensiale den mannen har, dog er nok en god del av disse pasningene bakover eller til siden. Finnes det statistikk på sånt også, hvor pasningene går?

 

Hvor finner du disse statistikkene, er uhyre spennende!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...