Jump to content

17.09.11 Blackburn Rovers (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Blackburn vs Arsenal

Premier League

17.9.2011 KL. 13.45

Ewood Park, Blackburn

Kampen sendes på TV2 Premier League 1.

Arsenal kommer til denne kampen fra gruppespillet i Champions League borte mot Borussia Dortmund i Tyskland. Kampen endte 1-1 etter et mål av Robin van Persie like før pause, mens hjemmelaget utlignet to minutter før full tid ved innbytter Perisic’s stjernetreff. Spillerne har i etterkant gått ut på arsenal.com og ytret troen på en oppsving etter seieren mot Swansea og en sterk uavgjort mot fjorårets tyske mestre. Arsenal har nå fått benyttet de nye spillerne Mertesacker, Santos, Arteta og Benayoun, og samspillet blir bedre for hvert minutt de får på banen. Foran denne kampen returnerer Song, Gervinho og Jenkinson fra suspensjonene de pådro seg mot henholdsvis Newcastle og Manchester United. Ramsey og Rosicky ble ikke med til tyskland på grunn av skader, men kan bli tilgjengelige for helgens kamp.

 

Blackburn har åpnet serien med tre tap og en uavgjort fra forrige runde borte mot Fulham, i tillegg til seier mot Sheffield Wed. i ligacupen. I følge diverse media begynner fansen og samle seg for å tvinge frem et farvel med trener Steve Keane som tok over jobben fra Sam Allardyce sist sesong. Som kjent gjorde Blackburn noen endringer under overgangsvinduet, blant annet ved å selge Phil Jones til Manchester United og hentet inn Scott Dann fra Birmingham, de andre overgangene finner dere her.

 

Lagenes 5 siste kamper:

Arsenal: LWLWD

Blackburn: LLWLD

 

Skader:

Wilshere

Vermaelen

Diaby

Eastmond

Squillaci

_________

Pedersen

Nelsen

Samba - ble byttet ut rett etter pause mot Fulham med en skade

 

Er usikker på disse skadene, siden ingen av lagene har gitt ut noen skadeinformasjon etter forrige kamp.

 

Lagenes forrige lagoppstilling:

Arsenal

Szczesny

Sagna – Mertesacker – Koscielny – Gibbs

Song – Arteta

Walcott – Benayoun – Gervinho

van Persie

 

Blackburn

Robinson

Salgado – Samba – Dann – Givet

Rochina – N’Zonzi – Dunn – Hoilett

Goodwillie – Formica

 

Kanskje blir vår Robin van Persie også denne sesongen avgjørende, for mye tyder på at Blackburn er en favoritt motstander for nederlenderen. Tar gjerne imot en reprise av dette målet:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg til kamp, og vi trenger seier, alt annet vil være en stor skuffelse. Dette kommer nok til å bli en tøff kamp, Blackburn kommer til å kjempe med nebb og klør for å få med seg poeng. Tror fort det blir meget viktig å putte de sjansene vi får. Blir utrolig godt med Gervinho og Song tilbake! Tror på dette laget;

 

Robin van Persie

 

Theo Walcott-Andrey Arshavin-Gervinho

Mikel Arteta-Alex Song

 

Kieran Gibbs-Laurent Koscielny-Per Mertesacker-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Tips: 1 - 2, van Persie, Arteta

Come on you Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Walcott og Gervinho bør være i stand til å kunne rive i stykker backene til Blackburn tbh.

Salgado kan til tider virke som en kjegle, og Givet er ikke mye bedre på dette området. Sitter fortsatt og vurderer om jeg skal være med på hjortejakt i helgen eller om jeg skal droppe det for å se kampen. Det skal ikke være enkelt å være fotballfrelst og jaktmuligheter i Europas nordligste faste hjortestamme. (bare prøv å finne ut hvor jeg bor) ;)

Link to comment
Share on other sites

Salgado kan til tider virke som en kjegle, og Givet er ikke mye bedre på dette området. Sitter fortsatt og vurderer om jeg skal være med på hjortejakt i helgen eller om jeg skal droppe det for å se kampen. Det skal ikke være enkelt å være fotballfrelst og jaktmuligheter i Europas nordligste faste hjortestamme. (bare prøv å finne ut hvor jeg bor) ;)

 

 

Er det noe å vurdere. Hjortjakta kommer hvert år på denne tiden mens Blackburn-Arsenal kommer (nesten) garantert ikke på denne tiden neste år... Hmmm, når jeg tenker meg om blir det jo sannsynligvis (et annet lag)-Arsenal neste år.... Bare å legge ned den børsa og finne en annen hobby. Hilsen en som har kjørt 1251,5 kilometer fra oslo til Tryp Hotel Dortmund på Mandag og tilbake igjen i dag for å få sett Arsenal spille bortekamp i Champions League....

Link to comment
Share on other sites

Walcott kan ikke rive i stykker en back selv om du gir han Bruce Banners DNA, en kasse øl og humøret til Charlie Sheen :)

 

:lol:

 

Skal sies at Walcott ofte har vært forholdsvis god mot Blackburn sammen med van Persie og at det er derfor jeg ønsker førstnevnte som spiss og van Persie i Cesc-rollen :angel:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner skepsisen, men Walcott var svært god mot Blackburn i begge firemålsseierne i 08/09 + hadde en god kamp mot de på Ewood Park i fjor.

Jeg er ikke skeptisk. Vet godt hva Walcott kan få til på gode dager, men han er ikke typen som "kler av" backen sin :)

Link to comment
Share on other sites

100% enig med Hulken, men tviler på at vi får se det laget.

 

Tror nok at AW fortsetter med 4-2-3-1 formasjonen selv om den nok ikke passer oss lenger med det spillermateriellet vi har pr i dag. Samtidig kan det også være en fordel å ikke fortsette med så mange utskiftinger pr kamp som vi har hatt i det siste så fullt mulig at de samme 11 som mot Dortmund også starter på lørdag, men hadde det vært opp til meg (hvilket det nok sikkert er greit at det ikke er) så ville jeg valgt samme 11'er som Hulken. Spesielt er jeg veldig keen på å la Chamberlain prøve seg fra start. Han har stort sett like god fart som Walcott, mer er bedre teknisk, bedre innlegg og bedre defensivt. Burde ikke være mye tvil da!! Han mangler selvsagt rutine på dette nivået, men det får han kun ved å spille.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Denne kampen burde vi vinne selv om det er bortekamp. Har trua med tanke på våre oppturer den siste uka og fordi Blackburn er i dårlig form og at manageren dems blir pressa ut av supporterne, noe som kan skape dårlig stemning i garderoben dems. Det ser lyst ut for Arsenal.

Tror laget ser slik ut:

 

Szczensy

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

 

Song - Frimpong

 

Gervinho - Arteta - Arshavin

 

Van Persie

 

Go Gooners!

 

EDIT: Selfølgelig Gervinho inn på kant. Hadde glemt han helt :S

Link to comment
Share on other sites

Se der ja. Flere fra riktig Kommune her :) Jeg er fra Namsos

Haha, viser nok engang at verden ikke er så stor som alle skal ha det til! :D

Men for å holde noenlunde til topic; noen som har oversikt over skaden Miyaichi har hatt? Skulle vell starte opp treningen igjen mandag/tirsdag denne uken. Regner med at vi får se han, Santos, Chamberlain og Park i ligacupen neste tirsdag, som forøvrig ikke vises direkte på noen TV kanal, men legges ut på arsenal player rett etter at kampen er ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Ryo er tilbake i trening og spilte 61 minutter i reservelagskampen mot Bolton på tirsdag.

http://http://www.arsenal.com/match-menu/3424215/reserves/bolton-res-v-arsenal-res?tab=report

 

Virker som både Ryo og Chamberlain spilte bra på hver sin side. Jeg håper også at nevnte kvartett spiller i ligacupen, men jeg håper også at minst en av dem også får spilletid mot Blackburn. Vil mye heller at Park byttes inn enn Chamakh!

Link to comment
Share on other sites

It's a must win.

 

Szczensy

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

 

Song - Frimpong

 

Gervinho - Arteta - Arshavin/Walcott

 

Van Persie

 

Håper på å få se Ryo eller AOC i løpet av denne kampen.. Arshavin\Walcott bør etter min mening ikke spille samtidig, og i tilegg heve seg betraktelig om i det hele tatt

Link to comment
Share on other sites

It's a must win.

 

Szczensy

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

 

Song - Frimpong

 

Gervinho - Arteta - Arshavin/Walcott

 

Van Persie

 

Håper på å få se Ryo eller AOC i løpet av denne kampen.. Arshavin\Walcott bør etter min mening ikke spille samtidig, og i tilegg heve seg betraktelig om i det hele tatt

Jeg er meget positivt nysjgjerrig på Park og Santos.

Kunne virkelig tenke meg å se dem fra start.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...