Jump to content

Mikel Arteta


bergkamp

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 365
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
2 hours ago, piscator said:

ser at Artetas familie har blitt truet på sosiale medier. Ingen EKTE goonere kan vel synke så lavt? Utrolig mange idioter som slenger med leppa på sosiale medier.

Slike folk, uavhengig av hvem de 'supporter' burde fått seg en skikkelig en på pungen.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, piscator said:

ser at Artetas familie har blitt truet på sosiale medier. Ingen EKTE goonere kan vel synke så lavt? Utrolig mange idioter som slenger med leppa på sosiale medier.

 

9 hours ago, Simbad said:

Slike folk, uavhengig av hvem de 'supporter' burde fått seg en skikkelig en på pungen.

Dette har blitt et stort problem. Dommere ber om fritak fra å dømme pga drapstrusler. Enkelte truet Xhakas datter. Detter skjer i stor skala. Dette må straffeforfølges. Kun da vil se se endring.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

 

Dette har blitt et stort problem. Dommere ber om fritak fra å dømme pga drapstrusler. Enkelte truet Xhakas datter. Detter skjer i stor skala. Dette må straffeforfølges. Kun da vil se se endring.

Absolutt. Det går bare ikke an å holde på på den måten bare fordi man er 'anonym' eller fordi man ikke likte prestasjonen til personer man truer. 

Link to comment
Share on other sites

Mange av de som holder på med dette er vel knapt strafferettslige tilregnelige. Er de det så har vel halvparten av de peiling på fotball. De har ikke noe annet å bedrive tiden med enn å henge ut folk. Ikke akseptabelt uansett og det må settes en stopper for det de holder på med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg syns Ian Wright svarer godt på spørsmålet om Artetas fremtid i dag. Han er ikke perfekt, og han lærer masse underveis. Han er en dyktig coach som gjør masse for å endre kulturen (som jeg mener har vært pillråtten). I den situasjonen klubben er i nå, er Arteta rett mann. Det er jeg enig med Ian i. MEN han trenger hjelp til å bygge sitt eget lag. Vi må se mer av det vi så i januar. Jeg håper han får en sesong til. Når det er sagt må laget ta flere steg i riktig retning.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Jeg syns Ian Wright svarer godt på spørsmålet om Artetas fremtid i dag. Han er ikke perfekt, og han lærer masse underveis. Han er en dyktig coach som gjør masse for å endre kulturen (som jeg mener har vært pillråtten). I den situasjonen klubben er i nå, er Arteta rett mann. Det er jeg enig med Ian i. MEN han trenger hjelp til å bygge sitt eget lag. Vi må se mer av det vi så i januar. Jeg håper han får en sesong til. Når det er sagt må laget ta flere steg i riktig retning.

Høres greit ut, men han har ikke vært i stand til å få laget sitt til å prestere jevnt enda. Det må han lykkes med. Dessuten klarer jeg inne å forstå at Saliba ikke er god nok for stallen. 

 

Screenshot_20210411_233638_com.facebook.katana.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Tapapa said:

Høres greit ut, men han har ikke vært i stand til å få laget sitt til å prestere jevnt enda. Det må han lykkes med. Dessuten klarer jeg inne å forstå at Saliba ikke er god nok for stallen. 

 

Screenshot_20210411_233638_com.facebook.katana.jpg

Laget må prestere jevnere ja, uten tvil. Nå har både det defensive og offensive toppnivået blitt bedre. Nå handler det om å levere på disse nivåene hyppigere. 

Hva gjelder Saliba er jeg usikker på hva som har skjedd. Det ser ikke ut til å være mangel på talent. Det har florert med rykter. Det er vanskelig for meg å ta stilling til hva som har skjedd, og hvem som har gjort feil/rett. 

Link to comment
Share on other sites

Arteta burde aldri starte Willian over Martinelli igjen. 0 mål på 32 opptredener denne sesongen er helt uakseptabelt på dette nivået. Det er på tide å gå videre og innrømme at der gjorde Edu og Arteta en feil. Den burde komme rett etter sesongslutt. Fyren sinker tempo, gjenvinninga er borte. Han hever lønna si og bidrar mindre en Faxe jensen gjorde på 90 tallet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Per runde 34 har Arsenal ligaen fjerde beste forsvar, med 37 innslupne mål. Hakk i hæl finner vi Tottenham (38) og Leicester, Brighton og Liverpool (39). Verre står det til med våre angripere. Vi har kun scoret 46 mål, som sikrer en 10.plass i den statistikken. Til sammenlikning scoret vi 56 mål i fjor, og slapp inn 48. Det blir spennende å se fasit i år etter 38 kamper.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Per runde 34 har Arsenal ligaen fjerde beste forsvar, med 37 innslupne mål. Hakk i hæl finner vi Tottenham (38) og Leicester, Brighton og Liverpool (39). Verre står det til med våre angripere. Vi har kun scoret 46 mål, som sikrer en 10.plass i den statistikken. Til sammenlikning scoret vi 56 mål i fjor, og slapp inn 48. Det blir spennende å se fasit i år etter 38 kamper.

Noen andre statistikker som jeg også synes er interessante er:

-Vi er nr 5 på lista over pasninger slått. Man City, Chelskij, Pool og United er lagene foran oss. Man City har klart flest med over 23k pasninger. Chelskij og Pool ligger på 21k med Chelskij rundt 100 flere pasninger slått enn Pool. Vi og Manure har slått over 18k med Manure ca 300 pasninger flere slått. På sjette og syvende plass kommer Leicester(ca 400 pasninger færre enn oss) og Tottene(ca 600 pasninger færre enn Leicester). 

-Vi er nummer fire på lista over pasninger bakover. Med hele 2952. Man City(3841), Chelskij(3528) og Pool(3060) er de eneste lagene som har spilt flere pasninger hjemover. Manure ligger på femteplass med 2685.

-Vi er det laget som er 'dispossessed' færrest ganger så langt denne sesongen med kun 232. Burnley(som har slått kun 12,3k pasninger) og Chelskij med 255. Man City(313) og Pool(337) innehar tredje og syvende plass på denne 'tabellen'.

Man City har spilt 16,63% av pasningene hjemover, Chelskij 16,35%, Pool 14,3% mens vi har spilt 16,4% av pasningene våre hjemover.

I 2019/20-sesongen var prosenten på baklengspasninger 16,3% og sesongen før 14,9%(første sesongen til Emery). Årene før(de to siste til Wenger) lå den på 13,1% og 13,2%.

Så langt i år har vi skutt 417 ganger, 135 av de har gått på mål(32,4%). Årene før: 406 skudd, 155 på mål(37,2%), 170- 467(36,4%), 234-594(39,4%), 201-566(35,5%).

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Simbad said:

Noen andre statistikker som jeg også synes er interessante er:

-Vi er nr 5 på lista over pasninger slått. Man City, Chelskij, Pool og United er lagene foran oss. Man City har klart flest med over 23k pasninger. Chelskij og Pool ligger på 21k med Chelskij rundt 100 flere pasninger slått enn Pool. Vi og Manure har slått over 18k med Manure ca 300 pasninger flere slått. På sjette og syvende plass kommer Leicester(ca 400 pasninger færre enn oss) og Tottene(ca 600 pasninger færre enn Leicester). 

-Vi er nummer fire på lista over pasninger bakover. Med hele 2952. Man City(3841), Chelskij(3528) og Pool(3060) er de eneste lagene som har spilt flere pasninger hjemover. Manure ligger på femteplass med 2685.

-Vi er det laget som er 'dispossessed' færrest ganger så langt denne sesongen med kun 232. Burnley(som har slått kun 12,3k pasninger) og Chelskij med 255. Man City(313) og Pool(337) innehar tredje og syvende plass på denne 'tabellen'.

Man City har spilt 16,63% av pasningene hjemover, Chelskij 16,35%, Pool 14,3% mens vi har spilt 16,4% av pasningene våre hjemover.

I 2019/20-sesongen var prosenten på baklengspasninger 16,3% og sesongen før 14,9%(første sesongen til Emery). Årene før(de to siste til Wenger) lå den på 13,1% og 13,2%.

Så langt i år har vi skutt 417 ganger, 135 av de har gått på mål(32,4%). Årene før: 406 skudd, 155 på mål(37,2%), 170- 467(36,4%), 234-594(39,4%), 201-566(35,5%).

Disse statistikkene bekrefter mye av de tendensene vi har sett i laget denne sesongen, spesielt før jul. Det skapes for lite, og det er for lite kreativitet på banen. Mon tro om det er tydelige forskjelliger før og etter jul. Ødegaard og ESR sine inntog i laget har jo løftet laget i den dimensjonen. Behovet for mer målfarlige menn på topp er også innlysende, da både skuddpresisjon og nyppighet er i nedadgående trender. Aubas drar nok statistikken ned en del. 

Jeg er positivt overasket over at vi har mistet ballen så sjeldent. Det kan dog være et resultat av at ballen i stor grad har flyttet seg mellom Leno og stopperne. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg er Arteta inn eller Arteta ut ennå. En ting vet jeg og det er at Arteta har hatt en tøff start på manager karrieren sin. Fotballen blei nedstengt kort tid etter han tok over. Ikke fått preseason til å drille laget. Ikke hatt tilskuere på kampene. Og etter det han sa i intervjuet i dag er at personer i og utenfor klubben har motarbeidet klubben. 

Nå vil jeg gi han litt kreditt. Etter han kvittet seg med Øzil, Mustafi, Kolasinac og Sokratis i januar er vi det nest beste laget i pl. Er det de som har motarbeidet klubben? Var Sanllehi en av de råtne eplene i klubben?

Når vi ser hvordan Klopp bygde opp Liverpool begynte han med angrepet, deretter midtbanen og til slutt forsvaret. Arteta har begynt oppbyggingen med å forbedre forsvaret først, deretter midtbanen og forhåpentligvis angrepet til sommeren. 

Hvis vi får midler til å forsterke laget i sommer og får inn de rette spillerne tror jeg vi får en god sesong. Hale End gutta har blitt et år eldre. Har trua til neste sesong.🤞

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg er Arteta inn eller Arteta ut ennå. En ting vet jeg og det er at Arteta har hatt en tøff start på manager karrieren sin. Fotballen blei nedstengt kort tid etter han tok over. Ikke fått preseason til å drille laget. Ikke hatt tilskuere på kampene. Og etter det han sa i intervjuet i dag er at personer i og utenfor klubben har motarbeidet klubben. 

Nå vil jeg gi han litt kreditt. Etter han kvittet seg med Øzil, Mustafi, Kolasinac og Sokratis i januar er vi det nest beste laget i pl. Er det de som har motarbeidet klubben? Var Sanllehi en av de råtne eplene i klubben?

Når vi ser hvordan Klopp bygde opp Liverpool begynte han med angrepet, deretter midtbanen og til slutt forsvaret. Arteta har begynt oppbyggingen med å forbedre forsvaret først, deretter midtbanen og forhåpentligvis angrepet til sommeren. 

Hvis vi får midler til å forsterke laget i sommer og får inn de rette spillerne tror jeg vi får en god sesong. Hale End gutta har blitt et år eldre. Har trua til neste sesong.🤞

Lett å glemme at Klopps første PLsesong i Pool endte med en 8. plass, de to neste med 4. plasser.

Det tok ganske mange utskiftinger til før Klopps Pool i det hele tatt var i nærheten av pokaler. Og han slapp unna et sommervindu og en sesong som på mange måter er blitt 'ødelagt' av korona mens han drev med å bygge et veldig godt lag(med et par ekstremt dyre spillere), som i år ikke er med å kjempe om noen titler. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Tony said:

Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg er Arteta inn eller Arteta ut ennå. En ting vet jeg og det er at Arteta har hatt en tøff start på manager karrieren sin. Fotballen blei nedstengt kort tid etter han tok over. Ikke fått preseason til å drille laget. Ikke hatt tilskuere på kampene. Og etter det han sa i intervjuet i dag er at personer i og utenfor klubben har motarbeidet klubben. 

Nå vil jeg gi han litt kreditt. Etter han kvittet seg med Øzil, Mustafi, Kolasinac og Sokratis i januar er vi det nest beste laget i pl. Er det de som har motarbeidet klubben? Var Sanllehi en av de råtne eplene i klubben?

Når vi ser hvordan Klopp bygde opp Liverpool begynte han med angrepet, deretter midtbanen og til slutt forsvaret. Arteta har begynt oppbyggingen med å forbedre forsvaret først, deretter midtbanen og forhåpentligvis angrepet til sommeren. 

Hvis vi får midler til å forsterke laget i sommer og får inn de rette spillerne tror jeg vi får en god sesong. Hale End gutta har blitt et år eldre. Har trua til neste sesong.🤞

Jeg har landet på at Arteta får fortsette. Det uten at jeg er så dødelig imponert over det han har prestert den senere tid. Ikke kjøper jeg bortforklaringene du nevner, som om korona skulle gjøre det å være manager vanskeligere for Arsenal enn for andre lag. Utsagnet om at personer i og utenfor klubben har motarbeidet klubben er uverifiserbar og den er helt sikker sann. Sann for Arsenal og alle andre store klubber. Heller ikke her ser jeg noe Arsenal-spesifikt som skulle forklare at han har prestert dårlig. 

Jeg velger å støtte Arteta videre fordi jeg normalt liker å gi folk tid til å vise at de duger. I tillegg har jeg sett positive tendenser i det siste. For eksempel så var jeg veldig fornøyd med at han byttet ut Saka sist og ikke Pepe som han har pleid å bytte ut på autopilot. Når vi trenger scoringer, så skal et uromoment som Pepe være på banen. Dessuten er jeg fornøyd med at vi har stilt med samme midtbaneduo i flere kamper. Spillere trenger å å bli godt kjent med hverandre for å funke optimalt. 

Jeg liker også at Luiz ikke får forlenget kontrakten. Jeg håper at han ikke feiger ut som han gjorde ifjor sommer og virkelig rydder opp i stallen. Vi trenger en back-up på venstre back. Utover det trenger vi ingen spillere inn, bare mange spillere ut. 

La ungdommen få mulighet til å blomstre. Og, la oss tørre å spille eget spill, ikke bare tilpasse oss alle motstandere. Arteta har lykkes best når han har møtt gode lag, kjørt defensivt og satset på kontra. Det ga oss en FA-cup tittel og Community Shields. Det var bra i starten, men det holder ikke. Det er gøy med cup-seiere, men det er egentlig mye viktigere med topp-fire. Wenger hadde rett der også, it's like a trophy. Skal han fortsette med å ligge bakpå og satse på kontra, så får han jobbe for Burnley, Tottenham, Crystal Palace eller noe annet middelmådig ræl. Da har han ikke noe hos Arsenal å gjøre. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Tony said:

Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg er Arteta inn eller Arteta ut ennå. En ting vet jeg og det er at Arteta har hatt en tøff start på manager karrieren sin. Fotballen blei nedstengt kort tid etter han tok over. Ikke fått preseason til å drille laget. Ikke hatt tilskuere på kampene. Og etter det han sa i intervjuet i dag er at personer i og utenfor klubben har motarbeidet klubben. 

Nå vil jeg gi han litt kreditt. Etter han kvittet seg med Øzil, Mustafi, Kolasinac og Sokratis i januar er vi det nest beste laget i pl. Er det de som har motarbeidet klubben? Var Sanllehi en av de råtne eplene i klubben?

Når vi ser hvordan Klopp bygde opp Liverpool begynte han med angrepet, deretter midtbanen og til slutt forsvaret. Arteta har begynt oppbyggingen med å forbedre forsvaret først, deretter midtbanen og forhåpentligvis angrepet til sommeren. 

Hvis vi får midler til å forsterke laget i sommer og får inn de rette spillerne tror jeg vi får en god sesong. Hale End gutta har blitt et år eldre. Har trua til neste sesong.🤞

😄 ser at jeg har fått noen kommentarer på noe jeg skrev i natt. Hadde hyggelig lag med noen kompiser der vi grilla og koste oss med god drikke(litt for mye god drikke tydeligvis) for jeg kan ikke huske å skrive dette her.😀 overraskende lite skrivefeil til å ha hatt 4 i promille. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tony said:

😄 ser at jeg har fått noen kommentarer på noe jeg skrev i natt. Hadde hyggelig lag med noen kompiser der vi grilla og koste oss med god drikke(litt for mye god drikke tydeligvis) for jeg kan ikke huske å skrive dette her.😀 overraskende lite skrivefeil til å ha hatt 4 i promille. 

Jeg anbefaler deg å fortsette å skrive sterkt ruset. Dette var sannsynligvis ditt beste innlegg ever 😊

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...