Jump to content

Per Mertesacker


Balsnes

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Min personlige mening: Koscielny > Mertesacker

Berre nevner Mertesacker 26 år, kaptein, 75 landskamper, fysikk, bauta.

Koscielny eh.. Birmingham og Welbeckduellen i det knepne 8-2 tapet.

 

Min personlige mening: urettferdig for mertesacker å i det hele tatt vege dei opp i mot kvarandre.

Link to comment
Share on other sites

Berre nevner Mertesacker 26 år, kaptein, 75 landskamper, fysikk, bauta.

Koscielny eh.. Birmingham og Welbeckduellen i det knepne 8-2 tapet.

 

Min personlige mening: urettferdig for mertesacker å i det hele tatt vege dei opp i mot kvarandre.

 

 

Mener Koscielny var den desidert beste mot United, men du holder ikke en forsvarsrekke helt alene. Teknisk en fantastisk stopper som kommer til å bli en gigant. Ingen fasit, men kun min personlige spådom...

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker er vel noe en bare har drømt om. Pr idag den eneste midtstopperen som er i nærheten av Vermaelan.

Hverken Djourou el Kos er dirigenter som Vermaelan og Pesien er.

Nå har vi 4 stoppere av god kvalitet. Men vi får bare håpe at ikke Vermaelan og Per er skadet samtidig.

Dette er kjøpet som endelig kan gi oss et slagkraftig forsvar.

Jeg gleder meg allerede til Swansea:-)

Link to comment
Share on other sites

Mener Koscielny var den desidert beste mot United, men du holder ikke en forsvarsrekke helt alene. Teknisk en fantastisk stopper som kommer til å bli en gigant. Ingen fasit, men kun min personlige spådom...

Syns også Koscielny var best i forsvaret mot United og at han har mange gode kamper, men at han ikke duger mot Stoke og Wolves osv er lett å se. Tror nok Mertesacker er en bedre spiller pdd, men jeg tror vi kan få se skikkelig konkurranse blant alle våre fire stoppere i år. Om JD finner tilbake til nyttårsformen fra i fjor så står han ikke noe tilbake for de andre..

Link to comment
Share on other sites

Min personlige mening: Koscielny > Mertesacker

Hvis du var en av de som mente vi burde styrke forsvaret: Hvilken realistisk stopperovergang hadde du håpet på?

 

Må si jeg tror Mertesacker er blant de 20 beste stopperne i verden akkurat nå, og han har minst 5 år igjen på topp. Skulle vi kjøpt noe bedre, måtte vi nok gått etter type Pique, Vidic(?), Kompany osv. Og hvor sannsynlig tror du det er at noen av de kommer?

 

I mine øyne er Mertesacker den signeringen vi har gjort de siste dagene, som det er størst klasse over. Billig var han også, så velkommen skal du være, Per, og lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du var en av de som mente vi burde styrke forsvaret: Hvilken realistisk stopperovergang hadde du håpet på?

 

Må si jeg tror Mertesacker er blant de 20 beste stopperne i verden akkurat nå, og han har minst 5 år igjen på topp. Skulle vi kjøpt noe bedre, måtte vi nok gått etter type Pique, Vidic(?), Kompany osv. Og hvor sannsynlig tror du det er at noen av de kommer?

 

I mine øyne er Mertesacker den signeringen vi har gjort de siste dagene, som det er størst klasse over. Billig var han også, så velkommen skal du være, Per, og lykke til!

Helt enig. Mertesacker kommer til å bli en bauta sammen med Vermaelen. Som en ekstra bonus kommer vi til å bli meget farlige på offensiv dødball

Link to comment
Share on other sites

Hvis du var en av de som mente vi burde styrke forsvaret: Hvilken realistisk stopperovergang hadde du håpet på?

 

Må si jeg tror Mertesacker er blant de 20 beste stopperne i verden akkurat nå, og han har minst 5 år igjen på topp. Skulle vi kjøpt noe bedre, måtte vi nok gått etter type Pique, Vidic(?), Kompany osv. Og hvor sannsynlig tror du det er at noen av de kommer?

 

I mine øyne er Mertesacker den signeringen vi har gjort de siste dagene, som det er størst klasse over. Billig var han også, så velkommen skal du være, Per, og lykke til!

 

Jeg var så absolutt en av de som mente vi trengte å styrke forsvaret, men ikke fordi førstevalgene våre er for dårlige. Jeg mente vi trengte bedre backup enn vi hadde og det har vi fått. Nå kan vi rullere stopperne litt og ha god kvalitet selv med en mann ute. Jeg er meget fornøyd med signeringen av godeste Per...

Link to comment
Share on other sites

Min personlige mening: Koscielny > Mertesacker

Spenstig påstand! Kos har et stort potensiale han, men bedre enn Per? Det er to ting som feller han slik jeg ser det:

 

-Han har ikke engang fysikk til å spille ving på Stoke

-Det koker altfor fort over. Han har ikke den nødvendige mentaliteten, tror jeg.

 

Kanskje han kan få den nødvendige veiledningen av Per?

Link to comment
Share on other sites

Thomas og Per. Men ingen slår Per og Arne (Friedrich)

 

Er ekstremt mange United, Liverpool og Chelsea fans som ikke har noen tro på Mertesacker. Helt utrolig! Fast på tyskland sitt landslag og er på topp 10 lista når det gjelder stoppere. Jeg har stor tro på Mertesacker og Satser på han beviser at han er en stopper av rang!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser mange har nevnt forsvar navnene Carl, Thomas, Per og Andre, men da skal vi ikke glemme at vi også har en Johan :)

 

Har bestandig ment at Djourou i utgangspunktet heter Johannes. Har jeg tatt så feil, eller er det Johan som er feil?

Link to comment
Share on other sites

Thomas og Per. Men ingen slår Per og Arne (Friedrich)

 

Er ekstremt mange United, Liverpool og Chelsea fans som ikke har noen tro på Mertesacker. Helt utrolig! Fast på tyskland sitt landslag og er på topp 10 lista når det gjelder stoppere. Jeg har stor tro på Mertesacker og Satser på han beviser at han er en stopper av rang!

Det er myten om det høye tempoet i England som har skylden. Av en eller annen merkelig grunn så tror svært mange at alle løper fortere i England og at alt skjer mye raskere på banen. Det er også en helt vanlig oppfatning at spillere uten britisk pass har enorme problemer med å henge med i svingene når lynraske britiske spillere sender ballen rundt på banen i et forrykende tempo

Link to comment
Share on other sites

Har bestandig ment at Djourou i utgangspunktet heter Johannes. Har jeg tatt så feil, eller er det Johan som er feil?

Full name: Danon Issouf Johannes Djourou Gbadjere (kilde: program emirates cup)

 

Men navnet Johannes oversettes vel generelt ofte til John eller Johan på engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Det er myten om det høye tempoet i England som har skylden. Av en eller annen merkelig grunn så tror svært mange at alle løper fortere i England og at alt skjer mye raskere på banen. Det er også en helt vanlig oppfatning at spillere uten britisk pass har enorme problemer med å henge med i svingene når lynraske britiske spillere sender ballen rundt på banen i et forrykende tempo

 

Det stemmer nok det. Derfor England som regel alltid vinner VM og EM også :D

 

De glemmer vel at kanskje 2 av de beste britiske stopperne ikke hadde/har fart som sin styrke nemlig Adams og Terry.

Mertesacker har en del felles med disse at han er flink å lese spillet og har et klokt fotballhode.

At han i tillegg har dirigentegenskaper er vel heller ikke biringt.

Jeg har faktisk klokketro på denne mannen.

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer nok det. Derfor England som regel alltid vinner VM og EM også :D

 

De glemmer vel at kanskje 2 av de beste britiske stopperne ikke hadde/har fart som sin styrke nemlig Adams og Terry.

Mertesacker har en del felles med disse at han er flink å lese spillet og har et klokt fotballhode.

At han i tillegg har dirigentegenskaper er vel heller ikke biringt.

Jeg har faktisk klokketro på denne mannen.

 

I kula til Orakelet så står det at du har og får helt rett!

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer nok det. Derfor England som regel alltid vinner VM og EM også :D

 

De glemmer vel at kanskje 2 av de beste britiske stopperne ikke hadde/har fart som sin styrke nemlig Adams og Terry.

Mertesacker har en del felles med disse at han er flink å lese spillet og har et klokt fotballhode.

At han i tillegg har dirigentegenskaper er vel heller ikke biringt.

Jeg har faktisk klokketro på denne mannen.

 

Har bare én ting å pirke på og det er at Terry ikke er i nærheten av Adams. Ferdinand og Sol Campbell er i mine øyner to langt langt bedre midtstoppere enn hva Terry er/var på sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

"Ekspertene" har heller ingen tro på Mertesacker.

 

– Arsenal er både vinner og taper. Cesc Fàbregas og Samir Nasri ble solgt, men Arsenal hentet seg inn på slutten. At de mistet Fàbregas og Nasri seint gjorde at de stod igjen med svarteper. Det er ingen av kjøpene, bortsett fra Mikel Arteta, jeg har tro på, sier Wikestad.

 

Er jo trangsynte hele gjengen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...