Jump to content

16.08.11 Udinese H


Arsenalboy93

Recommended Posts

Jag tror dette laget (Arsenal altså) blir mye bedre utover i sesongen. I dag var det skremmende dårlig, spesielt i starten av andre omgang. Forsvaret og keepergutten får godkjent og vel så det, og Walcott og Gervinho på kantene får også en pluss i boka mi. Det åpenbare problemet, i tillegg til Chamack, var fraværet av trygghet og kreativitet på sentral midtbane. Udinese (Calsium?) skal ha en pose ære for en god kamp (selv om de nok er frustrerte over å ikke ha scoret), men det var dansende klart at Arsenal manglet en Fabregas eller en Wilshere midt på banen der (for ikke å si begge). Fint innhopp av Jenkinson og meget lovende takter av Frimpong. Jeg tror laget hever seg så det holder utover i sesongen, når de får spilt på seg litt selvtillit og samspill, når uroen med alle reiseklare stjerner er glemt, og Miyachi, Campbell og eventuelle nysigneringer får kjøpt seg leilighet og funnet seg en lokal kaffebar (sushirestaurant) de liker.

 

Jeg orker ikke å være negativ og pessimistisk - det ødelegger bare humøret mitt i hverdagen. Jeg har nok å tenke på, med nyfødte tvillinger snart i hus:)

Eneste omptimismen jeg deler med deg er at vi har vært mer eller mindre gode defensivt i to kamper nå... Det skal dem ha!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Jag tror dette laget (Arsenal altså) blir mye bedre utover i sesongen. I dag var det skremmende dårlig, spesielt i starten av andre omgang. Forsvaret og keepergutten får godkjent og vel så det, og Walcott og Gervinho på kantene får også en pluss i boka mi. Det åpenbare problemet, i tillegg til Chamack, var fraværet av trygghet og kreativitet på sentral midtbane. Udinese (Calsium?) skal ha en pose ære for en god kamp (selv om de nok er frustrerte over å ikke ha scoret), men det var dansende klart at Arsenal manglet en Fabregas eller en Wilshere midt på banen der (for ikke å si begge). Fint innhopp av Jenkinson og meget lovende takter av Frimpong. Jeg tror laget hever seg så det holder utover i sesongen, når de får spilt på seg litt selvtillit og samspill, når uroen med alle reiseklare stjerner er glemt, og Miyachi, Campbell og eventuelle nysigneringer får kjøpt seg leilighet og funnet seg en lokal kaffebar (sushirestaurant) de liker.

 

Jeg orker ikke å være negativ og pessimistisk - det ødelegger bare humøret mitt i hverdagen. Jeg har nok å tenke på, med nyfødte tvillinger snart i hus:)

 

Gratulerer, det blir tydeligvis feil å berre kalle deg "Runki" slik det har blitt gjort på forumet.. ;)

 

Forøvrig kjekt med eit positivt innlegg opp i all elendigheita! Håpar tonen er den samme om 2 mnd når twinsa har frårøva deg alt som liknar på nattesøvn.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer, det blir tydeligvis feil å berre kalle deg "Runki" slik det har blitt gjort på forumet.. ;)

 

Forøvrig kjekt med eit positivt innlegg opp i all elendigheita! Håpar tonen er den samme om 2 mnd når twinsa har frårøva deg alt som liknar på nattesøvn.. ;)

 

Man blir ikkje firebarnsfar i en alder av 32 uten mye "tørrtrening"... Tjo-hei!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig frustrerende første halvtime av 2 omgang. Vi ble rundspilt og ingen kreativitet. Chamach, Rociky og Ramsey var veldig svake i den perioden. De 5 bak var bra. Frimpong kom inn og tok komtroll. Et MEGET bra innhopp. Etter han kom inn tok vi kontrollen igjen, og han imponerte meg virkelig. I Italia har vi RVP og kanskje Wilshere tilbake. Da er vi betydelig styrket. Utrolig fornøyd med at vi klarte å ri av stormen, og tror dette sklal gå greit.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig frustrerende første halvtime av 2 omgang. Vi ble rundspilt og ingen kreativitet. Chamach, Rociky og Ramsey var veldig svake i den perioden. De 5 bak var bra. Frimpong kom inn og tok komtroll. Et MEGET bra innhopp. Etter han kom inn tok vi kontrollen igjen, og han imponerte meg virkelig. I Italia har vi RVP og kanskje Wilshere tilbake. Da er vi betydelig styrket. Utrolig fornøyd med at vi klarte å ri av stormen, og tror dette sklal gå greit.

Og da spiller kanskje Arsjavin også.

Og et par nyinkjøpte kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg orker ikke å være negativ og pessimistisk - det ødelegger bare humøret mitt i hverdagen. Jeg har nok å tenke på, med nyfødte tvillinger snart i hus:)

 

Gratulerer!

 

Ødelegger desverre humøret mitt også. Men i motsetning til deg har jeg ikke like mye å tenke på... Arbeidsledig og ankelskadet. Trenger mitt kjære Arsenal !

 

Det er greit nok at vi ikke spiller den kalasfotballen vi fans har blitt bortskjemte med, men kan vi da ikke i det minste prøve å være litt kyniske og "kontrollere" kampen når vi får ett mål så tidlig!!? Hele laget er jo til tider "all over the place" ! Huff..

 

Struktur er åpenbart et fremmedord i AW`s ordbok. Midtbanen er nærmest ikke-eksisterende i 2 omg. Litt struktur/formasjonstrening hadde gjort underverker, det er jeg helt sikker på. MEN. Det innebærer trening UTEN ball. Og det kan vi ikke ha noe av i Arsenal... (Les Clichy)

Link to comment
Share on other sites

Struktur er åpenbart et fremmedord i AW`s ordbok. Midtbanen er nærmest ikke-eksisterende i 2 omg. Litt struktur/formasjonstrening hadde gjort underverker, det er jeg helt sikker på. MEN. Det innebærer trening UTEN ball. Og det kan vi ikke ha noe av i Arsenal... (Les Clichy)

 

Traore snakket vell om det mener jeg å huske. At den store forskjellen mellom Juventus og Arsenal var det taktiske, var utrolig mye taktisk trening i Juventus, men i Arsenal var det kun ball som gjaldt. Akkurat der har Wenger noe å lære av italienerne.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs og Djourou ut med skade i dag, og halta ikke Rosicky litt da han gikk av? Diaby ute, Jack ute.. Cesc solgt, Eboue solgt. Nasri på vei ut? Vela sendt på lån til Real Sociedad, Bendtner har vært på desperat klubbjakt i hele sommer..

 

Er det bare meg, eller begynner det å bli fryktelig tynt?

Link to comment
Share on other sites

Gibbs og Djourou ut med skade i dag, og halta ikke Rosicky litt da han gikk av? Diaby ute, Jack ute.. Cesc solgt, Eboue solgt. Nasri på vei ut? Vela sendt på lån til Real Sociedad, Bendtner har vært på desperat klubbjakt i hele sommer..

 

Er det bare meg, eller begynner det å bli fryktelig tynt?

 

Jeg tok opp den samme saken i "Spillerstallen 2010/2011" så det er nok ikke bare deg.

 

F.eks. vil laget mot Liverpool mest sannsynlig se ut slik:

 

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Jenkinson

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Rosicky - Arshavin

 

v. Persie

 

Ikke akkurat et forrykende lag, men hvis innsatsen er upåklagelig kan vi kanskje klare uavgjort..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok opp den samme saken i "Spillerstallen 2010/2011" så det er nok ikke bare deg.

 

F.eks. vil laget mot Liverpool mest sannsynlig se ut slik:

 

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Jenkinson

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Rosicky - Arshavin

 

v. Persie

 

Ikke akkurat et forrykende lag, men hvis innsatsen er upåklagelig kan vi kanskje klare uavgjort..

 

Og benken? :o Squilacci og co? Dette kan ikke gå bra... VI MÅ HANDLE

Link to comment
Share on other sites

Og benken? :o Squilacci og co? Dette kan ikke gå bra... VI MÅ HANDLE

 

Fabianski, Squillaci, Lansbury, Oxlade-Chamberlain, Chamakh, Bendtner og kanskje Miyaichi?

 

Det er hvertfall ikke noe mer fra førstelaget å ta av og det er tross alt ikke mange av reservespillerne å ta av heller. På det defensive er ikke akkurat Miquel så vanvittig stødig heller, men er vel nogenlunde like dårlig som hva Squillaci er.

 

Etter Miquel er det strengt talt ingen fler å ta av! Helt latterlig.. men, i det minste så er Lansbury på benken og hvis han får et innhopp vil han jobbe 100%. Resten av gjengen vet jeg virkelig ikke med, men jeg er langt ifra imponert og det tror jeg man skal lete lenge etter å finne for å si det mildt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok opp den samme saken i "Spillerstallen 2010/2011" så det er nok ikke bare deg.

 

F.eks. vil laget mot Liverpool mest sannsynlig se ut slik:

 

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Jenkinson

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Rosicky - Arshavin

 

v. Persie

 

Ikke akkurat et forrykende lag, men hvis innsatsen er upåklagelig kan vi kanskje klare uavgjort..

Ja jeg glemte jo at vi mista Gervinho og Song noen kamper i sesongåpningen.. Damn, dette er virkelig skremmende :blink:

Og i tillegg er det Pool og United som venter i de to neste oppgjørene, pluss en livsviktig kvalifisering i Italia! Hva er det egentlig Wenger tenker, han måtte da kunne se dette komme? Når vi har så viktige kamper tidlig i sesongen, så skjønner jeg faen ikke hvorfor vi skal begynne å kjøpe og selge helt på tampen av vinduet, når vi har hatt hele sommeren

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg glemte jo at vi mista Gervinho og Song noen kamper i sesongåpningen.. Damn, dette er virkelig skremmende :blink:

Og i tillegg er det Pool og United som venter i de to neste oppgjørene, pluss en livsviktig kvalifisering i Italia! Hva er det egentlig Wenger tenker, han måtte da kunne se dette komme? Når vi har så viktige kamper tidlig i sesongen, så skjønner jeg faen ikke hvorfor vi skal begynne å kjøpe og selge helt på tampen av vinduet, når vi har hatt hele sommeren

 

Jeg har sagt det hele sommeren at det var viktig å få inn nye signeringer tidlig og få avklarert situasjonen rundt Nasri og Cesc. Og når kampoppsettet ble publisert og jeg så Newcastle, CL kvalikk, Liverpool, CL kvalikk og Manchester United på rekke og rad (tidlig i juli var det vel?) så ble jeg virkelig skremt over at vi ikke allerede da hadde fått inn noen nye spillere av ordentlig kvalitet.

 

Nå derimot har det gått halvannen måned og vi er faktisk i en svakere posisjon enn tidligere og allikevel gjør ikke Wenger grep.

 

Jeg har kritisert han hele sommeren ved at jeg ikke har tro på at han klarer å gjøre det som skal til for å få opp et mesterlag og jeg har sagt det hele forbanna sommeren at jeg ikke har tro på at han henter en klassespiller (selv om jeg har håpet og bannet så høyt som det går ann).

 

Det er fortsatt litt over 2 uker igjen av overgangsvinduet, men vil de 3-4 signeringene vi faktisk sårt trenger komme inn? Det ville i så fall vært gledelig, men realiteten av situasjonen er at disse signeringene (og selv om de kanskje er av aller ypperste hytlle) nødvendigvis trenger minst et par måneder om ikke mer på å tilpasse seg London og England. Kanskje snakker de ikke engang engelsk og når man også tar med i betraktningen av at de ikke har vært med på preseason med Arsenal og kanskje ikke er helt matchfit så begynner jeg virkelig å frykte at denne sesongen går i dass.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sjokkert etter kampen igår hvor dårlige vi egentlig er.... Forsvaret klarer seg greit nok om dagen, men det er virker stadig vekk som det ikke er klart hvem som skal gjøre hva baki der. Når Kos laget frispark på sida der på overtid ved å være unødvendig tett oppi mannen sin i stedet for bare å skjerme han bort, så får jo også Wnger omtrent krupp i stolen sin oppe på tribunen. Jeg holdt på å kaste opp.... Midtbanen er utrolig svak, Rosicky er ikke kreativ, Song er grei, men han er lazy som f.... og Ramsey er ingen Wilshere eller Fabregas. Chamakh er helt krise om dagen og egentlig siden nyttår, jeg skjønner ikke at han er aktuell for laget i den formen han er i nå. Da vil jeg heller se Bendtner... Gervinho er livlig og Walcott prøver, men får det sjelden til. Man må kunne forvente at en spiller klarer å slå et innlegg i nærheten av en medspiller, selv i fart, dette klarer ikke Walcott nå!

 

Nei, her er det mye som må rettes på. og det må for f... kjøpes inn erstattere for de som reiser. Begynner å bli skremmende tynt i stallen!

Link to comment
Share on other sites

Gibbs og Djourou ut med skade i dag, og halta ikke Rosicky litt da han gikk av? Diaby ute, Jack ute.. Cesc solgt, Eboue solgt. Nasri på vei ut? Vela sendt på lån til Real Sociedad, Bendtner har vært på desperat klubbjakt i hele sommer..

 

Er det bare meg, eller begynner det å bli fryktelig tynt?

 

tynt? Almunia er jo fortsatt i troppen. Skal se Wenger konverterer ham til forsvarsspiller. I nøden lærer fanden å spise fluer...! ;) :P

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Jenkinson

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Rosicky - Arshavin

 

v. Persie

 

Ikke akkurat et forrykende lag, men hvis innsatsen er upåklagelig kan vi kanskje klare uavgjort..

 

Burde være nok til å slå pool, United helgen etter derimot kan bli en stygg affære.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg i mye, men ikke skildringen din av Kos. Jeg mener han fikk litt for mye tyn i fjor på tross av noe rusk og startvansker, som jeg er enig i.

 

Mulig jeg var i overkant krass. Men jeg reagerte svært negativt på det samme som Innbytterbenken og Wenger, noe som også var en gjennomgangsmelodi for ham og Djourou i fjor:

 

Når Kos laget frispark på sida der på overtid ved å være unødvendig tett oppi mannen sin i stedet for bare å skjerme han bort, så får jo også Wnger omtrent krupp i stolen sin oppe på tribunen. Jeg holdt på å kaste opp....

 

 

Gibbs og Djourou ut med skade i dag, og halta ikke Rosicky litt da han gikk av? Diaby ute, Jack ute.. Cesc solgt, Eboue solgt. Nasri på vei ut? Vela sendt på lån til Real Sociedad, Bendtner har vært på desperat klubbjakt i hele sommer..

 

Er det bare meg, eller begynner det å bli fryktelig tynt?

 

Nei, nei. Stallen er for stor.. Spekket av super quality. Salget av Eboue vil bli som en ny signering..

Comical-Ali.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bra innlegg!!

 

Jeg må rett og slett stille ett spm til folket her. Hvorfor har vi i Norge 5 mnd oppkjøring og England (inkl. Arsenal) 6 uker?? Og i innlegget ditt skriver du mangel på løpskapasitet, enig i det men det er rett og slett fordi gutta ikke er i den fysiske formen de bør være i. Og det er faktisk ikke bra nok!! Vi detter sammen i 2 omg fordi vi er slitne rett og slett...

Bare nevner, etter VM måtte Fabregas og RVP hvile en del matcher fordi de ikke var i kampform etter VM. Dirk Kuyt var Lpools beste spiller i samme tidsrommet.... Det er også etter mitt syn, alt for dårlig!

Spør du virkelig om dette eller er det en spøk?

Hvor lang er sesongen i PL og hvor mange kamper spiller disse spillerne? Begyn der og regn deg frem til 5 månder med oppkjøring.. Det er rett og slett ikke måneder nok.

Kapasiteten til disse gutta er langt over tippeliganivå. Problemet er å få nok restitusjon, ikke trening.

 

Grunnen til at man falle i andre omgang er jo selvfølgelig at vi må gjøre justeringer allerede i pausen og må derfor ligge lavere. Du sier vi ble utspillt på hjemmebane, vel jeg er slett ikke enig. Etter justeringen skaper faktisk Udinese en sjanse og det er helt greit. For en gangs skyld ligger vi lavt og spiller på resultat og kontringer. Herregud som jeg har savnet denne kynismen i mange år. 1-0 hjemme er et veldig bra utgangspunkt, 2-1 som lett kunne blitt resultatet ved ukritisk offensiv holdning hadde vært en katastrofe i forhold.

Vi har justert ekstremt bra på defensiv dødball hvor verken N`castle eller Udinese skaper noe som helst, vi spiller disiplinert på midten og gjør en tøff jobb. Gutta tar fighter over hele banen og legger seg ikke for noen. Vi gjør faktisk en god hjemmekamp under de forutsetninger som var før denne kampen.

 

Sagna MoM tett fulgt av Song. Kosc og Vermalen gode sammen og hver for seg. Gervinho og Walcott kan true hvilket lag som helst på fart og vil gi oss mange mål borte i år. Eneste jeg stusset på i går var at Walcott virker å ha mistet ekstremfarten. Han er fortsatt hurtig, men virker tyngre enn i fjor. Mulig han har bygget litt muskler for å forebygge skader, men det ser ut til å ha tatt bort det lille ekstra. Både på lørdag og i går ble han fulgt av backen i kontring, det har jeg aldri sett før.

 

Nå må det handles en sentral midtbanespiller, en venstre back og en midtstopper. Skadene kommer og vi er allerede tynt besatt.

Link to comment
Share on other sites

 

Sagna MoM tett fulgt av Song.

 

Jeg ser mange har gitt Sagna MOM prisen i denne kampen. Han spilte veldig bra og det er en fryd å se hans innsats, men han hadde en helt hasardiøs involvering hvor jeg lurte på hva i alle dager han drev med. Jeg snakker om situasjonen der Song mistet ballen i farlig posisjon og løp hele veien tilbake og avluttet med en nydelig blokk. I den situasjonen sto Sagna som en kjegle og jeg lurte på hva han drev med. Bortsett fra den kortslutningen spilte han fantastisk.

 

Jeg synes det er vanskelig å velge MOM i denne kampen. Rett og slett fordi laget bestod av enten eller i går. Enten var du bunnsolid og gjorde jobben med bravur eller så var du ute å kjøre. De som får godkjent av meg er SCZC, Sagna, Vermaelen, Song, Walcott og Gervinho. Resten leverte langt under det som forventes.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...