Jump to content

16.08.11 Udinese H


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

fikk bare sett den første omgangen, da streamen ble brutt. Egentlig mye positivt før pause. Da synes jeg til og med chamakh spilte til mer enn 1 på børsen. Men det var også mye shaky fotball. Udinese slapp alt for lett til på kontringer, og mange av de defensive svakhetene vi har sett før kom også til syne i kveld. Håpløst at spillerne er så kjeks, men det er vel kanskje en konsekvens av å bare kjøpe en type spillere, små og lette, istedenfor å skaffe et par robuste mannfolk. Og etter rapportene fra den andre omgangen å dømme falt laget gradvis mer bakpå, og det er også samme melodi som tidligere; man sliter med å stå løpet ut. Skadene hjalp naturlig vis ikke i så henseende. Nå dro de i land en seier som fort kunne vært doblet, men selv om det er et OK utgangspunkt, må de nok heve seg om de skal kvalifisere for gruppespillet. Så spørs det om de egentlig har noe i CL å gjøre, bortsett fra å skaffe klubben penger...? <_<

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler mange spillere. En midtbane uten Nasri,Wilshere(Fabregas) og Diaby.

Vi mangler RvP,og spiller en solid kamp.

Det er faktisk lenge siden jeg har sett et Arsenallag kjemnpe som løver som de gjorde idag.

Idag er ikke tiden for å kritisere,men berømme spillere som gir alt.

Spesielt Sagna syns jeg er fantastisk idag. Vi er bedre defensivt enn på lang lang tid.

Ikke strålende fotball,men en innsats George Graham ville vært stolt av.

Klem på med mer kreativitet i midtbaneleddet så kan faktisk dette bli bra.

Er du seriøs nå????!! Det der tar jeg rett og slett ikke seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig kamp. Vi skal være glade for at Walcott scoret et tidlig mål.

Uten kreativitet så blir ingen gode sjanser skapt, det har vi sett eksempel på både mot Newcastle og Udinese.. På tide å hente noe kreativt Wenger!

Våre sjanser var ikke problemet. Hovedproblemet var vel heller alle sjansene Udinese skapte.

Link to comment
Share on other sites

fikk bare sett den første omgangen, da streamen ble brutt. Egentlig mye positivt før pause. Da synes jeg til og med chamakh spilte til mer enn 1 på børsen. Men det var også mye shaky fotball. Udinese slapp alt for lett til på kontringer, og mange av de defensive svakhetene vi har sett før kom også til syne i kveld. Håpløst at spillerne er så kjeks, men det er vel kanskje en konsekvens av å bare kjøpe en type spillere, små og lette, istedenfor å skaffe et par robuste mannfolk. Og etter rapportene fra den andre omgangen å dømme falt laget gradvis mer bakpå, og det er også samme melodi som tidligere; man sliter med å stå løpet ut. Skadene hjalp naturlig vis ikke i så henseende. Nå dro de i land en seier som fort kunne vært doblet, men selv om det er et OK utgangspunkt, må de nok heve seg om de skal kvalifisere for gruppespillet. Så spørs det om de egentlig har noe i CL å gjøre, bortsett fra å skaffe klubben penger...? <_<

 

Du var heldig som slapp unna med første omgangen....

Link to comment
Share on other sites

Greit nok. Som nevnt over så er insatsen om ikke annet bra. Det er vel noe vi har etterlyst lenge.

 

Regner med at vi får ett mål i Italia og kommer oss videre, men ingen ting er avgjort. Det er skremmende hvor tynt det er nå.

 

Fremdeles de som mener at det ikke er noe fundamentalt galt med treningsmetoder og det medisinske apparatet når det kan virke som 3 spillere går ut med hamstringskader på 2 dager? Hva som skjedde med Rosicky er ikke godt å si, men han var vel også småskadet før kamp.

 

PS! Hvis Wenger ikke var tillatt å kommunisere med spillere/benk så kunne de vel funnet en noe mer diskre løsning enn det de surret med i dag. Regner med at Pat Rice styrer skuta i Italia også.

Link to comment
Share on other sites

Ja, som jeg vel har skrevet før i tråden blir vi fratatt handlingsrom av skadene, men spørsmålet er vel heller hvorfor vår potensielt mest kreative spiller ikke starter en slik kamp på hjemmebane? Overgår min begripelse så sant han ikke er småskadet han også da...?

Enig!

Link to comment
Share on other sites

Sagna kampens desidert beste spiller, herregud for en back!

Han spiller en grei defensiv match, slipper enkelt gjennom han raske f*** i første omgang der... Forferdelig forsvarspill! Offensivt??? Treffer ikke på ett eneste innlegg hele kampen, ikke bra nok! Jeg forventer mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Dette er den svakeste midtbanen jeg har sett siden 80-tallet. Ubenyttet reserve Andrey Arshavin. Den mest kreative spilleren vi har kampklar. Nicklas Bendtner looks sharp in training sa AW, spøkelset av avdøde Marouane Chamakh står hele kampen.

 

:lol:

Hoho. Morsomt. Det var nesten, nesten(!), slik at jeg også foretrakk tyggisen... Da er det virkelig ille!

 

Ellers synes jeg midtbanen får for mye pes. Ramsey klarer seg greit, Frimpong ser ut til å kunne bidra litt i år. Song er meget god. Problemet er bare at børen de må bære er alt for tung. Store huller overalt. Men de ga alt, det skal de ha! Forsterkninger hentes!

 

I forsvaret er nå ressursene strukket maksimalt. To kamper ut i sesongen.. Ufattelig. Jenkinson og Koscielny hører ganske enkelt ikke hjemme på dette nivået ennå, men førstnevnte holder heldigvis vanskelighetsgraden på et minimum. Flotte pasninger hjem til keeper!

 

Keeperplassen: Ståa framover på banen er per dags dato så dårlig at vi er avhengige av å ha en matchvinner bakerst. Litt av et ansvar å legge på de unge skuldrene til Wojciech.

 

Liverpool-kampen bestemte Gervinho og Song seg for at de ikke ville ta del i. Derfor ble Arshavin spart. I tillegg mangler nå Gibbs, Djourou m.fl. Karrer vi til oss ett poeng der vil det være en halv seier.

 

PS! Walcott fortjener honnør for scoringen. Fabelaktig avslutning!

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen pga. trening, men godt at vi får en seier, det er veldig viktig. 1 - 0 er ikke det beste, men vi slapp unna bortemål, og selvtilliten fikk nok et lite løft. Godt at Theo scorer. Men er bekymringsverdig at vi allerede har 3 mulige skader i forsvaret..

 

Proud to be a Gooner!

Som sagt, du så ikke kampen! Denne brøyt oss mer ned enn opp spør du meg dessverre... Til ditt forsvar kunne du umulig vite det :)

Link to comment
Share on other sites

PS! Hvis Wenger ikke var tillatt å kommunisere med spillere/benk så kunne de vel funnet en noe mer diskre løsning enn det de surret med i dag. Regner med at Pat Rice styrer skuta i Italia også.

 

Hvordan ligger det an med utestengelser foran returkampen? Nok en kamp på Wenger? Spillerne?

Link to comment
Share on other sites

Er du seriøs nå????!! Det der tar jeg rett og slett ikke seriøst.

 

Vet ikke helt hvem en skal ta seriøst jeg. Du sier egentlig ingenting.

Ingenting konkret å forholde seg til. Ingenting om selve kampen.

Innlegget ditt slik jeg ser det er totalt verdiløst da du ikke har et eneste synspunkt

på noenting.

Ja det er utrolig vanskelig å ta noe slikt som du kommer med serøst.

Se kampen en gang til så kan du kanskje komme opp med noe bedre.

Link to comment
Share on other sites

PS! Hvis Wenger ikke var tillatt å kommunisere med spillere/benk så kunne de vel funnet en noe mer diskre løsning enn det de surret med i dag. Regner med at Pat Rice styrer skuta i Italia også.

 

Ifølge mine engelske kommentatorer var det full forvirring, også blant UEFAs menn på stedet, om hvorvidt Primorac kunne kommunisere med benken eftersom han satt ved siden av Wenger. UEFAs og FAs regler er på dette punktet ganske forskjellig. Jeg tror ikke Wenger får en ny kamp der oppe.

 

Forøvrig var det et ganske talende bilde å se en hjelpeløs Pat på sidelinjen som skuer oppover. Så han mot Wenger eller enda høyere makter? Jeg tror det siste.

Link to comment
Share on other sites

:lol:

Hoho. Morsomt. Det var nesten, nesten(!), slik at jeg også foretrakk tyggisen... Da er det virkelig ille!

 

Ellers synes jeg midtbanen får for mye pes. Ramsey klarer seg greit, Frimpong ser ut til å kunne bidra litt i år. Song er meget god. Problemet er bare at børen de må bære er alt for tung. Store huller overalt. Men de ga alt, det skal de ha! Forsterkninger hentes!

 

I forsvaret er nå ressursene strukket maksimalt. To kamper ut i sesongen.. Ufattelig. Jenkinson og Koscielny hører ganske enkelt ikke hjemme på dette nivået ennå, men førstnevnte holder heldigvis vanskelighetsgraden på et minimum. Flotte pasninger hjem til keeper!

 

Keeperplassen: Ståa framover på banen er per dags dato så dårlig at vi er avhengige av å ha en matchvinner bakerst. Litt av et ansvar å legge på de unge skuldrene til Wojciech.

 

Liverpool-kampen bestemte Gervinho og Song seg for at de ikke ville ta del i. Derfor ble Arshavin spart. I tillegg mangler nå Gibbs, Djourou m.fl. Karrer vi til oss ett poeng der vil det være en halv seier.

 

PS! Walcott fortjener honnør for scoringen. Fabelaktig avslutning!

Enig med deg i mye, men ikke skildringen din av Kos. Jeg mener han fikk litt for mye tyn i fjor på tross av noe rusk og startvansker, som jeg er enig i. Men i år har han etter mitt syn spilt to prikkfrie kamper, plasseringsdyktig, rask, go en mot en m.m. Førstefireren bak der tror jeg faktisk er god nok, men vi har jo ingen fullverdige erstattere... Kommer Djorou, Gibbs og Vermalen til å bli skadet i løpet av sesongen tror dere?? Er vel rimelig 100% sikkert!!

 

Jeg har lyst til å grave meg ned og ikke komme opp igjen før 2012-13 sesongen akkurat nå, men hvis jeg skal leite virkelig dypt etter noe positivt har vi faktisk holdt nullen i to kamper på rad. Det er vel nesten ny rekord?!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende andre omgang. Våren 2010 all over. Laget går fullstendig opp i liminga. Det er ingen plan B der man ligger kompakt og forsvarer ledelsen. Vi blir utspilt på Emirates.

 

Tipper Wenger lirer av seg en "We showed alot of maturity and commitment". Er han i ekstra godt humør så sier han kanskje "we showed belief"

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvem en skal ta seriøst jeg. Du sier egentlig ingenting.

Ingenting konkret å forholde seg til. Ingenting om selve kampen.

Innlegget ditt slik jeg ser det er totalt verdiløst da du ikke har et eneste synspunkt

på noenting.

Ja det er utrolig vanskelig å ta noe slikt som du kommer med serøst.

Se kampen en gang til så kan du kanskje komme opp med noe bedre.

Du klarer å være positiv til gutta i en kamp der vi blir kjørt over av Udinese på hjemmebane, hvor vi har en midtbane som totalt blir utspilt til tider, pasningspill ala Rosenborg, en spiss som verken løper fremover eller hjemover og du berømmer jobbinga og innsatsen? Man forventer at ett lag fra Premier League som er avhengig av å kvalifisere seg løper på en fotballkamp!

 

Skrevet i litt affekt av enorm frustrasjon, så var ikke meningen å være frekk i forrige innlegg. Men jeg forventer så sinnsykt mye mer av Arsenal enn dette her. Forferdelig!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ligger det an med utestengelser foran returkampen? Nok en kamp på Wenger? Spillerne?

 

Mener jeg har sett flere sende beskjeder via trener/fysio i andre kamper. Bl.a. Mourinho og jeg tror ikke han ble straffet for det.

Time will show.

 

Ellers en kamp på det jevne. Starter som ofte før bra og får det viktige 1-0 målet, men så kommer nervene igjen og det blir et par farlige sjanser for Udinese.

Største problemet i dag er løpskapasiteten og kreativiteten på midtbanen. Jobbingen defensivt er for dårlig og Rosicky spesielt klarer ikke å henge med og skaper lite.

Ramsey er veldig on/off i løpet av kampen. Rett før Frimpong kom inn var vi på hæla defensivt rett og slett.

Utrolig at Gibbs igjen blir skadet. Han er jo verste kjeksa i hele troppen. Hvor var Traore? Skadet han også?

 

Offensivt er Walcott vår beste, men bortsett fra på målet trøbla han litt inni boksen og på avslutningene. Burde putta på slutten der.

Gervinho har et fantastisk rykk og driv med ballen og mangler bare å bli mer venn med ballen samt presisjonen på innlegg.

Chamahk er helt hjelpesløs i den spissrollen og virker også utafor både fysisk og teknisk. Hva har skjedd med han egentlig??

Jeg vil si Sagna er vår beste i dag. Knaller til i duellene og løp veldig mye. Uvant for Jenkinson på venstreback, men klarte seg ok og viktig med CL-debut.

 

Syns Djourou blir skadet så fort ellers kunne vi satt inn Arshavin eller Bendtner. Rosicky gikk helt tom etter 70 min. og kanskje kjente til lyskeskaden fortsatt.

Vi manglet desverre det lille ekstra i 2. omgang for å få det 2-0 målet.

 

Er jammen ikke sikker på 1-0 er nok, men Udinese var ingen stor trussel synes jeg bortsett fra De Natale som er giftig.

Blir nok en helt annen kamp nedi der. Forhåpentligvis har vi Van Persie tilbake fit for fight (hvis han ikke får noe skade mot LFC da). Ett bortemål og det meste er i boks.

Scorer Udinese første er det bare å ta fram nitroglyserinen. :unsure:

 

Men merker det er ned til beinet med tilgjengelige spillere nå. Mangler helt klart dybde nå som flere er skadet og vi har solgt unna noen.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende andre omgang. Våren 2010 all over. Laget går fullstendig opp i liminga. Det er ingen plan B der man ligger kompakt og forsvarer ledelsen. Vi blir utspilt på Emirates.

 

Tipper Wenger lirer av seg en "We showed alot of maturity and commitment". Er han i ekstra godt humør så sier han kanskje "we showed belief"

"The game was thight, Udinese made it hard for us and defended well. We made alot of injuries and that unfortunately effected our game. But I think we showed that we are mentaly strong and manage to win the game and saticfied with that and the result" Than you mr. Wenger!!

Link to comment
Share on other sites

Vel. Jeg har sagt før at som det er nå må vi regne med mange uavgjort kamper. Vi mangler kreativitet så alle ser.

 

Men jeg klarer å se at laget kjemper idag og det er det jaggu meg lenge siden jeg har sett.

Vi holder nullen og vinner kampen.

 

Gutta gjorde sitt,men Wenger har en større jobb foran seg. Han er jeg definitivt ikke fornøyd med.

 

Og Sagna vær virkelig god idag.

Offensivt.....vel beholdningen var målet og raidet til Gervinho. Ellers vær det like svakt fremover som i forrige kamp.

 

Dette med John Hawley er jeg meget usikker på. Men Chamakh er det lenge siden jeg har sett god.

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg har sett flere sende beskjeder via trener/fysio i andre kamper. Bl.a. Mourinho og jeg tror ikke han ble straffet for det.

Time will show.

 

Ellers en kamp på det jevne. Starter som ofte før bra og får det viktige 1-0 målet, men så kommer nervene igjen og det blir et par farlige sjanser for Udinese.

Største problemet i dag er løpskapasiteten og kreativiteten på midtbanen. Jobbingen defensivt er for dårlig og Rosicky spesielt klarer ikke å henge med og skaper lite.

Ramsey er veldig on/off i løpet av kampen. Rett før Frimpong kom inn var vi på hæla defensivt rett og slett.

Utrolig at Gibbs igjen blir skadet. Han er jo verste kjeksa i hele troppen. Hvor var Traore? Skadet han også?

 

Offensivt er Walcott vår beste, men bortsett fra på målet trøbla han litt inni boksen og på avslutningene. Burde putta på slutten der.

Gervinho har et fantastisk rykk og driv med ballen og mangler bare å bli mer venn med ballen samt presisjonen på innlegg.

Chamahk er helt hjelpesløs i den spissrollen og virker også utafor både fysisk og teknisk. Hva har skjedd med han egentlig??

Jeg vil si Sagna er vår beste i dag. Knaller til i duellene og løp veldig mye. Uvant for Jenkinson på venstreback, men klarte seg ok og viktig med CL-debut.

 

Syns Djourou blir skadet så fort ellers kunne vi satt inn Arshavin eller Bendtner. Rosicky gikk helt tom etter 70 min. og kanskje kjente til lyskeskaden fortsatt.

Vi manglet desverre det lille ekstra i 2. omgang for å få det 2-0 målet.

 

Er jammen ikke sikker på 1-0 er nok, men Udinese var ingen stor trussel synes jeg bortsett fra De Natale som er giftig.

Blir nok en helt annen kamp nedi der. Forhåpentligvis har vi Van Persie tilbake fit for fight (hvis han ikke får noe skade mot LFC da). Ett bortemål og det meste er i boks.

Scorer Udinese første er det bare å ta fram nitroglyserinen. :unsure:

 

Men merker det er ned til beinet med tilgjengelige spillere nå. Mangler helt klart dybde nå som flere er skadet og vi har solgt unna noen.

Bra innlegg!!

 

Jeg må rett og slett stille ett spm til folket her. Hvorfor har vi i Norge 5 mnd oppkjøring og England (inkl. Arsenal) 6 uker?? Og i innlegget ditt skriver du mangel på løpskapasitet, enig i det men det er rett og slett fordi gutta ikke er i den fysiske formen de bør være i. Og det er faktisk ikke bra nok!! Vi detter sammen i 2 omg fordi vi er slitne rett og slett...

Bare nevner, etter VM måtte Fabregas og RVP hvile en del matcher fordi de ikke var i kampform etter VM. Dirk Kuyt var Lpools beste spiller i samme tidsrommet.... Det er også etter mitt syn, alt for dårlig!

Link to comment
Share on other sites

Jag tror dette laget (Arsenal altså) blir mye bedre utover i sesongen. I dag var det skremmende dårlig, spesielt i starten av andre omgang. Forsvaret og keepergutten får godkjent og vel så det, og Walcott og Gervinho på kantene får også en pluss i boka mi. Det åpenbare problemet, i tillegg til Chamack, var fraværet av trygghet og kreativitet på sentral midtbane. Udinese (Calsium?) skal ha en pose ære for en god kamp (selv om de nok er frustrerte over å ikke ha scoret), men det var dansende klart at Arsenal manglet en Fabregas eller en Wilshere midt på banen der (for ikke å si begge). Fint innhopp av Jenkinson og meget lovende takter av Frimpong. Jeg tror laget hever seg så det holder utover i sesongen, når de får spilt på seg litt selvtillit og samspill, når uroen med alle reiseklare stjerner er glemt, og Miyachi, Campbell og eventuelle nysigneringer får kjøpt seg leilighet og funnet seg en lokal kaffebar (sushirestaurant) de liker.

 

Jeg orker ikke å være negativ og pessimistisk - det ødelegger bare humøret mitt i hverdagen. Jeg har nok å tenke på, med nyfødte tvillinger snart i hus:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...