Jump to content

Hvem av unggutta slår igjennom sesongen 11/12?


Arsenalboy93

Recommended Posts

Hvis du så første omgangen mot Benfica så hadde sczcz en tilsvarende tabbe som Fabianski. Ja du kan argumentere med at det var en treningskamp, du kan argumentere med at det ikke ble mål og du kan argumentere med at ballen var ute før "innlegget" ble slått. Men sczcz visste ikke at ballen var ute, likevel lot han ballen gå på innsiden av seg. Poenget er ikke å bortforklare den horrible tabben til Fabianski, men heller å vise at folk på dette forumet har sczczc briller på lik linje som svært mange hadde almuniabriller i sin tid

 

Det er lett Å se det gode i szczc dersom man er blind ovenfor hans feil og det er lett å være blind ovenfor fabianskis styrker når man kun ser hans feil. Pdd har Fabianski bevist mer for meg enn det sczcz har gjort og jeg ser et større potensiale i ham. Derfor stemmer jeg som den eneste i verden på Fabianski som førstekeeper. I år skal jeg kjøpe en keeper rakt med Fabianski på ryggen og den skal jeg bære med en enorm stolthet

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

De som mener at Fabianski hadde herlige kamper før skaden.. har dere glemt Porto-kampen & co.? Miserable feil som Szczesny aldri har gjort.

Hva er poenget med å dra fram en gammel kamp fra 09/10-sesongen når det var i 10/11-sesongen at Fabianski gjore store framskritt som målvakt? Szczesny hadde skylda for to av scoringene borte mot Spurs i vår, den første og den tredje. Jeg har aldri sett Fabianski gjøre tilsvarende tabber.

 

For meg er det ingenting som tilsier at Szczesny skal stå i mål på bekostning av Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Det er lett Å se det gode i szczc dersom man er blind ovenfor hans feil og det er lett å være blind ovenfor fabianskis styrker når man kun ser hans feil.

 

men du gjør jo eksakt det samme som du påstår andre gjør, bare at det er i favør Fabianski istedenfor Sczezny. Du ser jo på Fabianski med mindre kritiske briller enn du bruker overfor andre. Jeg tror de fleste ser både positive og negative egenskaper hos begge keeperne, og det er helt greit at du har en annen konklusjon enn flertallet åpenbart har. Men du møter deg sjøl i døra med dine insinuasjoner her.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen nytteverdi av å finne fram tabber begge våre keepere har gjort.

Mitt poeng er at nå har vi endelig 2 målmenn som er av god kvalitet, og det er det faktisk en stund siden

vi har hatt.

Jeg holder en liten på WS,men står Fab så har han vært god han også.

Tilstanden på keeperplass syns jeg er meget oppløftende for en gangs skyld.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen nytteverdi av å finne fram tabber begge våre keepere har gjort.

Mitt poeng er at nå har vi endelig 2 målmenn som er av god kvalitet, og det er det faktisk en stund siden

vi har hatt. Jeg holder en liten på WS,men står Fab så har han vært god han også.

Tilstanden på keeperplass syns jeg er meget oppløftende for en gangs skyld.

 

helt enig i dette. Keeperproblemet har nesten løst "seg selv". Helt greit at det er delte meninger om hvem som er best, men det viktige er at uansett hvem av disse to som står er plassen godt besatt. Så får vi se hvordan form, skader etc bestemmer hvem som får spille hvor mye etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

men du gjør jo eksakt det samme som du påstår andre gjør, bare at det er i favør Fabianski istedenfor Sczezny. Du ser jo på Fabianski med mindre kritiske briller enn du bruker overfor andre. Jeg tror de fleste ser både positive og negative egenskaper hos begge keeperne, og det er helt greit at du har en annen konklusjon enn flertallet åpenbart har. Men du møter deg sjøl i døra med dine insinuasjoner her.

Nei, jeg gjør ikke det.

 

Forøvrig er jeg enig med morten om at vi har to gode keepere

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Lillebror

 

Det er sjeldent man ser en slik kjærlighet mellom en fan og lagets keeper som mellom deg og Fabianski. Hvis Wenger peker på Fabiaski til seriestart så er det helt greit. Vi har nå to gode keepere og jeg håper den som ikke får spille i serien blir cup-keeper. Men personlig tror og håper jeg at Wenger peker han med navnet jeg ikke kan stave.

 

Tapapa

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som er viktig er at den oransje plastmarkøren er historie etter å ha spilt tre år på overtid. Det gir oss endelig en mulighet til forbedring, men kun en mulighet. Begge polakkene har fortsatt alt å bevise i forhold til at de er keepere med nødvendig standard for å seriøst utfordre om PL/CL.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som er viktig er at den oransje plastmarkøren er historie etter å ha spilt tre år på overtid. Det gir oss endelig en mulighet til forbedring, men kun en mulighet. Begge polakkene har fortsatt alt å bevise i forhold til at de er keepere med nødvendig standard for å seriøst utfordre om PL/CL.

 

Enig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sånn jeg ser det har vi to meget gode keepere i Fabianski og Szczesny, og hvis de to er seriøse nok og storsinnede nok kommer konkurransen til å styrke dem. Å være keeper uten noen som helst konkurranse er noe helt annet enn å ha konkurranse. Tro meg, jeg har opplevd det.

 

Akkurat nå føler jeg at Szczesny ligger et hestehode foran Fabianski, både fordi Fabianski har vært skadet lenge og fordi Szczesny virker sterkere psykisk. Han oser av autoritet, trygghet og selvsikkerhet og han har en fandenivoldskhet og en vinnervilje som jeg savner hos Fabianski. I tillegg har Wojciech bedre fysikk og rekkevidde enn Fabianski. Jeg tror ikke Lukasz står noe tilbake for Szczesny teknisk, men fordi vi har en sånn ekstrem mangel på ledere i stallen mener jeg Szczesny er et bedre alternativ. Sammen med Wilshere, Vermaelen og kanskje RvP er han av de få som går foran og virkelig blør for drakta. En av disse fire burde få kapteinsbindet.

Link to comment
Share on other sites

Spillere som virkelig blør for drakta trenger vi så absolutt. Etter Fabianski skaden synes jeg Szczesny kom inn å gjorde en kjempejobb i målet. Mye bedre enn hva jeg hadd trodd om en såpass ung å forholdsvis urutinert keeper. Er jo ikke mange dagene igjen heller nå før vi får se den utvalgte i aksjon. Føyer meg til dem som tror det er Szczesny som får sitt definitive gjennombrudd denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke svakheter har jeg vært blind for Kim?

 

Hans svakheter i feltarbeidet. Du skryter veldig mye av hans styrke i feltet, men i mine øyne er feltarbeidet en av hans svakheter. Han er fortsatt alt for het på grøten. Han må lære seg å vite når han skal stå, og når han skal ut og involvere seg. Det faktum at du ikke innser dette, bekrefter det piscator skrev.

Link to comment
Share on other sites

Hans svakheter i feltarbeidet. Du skryter veldig mye av hans styrke i feltet, men i mine øyne er feltarbeidet en av hans svakheter. Han er fortsatt alt for het på grøten. Han må lære seg å vite når han skal stå, og når han skal ut og involvere seg. Det faktum at du ikke innser dette, bekrefter det piscator skrev.

 

Eller bekrefter at de har delt mening om saken...

Link to comment
Share on other sites

Hans svakheter i feltarbeidet. Du skryter veldig mye av hans styrke i feltet, men i mine øyne er feltarbeidet en av hans svakheter. Han er fortsatt alt for het på grøten. Han må lære seg å vite når han skal stå, og når han skal ut og involvere seg. Det faktum at du ikke innser dette, bekrefter det piscator skrev.

Ok, da har jeg tydeligvis misforstått meg selv da.

 

for det jeg har skrevet (i lang lang tid) på dette forumet er at jeg ønsker en keeper som er aktiv i feltet. Jeg har også gjentatte ganger sagt at jeg foretrekker en keeper som prøver og feiler i feltet kontra en keeper som ikke prøver (og dermed heller ikke feiler). I tillegg har jeg nok nevnt et dusin ganger at jeg mener at timingen i feltet er det som tar lengst tid før det sitter. Når en keeper kommer tilbake etter en lengre skade så kan han føles "rusten", noe som synes spesielt i nettopp feltarbeid.

 

Videre har jeg nok et dusintalls ganger argumentert at grunnen til at jeg ønsker en keeper som er aktiv i feltet er fordi våre utespillere sliter i dødballsituasjoner. Jeg føler at en aktiv keeper ville ha bidratt til å få ned den statistikken noe, mulig du er uenig.

 

Helt til slutt vil jeg si at Fabianski er svært god på igangsettinger, noe jeg har ytret i en årrekke at jeg synes er veldig viktig, spesielt i forhold til kontringer. Nå som ballkjælerne Cesc og Nasri er ute (så godt som iallefall) og Gervinho og Lille My er i stallen med sin hurtighet innbiller jeg meg at dette vil bli viktigere enn noensinne. Da er det greit å ha en keeper som kan sette i gang hurtig. For at en keeper skal klare å sette i gang ballen hurtig er det en fordel at han får tak i ballen, noe han gjør ved å være aktiv i feltet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

:P

 

Helt til slutt vil jeg si at Fabianski er svært god på igangsettinger, noe jeg har ytret i en årrekke at jeg synes er veldig viktig, spesielt i forhold til kontringer. Nå som ballkjælerne Cesc og Nasri er ute (så godt som iallefall) og Gervinho og Lille My er i stallen med sin hurtighet innbiller jeg meg at dette vil bli viktigere enn noensinne. Da er det greit å ha en keeper som kan sette i gang hurtig. For at en keeper skal klare å sette i gang ballen hurtig er det en fordel at han får tak i ballen, noe han gjør ved å være aktiv i feltet.

 

BE

 

 

 

 

Da blir vi kvitt en kjegle og 2 ballkjælere....kan bare gå veien da :P

 

Et meget godt poeng. Med hurtige spillere som kan kontre motstander i senk er

det viktig å være kjapp på igangsettinger. Og der er Fabianski bedre enn WS.

Jeg tipper WS starter så får vi se om han virkelig kan ta steget til å bli en topp

topp keeper.

Link to comment
Share on other sites

:P

 

 

 

 

Da blir vi kvitt en kjegle og 2 ballkjælere....kan bare gå veien da :P

 

Et meget godt poeng. Med hurtige spillere som kan kontre motstander i senk er

det viktig å være kjapp på igangsettinger. Og der er Fabianski bedre enn WS.

Jeg tipper WS starter så får vi se om han virkelig kan ta steget til å bli en topp

topp keeper.

 

Jeg tror også WS starter og det tror WS også

 

BE

 

Edit: vi blir nok ikke kvitt kjegla med det første. det er selvfølgelig ingen som er villig til å betale for ham

Link to comment
Share on other sites

Hoyte - Squillaci - Almunia - Silvestre

 

Fantastisk forsvarsrekke det der.

Nå må dere være forsiktige her.

 

Jeg husker da jeg lanserte startoppstilling uten keeper men med keeperhansker til Gallas. En 4-4-3 formasjon. Det gav meg 10% warning i belønning.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...