Jump to content

Jeg håper Arsenal kvitter seg med Cesc Fabregas og Samir Nasri snarest.


RockyRocastle

Recommended Posts

Jeg startet mitt engasjement rundt AFC i 1988, på denne tiden var dette en vanlig startoppstilling: Lukic- Dixon, Winterburn, Adams, Bould- Rocastle, Thomas, Richardson, Marwood- Smith, Merson. Engelskmenn, mange av disse ga sine beste år til AFC. Kjentegnet var mye stål, lite stil og Boring Arsenal var gjennomgangsmelodien

 

Arsene Wenger tok over i 1996 og i sin første kamp rådet han over denne 11eren: Seaman- Dixon, Winterburn, Adams, Keown, Bould- Platt, Vieira, Merson, Wright, Hartson. Altså 5 mann fra den spektakulære kvelden på Anfield 8 år tidligere. 9 engelskmenn i startoppstillingen. Det skal nevnes at troppen besto av Bergkamp og Vieira som “utlendinger”. Et lag i overgangsfasen med ikke altfor mange gode resultater bak seg i årene fra 94 til 98.

 

Arsene Wenger vant sitt siste ligamesterskap og gikk ubeseiret gjennom ligaen i 2004: Lehmann, Lauren, Cole, Campbell, Toure- Pires, Ljungberg, Silva, Vieira, Henry, Bergkamp. Bare Bergkamp og Keown fra Wengers første kamp var igjen, Cole og Campbell var eneste engelskmenn sammen med Keown, Stack og Parlour. Denne generasjonen spillere synger nå på siste verset og det er vel bare Cole som kan sies og fremdeles ha en karriere. De uovervinnelige! Stål, stil, verdensklasse og Storbritannia har ikke sett makan verken før eller etter. I en meget kort periode var AFC tidens PL lag.

 

Mye har skjedd siden 1988 og Bosman, Ambramovich samt Sjeik Mansour (Man City) har endret fotballen radikalt. Det er omtrent ingenting som heter lojalitet lengre og klubbspillere er en utdøende rase. Englands mest suksessrike lag de siste 5 årene har kanskje hatt de siste av denne rasen. Chelsea med Lampard og Terry, Man Utd med Ferdinand, Scholes, Giggs og Neville. Stadig opplever andre klubber (som oss) at spillere søker seg bort for å fortsette karrieren andre steder og det er lagene med de store pengene som kan friste disse spillerne. Penger spiller en mye større rolle enn før og lojaliteten til arbeidsgiver er langt fra det den var på 80 og starten av 90 tallet.

 

Wengers mannskap anno 2011 er: Szechny- Gibbs, Vermaelen, Koscielny, Sagna- Wilshire, Fabregas, Song- RvP, Nasri, Walcott. 3 engelskmenn og mange spillere med under 100 kamper for AFC. En gjeng spillere som kjennetegnes av mangels på lederskap, mangel på trofeer, mangel på muskler og i det hele tatt et mannskap som har måttet tåle mye kritikk.

 

Jeg personlig har mer til overs for “stålet” fra Grahams tid og det enormt gode Arsenallaget anno 2004 enn jeg har for forsøkskaninene til Wenger der i mine øyne mange ikke når spillere fra 80 og 90 tallet til anklene.

 

AFC bør kvitte seg med sin kaptein Cesc Fabregas pga sin stadige link til Barcelona, hans hjerte er ikke i London og denne pinlige parodien bør snarest avsluttes. Om vi får pengene vi skal ha eller ikke har jeg egentlig ingen mening om, men saken tar nå for mye plass og saken er ikke vår klubb verdig.

 

Samir Nasri har ikke villet fornye avtalen med AFC og jeg mener vi bør nå ta pengene vi kan få og selge Nasri til City eller United. Nasri kan ikke gå en sesong i møte uten å ha tegnet en ny kontrakt, det vil bli for mye støy, for stor belastning. Ta pengene du kan få i City, men ikke mas om mangel på trofeer! Du er vel en av grunnene til at gullet ikke havnet hos oss med en skandaløs dårlig form fra januar og ut sesongen.

 

Arsene Wengers prosjekt har feilet og dette laget vil muligens ikke hevde seg i topp 4 kommende sesong, men jeg er sikker på at stabiliteten, roen og kanskje med tiden de gode resultatene kan komme: Szechny- Gibbs, Vermaelen- Koscielny, Sagna, Wilshire, Song, Ramsey- Gervhino, RvP, Walcott. Mange usikre kort her, men muligens med tiden kan dette laget hevde seg.

 

Det er bare til å forberede seg på en tøff sesong, men det se i hvert fall ut til å vokse en god britisk stamme fram i Wilshire, Walcott og nå Alex Chamberlain

Link to comment
Share on other sites

Fint innlegg.

 

Salg:

Fabregas 35

Nasri 22

Bendtner 9

= 66

 

Kjøp:

Mata 23

Samba 13

= 46

 

Dette gir penger tilgode til å kjøpe inn ein god defensiv midtbanespiller.

 

Tror du bommer litt med matten på den siste :P

Link to comment
Share on other sites

Enig med trådstarter såfremt begge faktisk ønsker seg ut. Og alt tyder jo på det. En klubb som Arsenal kan ikke ha et slikt sirkus gående år efter år!

 

Dessverre er Arsenal av i dag så til de grader er bygget rundt Fabregas. Spillet går gjennom ham, han er kaptein og han er best. Har han hodet et annet sted har vi et stort problem uavhengig om han forsvinner eller ikke. Jeg forstår om Wenger ligger søvnløs om natten.

 

Nasri kan erstattes.

 

Fint innlegg.

 

Salg:

Fabregas 35

Nasri 22

Bendtner 9

= 66

 

Kjøp:

Mata 23

Samba 13

= 46

 

Dette gir penger tilgode til å kjøpe inn ein god defensiv midtbanespiller.

 

I en verden full av agenter, klausuler, "signaturavgift" og smutthull blir fort regnestykket slik:

Salg:

Fabregas 35

Nasri 22

Bendtner 9

= 50

 

Kjøp:

Mata 23

Samba 13

= 50

Link to comment
Share on other sites

Det er en ære å spille for Arsenal FC! Tusenvis av mennesker i denne verden hadde kappet av seg venstre hånd for å få muligheten til å spille for Arsenal FC! Det er et PRIVILEGIUM Å SPILLE FOR ARSENAL FC! Det siste vår klubb trenger er selvopptatte sutrekopper som Nasri har utviklet seg til å bli. Fabregas klandrer jeg ikke pga hans histore, men han vil heller aldri bli en legende. Skal du spille for oss skal du faen meg gi 100% og de som har tankene andre steder kan dra dit pepper'n gror. Så kan de sitte på en eller annen benk i Europa og telle penger om kapp med Adebayor og Hleb. Either you're with us, or against us!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...