Jump to content

Champions League-trekning

Mr Chapman

Recommended Posts

• Replies 393
  • Created
  • Last Reply

Syns det råder mye pessimisme her nå, Udinese har mistet den viktige sentralrekka Zapata-Inler-Sanchez og det er mulig De Natale også drar fra klubben, vi BØR vinne denne kampen.

Det er jo dessverre ganske lenge siden vi vant en kamp vi burde vinne? I 2011 har vi vel rotet bort resultater i slike kamper oftere enn vi har vunnet?

Enig i at Udinese bør være overkommelig, men sitter uansett med en ekkel følelse av at det er noe som gjemmer seg under senga.

Det er jo dessverre ganske lenge siden vi vant en kamp vi burde vinne? I 2011 har vi vel rotet bort resultater i slike kamper oftere enn vi har vunnet?

Enig i at Udinese bør være overkommelig, men sitter uansett med en ekkel følelse av at det er noe som gjemmer seg under senga.

Helt riktig! Dette kan selvsagt bli mer vrient enn hva vi ønsker. Forrige sesongs innspurt gir ikke akkurat den helt store troen på at dette blie lett match. Dessverre.

Blir for dumt å se på resultatene våre i mai. Hver eneste sesong de siste årene har formen vår i april/mai vært svak, men hver eneste sesongstart slår vi alltid sterkt tilbake. Føler meg sikker på at det skjer også i år.

Litt uheldig at det ble hjemmekamp først dog, men holder vi nullen der, tror jeg mye er gjort faktisk.

Etter min mening er det dette vi trenger; et spark i ræva og et varsku om at vi må opp på et annet nivå hvis vi skal hevde oss denne sesongen. Hvis vi mot formodning skulle ryke på huet og ræva ut her ville det vært en katastrofe, men kanskje det som fikk Wenger til å sperre opp øynene (og lommeboka). Jeg synes vi må få i stand en eller to signeringer (en stopper og en kant) helst før PL starter, og iallfall før denne kampen. Det laget vi disponerer til Udinese-kampen er sterkt nok til å slå Udinese, men jeg er langt fra sikker på at de gjør det.

Etter min mening er det dette vi trenger; et spark i ræva og et varsku om at vi må opp på et annet nivå hvis vi skal hevde oss denne sesongen. Hvis vi mot formodning skulle ryke på huet og ræva ut her ville det vært en katastrofe, men kanskje det som fikk Wenger til å sperre opp øynene (og lommeboka). Jeg synes vi må få i stand en eller to signeringer (en stopper og en kant) helst før PL starter, og iallfall før denne kampen. Det laget vi disponerer til Udinese-kampen er sterkt nok til å slå Udinese, men jeg er langt fra sikker på at de gjør det.

Hvis vi må bli sendt ut av CL i kvalikken for at Wenger skal få sperra opp øynene, ja, da har han rett og slett mista det..

Et navn som er stort nok til at en er skjerpet, og en by nær nok til at reisen er overkommelig. Ok trekning. Udinese bekymrer meg ikke. Det som bekymrer meg er at pre-season har vært en forlengelse av tidenes mest patetiske sesongavsluttning (selv om Spurs sin selvsagt var værre).

Guest ProudGooner

Blir på ingen måte noe lett dette her, hvertfall ikke med tanke på hvilke lag vi skal møte i ligaen!

Et godt hjemmeresultat er livsviktig her! Og jeg tror vi klarer det.

Et navn som er stort nok til at en er skjerpet, og en by nær nok til at reisen er overkommelig. Ok trekning. Udinese bekymrer meg ikke. Det som bekymrer meg er at pre-season har vært en forlengelse av tidenes mest patetiske sesongavsluttning (selv om Spurs sin selvsagt var værre).

Tror vi tar oss greit av Udinese. Likefullt er det mildt sagt håpløst irriterende at vi må bruke krefter på disse oppgjørene mellom hyperviktige matcher i PL :angry: Som du sier en av tidenes mest patetiske avslutninger og mange, meg selv innkludert til en viss grad, trodde da at Mr Stubborn ville ta affære. Selvsagt ikke drastiske tiltak (gjennom mange salg og mange kjøp), det kunne Wenger aldri funnet på, men at daukjøttet skulle på dynga og at forsvarsfireren skulle pusses opp. Om ikke totalrenovering, så i det minste et malingsstrøk. Gjerne en ny komfyr au.

Det er fortsatt tid, men det ser da unektelig mørkt ut. Og uansett skulle oppusningsprosjektet begynnt å se resultater i juni - Ikke august...........

Cheers

Det er fortsatt tid, men det ser da unektelig mørkt ut.

Tiden er ute. Wenger kommer ikke til å kjøpe mer i dette vinduet. Chamakh var en spiller alle mente vi måtte ha, men Wenger ventet ett år for å få han gratis. Mata, Cahill, Jagielka har alle vært nei. Wenger byr det han mener er riktig og ikke mer.

Tiden er ute. Wenger kommer ikke til å kjøpe mer i dette vinduet

Tror Wenger kjøper èn spiller til.

Posisjon og kvalitet på denne spilleren samt Cesc og (til dels) Nasri-situasjonen vil ha ALT å si for hvor vi kjemper kommende sesong. Tror jeg.

Kjøper vi en klassestopper og beholder Cesc og Nasri kan vi vinne PL! Selv om man helst skulle hatt en LB, MS og CF også..

Hvis spilleren er Mata (som erstatter for Cesc) og vi dermed har mistet vår beste spiller og heller ikke har forsterket i forsvaret, tror jeg fort plasseringen blir et par hakk lavere. Kanskje så mange som 4-5 hakk...

• 3 weeks later...

Seedingen til ettermiddagens trekning:

Nivå 1:

Barcelona (Spania), Manchester United (England), Chelsea (England), Bayern München (Tyskland), Arsenal (England), Real Madrid (Spania), Porto (Portugal), Inter (Italia).

Nivå 2:

Milan (Italia), Lyon (Frankrike), Sjakhtar Donetsk (Ukraina), Valencia (Spania), Benfica (Portugal), Villarreal (Spania), CSKA Moskva (Russland), Marseille (Frankrike).

Nivå 3:

Zenit St. Petersburg (Russland), Ajax (Nederland), Leverkusen (Tyskland), Olympiakos (Hellas), Manchester City (England), Lille (Frankrike), Basel (Sveits), BATE Borisov (Hviterussland).

Nivå 4:

Borussia Dortmund (Tyskland), Napoli (Italia), Dinamo Zagreb (Kroatia), APOEL Nikosia (Kypros), Trabzonspor (Tyrkia), Genk (Belgia), Viktoria Plzen (Tsjekkia), Otelul Galati (Romania).

Jeg håper Arsenal kommer i gruppe A, sammen med Marseille, Basel og Otelul Galati. Så håper jeg City, og United får en vanskeligere trekning enn Arsenal. City får jo faktisk enten Barcelona, Bayern München, Real Madrid, Porto, eller Inter. La oss håpe på en av de tre første.

Torsdag fra kl. 17.45 trekkes gruppene for Mesterligaen 2011/2012 i Monaco.

Vi følger trekningen direkte, og oppdaterer artikkelen fortløpende etter hvert som lagene trekkes.

32 klubber, fordelt på fire seedingsnivåer, skal plasseres i åtte grupper.

Her følger en oversikt over hvilke lag som kan møtes i gruppespillet.

Lagene er rangert ut fra UEFAs klubbkoeffisient, som reflekterer lagenes innsats i Europa i sesongene 2006/2007 til 2010/2011.

Seedingsnivå 1:

Manchester United

Barcelona

Chelsea

Bayern München

Arsenal

Real Madrid

Porto

Inter

Seedingsnivå 2:

AC Milan

Lyon

Sjakhtar Donetsk

Valencia

Benfica

Villarreal

CSKA Moskva

Marseille

Seedingsnivå 3:

Zenit St. Petersburg

Ajax

Bayer Leverkusen

Olympiakos

Manchester City

Lille

Basel

BATE Borisov

Seedingsnivå 4:

Borussia Dortmund

Napoli

Dinamo Zagreb

APOEL

Trabzonspor

Genk

Viktoria Plzen

Otelul Galati

Det er verdt å merke seg at lag fra samme nasjon ikke kan trekkes i samme gruppe i den innledende runden, slik at for eksempel Manchester United og Manchester City, eller AC Milan og Inter, ikke kan møtes før i sluttspillet.

Hele fem lag deltar i turneringen for første gang. Disse er Manchester City, Napoli, Trabzonspor, Viktoria Plzen og Otelul Galati.

Kampene skal som vanlig spilles tirsdager og onsdager, 13. og 14. september, 27. og 28. september, 18. og 19. oktober, 1. og 2. november, 22. og 23. november og 6. og 7. desember.

Finalen spilles 19. mai på Allianz Arena i München.

http://www.tv2.no/sport/fotball/cl/her-er-klubbene-som-kan-moetes-i-mesterligaens-gruppespill-3566789.html

Har aldri vært mer likegyldig til hvem vi trekker. Det faktum at vi er så heldige å være med er nok for meg. Bring it on!

Har aldri vært mindre likegyldig til hvem vi trekker.

Tidligere har jeg følt at vi burde gå relativt enkelt videre uansett, i år føler jeg mer avhenger av hvem vi møter...

Har aldri vært mindre likegyldig til hvem vi trekker.

Tidligere har jeg følt at vi burde gå relativt enkelt videre uansett, i år føler jeg mer avhenger av hvem vi møter...

Det er helt korrekt, men takknemligheten for å være med veier tyngst i år. Ergo min "likegyldighet" ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...