Jump to content

2011.23.07 FC Køln B


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Synes vi mister mye fart når Jack, Theo, Ryo og i dag også Gervinho går av banen.. 2. omgang har vært et stort gjesp

Ja.

Arsenal første omgang hadde knust Arsenal andre omgang.

I annen omgang ble det produsert veldig lite.

Greir at forsvaret var så famlende. Forsterker motivasjonen til Wenger får vi tro.

Link to comment
Share on other sites

Andre omgang er bare tull. Hederlig unntak Frimpong og delvis Arshavin selv om han heller ikke fikk til mye. Wenger velger å sette inn Henderson på back, en rolle han ikke var i nærheten av å beherske. Til slutt gikk alt i kryss for han og rett på båre. Hvorfor får folk aldri spille i roller de behersker?

 

Ellers var det hyggelig å hilse på en spiller som hadde noe å bevise - Gervinho.

 

Arsenals beste XI pr. i dag er enkel å komponere:

Szczesny; Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs; Ramsey, Song, Wilshere; Walcott, Nobody, Gervinho.

Forhåpntligvis kommer van Persie inn for Nobody etterhvert.

 

Hvis det vi har sett av forsvarspill i dag og i Kina er representativt for det vi har i vente...ja da er det sjanseløst. Enkelt og greit. Besluttninger og korrektive tiltak Arsene, or did you not zee it?

Link to comment
Share on other sites

Synes vi mister mye fart når Jack, Theo, Ryo og i dag også Gervinho går av banen.. 2. omgang har vært et stort gjesp

 

Skulle til å si det. Tempoet forsvant helt i 2. omgang og vi bare så få initativ av Arshavin som var Arsenals beste etter pause.

Syns det blir mer gå-fotball når Rosicky og delvis Nasri kommer på banen. De liker å kose med ballen, men spesielt de to må ta sugende løp når de gir fra seg ballen for å skape litt tempo og true forsvaret. Når ikke det skjer blir det slappt. Fripong er litt uryddig i pasningsspillet, men har en del bra inngripet og kan bli en bra reserve for Song.

Van Persie virker litt tung enda, men han har nok målteften inne. Vela kommer helt bort på kanten og dribleforsøkene funker dårlig mot fysisk sterkere spillere.

 

Forsvarsspillet er og blir bekymringsfullt. Ser ikke ut som det det henger sammen uansett hvem som spiller nå. Bare å legge ballen over stopperne våre og vi er i store problemer. Alt for enkelt!

Forventer det kjøpes en venstreback og en stopper snart, men aller først må det samspillet skjerpes for det ser værre ut enn på lenge.

 

Positive i dag er at vi vinner borte mot et Bundesliga-lag. Syns ikke Köln framsto som et godt lag og Solbakken har nok en del å jobbe med.

Det offensive spillet i 1.omgangen og Gervinhos korte debut med to mål dagens høydepunkt.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho manhe re inne har kritisert Gervinho for at han ikke er en klasse spiler av øverste hyttel så han i så mange kamper for Lill ingen ving kan vise seg med så mye mål og assist han hadde i Lill, han er en super go spiller og alle de som kritiserte han for å ikke være en klasse spiller.burde ikke utale seg om en spiller deknat vet om eller sett LIll kamper i fjor. Han var i en klase for seg selv i Frankrike og det beviste han også nå med 2 mål for Arsenal mot Kølen. Han er en ving spiller i klasse med Pires på sitt beste. Arsenal har ikke hatt en typis go ving på mange år i Arsenal. Så dere for bite i det sure eple de som ikke tror Gervinho er en klasse spiller. Hazard når ikke Gervinho til knære en gang i ferdigheter og Gervinho er en utrolig rask og mere rett på må spiller.

Hazard har jeg også sett mye av han er langt fra rask som Gervino og mye mindre målafarlig. Så Wenger har henta en spiller Arsenal virkelig trenger mest målafrlig vingen i Europa har sykt mange Assist også godt vi slo middelmodig Kølen :)

Link to comment
Share on other sites

Greir at forsvaret var så famlende. Forsterker motivasjonen til Wenger får vi tro.

 

Synes det langt ifra er greit. Rett og slett sjokkerende dårlig ved maaange anledninger. Forøvrig tror jeg neppe det motiverer motivasjonen til Wenger. Og uavhengig av om vi får inn en stopper til, her er det MYE å rette opp i. For mye.

 

Til tider ser vi nesten ut som et juniorlag når vi forsvarer oss.. Helt merkelig å se på noen av vurderingene som blir gjort. Hva er det Kosci driver med etter 10 min? Og etterhvert finner Køln ut at det bare er å lempe baller i bakrommet så kommer sjansene...

 

Wilshere var fantastisk og Gervinho viser seg fram instantly !

Link to comment
Share on other sites

Må bare at en spiller jeg har avskrevet de siste 3 årene, og ville hatt på hove ut av dørene på emirates, nemlig Thomas Rosicky. For noen kamper han har hattno i førsesongen. Klarer han å prestere slik når sesongen starter, har vi enda et ess i ermet:)

Link to comment
Share on other sites

Må bare at en spiller jeg har avskrevet de siste 3 årene, og ville hatt på hove ut av dørene på emirates, nemlig Thomas Rosicky. For noen kamper han har hattno i førsesongen. Klarer han å prestere slik når sesongen starter, har vi enda et ess i ermet:)

Ja, han har fortsatt klasse liggende i beina. Han virker også å være villig til å være backup, noe som jo er knall for oss. Da vil vi ha en Rosicky å sette innpå som kan ta tak i kamper vi sliter litt med. Den fighterviljen han hadde da han kom til oss kan kanskje være på vei tilbake? Jo eldre man er jo lengre tid og vanskeligere er det å riste av seg en slik skade som han hadde.

 

Krysser fingrene for at vi får se ham tilbake i godt gammel slag når sesongen starter.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er synd og uforståelig at vi nesten hver eneste bidige gang skal bremse ned angrepet vårt når vi kommer på 25-30 meter, og tillate at motstanderen pakker inn egen målgård

Og Nasri var vel en av hovedsynderne i andre. Han var treig og uinteressert i samfulle 45 minutter

Link to comment
Share on other sites

Kampen idag viser at vi fortsatt sliter enormt i forsvar. Og særlig i andre omgang hvor vermaelen og kos ble byttet ut. Nasri ser som nevnt uninteressert ut og ikke motivert til å gjøre en god jobb. Ellers er det dårlig press, unøyaktighet og dårlig tempo i store deler av kampen. Synes også Van Persie gjorde en dårlig figur. Nå får vi bare håpe det kommer en klasse midtsopper inn, så raskt som mulig!

Link to comment
Share on other sites

Van Persie hadde veldig vanskelige arbeidsforhold i dag, og jeg synes han prøvde på mye riktig. Det som var problemet var at han noen ganger ble for alene, andre ganger ble han omringet av motstanderen som følge av at de andre Arsnealspillerne klumber seg sammen og har for dårlig bevegelse. Ellers er jeg enig i de andre som fremmer Gervinho, Myo, Wilshere og Rosicky. Forøvrig synes jeg Gervinho hadde noen gode defensive bidrag i dag, noe jeg ikke kan huske at andre har nevnt. I førsteomgang vises veldig mye god bevegelse og flere av spilleren er veldig direkte og tørr å satse på kotringer. Mer av dette tak, MEN nå vi ikke tømme oss helt hele tiden. Hvis en midtstopper og en back går framover, må noen fra midtbanen holde igjen!

 

Defensivt er det et kollektivt spill som er flaut å se på. Kun gode enkeltmannsprestasjoner og dårlige avslutninger fra Köln-spillere sørger for at vi ikke får minst 3 mål imot. Forsvaretet står ALT for høyt, og avstanden mellom leddene er for store. Alt for store rom gis til motstanderne og vi er ikke raske nok opp i ballfører. Greit nok at dette er en treningskamp, så jeg forventer ikke at den fysiske formen, pasningene, timingen, avslutnignene og touchet skal være 100%. Kommunikasjonen, bevegelser og spillerforståelse er noe man derimot ikke bruker lang tid på å trene opp igjen. Prater egentlig spillerne bak der sammen? Har de en plan? Flere av spillerne skal ha skryt for at de er gode på såkalt "last ditch defending", men så å si alle situasjonene hadde ikke oppstått dersom en eller flere spillere hadde vært mer fokusert, posisjonert seg riktigere, ikke tatt så lett på situasjonen o.l.

 

For meg virker det som at mye av tullet skjer uavhengig av spillerne på banen, så det må være noe galt i kommunikasjonen, taktikken eller noe lignende. Greit nok,vi var laget som slapp i færrest mål ved åpent spill, men det var mye takket være at vi lagde frispark istedenfor og gode enkeltmannsprestasjoner reddet dagen. Realiteten er at vi alt for ofte gjør det for vanskelig for oss selv. Veldig frustrerende å se på aat alt for mange av målene vi slipper inn er som følge av basisfeil. Ser man på målene som lagene som de andre topp 4-klubbene slipper inn, har jeg et inntrykk av at de slipper inn langt færre slike tullemål - i alle fall at de ikke slipper motstanderne så lett til som vi tidvis gjør. Det er kun synsing fra min side, men jeg har nok en følelse av at andre her er enige i meg i den påstanden.

Link to comment
Share on other sites

AW :

 

"Overall, I liked today. We took many risks and were exposed to counter-attacks but, overall, I am happy"

 

Greit nok at vi gutset litt mer fremover da det var en treningskamp og at vi derfor etterlot oss mer rom enn vanlig, men jeg håper virkelig Wenger fikk med seg resten (av hva som var galt)

Link to comment
Share on other sites

Mer fra post match-intervjuet:

on the minute’s silence before the game…

"I think it is the minimum you can do. It was a terrible shock when you see what happened there, in a country that is so peaceful. We would like to support all those people who suffer, of course. We know that Norwegians follow English football."

Liverpool spilte forøvrig med sørgebånd i sin treningskamp mot Hull. Det varmer stort å se at så mange rundt omkring i verden viser sin medfølelse!

 

on Gervinho’s brace on his Arsenal debut…

"He has shown his qualities. He has quick movement behind [the defence], the timing of his movement is great and he is easy to find. We have seen what he can bring to the team and he contributes to the high pace we have in the team."

 

on how pre-season preparations are going…

"The team is not completely ready but it was the end of our first phase of preparations and it was important to win the game."

 

on Conor Henderson’s injury…

"The only sad thing today is the injury to Conor Henderson, it looks quite bad but let us hope that we have good news tomorrow morning. He twisted his knee, I don’t know how big the damage is but the first signs don’t look too encouraging."

 

on any other knocks…

"Samir got a kick to his ankle, Gervinho got a kick on his knee but both have minor damage."

 

on plans for the week ahead…

"Training, training, training! Morning and afternoon. It is a block of work that will be very intense for us. Tomorrow will be an easier day but Monday, Tuesday and Wednesday will be higher levels of work."

Link to comment
Share on other sites

Jævla rask Gervinho er da like rask som theo vis ikke raskere minner meg om Henry inne sinne glans dager, da mener jeg på tekinikk og hvor raske han er.

 

Han løper jo fra forsvaret uten problemmer, sier ikke han er like go som Henry på sitt beste, men farta og tekkinikken har han.

 

Ser kansje ut som han skal bli en hitt vis han forsetter slik i PL til høsten, ble overaska han han var så rask som theo, men enda bedre spille forståelse.

 

Han er en onkelig må konge på sitt beste vi for sikker mye glede av den mannen framover med så syk fart som han har er akkurat det vi trenger.

 

Vi har bare hatt Theo med fart, men langt fra så gitig når han nærmer seg mål der er Gervinho iskald og skorer nesten alltid slik Henry gjore. ;)

 

Sykt kjælmål av Arsenal unge fiske gutt, for meg er det lattelig å skyte en så høy ball tilbake til keeper.

 

Syns Kølen var veldig dårlige til å være et proff lag fra Tyskland Solbakken har mye å ta tak i fram mot serie start :)

Link to comment
Share on other sites

Gervinho var så syk rask minner meg mye om Henry på sitt beste da han var en rask spiller for noen år siden.

 

Gervinho har også tekknikk slik Henry hadde og begge var iskald og veldig målfarlige spillere på sitt beste begge 2.

 

Så mange LIll kamper i fjor og Gervinho hægja i FRankrike og var en go grunn til LIll vant seriegulle.

 

EDen Hazard er lang så go som Gervinho, grunnen er at Gervinho er mye raskere og mye mere målfarlig og har mange flere Assis en Eden hazard.

 

Jeg mener Arsenal og Wenger gjore et super kupp med å hente Gervinho som hadde 1 år i gjen av kotrakten og prisen gikk kraftig ned da Arsenal henta han ;)

 

FOr håpe han forsetter slik i PL, er akurat slik en ving spiller Arsenal har lete etter i mange år.

 

ER på tryne det tilbake spille til keeper av Jenkinson, ossen kan du skute en så høy ball langt over keeper å i egent mål.

 

Håper for guds skyld at han lærte av den, Lee Dixsen hadde en slik for mange mange årsiden.

 

Ellers virka Kølen som et tysk lag som vil sliten mitt på tabbelen i TYskland har mye å rette på.

 

Vi trenger en ny mittstopper og en Back av toppklasse, så blir stallen komplett, et par skader bak i forsvar sliter vi med en gang med å stille lag.

 

HåperWenger og Arsenal henter1-2 til før serie start det trenger vi vikelig når vi skal kjempe om liga gulle.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...