Jump to content

2011.23.07 FC Køln B


Bergkamp88

Recommended Posts

Ah det visste jeg ikke! :)

 

Rask debut for Gervinho, men to mål på under 30 minutter er absolutt godkjent! CHamakh virker svakere enn noensinne...

 

Chamakh virker helt strippet for enhver selvtillit og Song har heller ikke vært imponerende..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Selvmål av Jenkinson, kjipt..

 

Det der var bare utrolig, men i utgangspunktet gjorde han det eneste riktige ved å gå etter den ballen. Dessverre var det latterlig dårlig teknikk og et helt utrolig selvmål.

 

Men, det er urovekkende å se på hvor dårlig forsvaret vårt er og at Song ofte spiller rollen som offensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

På tross av 2-0 (jada 2-1), og til tider meget bra angrepsfotball, sitter jeg igjen med en skeptisk følelse.. Vi forsvarer oss i hytt og gevær, og spesielt Gibbs har blitt avslørt mange ganger, her må det gjøres noe Wenger! slikt holder ikke i PL

 

fantastisk selvmål forresten XD det gjør han ikke 2 ganger! ellers virker både Gervinho og Ryo meget spreke på kanten, artig!

Link to comment
Share on other sites

Bra offensivt med ett untak. Chamakh er helt utenfor. Defensivt er det som vanlig kaotisk. Backene er everywhere and nowhere. Stopperene bedre, men de står så høyt at selv et publag kan spille over dem og løpe. Arsene????

 

Helt enig med deg. Syntes Walcott viste gode tendenser de få gangene han faktisk var sentralt og sammen med Gervinho, Miyaichi og Wilshere er de de eneste spillerene som faktisk virker å være nærme å score eller skape noe. Chamakh trenger virkelig å få opp dampen igjen. Ligner ikke på den spilleren vi kjøpte i fjor!

 

Når det gjelder forsvaret er det helt latterlig. En enkel ball over toppen hver bidige gang skaper skikkelige problemer. Skjønner ikke hvorfor Koscielny og Vermaelen skal prøve å presse opp så jævlig.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson tok nesten en "Lee Dixon" der. Synd for han.

Men det bare beskriver hvor mye vi roter i forsvar egentlig.

Null samspill eller kontroll og som kommentator Robson sier..."all over the place". Alt som før med andre ord.

Vidåpent på kantene, kan ikke sette offside og er uorganisert.

Blir også veldig sårbar når vi mister ballen på midtbanen og på kontringer i mot. Trengs mer balanse i laget.

 

Offensivt syns jeg det er veldig bra. Jackie dominerer og serverer lekre gjennombruddspasninger. Walcott og Gervinho herjet på kantene og sistnevnte med to flotte mål. Perfekt start for han. Syns han måtte gå av etter 30 min, men Miyachi kommer inn og viser stort tempo og enormt rykk. Bra!

Desverre henger ikke Chamahk med. Han trenger nok flere kamper til å komme opp på akseptabelt nivå.

 

Men en ganske underholdende omgang og langt mer livlig enn i Kina.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho, Wilshere og Ryo imponerer. Forsvaret? Krise er et ord jeg kommer på i farten!

Mest skuffende må nok desverre være Gibbs og Chamakh. Ramsey gjør også en del feil og Song ser litt rusten ut. Jenkinson lager et selvmål mange skal jobbe hardt for å gjenskape. Walcott gjør mye bra, men viser som vanlig ustabilitet innenfor 16 meteren.

Formasjon og taktikk ser uforandret ut, noe som bekymrer meg litt.

 

Andre omgang håper jeg å se litt av Vela, Frimpong og Afobe.

 

Så langt i pre-season så tror jeg at Gervinho, Frimpong og Ryo vil styrke laget, men vi trenger mye mer, det er sikkert. Ellers så vil årets spiller i arsenal og det største talentet siden Fabregas, bli meget viktig. Tenker så klart på Jack Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg. Syntes Walcott viste gode tendenser de få gangene han faktisk var sentralt og sammen med Gervinho, Miyaichi og Wilshere er de de eneste spillerene som faktisk virker å være nærme å score eller skape noe. Chamakh trenger virkelig å få opp dampen igjen. Ligner ikke på den spilleren vi kjøpte i fjor!

 

Når det gjelder forsvaret er det helt latterlig. En enkel ball over toppen hver bidige gang skaper skikkelige problemer. Skjønner ikke hvorfor Koscielny og Vermaelen skal prøve å presse opp så jævlig.

Det er ikke noe problem å stå høyt hvis man gjør det riktig. Som Sir John påpeker så er backene ikke der de skal være og det virker ikke som sammarbeidet Kos-Vermaelen er helt i orden ennå. Når man står høyt så MÅ det være press på ballfører hele tida. Det klarer vi ikke og da kommer ballen over forsvaret

Link to comment
Share on other sites

God kamp offensivt. Mye å bedre defensivt. Synes spesielt vi ble åpne på venstresiden. Målet i mot var en ren ulykke. Sleivspark som sjeldent skal gån i eget mål. Syntes Jenkinson skulle få bli på en liten stund for å riste det av seg.

Meget positiv Wilshere. Klart banens beste. Miyachi og Gervinho tidvis blendende. Ramsey med et par farligheter.

Midtforsvaret sto veldig høyt og det ble en del farligheter av det.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg eller så det ut til at Arshavin har fått en aldri så liten utsikkende mage? :P

Ser ut som han har lagt på seg ja. Han spiller jo veldig bra så det er kanskje bra at han har fått litt lavere tyngdepunkt? :)

Link to comment
Share on other sites

Vil heller si det er skremmende hvor dårlig vi forsvarer. Det er ikke bare backfireren sin skyld. Hele laget forsvarer seg dårlig.

Angrepet er en del av forsvaret. ;)

 

Men ja, laget henger jo ikke sammen i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Nasri virker ikke mye interessert i å spille fotball. Jogger bare rundt. Ring Mancini Wenger og selg han. Det er tydelig at han ikke ønsker å spille for oss

Spot on! Null motivasjon å spore. Syns forøvrig Rosicky har sett bra ut i pre season. Tror han kan bli en viktig spiller hvis han holder seg skadefri

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...