Jump to content

Joel Campbell


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Virker som om det er United, Liverpool, Tottenham, City eller Chelsea som har fått ferten i Campbell da, om klubben er omtrent like god sportslig og bedre økonomisk. United kan nesten utelukkes pga Macheda, Berbatov, Chicarito og Rooney, Chelsea har Torres, Drogba, Kalou, Anelka og Sturridge og burde derfor også utelukkes(selv om både Kalou og Anelka kan være på vei ut)

 

Tottenham og Pool er igrunn ikke like gode sportslig, men får ta dem med. Pool har Suarez og Carroll på topp, men bak dem er det ganske mye verre og ser på det som en realistisk overgang bortsett fra at de ser ut til å kun handle britisk.

 

Tottenham trenger også spisser med Crouch på vei ut, da har de igjen Pavlyuchenko, Defoe og Keane. Min konklusjon blir da at han mest sannsynligvis går til vår rival som fikk snerten i overgangen via media og får tak i gutten. Synd, for han så ut som en meget god spiller, håper vi klarer matche budet og betingelsene, men vil ikke bruke store deler av overgangsbudsjettet på en ukjent spiss som sannsynligvis må bruke tid på å tilpasse seg(Selv om han ser ut til å ha gullfoten til Van Persie)

 

Edit: Newcastle er det sannsynligvis, de er desperate etter spisser, Asprilla har spilt der så de er et greit navn i Sør-Amerika og de er ikke redde for å spre om seg med større summer.

 

Edit 2: kan også være faren, klubben eller/og agenten som vil presse opp prisen og lønna til gutten, de vet nok hva engelske unggutter har gått for i sommer(Jones, Henderson) Uansett ingen vits i å skylde på Gazidis og klubben når vi hadde klar en avtale, men noen overbød oss i siste sekund, har troen på at Law fikser dette igjen, han har nok hatt en positiv dialog med klubb og spiller hele veien siden det var i ferd med å skje så fort.

Link to comment
Share on other sites

PHEW! Der så jeg hele neste års gullhåp gå i dass allerede før det var starta

 

Fordi vi ser ut til å ha signert en meget talentfull spiller?

 

Nå må vi ikke glemme at det fortsatt er over en måned igjen av overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Fordi vi ser ut til å ha signert en meget talentfull spiller?

 

Nå må vi ikke glemme at det fortsatt er over en måned igjen av overgangsvinduet.

 

Vel før overgangsvinduet åpnet så sa alle "Slapp av. Overgangsvinduet åpner ikke før 1 juli!". Deretter var det "Slapp av. Det er fortsatt kun et par dager siden vinduet åpnet" og nå er det at det fortsatt er igjen over en måned av vinduet.

 

Har ikke tro på noen store signeringer selv om det er helt tydelig at vi trenger en midtstopper og en venstreback, men kjøpet av Campbell er uansett ikke noe jeg griner over hvis det viser seg at han ikke er god nok og kanskje heller ikke er god nok på en del år. Gutten koster under 1 million pund og vil uansett ikke påvirke kjøp av en midtstopper, venstreback, DM o.l., men hvis han viser seg å være så god som han til tider har vært for Costa Rica så kan klubben ha gjort en fantastisk god deal.

Link to comment
Share on other sites

Vel før overgangsvinduet åpnet så sa alle "Slapp av. Overgangsvinduet åpner ikke før 1 juli!". Deretter var det "Slapp av. Det er fortsatt kun et par dager siden vinduet åpnet" og nå er det at det fortsatt er igjen over en måned av vinduet.

 

Har ikke tro på noen store signeringer selv om det er helt tydelig at vi trenger en midtstopper og en venstreback, men kjøpet av Campbell er uansett ikke noe jeg griner over hvis det viser seg at han ikke er god nok og kanskje heller ikke er god nok på en del år. Gutten koster under 1 million pund og vil uansett ikke påvirke kjøp av en midtstopper, venstreback, DM o.l., men hvis han viser seg å være så god som han til tider har vært for Costa Rica så kan klubben ha gjort en fantastisk god deal.

 

Men det er ikke signeringer av typen Jenkinson og Campbell som viser ambisjoner og satsing - noe enkelte spillere etterlyser - f.eks. Nasri. Gervinho er kanskje et snev av slik satsing - det er hvertfall en mindre gambling enn de andre to.

 

Det som provoserer noe voldsomt er akkurat det du påpeker her Stefan. Den stadige unnskyldningen om at det fortsatt er tid igjen - fortsatt ditt, fortsatt datt. Det har vi hørt de siste 4-5 åra, og problemet er at det skjer ikke en pøkk. Det hjelper lite at Wenger og co sier at "its gonna be a busy summer" eller "We will aim to finalize our transfers before the trip to [insert random place here]"

Link to comment
Share on other sites

Men det er ikke signeringer av typen Jenkinson og Campbell som viser ambisjoner og satsing - noe enkelte spillere etterlyser - f.eks. Nasri. Gervinho er kanskje et snev av slik satsing - det er hvertfall en mindre gambling enn de andre to.

 

Det som provoserer noe voldsomt er akkurat det du påpeker her Stefan. Den stadige unnskyldningen om at det fortsatt er tid igjen - fortsatt ditt, fortsatt datt. Det har vi hørt de siste 4-5 åra, og problemet er at det skjer ikke en pøkk. Det hjelper lite at Wenger og co sier at "its gonna be a busy summer" eller "We will aim to finalize our transfers before the trip to [insert random place here]"

 

Jeg har siden mars påpekt at vi trenger en "Bergkamp-signering". Hvor på banen spiller egentlig ingen rolle mtp. at bortsett fra høyrebacken og offensiv midtbane så har vi posisjoner hvor i kan forsterke. Keeper (men, her syntes jeg det er helt greit å la Szczesny få stå videre), midtstopper, venstreback, defensiv midtbane, ving/kantspiller (mener fortsatt at vi trenger en til selv etter at Gervinho har kommet inn og Mata er mitt andrevalg etter Hazard, men N'Zogbia hadde også vært et godt kjøp) og til sist en spiss som kan spille når van Persie er ute 40-70% av sesongen.

 

Bortsett fra Gervinho så er ikke laget noe spesielt bedre enn det var forrige sesong. Dog har vi Vermaelen, men han er fortsatt ikke helt i ypperste verdensklasse han heller og sliter til dels med posisjoneringen sin.

 

Klarer van Persie, Fabregas og Vermaelen å holde seg nogenlunde skadefrie hele sesongen mens spillere som Gibbs/Traoré, Frimpong, Ramsey og Vela tar store steg så har vi et godt lag, men hvor tilfeldig vil ikke det være?

 

Faktum er at Koscielny, Djourou, Gibbs, Traore, Frimpong, Ramsey (og egentlig Wilshere), Rosicky, Bendtner og Vela egentlig ikke er gode nok til å spille fast for Arsenal helt ennå eller aldri, men allikevel så har vi ikke noe valg grunnet at vi rett og slett ikke har bedre alternativer enn disse spillerene grunnet Wenger som har solgt unna alle de eldre og erfarne spillerene vi har og aldri hentet direkte erstattere i riktig alder (altså 23-27 år).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har siden mars påpekt at vi trenger en "Bergkamp-signering". Hvor på banen spiller egentlig ingen rolle mtp. at bortsett fra høyrebacken og offensiv midtbane så har vi posisjoner hvor i kan forsterke. Keeper (men, her syntes jeg det er helt greit å la Szczesny få stå videre), midtstopper, venstreback, defensiv midtbane, ving/kantspiller (mener fortsatt at vi trenger en til selv etter at Gervinho har kommet inn og Mata er mitt andrevalg etter Hazard, men N'Zogbia hadde også vært et godt kjøp) og til sist en spiss som kan spille når van Persie er ute 40-70% av sesongen.

 

Bortsett fra Gervinho så er ikke laget noe spesielt bedre enn det var forrige sesong. Dog har vi Vermaelen, men han er fortsatt ikke helt i ypperste verdensklasse han heller og sliter til dels med posisjoneringen sin.

 

Klarer van Persie, Fabregas og Vermaelen å holde seg nogenlunde skadefrie hele sesongen mens spillere som Gibbs/Traoré, Frimpong, Ramsey og Vela tar store steg så har vi et godt lag, men hvor tilfeldig vil ikke det være?

 

Faktum er at Koscielny, Djourou, Gibbs, Traore, Frimpong, Ramsey (og egentlig Wilshere), Rosicky, Bendtner og Vela egentlig ikke er gode nok til å spille fast for Arsenal helt ennå eller aldri, men allikevel så har vi ikke noe valg grunnet at vi rett og slett ikke har bedre alternativer enn disse spillerene grunnet Wenger som har solgt unna alle de eldre og erfarne spillerene vi har og aldri hentet direkte erstattere i riktig alder (altså 23-27 år).

 

Tåpelig å ta med Wilshere der, han er mer en god nok til en plass i første ellveren til et topplag i PL. Og ingen av de andre med unntak av Gibbs og enten Djorou/Koscielny er spillere som spiller fast eller er tiltenkt faste roller.

Link to comment
Share on other sites

Tåpelig å ta med Wilshere der, han er mer en god nok til en plass i første ellveren til et topplag i PL. Og ingen av de andre med unntak av Gibbs og enten Djorou/Koscielny er spillere som spiller fast eller er tiltenkt faste roller.

 

Han begynner å nærme seg, men gutten er fortsatt ikke god nok til å spille fast for Arsenal. Samtlige spillere jeg har nevnt er spillere som er ment til å bli brukt i et rotasjonssystem eller som backup for faste spillere. Så ved en skade på enten spiss, kantspiller, DM eller lignende så er dette spillere som automatisk vil spille fast.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har siden mars påpekt at vi trenger en "Bergkamp-signering". Hvor på banen spiller egentlig ingen rolle mtp. at bortsett fra høyrebacken og offensiv midtbane så har vi posisjoner hvor i kan forsterke. Keeper (men, her syntes jeg det er helt greit å la Szczesny få stå videre), midtstopper, venstreback, defensiv midtbane, ving/kantspiller (mener fortsatt at vi trenger en til selv etter at Gervinho har kommet inn og Mata er mitt andrevalg etter Hazard, men N'Zogbia hadde også vært et godt kjøp) og til sist en spiss som kan spille når van Persie er ute 40-70% av sesongen.

 

Bortsett fra Gervinho så er ikke laget noe spesielt bedre enn det var forrige sesong. Dog har vi Vermaelen, men han er fortsatt ikke helt i ypperste verdensklasse han heller og sliter til dels med posisjoneringen sin.

 

Klarer van Persie, Fabregas og Vermaelen å holde seg nogenlunde skadefrie hele sesongen mens spillere som Gibbs/Traoré, Frimpong, Ramsey og Vela tar store steg så har vi et godt lag, men hvor tilfeldig vil ikke det være?

 

Faktum er at Koscielny, Djourou, Gibbs, Traore, Frimpong, Ramsey (og egentlig Wilshere), Rosicky, Bendtner og Vela egentlig ikke er gode nok til å spille fast for Arsenal helt ennå eller aldri, men allikevel så har vi ikke noe valg grunnet at vi rett og slett ikke har bedre alternativer enn disse spillerene grunnet Wenger som har solgt unna alle de eldre og erfarne spillerene vi har og aldri hentet direkte erstattere i riktig alder (altså 23-27 år).

 

Støttes!

 

Hadde vi f eks hentet Mata, Subotic(Jagielka, Cahill eller Samba hadde gått og), og Enrique/Baines/Abidal ville dette signalisert store intensioner foran kommende sesong.. Det virker som om Wenger har tenkt og verken kjøpe venstreback eller midtstopper.. Det virker veldig naivt i mine øyne og det absolute minimumet burde være å kjøpe hvertfall en av delene.. Med ingen kjøp er vi ikke mange skader fra å ha Squillaci som midtstopper igjen

 

Denilson, Bendtner, (Arshavin om han vil vekk), Squillachi, Traore og Almunia ut for å gjøre plass til de nye i troppen.

 

Joel Campell tror jeg blir en meget spennende spiller, og har ingenting imot at vi kjøper han.. Bare etter u20 VM så kommer prisen hans til å være det 5 dobbelte tipper jeg..

Link to comment
Share on other sites

Dette er vår neste Thierry Henry, mark my words! :rolleyes:

 

Det kommer aldri til å bli en "neste Thierry Henry", men absolutt en spennende spiller.

Jeg har forsåvidt et syltynt grunnlag (et Youtube-klipp eller to) til å vurdere Campbells ferdigheter, men det så bra ut.

 

Virker også som denne dealen dryger ut i ren Arsenal-stil. Ingenting avklart enda selv om det nevnes bl.a. medical.

Er vel andre klubber involvert også...hvis ikke denne faren bare sier det for å presse opp prisen da?

 

Og vil gutten få arbeidstillatelse?

Link to comment
Share on other sites

Han begynner å nærme seg, men gutten er fortsatt ikke god nok til å spille fast for Arsenal. Samtlige spillere jeg har nevnt er spillere som er ment til å bli brukt i et rotasjonssystem eller som backup for faste spillere. Så ved en skade på enten spiss, kantspiller, DM eller lignende så er dette spillere som automatisk vil spille fast.

 

Da er vi uenige ang Wilshere, da jeg mener han forsvarer en plass i Arsenals førsteellver. Og som du selv sier her, så er disse spillerne ment som backup eller i et rotasjonssystem, og da er det vel ikke noe mer naturlig at de vil spille ved skader eller suspensjoner på faste spillere? Eller mener du at Gibbs, Djorou, Wilshere, Vela osv skulle vært backup for backupen? Lettere forvirra..

Link to comment
Share on other sites

Støttes!

 

Hadde vi f eks hentet Mata, Subotic(Jagielka, Cahill eller Samba hadde gått og), og Enrique/Baines/Abidal ville dette signalisert store intensioner foran kommende sesong.. Det virker som om Wenger har tenkt og verken kjøpe venstreback eller midtstopper.. Det virker veldig naivt i mine øyne og det absolute minimumet burde være å kjøpe hvertfall en av delene.. Med ingen kjøp er vi ikke mange skader fra å ha Squillaci som midtstopper

 

Ein ting er iallfall sikkert; Dersom Wenger ikkje gjer fleire "1.lags-signeringar" i sommar, vil eg ikkje høyre eitt einaste ord neste sesong om at vi "har vore uheldige med skader" eller "lacked maturity"...

Link to comment
Share on other sites

Wilshere hører hjemme på den lista. Han er faktisk ikke messias. Hadde en franskmann eller tysker spilt som han hadde han blitt sett på som helt OK

Jesus gjorde ikke sine greier før han var 30år så gi Wilshere tid, han er for ung til å spille fast. :) Hadde han spillt halvparten så mange kamper så hadde han vært god nok, men å bruke en 19åring som fast inventar er gambling. Skader på Diaby, Ramsey og Denilsons svake prestasjoner må nok ta store deler av skylda for antallet kamper Wilshere fikk men Wenger skal vel ta sin del også.

 

Joel Campbell er uansett en spennende spiller og med tanke på prisen så er det liten risiko. Hadde vært gøy med en som slår til fra første sesong, men det blir vel utlån til og begynne med

Link to comment
Share on other sites

Jesus gjorde ikke sine greier før han var 30år så gi Wilshere tid, han er for ung til å spille fast. :) Hadde han spillt halvparten så mange kamper så hadde han vært god nok, men å bruke en 19åring som fast inventar er gambling. Skader på Diaby, Ramsey og Denilsons svake prestasjoner må nok ta store deler av skylda for antallet kamper Wilshere fikk men Wenger skal vel ta sin del også.

 

Joel Campbell er uansett en spennende spiller og med tanke på prisen så er det liten risiko. Hadde vært gøy med en som slår til fra første sesong, men det blir vel utlån til og begynne med

 

Spot on det, Castor. Han er en utrolig lovende spiller som spiller med hjertet utenpå drakta. Og som du sier, han er for ung til å spille fast. I en alder av 19 år så spilte han over 40 kamper i sesongen 2010/2011 (om jeg ikke tar helt feil..). Og som du sier så har vi ikke hatt de store alternativene til Wilshere siden skader og svakt spill av andre spillere har bidratt til at han har måttet spille så mye som han har gjort.

 

Det jeg dog mente å påpeke i mitt innlegg var at han hørte hjemme på lista til Stefan - noe som ble kommentert som "latterlig" eller noe liknende.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...