Jump to content

2011.16.07 Hangzhou Greentown


TheArsenal

Recommended Posts

Hvor mange 100%-sjanser trenger egentlig Walcott?

 

Walcott er ingen spiss, og passer mye bedre som kantspiller hvor han kan "skjære" innover. Han har ikke kroppstyrken eller roen som kreves som spiss på øverste nivå! Da tar jeg heller Vela som har avsluttings egenskaper og roen som trengs. Benzema hadde så klart vært å foretrekke .)

Link to comment
Share on other sites

Walcott er ingen spiss, og passer mye bedre som kantspiller hvor han kan "skjære" innover. Han har ikke kroppstyrken eller roen som kreves som spiss på øverste nivå!

Men uttalelsene hans fra i natt viser til at det er spiss han VIL være.

Link to comment
Share on other sites

Følte denne kampen hadde et feriefotball-preg ift. den i Malaysia.

Gutta virket sliten og det ble mye halvhjertet.

 

Grei 2. omgang som begynte livlig, men dabbet av utover omgangen. Theo kommer ihvertfall til scoringsposisjoner tross mye sløsing.

Jenkinson virker slurvete med ballen, men hadde et par gode innlegg.

 

ok, det er pre-season for å bedre fysikken, men syns vi kan forvente mer tross alt.

Hadde vært god trening å trykke på enda mer mot et lag som ligger lavt store deler av kampen. Sånne lag møter vi i PL også.

 

En bra erfaring med Asia-tour for Arsenal, men nå er det back to Europe!

Link to comment
Share on other sites

Men uttalelsene hans fra i natt viser til at det er spiss han VIL være.

 

Joda, slike uttalelser har vi set før, også fra Walcott. Vi har hørt Djourou som mener han kan være DM så slike uttalelser tar jeg ikke for å være realistisk. Hadde vært dumt å la Walcotts evne som eksplosiv kant på bekostning av en rolle han ikke er skapt for. Gervinho kan også spille spiss, så valget neste sesong ser ut som Van Persie, Chamakh, Vela og evt Gervinho. Når vi ser på hvor får kamper Van Persie får per sesong, så tipper jeg at vi vil se Gervinho som midtspiss utover neste sesong. Ikke en dum løsning, men som sagt så burde arsenal skaffe en verdens klasse spiss, spesielt hvis den kreative biten vi får fra Fabregas forsvinner!

Link to comment
Share on other sites

Joda, slike uttalelser har vi set før, også fra Walcott. Vi har hørt Djourou som mener han kan være DM så slike uttalelser tar jeg ikke for å være realistisk. Hadde vært dumt å la Walcotts evne som eksplosiv kant på bekostning av en rolle han ikke er skapt for. Gervinho kan også spille spiss, så valget neste sesong ser ut som Van Persie, Chamakh, Vela og evt Gervinho. Når vi ser på hvor får kamper Van Persie får per sesong, så tipper jeg at vi vil se Gervinho som midtspiss utover neste sesong. Ikke en dum løsning, men som sagt så burde arsenal skaffe en verdens klasse spiss, spesielt hvis den kreative biten vi får fra Fabregas forsvinner!

 

Gervinho har ikke spilt spiss for Le Mans eller Lille (til og med når de hadde spisskrise og Sow og erstatteren hans var ute spilte ikke Gervinho spiss) så det er vel et temmelig stort spørsmål om han burde spille der. Gervinho burde ta høyrekanten fra Walcott mtp. at han rett og slett passer utrolig mye bedre inn som kantspiller enn hva Walcott gjør.

 

Walcott passer ikke på kanten mtp. at han er som Hernandez når han har ballen i beina. Han klarer ikke å utfordre en spiller på teknikk eller ved kroppsfinter, men når ballen er i rom eller han fører den i fart blir han en ordentlig trussel med en gang. Spiss er det "ordentlige" valget for Walcott hvor han kan bli spilt i bakrom og være en ordentlig trussel, men dette er en rolle han sakte må integreres inn i.

Link to comment
Share on other sites

Joda, slike uttalelser har vi set før, også fra Walcott. Vi har hørt Djourou som mener han kan være DM så slike uttalelser tar jeg ikke for å være realistisk.

Og Song vil være stopper, er nok en grunn til at vi ikke bytter posisjonene deres og den er nok at de er best der de alt er, så ser den sånn sett. Poenget mitt var uansett at Theo kan bedre enn det han viste idag og jeg tror han ville vært ypperlig trussel på topp, eller som en meget offensiv ving som han delvis spilte i fjor(mot Chelski bla). Syns godt han kan bli på vingen om han får litt mer frihet til å løpe framover og flere gjennomspill. Viste også idag at han ikke er en dårlig førsteforsvarer.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho har ikke spilt spiss for Le Mans eller Lille (til og med når de hadde spisskrise og Sow og erstatteren hans var ute spilte ikke Gervinho spiss) så det er vel et temmelig stort spørsmål om han burde spille der. Gervinho burde ta høyrekanten fra Walcott mtp. at han rett og slett passer utrolig mye bedre inn som kantspiller enn hva Walcott gjør.

 

Walcott passer ikke på kanten mtp. at han er som Hernandez når han har ballen i beina. Han klarer ikke å utfordre en spiller på teknikk eller ved kroppsfinter, men når ballen er i rom eller han fører den i fart blir han en ordentlig trussel med en gang. Spiss er det "ordentlige" valget for Walcott hvor han kan bli spilt i bakrom og være en ordentlig trussel, men dette er en rolle han sakte må integreres inn i.

 

Har lasted ned 4 Lille kamper fra forigje sesong, og der fungerer han mer som en sentral spiss type med noe frihet i likhet med vår egen Van Persie. Er bare dette jeg har sett av Gervinho, og derfor tatt utgangspunkt i dette.

 

Enig at Walcott kan være en trussel hvis han kan opperere i bakrom, men når skal vi egentlig få se arsenal spille den slags type fotball igjen? Isåfall nå som Blackpool rykket ned. :)

For så lenge vi vil spille `possession football` med en enslig spiss så ser jeg ingen suksess for Walcott som spiss! Hadde vi derimot gått tilbake til en litt eldre fotball filosofi som Wenger har brukt før, så kunne jeg absolutt sett potensialet med Walcott i et tospann med evt Van Persie på topp.

- Husker vi pratet for litt siden om "valget" mellom Benzema og Falcao, og her har jeg skiftet meningen min mer i din retning til å foretrekke Karim Benzema. Nettopp pga hans fysikk og avslutings egenskaper. Falcao som er en av de beste avsluttere jeg har sett på en stund, vil i likhet med Walcott få store problemer pga den spillestilen vi besitter i dag.

 

Ellers, så er nå Walcott skadeplaget og da vil vi nok heller se som du sier; Gervinho på høyre kant.

 

Godt å se at vi i det minste har alternativer på topp!

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett denne kampen heller grunnet sydentur.. Noen som kunne gitt en liten spillerbørs med kommentar? Herlig at Vela scorer igjen, jeg har alltid støttet Vela og ment han bør begynne å spille. Har hvertfall startet bra nå! Hvis vi bytter om til en 4-4-2 bør hvertfall Vela spille, han på topp med et oppspillspunkt funker meget bra. Husker han og Bendtner hadde godt samspill, + at Vela er den eneste kliniske avslutteren i klubben sammen med van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan prøve meg på en spillerbørs (fra 1-10), vanskelig å vite hvor lista egentlig ligger i disse treningskampene, men skal gjøre et hederlig forsøk:

 

Mannone: Ettersom Greentown som oftest ikke hadde ballen, så skulle man tro at italieneren før ikke fikk så mye å henge fringrene i, men elendig forsvarsspill i første omgang førte til noe annet. Tabbet seg ut på frisparket som endte med mål i mot, etter det, lite å gjøre. Ser ut til å ende opp som 3. valg. Kar: 3

 

Sagna: Viser tidvis at han er en klassespiller, men bare periodevis. Enten mangler det fortsatt på match-trening eller så er det motivasjonen som mangler. Mye opp og ned. Kar. 4+

Djourou: Mye tull i de bakre rekker, og Djourou må ta en del av skylden. Står ofte feil og blir spilt rundt alt for lett. Kar: 3+

Squillaci: Viser ingen fremgang fra forrige sesong. Mangler tempo og er en i det meste. Avleverer noen håpløse avklaringer, og fører til mye farligheter. Et konstant usikkerhetsmoment. Kar: 2+

Traore: Viser hurtigheten hans til en viss grad, og fungerer greit defensivt. I likhet med Clichy i fjor fikk han ekstremt lite hjelp, men kommer ut av kampen med en følelse av at han gjorde en ok kamp. Kar. 5-

 

Frimpong: Går inn i kampen med en meget god innstilling, og viser fram sin aggressive spillestil ved flere anledninger. Han er begrenset i sitt pasningspill, men finner alltid rom for seg selv, slik at han til en hver tid er et alternativ. Viser dog lite rutine da han feller en spiller tidlig i omgangen, noe som fører til 1-0 målet. Unødvendig felling, og hadde fått gult i PL. Kar. 6

Rosicky: Viser et godt driv med ballen og er til tider en av de farligste spillerne våre. Vanskelig å få til noe mot et så defensivt lag, men Rosicky viste i dag hans egenskaper til å drive ballen gjennom ledd, og befant seg ofte med ball mellom forsvar og midtbane, dog veldig trangt. Kar. 6

Nasri: Omgangens beste spiller. Drar med seg mange spillere og drar dem ofte av seg som om de skulle være kjegler. Viser ofte sin kreativitet med flere flotte pasninger. Lagkameratene fulgte dog ikke særlig mye med da Nasri gang på gang fikk ballen bak forsvaret. Kar. 7

 

Vela: Usynlig gjennom nesten hele kampen før han putter på overtid. En ekte goalgetter-mål. Ble brukt i en veldig uvanlig posisjon ute på høyrekanten. Kar. 6-

Arshavin: Prøvde på mye, men fikk det ikke alltid helt til. Fikk det dog til på målet da han og Van Persie kombinerte veldig bra i forkant. Kar. 5+

Van Persie: Også han ganske usynlig gjennom kampen. Fulgte lite med da Rosicky og Nasri prøvde å spille han inn i feltet, men skal ha mye av æren for målet. Kar. 6-

 

Laget fra 2 omgang:

 

Szczesny: Lite å gjøre, men var god i feltet og tok det han skulle ta. Kar. 6

 

Jenkinson: Etter å ha imponert meg til tider i forrige kamp, ble jeg litt skuffa over Carl i dag. Viser hvor begrenset han er gang på gang i denne kampen. Lite fungerer offensivt. Men han fikk til to gode innlegg i løpet av kampen, ellers var det lite positivt. Kar. 3

Vermaelen: Leser spillet meget godt og bidrar også veldig ofte i det oppbyggende angrepsspillet. Hadde strålende kontroll bak og viste seg som en kaptein verdig. Kar. 7

Koscielny: Koscielny kan fort bli Vermaelens partner neste sesong. I denne kampen viser de stor forstålelse for hverandre, og utfyller hverandre meget bra. I dag brøt han foran gang på gang og førte dermed med flere farlige situasjoner offensivt. Førte dog til noen frispark, men var meget solid i dag . Kar. 7

Gibbs: Vår beste mann i dag etter min mening. Lite å gjøre defensivt, det som kom løste han med bravur. Offensivt var han utrolig farlig og meget spillbar. Kombinerer strålende med Ryo og hadde også et par store muligheter i andre omgang. Kar. 8+

 

Song: Sveiper foran stopperne meget godt i dag og bidrar til trygghet i midtbaneleddet. Også god offensivt når han gikk framover. Noen rare. Solid. Kar. 7-

Wilshere: Meget god kamp av Jack. Viser stor innsats og driver gjennom ledd som alltid. Av og til gjør han gale valg, og jeg kunne godt sett han litt mer ego med ballen. Kar. 7+

Ramsey: Kommer til en del avslutninger og viser at han har en meget god pasningsfot. Faller etterhvert litt ut av kampen og gjør noen merkelige valg etterhvert. Kar. 6+

 

Walcott: En konstant trussel og han var helt umulig for forsvaret å ta has på. Skulle likt å sett han utfordre mer mann på mann, men fikk flere enorme muligheter. Burde scoret. Kar. 7

Ryo: Perioder ganske usynlig ettersom det meste skjedde hos Theo, men da han først var involvert viser han fram meget god teknikk og fart. Har et ekstremt herlig rykk og flere fine finter. Kar. 7+

Chamakh: Ujevn i prestasjonene. Mye involvert i det oppbyggende spillet, men lite i boksen, der vi ønsker å se han når innleggene kommer. Virker som hvert touch han tar skal være nydelig og eksepsjonelt. Til tider en fryd, men ofte irriterende. Kar. 6

Link to comment
Share on other sites

I begge treningskampene nå har Wenger spilt med Verm og Kos sammen, er det disse han har tenkt å satse på som stoppere? Selv hadde jeg trudd Dj, men da er det vel rart han ikke driller Verm og Djourou? Håper selvfølgelig heller det kommer inn en stopper i løpet av kort tid, gjerne Samba.. Men det er umulig å vite med Mr. Wenger

Link to comment
Share on other sites

I begge treningskampene nå har Wenger spilt med Verm og Kos sammen, er det disse han har tenkt å satse på som stoppere? Selv hadde jeg trudd Dj, men da er det vel rart han ikke driller Verm og Djourou? Håper selvfølgelig heller det kommer inn en stopper i løpet av kort tid, gjerne Samba.. Men det er umulig å vite med Mr. Wenger

Vermaelen og Koscielny synes meget løfterikt. Det blir nok et bra par. Djourou blir nok tredjevalget. Ikke gitt at en Samba rokker ved førstevalgene, men vil klart heve helhetsnivået.

Link to comment
Share on other sites

Gudskjelov er denne idiotiske asiaturen endelig over og jeg kan ikke vente til å se de virkelige treningskampene begynne. Klart jeg forstår at markedsverdien av denne turen er stor og markedsføring av Arsenal i Asia er nødvendig for framtidlig suksess. Men når man skal se på det sportslige utbyttet er det heller magert, to treningskamper mot dårlig motstand, der innsatsen ble deretter, mange reisedøgn og farting, ville nå tro at Arsenal hadde hatt mye bedre av å hatt treningsleiren i f.eks Østerrike, der man kunne terpet på formasjon, samspill og det defensive, dessuten hadde det gitt muligheter til spillere som Afobe, Bartley, JET og Aneke til å vise seg fram, og utfordre alle de middelmådige squadplayerne som Rosiscky, Denilson, Squillaci, Almunia som burde vært ute av klubben for lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Gudskjelov er denne idiotiske asiaturen endelig over og jeg kan ikke vente til å se de virkelige treningskampene begynne. Klart jeg forstår at markedsverdien av denne turen er stor og markedsføring av Arsenal i Asia er nødvendig for framtidlig suksess. Men når man skal se på det sportslige utbyttet er det heller magert, to treningskamper mot dårlig motstand, der innsatsen ble deretter, mange reisedøgn og farting, ville nå tro at Arsenal hadde hatt mye bedre av å hatt treningsleiren i f.eks Østerrike, der man kunne terpet på formasjon, samspill og det defensive, dessuten hadde det gitt muligheter til spillere som Afobe, Bartley, JET og Aneke til å vise seg fram, og utfordre alle de middelmådige squadplayerne som Rosiscky, Denilson, Squillaci, Almunia som burde vært ute av klubben for lenge siden.

Dette er ikke noen idiotisk tur. Du nevner markedsverdien. Superlag må forholde seg til verden og markedet. Endelig sier nå jeg.

Sportslig tror jeg dette bare er bra. Litt impulser og teambuilding andre steder enn bortgjemt i Østerrike.

Turen får gutta til å føle seg store og det kan de ta med inn som inspirasjon til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke noen idiotisk tur. Du nevner markedsverdien. Superlag må forholde seg til verden og markedet. Endelig sier nå jeg.

Sportslig tror jeg dette bare er bra. Litt impulser og teambuilding andre steder enn bortgjemt i Østerrike.

Turen får gutta til å føle seg store og det kan de ta med inn som inspirasjon til neste sesong.

Idiotisk var vell kanskje å ta i, men sportslig sett er utbyttet av turen liten og det er det som bekymrer meg, selv om jeg forstår at Malaysia og Kina frister mer en et bortgjemt sted i Østerrike.

Link to comment
Share on other sites

Idiotisk var vell kanskje å ta i, men sportslig sett er utbyttet av turen liten og det er det som bekymrer meg, selv om jeg forstår at Malaysia og Kina frister mer en et bortgjemt sted i Østerrike.

Det kan være at god markedsverdi og det å være en verdensklubb er med på å fremme det sportslige, litt mer på sikt. Jeg håper virkelig det er en god investering å besøker fans verden over.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være at god markedsverdi og det å være en verdensklubb er med på å fremme det sportslige, litt mer på sikt. Jeg håper virkelig det er en god investering å besøker fans verden over.

Det har du rett i, selv om det er mye "på lang sikt" i Arsenal om dagen. Så lenge klubben får en skikkelig treningsperiode over noen uker det det drilles formasjoner, taktikk og forsvar så er jeg fornøyd. Og som du sier skal ikke motivasjonsfaktoren av en sånn turne undervurderes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...