Jump to content

Juan Mata


Herlik

Recommended Posts

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Jeg har forøvrig linket til denne artikkelen i "Useriøse rykter" tråden siden jeg ser det som lite usannsynlig, men alltid greit med en tråd for selve spilleren.

 

Forøvrig så var det et kunststykke å lage 4 nye tråder om den samme spilleren, haha :P

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg ikke noe på av tre grunner:

 

1.Daily Mail

2.Wenger ville aldri betalt så mye for en spiller

3.Mata er ikke det vi trenger nå, og det forstår Wenger.

 

Men for all del, en spennende herremann med gode ferdigheter :) Ja takk, men la oss styrke forsvaret før vi eventuelt henter Mata.

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg ikke noe på av tre grunner:

 

1.Daily Mail

2.Wenger ville aldri betalt så mye for en spiller

3.Mata er ikke det vi trenger nå, og det forstår Wenger.

 

Men for all del, en spennende herremann med gode ferdigheter :) Ja takk, men la oss styrke forsvaret før vi eventuelt henter Mata.

 

For å si det sånn. Jeg vil langt mer se Mata ankomme klubben for £18M enn Alvarez for £13M. Hvis det stemmer at Mata koster såpass "lite" så kan jeg virkelig ikke skjønne at han ikke blir hentet ovenfor Alvarez. Såfremt han er interessert i en overgang til Arsenal da selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

 

Men for all del, en spennende herremann med gode ferdigheter :) Ja takk, men la oss styrke forsvaret før vi eventuelt henter Mata.

 

Akkurat dette er det jeg også stusser litt på, hvorfor kan man ikke konsentrere seg om det defensive, når det er det klart største problemet vårt?! Wenger er ikke dum, er ganske sikker på at han ser dette han også. Spørsmålet er da hvorfor er man da ikke villige til å strekke seg lenger en £10 mil for samba( som eksempel)? Er det fordi han mener at, det forsvaret vi har nå, bare helt plutselig skal få en helt ny dimensjon denne sesongen?.... Håper ikke det..

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette er det jeg også stusser litt på, hvorfor kan man ikke konsentrere seg om det defensive, når det er det klart største problemet vårt?! Wenger er ikke dum, er ganske sikker på at han ser dette han også. Spørsmålet er da hvorfor er man da ikke villige til å strekke seg lenger en £10 mil for samba( som eksempel)? Er det fordi han mener at, det forsvaret vi har nå, bare helt plutselig skal få en helt ny dimensjon denne sesongen?.... Håper ikke det..

 

Hvordan vet dere at Wenger ikke tenker/er villig til å strekke seg lengre for å evt hente Samba? Avisene slenger jo bare ut rykter hele tiden,er jo sjelden noe faktabasert de kommer med.

La oss nu heller dømme Wenger etter at transfer vinduet evt er stengt ;)

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn. Jeg vil langt mer se Mata ankomme klubben for £18M enn Alvarez for £13M. Hvis det stemmer at Mata koster såpass "lite" så kan jeg virkelig ikke skjønne at han ikke blir hentet ovenfor Alvarez. Såfremt han er interessert i en overgang til Arsenal da selvfølgelig.

Ja det er jeg enig i, men jeg vil ikke se noen av dem inn før vi har fått inn en SOLID stopper, og gjerne en DM. Syns det må være første prioritet i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg enig i, men jeg vil ikke se noen av dem inn før vi har fått inn en SOLID stopper, og gjerne en DM. Syns det må være første prioritet i sommer.

 

Nå er jeg under den oppfatning av at klubben burde være i stand til å klare å forhandle om mer enn én spiller om gangen, men uansett hvilken spiller Arsenal forhandler om så er det snakk sneglefart i forhandlingene.

 

Blir bare fornøyd såfremt vi faktisk klarer å få ut en kontrakt til Nasri og får sikret oss Samba, Enrique/Clichy og kanskje Alvarez/Mata. Forøvrig når det gjelder DM'er så har Matuidi sagt at han vil til Premier League og til Arsenal, men St. Etienne vil ha forholdsvis mye for franskmannen og jeg klarer ikke å se at vi betaler såpass for en DM. Dermed ender vi mest sannsynligvis opp med en intern løsning hvis jeg kjenner Wenger rett.

 

 

Slagkraftig lag forøvrig hvis Cesc og Nasri blir og Mata + Gervinho kommer inn :P

 

Song - Cesc

 

Gervinho - Nasri - Mata

 

v. Persie

Link to comment
Share on other sites

Syns Mata er ganske oppskrytt og føler han blir for lett for PL sånn som jg føler Silva delsvis ble.

 

 

Silva har vel ikke akkurat gjort det dårlig for City? :blink:

Jeg tror Mata er et bra alternativ. En venstrebent kantspiller som er rask, kreativ og kan score mål og slå gode innlegg(akkurat dette har han vel null erfaring med siden han kommer fra spansk fotball...) Med Mata på laget slipper vi at backen blir den eneste som kan holde bredde på venstrekanten, og for min del betyr det mye unngått frustrasjon over Clichys håpløse offensive bidrag.

Jeg synes Mata høres ut som en bra signering, men jeg er ikke i tvil om at det må bli starten på en "shopping spree" der vi henter tilstrekkelig med spillere og kvalitet, sånn at vi ikke kollapser totalt hver gang det står litt på i de bakre rekker.

Link to comment
Share on other sites

Silva har ikke gjort det dårlig, men han bidro langt mer i La Liga, syns ikke han har utmerket seg noe spesielt heller..

 

Silva er en spiller som ikke har kommet helt til rette i City enda, men når man ser Silva på banen for City er han den spilleren som trolig oser mest klasse av alle sammen.

 

35 kamper 4 mål og 9 assists for Silva i sin debutsesong (53 6 15 totalt) er absolutt godt. Særlig når han er tredjesist på det meste av hva City foretar seg når han er på banen.

 

Tror Mata hadde vært et knallkjøp pluss at han er allerede en stjerne og ville vært et kjøp mange av supporterne og spillerene ville blitt meget fornøyd over!

 

 

Edit: Intervju med Graham Hunter angående Juan Mata (samt litt om Cesc og De Gea)

Link to comment
Share on other sites

Silva er en spiller som ikke har kommet helt til rette i City enda, men når man ser Silva på banen for City er han den spilleren som trolig oser mest klasse av alle sammen.

 

35 kamper 4 mål og 9 assists for Silva i sin debutsesong (53 6 15 totalt) er absolutt godt. Særlig når han er tredjesist på det meste av hva City foretar seg når han er på banen.

 

Tror Mata hadde vært et knallkjøp pluss at han er allerede en stjerne og ville vært et kjøp mange av supporterne og spillerene ville blitt meget fornøyd over!

 

 

Edit: Intervju med Graham Hunter angående Juan Mata (samt litt om Cesc og De Gea)

Enig. Mata hadde vært en flott signering. Tror han er typen spiller som kan bidra til å knekke koden mot lag som parkerer bussen på Emirates. Silva var jo meget god i sesongavslutningen etter litt start problemer. Jeg tror Mata hadde funnet seg langt raskere til rette i Arsenal da vi spiller en type fotball Mata behersker godt

Link to comment
Share on other sites

Sansynligheten er lik null for at Wenger punger ut en så høy pris, som Mata "antakelig" vil gå for i sommer/neste sommer. Uansett talent og kvaliteter, så er nok ikke dette et slik kjøp vi virkelig trenger.

Vi må ha noen som går rett inn i laget, og presterer uke etter uke i PL. Det har jeg noe betenkligheter med når det gjelder Mata. Vil han takle tempo, fysikk, kultur, nytt språk, nye lagkamerater, og bl.a nytt system fra dag 1? (eller; rimelig kjapt....)

 

Mata har et utrolig register, men jeg har bare følelsen av at f.eks Hazard kanskje kunne tatt nivået kjappere enn Mata. Tror også at Mata kanskje har fler ferdigheter å spille på, men det er det med å få det ut i nye omgivelser da....

 

Apropo i diskusjonen, så føler også jeg at Silva langt ifra har stått frem i sin første sesong med tanke på pris og kvaliteter/ferdigheter. Var skeptisk før sesongen om han ville takle PL og det den har i forhold til primera, og føler vel at tankene stemmer ganske godt med inntrykket etter de første 12mnd. Slitt i perioder sesongen 2010/11 med å finne seg tilrette, og stå frem slik man kanskje kunne forvente i hans "klasse".

Link to comment
Share on other sites

Sansynligheten er lik null for at Wenger punger ut en så høy pris, som Mata "antakelig" vil gå for i sommer/neste sommer. Uansett talent og kvaliteter, så er nok ikke dette et slik kjøp vi virkelig trenger.

Vi må ha noen som går rett inn i laget, og presterer uke etter uke i PL. Det har jeg noe betenkligheter med når det gjelder Mata. Vil han takle tempo, fysikk, kultur, nytt språk, nye lagkamerater, og bl.a nytt system fra dag 1? (eller; rimelig kjapt....)

 

Mata har et utrolig register, men jeg har bare følelsen av at f.eks Hazard kanskje kunne tatt nivået kjappere enn Mata. Tror også at Mata kanskje har fler ferdigheter å spille på, men det er det med å få det ut i nye omgivelser da....

 

Apropo i diskusjonen, så føler også jeg at Silva langt ifra har stått frem i sin første sesong med tanke på pris og kvaliteter/ferdigheter. Var skeptisk før sesongen om han ville takle PL og det den har i forhold til primera, og føler vel at tankene stemmer ganske godt med inntrykket etter de første 12mnd. Slitt i perioder sesongen 2010/11 med å finne seg tilrette, og stå frem slik man kanskje kunne forvente i hans "klasse".

Med unntak av Reyes så virker det som spanske spillere ikke har noen nevneverdige problemer med England og engelsk fotball. Er vel langt flere eksempler på at de takler overgangen ypperlig enn det motsatte. Ref Torres, Reina, Arbeloa, Alonso, Arteta, Enrique, Fabregas, Silva. Silva var svak til å begynne med, men i tillegg til nytt land og ny klubb så var det jo også et nytt lag som var satt sammen. Langt vanskeligere å tilpasse seg et lag der alle må samspilles enn å komme inn i et lag som Arsenal der man har en såpass definert spillestil som spillerne kjenner. På slutten av sesongen så var det forholdsvis stor forskjell på City med og uten Silva og jeg er ganske sikker på at han kommer til å ha en meget god sesong når PL sparkes igang igjen

Link to comment
Share on other sites

Med unntak av Reyes så virker det som spanske spillere ikke har noen nevneverdige problemer med England og engelsk fotball.

 

Reyes hadde ikke noe problem med engelsk fotball. Reyes hadde et problem med at motstanderne fikk lov til å sparke han i filler uten at det fikk konsekvenser. Reyes brukte faktisk ganske kort tid på å spille seg varm i Arsenaltrøya og venne seg til engelsk fotball. Men den behandlingen han fikk på OT i 04/05 sesongen ville nok satt en støkk i de fleste fotballspillere.

Link to comment
Share on other sites

Joda, men jeg tror da en faktor som "den franske kolonialen" som Arsenal innehar, kan være en fordel kontra den "spanske". For all del; det handler ikke kun om hvordan spanjoler og franskmenn tidligere har tatt PL og nye utfordringer, men også andre faktorer som kan påvirke i hvert enkelt tilfelle.

 

Føler bare (det lille jeg har sett og lest av begge), at Hazard virker (mer) moden og har spilleferdigheter som han bruker "mer" fornuftig enn Mata. Dette kan også gjøre en overgang lettere.

Mata har kanskje flere topp-ferdigheter alt i alt, men synes Hazard er god på det han skal være god på i sin rolle i laget.

Link to comment
Share on other sites

Reyes hadde ikke noe problem med engelsk fotball. Reyes hadde et problem med at motstanderne fikk lov til å sparke han i filler uten at det fikk konsekvenser. Reyes brukte faktisk ganske kort tid på å spille seg varm i Arsenaltrøya og venne seg til engelsk fotball. Men den behandlingen han fikk på OT i 04/05 sesongen ville nok satt en støkk i de fleste fotballspillere.

Så vidt jeg kan huske så hadde Reyes problemer med å tilpasse seg engelsk kultur og ikke minst klima. Når det er sagt så er det klart at det er vanskelig å bli husvarm hvis man opplever at en del av kulturen er å bli lemlestet hver lørdag :)

Link to comment
Share on other sites

Joda, men jeg tror da en faktor som "den franske kolonialen" som Arsenal innehar, kan være en fordel kontra den "spanske". For all del; det handler ikke kun om hvordan spanjoler og franskmenn tidligere har tatt PL og nye utfordringer, men også andre faktorer som kan påvirke i hvert enkelt tilfelle.

 

Føler bare (det lille jeg har sett og lest av begge), at Hazard virker (mer) moden og har spilleferdigheter som han bruker "mer" fornuftig enn Mata. Dette kan også gjøre en overgang lettere.

Mata har kanskje flere topp-ferdigheter alt i alt, men synes Hazard er god på det han skal være god på i sin rolle i laget.

 

For min del ser jeg to meget meget gode spillere. Hazard er nok hakket mer talentfull og har en helt ekstremt teknikk (og da er man ikke langt unna Messi), mens Mata er mer moden og er litt mer "decisive" i tredjefasen av spillet enn hva Hazard er pluss at han også har meget god teknikk, dog ikke helt hva Hazard har, men det er det få spillere som har. Hvis man er ute etter en spillertype som trives på kanten, men allikevel ikke er en ren "ving" så er Hazard og Mata noe av det ypperste man kan få på venstrekanten.

 

Tror begge ville gjort det meget bra i Arsenal, men Hazard er det utifra hva jeg har forstått umulig å få tak på nå. Mata derimot har vi fortsatt en sjanse på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...